F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 6 lipca 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Po dwóch dniach dominacji kierowcy testowego McLarena, Pedro de la Rosy, w czwartek najszybszy na torze Jerez okazał się Heikki Kovalainen, jako jedyny schodząc poniżej jednej minuty i 17 sekund. Kierowca testowy Renault poprawił wczorajszy rezultat de la Rosy o blisko sekundę, uzyskując jednocześnie ponad 0.3 sekundy przewagi nad najbliższym rywalem. Ekipa z biura prasowego francuskiej stajni najwyraźniej nadal jest na wakacjach, gdyż po dzisiejszych testach podobnie jak w dwa poprzednie dni także nie została opublikowana informacja o programie testów. Nie wiadomo także dlaczego Fernando Alonso po zaledwie jednym dniu testów opuścił tor Jerez i został dzisiaj zastąpiony przez Jose Marię Lopeza, który uplasował się na przedostatniej pozycji ze stratą ponad dwóch sekund dla Kovalainena. Dla Renault był to trzeci i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu, których głównym celem było przede wszystkim sprawdzanie opon Michelin na najbliższe wyścigi.

Drugi czas uzyskał Jenson Button, który jako jedyny kierowca zdołał w czwartek zmieścić się poniżej jednej sekundy straty do Kovalainena. Brytyjczyk zastąpił dzisiaj kierowcę testowego Hondy, Anthony'ego Davidsona, koncentrując się rano na sprawdzaniu różnych typów tylnych opon, a po południu na pracy nad doskonaleniem ustawień bolidu RA106. Jego aktywność ograniczyła nieco awaria silnika po południu, ale mimo to Button był dzisiaj jednym z najbardziej pracowitych kierowców. Drugi bolid ponownie poprowadził Rubens Barrichello, przeprowadzając dalsze testy nowego pakietu aerodynamicznego na Grand Prix Francji, z którym cała japońska stajnia, a zwłaszcza Button, wiąże bardzo duże nadzieje. Obaj kierowcy łącznie przejechali dzisiaj ponad 180 okrążeń, natomiast całkowity dorobek Hondy w trakcie trzech dni testowych wyniósł 2171 kilometrów (489 okrążeń). Kolejne testy stajnia z Brackley będzie wraz z innymi zespołami będzie przeprowadzała za dwa tygodnie także na torze Jerez.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji ze stratą niewiele ponad sekundy do Kovalainena uplasowali się reprezentanci zespołu BMW Sauber, kierowca testowy Robert Kubica i Jacques Villeneuve, który w zastępstwie Nicka Heidfelda przejął w czwartek drugi bolid F1.06 od młodego Sebastiana Vettela. Robert dzień rozpoczął od testowania opon Michelin na Grand Prix Francji, a następnie skupił się na sprawdzaniu nowych elementów aerodynamicznych do tegorocznego auta. Polak zapytany o pionowe skrzydełka, w jakie wczoraj przez krótki czas było wyposażone jego BMW powiedział tylko tyle, że raczej nie zostaną one użyte w wyścigach. Były mistrz świata z 1997 roku także testował dzisiaj opony, a ponadto pracował nad ustawieniami auta. Kanadyjczyk trzykrotnie doprowadził do wstrzymania testów – dwa razy po wypadnięciu z toru i raz ze względu na problemy techniczne, a jego dorobek wyniósł 75 okrążeń, czyli o ponad 30 kółek mniej od Kubicy. Przy okazji warto wspomnieć, że zespół BMW zgodnie z zaleceniem FIA dokonał niewielkiej modyfikacji skrzydeł w swoich bolidach, ale można być niemal pewnym, że kwestia elastycznych skrzydeł powróci w tym sezonie jeszcze nie raz. Jutro stajnia z Hinwil zakończy trzydniowe testy.

Pedro de la Rosa w czwartek musiał zadowolić się piątą pozycję, a jego strata do Kovalainena wyniosła ponad 1.2 sekundy. Drugi kierowca testowy McLarena, Gary Paffett, uplasował się na dziewiątej pozycji, tracąc do swojego partnera niespełna 0.3 sekundy. Stajnia z Woking zakończyła tym samym trzydniowe testy na torze Jerez, których celem było sprawdzenie opon Michelin przeznaczonych do użycia w najbliższych dwóch wyścigach (Grand Prix Francji i Niemiec), a także praca nad programem rozwojowym układu chłodzenia – jego najnowsza wersja oficjalnie zadebiutuje na torze Magny-Cours. Ponadto testy objęły program rozwojowy silnika Mercedes-Benz V8 i tradycyjnie pracę nad doskonaleniem ustawień bolidu MP4-21. W trakcie trzech dni obaj kierowcy przejechali łącznie 2138 kilometrów, co przekłada się na 483 okrążenia. Kolejne testy McLaren także będzie przeprowadzał na torze Jerez, a rozpoczną się on 18 lipca. Będą to ostatnie jazdy próbne przed trwającym niemal cały sierpień zakazem testów.

Odpowiednio na 6 i 12 pozycji dzisiejsze testy ukończyli kierowcy Toyoty, Jarno Trulli (+1.3s) i Ralf Schumacher (+1.9s). Obaj kierowcy zastąpili w czwartek testerów japońskiej stajni, Ricardo Zontę oraz Oliviera Panisa i sprawdzali głównie opony Bridgestone na najbliższy wyścig, a także pracowali nad doskonaleniem ustawień bolidu TF106B i korzystając z wysokiej temperatury sprawdzali układ chłodzenia. Trulli, który po dwóch udanych występach w Ameryce Północnej jest ostatnio w bardzo dobrym nastroju, przeprowadzał między innymi symulację wyścigu, co niestety bardzo utrudniały liczne czerwone flagi. Włoch ma jednak nadzieję, że jutro, kiedy na torze Jerez obecnych będzie już tylko pięć zespołów, uda mu się zaliczyć więcej długodystansowych przejazdów. Ralf Schumacher stracił z kolei sporo czasu ze względu na konieczność inspekcji przedniego zawieszenia oraz hamulców w jego bolidzie. W efekcie Niemiec przejechał ponad 30 okrążeń mniej od swojego partnera.

Czwartek był pierwszym dniem testów w tym tygodniu dla zespołu Ferrari. Włoska stajnia zjawiła się na torze Jerez z dwoma bolidami 248 F1, które poprowadzili kierowca testowy Luca Badoer i Michael Schumacher, plasując się odpowiednio na 7 i 10 pozycji. Obaj kierowcy łącznie przejechali jednak stosunkowo niewiele okrążeń, bo niespełna 100, a do ich obowiązków należała praca nad programem rozwojowym aerodynamicznych i mechanicznych części tegorocznego auta, a także testy opon Bridgestone. Ferrari podobnie jak Honda szykuje na wyścig we Francji nowy pakiet aerodynamiczny, ale póki co Michael Schumacher i Felipe Massa dosyć ostrożnie wypowiadają się o szansach w najbliższych wyścigach. Brazylijczyk stwierdził między innymi, że raczej na pewno nie należy spodziewać się takiej dominacji czerwonych bolidów, jaka miała miejsce w ostatni weekend na torze Indianapolis.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy zespołów Red Bull i Williams, Christian Klien oraz Mark Webber. Klien zastąpił w czwartek kierowcę testowego stajni z Milton Keynes, Roberta Doornbosa i kontynuował zapoczątkowane przez Holendra przygotowania do najbliższych wyścigów, kończąc dzisiejsze testy na 11 pozycji ze stratą blisko dwóch sekund do Kovalainena. Webber zastąpił tymczasem Alexa Wurza i pracował nad nowymi częściami aerodynamicznymi do bolidu Williams FW28, by po południu rozpocząć testy opon Bridgestone. Jutro testy na torze Jerez przeprowadzały będą zespoły BMW Sauber, Toyota, Ferrari, Red Bull i Williams.

Pogoda
Temperatura powietrza: 22-33°C
Temperatura toru: 26-49°C
Gorąco i słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Jerez (4,423 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:16,854   75 
2.Jenson Button Honda RA106 V8 1:17,163 +0,309 93 
3.Robert Kubica BMW Sauber F1.06 V8 1:17,860 +1,006 106 
4.Jacques Villeneuve BMW Sauber F1.06 V8 1:18,018 +1,164 75 
5.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:18,084 +1,230 73 
6.Jarno Trulli Toyota TF106B V8 1:18,179 +1,325 99 
7.Luca Badoer Ferrari 248 F1 V8 1:18,234 +1,380 55 
8.Rubens Barrichello Honda RA106 V8 1:18,322 +1,468 93 
9.Gary Paffett McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:18,372 +1,518 70 
10.Michael Schumacher Ferrari 248 F1 V8 1:18,682 +1,828 42 
11.Christian Klien RBR Ferrari RB2 V8 1:18,704 +1,850 78 
12.Ralf Schumacher Toyota TF106B V8 1:18,813 +1,959 65 
13.Jose Maria Lopez Renault R26 V8 1:19,246 +2,392 72 
14.Mark Webber Williams Cosworth FW28 V8 1:19,252 +2,398 65 
Źródło: F1Racing.net, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Witek, 06.07.2006 18:09[!]
Pięknie, Robert! Dałeś wycisk Winowlewowi!!! :-)
deeze, 06.07.2006 18:22[!]
Jak zwykle zresztą ;) Go get him IceKube! Martwi mnie jedynie fakt, że przez BMW Saubery został objechany McLaren...:/
axel83, 06.07.2006 18:54[!]
Ciekawe jest czemu Honda na testach jest w czołowce a w wyscigach ledwo na punkt sie łapia?
FANF1, 06.07.2006 19:26[!]
dezze, bez przesady to tylko testy
Jakuzo, 06.07.2006 20:34[!]
BMW tez cos kombinowalo ze spojlerami :) He :D
andy, 06.07.2006 21:00[!]
jakuzzo> a co nie wolno im było? ferrari mogło a oni nie?
Jakuzo, 06.07.2006 21:50[!]
A czy ja mowie ze nie moglo? Wszyscy sie pluli do Ferrari, a o BMW malo kto wiedzial, bo po cichaczu w nocy montowali :D
magda, 06.07.2006 22:08[!]
prosze nie obrazcie sie ale Renualt we Francji poprostu zrobi to co ferrari zrobilo w USA. Pelna dominacja w sezonie zostanie przypieczetowana w domowym wyscigu. Alonso teraz poprostu przyjstojniaczku poprostu pokaz kto jest DOMINATOREM desktuktorem marzen innych ekip bedziemy razem z kolezankami sciskac mocno c...... za cibie do boju pozdrow
Piter, 06.07.2006 23:34[!]
Saubery bardzo dobrze, Robert jeszcze lepiej.
Co... będziecie ściskać z koleżankami magda??? :D
Jakuzo, 06.07.2006 23:43[!]
No wlasnie wlasnie! :D Co tam bedziecie sciskac? :D
oligator, 06.07.2006 23:51[!]
dla renault troche pechowo, ze Francja w finale MS w noge, bo przez to francuzi maja gdzies GP (no moze nie gdzies, no ale... powiedzmy ze maja inne priorytety). Za to dzieki temu sa setki biletow na eBay'u za 1/4 ceny (sam tak kupilem).
Jakuzo, 07.07.2006 00:09[!]
Tyle ze finał jest w tą niedzielę, a wyścig w następną. Wiec chyba w tak dużym stopniu nie odpuścili sobie Francuzi tego GP. Z reszta nie wiem jak tam stoi z zainteresowaniem F1.
Rossignol, 07.07.2006 07:26[!]
Coś ten Lopez do szybkich nie należy mimo że dysponuje Renówką. Może dlatego że to Marysia?
melex reaktywacja, 07.07.2006 09:04[!]
Tak się zastanawiam, na ile poważna jest Twoja kontuzja, Nick. Fiknąłeś ze 4 kozły... W razie jakichś poważniejszych problemów pamiętaj, że masz kolegę Roberta w odwodzie... Wylecz się na 100%!
PS. Całuski dla wszystkich ściskających i ściskanych ;)
axel83, 07.07.2006 10:00[!]
Magda ------>SLAWEKSZ i wszystko jasne:)
oligator, 07.07.2006 16:30[!]
wiesz jakuzo oni mistrzostwem sie beda podniecac do Euro wlacznie... o ile wygraja...

a akurat GP francji ma znaczenie kiedy... nie ma innych powodow do 'dumy narodowej'. Wiec szkoda ze dobry sezon renault sie pokrywa z zaskakujacymi "staruszkami" w noge. w koncu francja to najwiekszy rynek renault...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca