F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 15 wrze?nia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Piątek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na hiszpańskim torze Jerez. Tym razem najszybszy okazał się kierowca testowy Hondy Anthony Davidson, który zastąpił dzisiaj Rubensa Barrichello. Brytyjczyk nie tylko ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia z całego tygodnia (1:16.675, o ponad pół sekundy lepszy od środowego czasu Heikkiego Kovalainena), ale przejechał także ponad 160 okrążeń, korzystając z najnowszej specyfikacji silnika Hondy.

Nowa jednostka napędowa wreszcie okazała się niezawodna, a przy tym dosyć szybka. Według autosport.com japońska stajnia chce użyć tego silnika w domowym wyścigu, ale to by oznaczało, że nie będzie on dopuszczony przez FIA do użycia w trzech kolejnych sezonach, w których ma obowiązywać pełne zamrożenie rozwoju silników. Drugi bolid RA106 poprowadził w piątek pomocniczy kierowca testowy Hondy, James Rossiter, uzyskując drugi czas dnia (+0.3s). Obaj kierowcy obok testów najnowszej specyfikacji silnika, kontynuowali pracę nad aerodynamiką tegorocznego auta i sprawdzanie opon Michelin na najbliższy wyścig, które szczególnie na długim dystansie zapewniały bardzo dobre osiągi.

Nieznacznie wolniejszy od Rossitera okazał się Robert Doornbos z zespołu Red Bull Racing. Holender, szykujący się do wyścigowego debiutu w barwach stajni z Milton Keynes, przejechał 120 okrążeń i podczas trzeciego dnia testów znowu wykonał duży postęp jeśli chodzi o swój najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Ze swojego dzisiejszego występu może być także zadowolony Michael Ammermuller, który po jednym dniu przerwy powrócił za kierownicę bolidu RB2 i chociaż znowu uplasował się na ostatniej pozycji, zaliczając po drodze niegroźny poślizg, to jego strata do Davidsona wyniosła zaledwie jedną sekundę. Dla kierowcy z tak małym doświadczeniem jest to z pewnością dobry wynik.

„Pracowałem nad ustawieniami, wypróbowałem kilka różnych rzeczy i generalnie rzecz biorąc zespół dał mi do dyspozycji samochód, abym mógł nad nim popracować.” – powiedział Ammermuller autosport.com. „Nie zajmowałem się testowaniem opon i jestem całkiem zadowolony z uzyskanego czasu, gdyż wykręciłem go w połowie dnia, a na tym torze nie jeździ się szybciej po południu, więc myślę, że jest dobrze”.

Ammermuller jest typowany na piątkowego testera RBR w trzech ostatnich wyścigach tego sezonu, choć jak sam twierdzi, nie został jeszcze o to poproszony przez zespół. Tym niemniej wydaje się być jedynym kandydatem do poprowadzenia trzeciego RB2 w Chinach, Japonii i Brazylii. Dla Red Bull Racing były to już ostatnie testy w tym sezonie. Zespół pracował w tym tygodniu głównie nad oponami Michelin przeznaczonymi do użycia w trzech ostatnich wyścigach.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, którzy uplasowali się kolejno na czwartej i piątej pozycji, mieszcząc się w okolicy pół sekundy straty do Davidsona. Fisichella pomimo dwóch drobnych usterek okazał się najbardziej pracowitym kierowcą podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez i co najbardziej istotne, nie miał już żadnych problemów z silnikiem. Obaj kierowcy w ramach przygotowań do wyścigu o Grand Prix Chin ponownie skupili się na testach opon Michelin. Kovalainen, pomimo nienajlepszego samopoczucia wynikającego z kłopotów żołądkowych, powrócił w piątek do testów i podobnie jak pozostali kierowcy przejechał ponad 100 okrążeń.

W przyszłym tygodniu zbiorowe testy będą się odbywały na torach Jerez i Silverstone. Na pierwszym z nich pojawi się między innymi zespół BMW Sauber z Robertem Kubicą, natomiast w Wielkiej Brytanii mają testować zespoły McLaren, Renault, Super Aguri i najprawdopodobniej MF1 Racing.

Czasy uzyskane w piatek na torze Jerez (4,423 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Anthony Davidson Honda RA106 V8 1:16,675   161 
2.James Rossiter Honda RA106 V8 1:17,008 +0,333 107 
3.Robert Doornbos RBR Ferrari RB2 V8 1:17,057 +0,382 120 
4.Giancarlo Fisichella Renault R26 V8 1:17,059 +0,384 169 
5.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:17,182 +0,507 114 
6.Michael Ammermuller RBR Ferrari RB2 V8 1:17,744 +1,069 101 
Źródło: Autosport.com, RenaultF1.com, RedBullRacing.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 15.09.2006 17:47[!]
A BMW juz nie poprawia swojego bolidu czy co, wrzucili na luz w tym sezonie ? Nie ma ich w ogole na testach te ostatnie dni.
Mulara, 15.09.2006 18:04[!]
Honda swietnie i to bez zadnej awarii.Chyba zdołali upora się z problemem.Myślę że Honda przedzieli Ferrari i Renault w najbliższych wyścigach.Wida że ta nowa jednostka Hondy naprawdę ma ogromny potencjał.Pozdro:)
M@ru$, 15.09.2006 18:13[!]
BMW to testuje chyba w przyszłym tygodniu dopiero tak samo jak McLaren ;>
Maraz, 15.09.2006 18:15[!]
BMW będzie testować na torze Jerez w przyszłym tygodniu - było o tym u nas pisane kilka razy.
rakes, 15.09.2006 19:42[!]
Bez sensu tak się spieszyła Honda z tym nowym silnikiem i zobaczymy go w akcji tylko na suzuce :/ Na pewniej zachodniej stronce jest napisane, że honda w Chinach pojedzie na tym silniku akceptując kare 10 miejsc do tyłu na starcie do wyścigu
d'Angelo, 15.09.2006 20:11[!]
dlaczego Honda na testach zawsze pierwsza a na Grand Prix ledwo co w 1-szej 10-tce ? o co tu chodzi ?
Phaedra, 15.09.2006 20:39[!]
Czy silnik musi aby uzyskac homologacje na przyszly sezon musi byc uzyty w trzech ostatnich GP. A ostatnie nie wystarczy ?
brt, 15.09.2006 20:56[!]
Coś czuje , że w przyszłym sezonie będe miał dużo radości z mojego TEAMU :D
HONDA POWAAAA :D

rakes najpierw piszesz , że zobaczymy na suzuce a potem ,że w Chinach :D Muszą teraz w Chinach :D
A z tymi silnikami szybko nadrobią 10 miejsc :D autosport.com się myli :D przecież nie poto się tak spieszyli żeby je wprowadzić za 3 sezony :D
Maraz, 15.09.2006 21:10[!]
Phaedra, z tego co wiem silnik przedstawiony do homologacji musi mieć przejechane dwa wyścigi albo po GP Chin albo po GP Japonii. Jeślli Honda chce ten nowy silnik użyć w Japonii, to nie będzie miał wymaganych 2 GP.
boSS, 16.09.2006 08:25[!]
no i cwaniaczki, czemu nie piszecie że silnik reno to lipa? głupio wam teraz? chyba starczy 169 kółek
Bablo, 16.09.2006 12:05[!]
jakbyś czytał to byś wiedział że GF miał 2 usterki w ciągu tych 169 kółek :], ale widać że chłopaki sie starają
boSS, 16.09.2006 17:08[!]
i tak będzie na podium Fisicio w Chinach, zobaczycie:) szybciej dopcha samochód do mety niz inni tam dojadą:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca