|
|
|
|
|
|
Trzeci dzień testów na torze Jerez | |
Piątek był trzecim i zarazem ostatnim dniem testów w tym tygodniu na hiszpańskim torze Jerez. Tym razem najszybszy okazał się kierowca testowy Hondy Anthony Davidson, który zastąpił dzisiaj Rubensa Barrichello. Brytyjczyk nie tylko ustanowił najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia z całego tygodnia (1:16.675, o ponad pół sekundy lepszy od środowego czasu Heikkiego Kovalainena), ale przejechał także ponad 160 okrążeń, korzystając z najnowszej specyfikacji silnika Hondy.
Nowa jednostka napędowa wreszcie okazała się niezawodna, a przy tym dosyć szybka. Według autosport.com japońska stajnia chce użyć tego silnika w domowym wyścigu, ale to by oznaczało, że nie będzie on dopuszczony przez FIA do użycia w trzech kolejnych sezonach, w których ma obowiązywać pełne zamrożenie rozwoju silników. Drugi bolid RA106 poprowadził w piątek pomocniczy kierowca testowy Hondy, James Rossiter, uzyskując drugi czas dnia (+0.3s). Obaj kierowcy obok testów najnowszej specyfikacji silnika, kontynuowali pracę nad aerodynamiką tegorocznego auta i sprawdzanie opon Michelin na najbliższy wyścig, które szczególnie na długim dystansie zapewniały bardzo dobre osiągi.
Nieznacznie wolniejszy od Rossitera okazał się Robert Doornbos z zespołu Red Bull Racing. Holender, szykujący się do wyścigowego debiutu w barwach stajni z Milton Keynes, przejechał 120 okrążeń i podczas trzeciego dnia testów znowu wykonał duży postęp jeśli chodzi o swój najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia. Ze swojego dzisiejszego występu może być także zadowolony Michael Ammermuller, który po jednym dniu przerwy powrócił za kierownicę bolidu RB2 i chociaż znowu uplasował się na ostatniej pozycji, zaliczając po drodze niegroźny poślizg, to jego strata do Davidsona wyniosła zaledwie jedną sekundę. Dla kierowcy z tak małym doświadczeniem jest to z pewnością dobry wynik.
„Pracowałem nad ustawieniami, wypróbowałem kilka różnych rzeczy i generalnie rzecz biorąc zespół dał mi do dyspozycji samochód, abym mógł nad nim popracować.” – powiedział Ammermuller autosport.com. „Nie zajmowałem się testowaniem opon i jestem całkiem zadowolony z uzyskanego czasu, gdyż wykręciłem go w połowie dnia, a na tym torze nie jeździ się szybciej po południu, więc myślę, że jest dobrze”.
Ammermuller jest typowany na piątkowego testera RBR w trzech ostatnich wyścigach tego sezonu, choć jak sam twierdzi, nie został jeszcze o to poproszony przez zespół. Tym niemniej wydaje się być jedynym kandydatem do poprowadzenia trzeciego RB2 w Chinach, Japonii i Brazylii. Dla Red Bull Racing były to już ostatnie testy w tym sezonie. Zespół pracował w tym tygodniu głównie nad oponami Michelin przeznaczonymi do użycia w trzech ostatnich wyścigach.
Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli kierowcy Renault, Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen, którzy uplasowali się kolejno na czwartej i piątej pozycji, mieszcząc się w okolicy pół sekundy straty do Davidsona. Fisichella pomimo dwóch drobnych usterek okazał się najbardziej pracowitym kierowcą podczas ostatniego dnia testów na torze Jerez i co najbardziej istotne, nie miał już żadnych problemów z silnikiem. Obaj kierowcy w ramach przygotowań do wyścigu o Grand Prix Chin ponownie skupili się na testach opon Michelin. Kovalainen, pomimo nienajlepszego samopoczucia wynikającego z kłopotów żołądkowych, powrócił w piątek do testów i podobnie jak pozostali kierowcy przejechał ponad 100 okrążeń.
W przyszłym tygodniu zbiorowe testy będą się odbywały na torach Jerez i Silverstone. Na pierwszym z nich pojawi się między innymi zespół BMW Sauber z Robertem Kubicą, natomiast w Wielkiej Brytanii mają testować zespoły McLaren, Renault, Super Aguri i najprawdopodobniej MF1 Racing.
•Czasy uzyskane w piatek na torze Jerez (4,423 km) | | | | | P. | Kierowca | Konstruktor | Bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Anthony Davidson | Honda | RA106 V8 | | 1:16,675 | | 161 |
2. | James Rossiter | Honda | RA106 V8 | | 1:17,008 | +0,333 | 107 |
3. | Robert Doornbos | RBR Ferrari | RB2 V8 | | 1:17,057 | +0,382 | 120 |
4. | Giancarlo Fisichella | Renault | R26 V8 | | 1:17,059 | +0,384 | 169 |
5. | Heikki Kovalainen | Renault | R26 V8 | | 1:17,182 | +0,507 | 114 |
6. | Michael Ammermuller | RBR Ferrari | RB2 V8 | | 1:17,744 | +1,069 | 101 |
| |
|
|
Źródło: Autosport.com, RenaultF1.com, RedBullRacing.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|