F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Silverstone
Marek Roczniak, 21 wrze?nia 2006<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Renault zdominował także trzeci i zarazem ostatni dzień testów w tym tygodniu na torze Silverstone. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia ponownie uzyskał Nelson Piquet Jr, któremu udało się poprawić swój najlepszy wynik ze środy zaledwie o 0.05 sekundy. Brazylijczyk pracował nad ustawieniami bolidu R26, kontynuując poznawanie wszelkich detali mających wpływ na prowadzenie auta. Na drugiej pozycji ponownie uplasował się przyszłoroczny partner Giancarla Fisichelli, Heikki Kovalainen, tracąc mniej niż 0.1 sekundy do Piqueta. Fin sfinalizował z firmą Michelin wybór opon na Grand Prix Japonii, przejeżdżając podobnie jak wczoraj ponad 100 okrążeń. Zespół jest bardzo zadowolony z opon wybranych na tor Suzuka, a także z bardzo obiecującej postawy Piqueta już podczas pierwszych testów. Dla francuskiej stajni były to już ostatnie testy w tym sezonie, choć jak sugeruje autosport.com, Renault ma jeszcze możliwość przeprowadzenia testów po GP Japonii, ale na razie nie jest to w planach.

Kolejno na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się reprezentanci McLarena, Lewis Hamilton i Pedro de la Rosa, mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Piqueta. Hamilton podczas swojego drugiego pełnego dnia testów za kierownicą bolidu MP4-21 okazał się nieznacznie szybszy od swojego głównego rywala w walce o posadę drugiego kierowcy wyścigowego w stajni z Woking na sezon 2007, choć nie uniknął kilku niegroźnych wycieczek poza tor i przejechał zaledwie 50 okrążeń. Brytyjczyk kontynuował poznawanie samochodu, a ponadto zespół powierzył mu krótki test opon Michelin. Tymczasem de la Rosa skupił się ponownie na przygotowaniach do dwóch najbliższych wyścigów w Azji, pracując nad doskonaleniem ustawień bolidu i sprawdzając opony na Grand Prix Japonii. Ponadto Hiszpan przeprowadzał testy silnika Mercedes-Benz, który najprawdopodobniej zostanie poddany homologacji na kolejne trzy sezony. Następne testy McLaren będzie przeprowadzał wraz z BMW na torze Jerez tuż po wyścigu w Japonii.

Tuż za kierowcami McLarena na piątej i szóstej pozycji dzisiejsze testy ukończyli reprezentanci Toyoty, Ralf Schumacher i kierowca testowy Olivier Panis, który przejął w czwartek drugi bolid TF106B od swojego rodaka Francka Montagny'ego. Ralf okazał się wolniejszy od de la Rosy o ponad sekundę i przejechał zaledwie 54 okrążenia, co było głównie spowodowane koniecznością wymiany pompy paliwowej w jego bolidzie. Niemiec sprawdzał opony na wyścig w Japonii, a także pracował nad poprawą balansu samochodu i przeprowadzał próbne starty. Olivier także sprawdzał opony przeznaczone do użycia na torze Suzuka i pracował nad ustawieniami TF106B, a jeden z jego ostatnich występów za kierownicą bolidu F1 zakończyła spektakularna awaria silnika RVX-06 V8. Łącznie obaj kierowcy przejechali dzisiaj niespełna 140 okrążeń, ale zespół jak zwykle ma nadzieję, że jest dobrze przygotowany do najbliższych wyścigów. Kolejne testy Toyota będzie przeprowadzała za trzy tygodnie na torze Jerez.

Ostatnimi uczestnikami czwartkowych testów na torze Silverstone byli kierowcy z zespołów Williams i Super Aguri, Alex Wurz i Takuma Sato, mając około trzy i pół sekundy straty do Piqueta. Oba zespoły pomimo dużej straty do najszybszego kierowcy były jednak zadowolone z przebiegu dzisiejszych testów. Wurz za kierownicą przejściowej wersji bolidu FW28B z silnikiem Toyoty przejechał blisko 100 okrążeń, co zwarzywszy na ilość nowych komponentów, w tym skrzyni biegów na sezon 2007, jest jak najbardziej pozytywnym osiągnięciem. Nie obyło się jednak bez awarii silnika pod koniec testów. Sato miał z kolei drobne problemy z hydrauliką, ale mimo to zespół Super Aguri uznał jednogłośnie, że były to jego najbardziej udane testy w tym roku. Japońska stajnia po dokonaniu wczoraj wyboru opon Bridgestone na azjatyckie wyścigi, dzisiaj skupiła się na testowaniu pakietów aerodynamicznych na GP Chin i GP Japonii. Takuma sprawdzał między innymi nowe przednie skrzydło do bolidu SA06 i ma nadzieję, że dobry czas uzyskany wczoraj jest zapowiedzią poprawy osiągów zespołu w końcówce sezonu.

Pogoda
Temperatura powietrza: dochodząca do 19-29°C
Temperatura toru: dochodząca do 20-32°C
Słonecznie i wietrznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w czwartek na torze Silverstone (5,141 km)
P.Kierowca Konstruktor Bolid Op. Czas okr. Strata Okr. 
1.Nelson Piquet Jr Renault R26 V8 1:19,510   84 
2.Heikki Kovalainen Renault R26 V8 1:19,585 +0,075 102 
3.Lewis Hamilton McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:20,153 +0,643 50 
4.Pedro de la Rosa McLaren Mercedes MP4-21 V8 1:20,277 +0,767 111 
5.Ralf Schumacher Toyota TF106B V8 1:21,390 +1,880 54 
6.Olivier Panis Toyota TF106B V8 1:22,214 +2,704 83 
7.Alex Wurz Williams Toyota FW28B V8 1:22,958 +3,448 97 
8.Takuma Sato Super Aguri Honda SA06 V8 1:23,186 +3,676 85 
Źródło: Autosport.com, Motorsport.com, F1Editorial.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McLuke, 22.09.2006 09:53[!]
no nieźle nieźle :D znowu młody Pquet "szaleje"!! i Hamilton lepszy od Pedro heheh :P zobaczymy jak to sie przełoży na wyścig... :-D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca