F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:

Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli

Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów

Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie

Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir

Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana

Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów

Verstappen najszybszy w porannej sesji pierwszego dnia testów

Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe

Raikkonen najszybszym kierowcą testów przed sezonem 2017
Łukasz Godula, 10 marca 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>


Kimi Raikkonen dzięki dzisiejszemu występowi został najszybszym kierowcą tegorocznych testów przedsezonowych, które w całości odbył się na torze Catalunya w Barcelonie. Fin wykręcił imponujący czas 1:18,634 jadąc na super-miękkich oponach.

Drugim najszybszym dzisiaj kierowcą był Max Verstappen, jednak do Raikkonena stracił aż 0,6 sekundy. Ponadto Red Bull przejechał zdecydowanie mniej okrążeń. Dopiero na czwartej i piątej pozycji sklasyfikowani zostali dziś kierowcy Mercedesa, jednak chyba nikt nie ma wątpliwości, iż ekipa z Brackley będzie walczyć o tegoroczny tytuł mistrza świata.

Po wczorajszej wypowiedzi Romaina Grosjeana co do hamulców w bolidzie Haas, dziś szybko mieliśmy potwierdzenie słów Francuza na torze. Grosjean wypadł z toru w żwir, powodując pierwszą czerwoną flagę. Kolejne dwie spowodował Fernando Alonso, w podobnym stylu jak wczoraj jego zespołowy partner, Stoffel Vandoorne. Wczorajsze zapowiedzi Belga co do długich przejazdów okazały się jednak tylko marzeniem, gdyż McLaren zaliczył typowy dla siebie dzień testów. Mało okrążeń, wiele awarii. Po jednej czerwonej fladze spowodowali również Raikkonen i Carlos Sainz, jednak dla Ferrari nie powinno być to dużym zmartwieniem.

Tym samym dobiegły końca tegoroczne testy przedsezonowe. Już tylko dwa tygodnie do weekendu Grand Prix w Australii, w związku z czym wszystkie zespoły stoczą prawdziwą walkę z czasem, by z jednej strony rozwinąć swoje konstrukcje, a z drugiej naprawić napotkane problemy. Te ostatnie oczywiście są największe w przypadku McLarena i dobrym pytaniem jest, czy ich przezwyciężenie jest możliwe w tak krótkim czasie. Jednak co się wydarzy i czy Ferrari faktycznie zagrozi Mercedesowi, dowiemy się dopiero po wyścigu.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 4/4 - 10.03.2017, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Kimi RaikkonenFerrari SF70H1:18,634--111516,705
2. Max VerstappenRed Bull TAG-Heuer RB131:19,4380,8040,80471330,505
3. Carlos SainzToro Rosso Renault STR121:19,8371,2030,399132614,460
4. Valtteri BottasMercedes W081:19,8451,2110,00853246,715
5. Lewis HamiltonMercedes W081:19,8501,2160,00554251,370
6. Nico HulkenbergRenault R.S.171:19,8451,211-0,00545209,475
7. Sergio PerezForce India Mercedes VJM101:20,1161,4820,271128595,840
8. Jolyon PalmerRenault R.S.171:20,2051,5710,08943200,165
9. Lance StrollWilliams Mercedes FW401:20,3351,7010,130132614,460
10. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-171:21,1102,4760,77576353,780
11. Fernando AlonsoMcLaren Honda MCL321:21,3892,7550,27943200,165
12. Marcus EricssonSauber Ferrari C361:21,6703,0360,28159274,645
13. Pascal WehrleinSauber Ferrari C361:24,9406,3063,27042195,510
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów


  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jarof1, 10.03.2017 18:31[!]
No to kiedy ruszamy z GPM ?
Już by człowiek pokombinował, policzył...
:)
RY2N, 10.03.2017 18:56[!]
z analiz wychodzi mi taki układ stawki jesli chodzi o czas jednego okrążenia na testach:

1. Ferrari
2. Mercedes
3. RedBull
4. Williams
5. Haas
6. Force India
7. Toro Rosso
8. Renault
9. McLaren
10. Sauber

Poz. 2,3 i może 4 są b.blisko siebie - mieszczą się w ramach 0,1...0,2 sek. Tak samo poz. 5-8. więc tu łatwo o pomyłkę. Ciekawe czy to się potwierdzi w Australii? Oczywiście w samym wyścigu będzie jeszcze grała rolę niezawodność - i tu pewnie Haas czy McLaren jeszcze stracą dodatkowo. Poza tym Merc ma (miał?) jakiś patent na chwilowe zwiększanie mocy w kwalu więc pewnie trochę się podciągnie w stosunku do testów.
piwo, 10.03.2017 19:17[!]
Pierwsza czwórka się zgadzam.renault uważam że będzie wyzej
leni93, 10.03.2017 19:20[!]
W zeszłym roku Ferrari również było najszybsze na testach. To są tylko testy i nie wiadomo w sumie czego się spodziewać. Sądzę, że czerwoni będą mocni, ale Mercedes i Red Bull na pewno nie będą w tyle, mam nadzieję na dobry sezon.
mich909090, 10.03.2017 20:28[!]
Myślałem, że największym rywalem Merca będzie RBR ale Ferrari też wygląda na mocne. Czasy na testach za wiele nie mówią. 10kg paliwa to na torze w Barcelonie ponoć 0,4 s więc taki Mercedes lub RBR mogli bardzo łatwo się maskować. Wszystko okaże się w Q3 w Australii jak przyjdzie czas na wyjęcie wszystkich asów z rękawa. Kto będzie miał ich więcej się okaże... Moim zdaniem Mercedes ;)
marios76, 10.03.2017 20:58[!]
@RY2N Mercedes mala przerwa Ferrari przerwa Red Bull przerwa Williams wieksza przerwa i raczej mimo malych roznic Renault, ToroRosso, Haas, Force India, wieksza przerwa I Sauber z McLarenem gasza latarnie. Jak zgasnie to zobaczymy ktory bedzie w wiekszej czarnej d...e- nie zdziwie sie, ze McLaren ;)
jumbol0801, 10.03.2017 21:22[!]
Jedno tylko jest pewne,że wyscigi w tym sezonie będą kończyć się szybciej ;)
paymey852, 10.03.2017 23:05[!]
@RY2N
Zrób taką samą analize z testów -2016 Ferrari było mega i co im to dało.
Jakieś tam wnioski można jedynie z danych GPS wyciągnąć.
Ale najlepiej nie wyciągać żadnych nawet o niezawodności.
Mercedes miliony kilometrów bez awarii a Hamilton jak skończył.
marios76, 11.03.2017 07:28[!]
@jumbol0801 SC przy wiekszej ilosci kolizji na to nie pozwoli :/
@paymey852 Hamilton skonczyl tak, jak Mercedes chcial. Problemy dotykaly go zwlaszcza w takich sytuacjach, by nie wyrobic przewagi nad Rosbergiem. Mercedes ustawil te mistrzostwa, latwo to zauwazyc:/
piwo, 11.03.2017 08:46[!]
sytuacja nie jest analogiczna do zeszlego roku. co innego jak wszyscy jada slabe czasy i na tle ich ferrafi goruje tak jak w zeszlym roku. a co innego jak na testach bije sioe rekord okrazenia i robi rto sie z duzym zapasem. wtedy wiadomo ze bolid jest bardzo szybki. moim zdaniem ferrari zdominuje pierwsze wyscigi. drugi bedzie merc a trzeci redbul. wydaje sie niemozliwe ze czas 1m18s jaki na spokojnie mogl wykrecic raikonen nie jest mega dobrym czasem i merc mogl pokjechac szybciej. to nieprawdopodobne.
RY2N, 11.03.2017 11:15[!]
@paymey852
ależ zajrzałem też do danych z testów z 2016 roku i wtedy Ferrari miało 0,4-0,5 sek straty do Merca (zwłaszcza na softach i pośrednich). Tylko że wtedy Ferrari głownie się koncentrowało na przejazdach na ultra softach i super softach a Merc na pośrednich i na softach dlatego ogół miał odbiór tamtych testów taki że Ferrari było z przodu w tabelach. Ale rzeczywistość już wtedy była inna i Merc dominował.
bartoszcze, 11.03.2017 11:55[!]
Tja, Mercedes specjalnie wysunął barierę w Baku :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca