F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (zakończona)
Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2019<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
../img/news/tory/catalunya_testy_mala.jpg

Testy grupowe w Montmelo I, dzień 3/4 - 20.02.2019, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Daniił KwiatToro Rosso Honda STR141:17,704--137637,735
2. Kimi RaikkonenAlfa Romeo Ferrari C381:17,7620,0580,058138642,390
3. Daniel RicciardoRenault R.S.191:18,1640,4600,40280372,400
4. Sebastian VettelFerrari SF901:18,3500,6460,186134623,770
5. Max VerstappenRed Bull Honda RB151:18,7871,0830,437109507,395
6. Nico HulkenbergRenault R.S.191:18,8001,0960,01363293,265
7. Romain GrosjeanHaas Ferrari VF-191:19,0601,3560,26069321,195
8. Pietro FittipaldiHaas Ferrari VF-191:19,2491,5450,18948223,440
9. Carlos SainzMcLaren Renault MCL341:19,3541,6500,10590418,950
10. Sergio PerezRacing Point Mercedes RP191:20,1022,3980,74867311,885
11. Valtteri BottasMercedes W101:20,6932,9890,59188409,640
12. Lewis HamiltonMercedes W101:20,8183,1140,12594437,570
13. George RussellWilliams Mercedes FW421:25,6257,9214,80723107,065
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Kalendarz testów

Opony na jakich uzyskano najlepsze czasy: Kwiat, Raikkonen (C5), Ricciardo, Hulkenberg, Fittipaldi (C4), pozostali (C3).



08:40 Witamy w relacji z trzeciego dnia zimowych testów.

Środa to ważny dzień dla Williamsa. Bolid FW42 jest już w garażu, a pierwsze kilometry powinien pokonać po zakończeniu przerwy na lunch, czyli w okolicach godziny czternastej i piętnastej. Ekipa wprowadziła kolejne zmiany w grafiku – jeśli zdąży z czasem, w środę po południu za sterami zasiądzie George Russell. Harmonogram na czwartek pozostaje bez zmian: zaczyna Kubica, po przerwie obowiązki przejmuje Russell. Informacje takie przekazał Mikołaj Sokół.

W przypadku innych zespołów w przeważającej części ujrzymy dziś tych samych kierowców, którzy pracowali w poniedziałek, a więc w dniu otwarcia testów. Mercedes i Renault dzielą obowiązki pomiędzy swych zawodników wyścigowych. W kokpicie Haasa rano zasiądzie Pietro Fittipaldi, a po południu Romain Grosjean.

Pogoda dopisuje. Jest trochę chmur, ale temperatura wynosi już około 10 stopni Celsjusza.

10:00 W pierwszej godzinie doszło do wielu zmian w tabeli. Początkowo najlepszy czas należał do Bottasa, który pokonał okrążenie w tempie 1:25,237s, aby później zejść na 1:23,133s. Fin rozpoczynał realizację środowego programu na oponach C3. W Red Bullu Verstappena znajdowała się z kolei sporych rozmiarów aparatura, służąca do pomiaru przepływu powietrza za przednimi kołami – obszarze, który w największym stopniu został dotknięty zmianami w przepisach technicznych. Holender wykonywał typowe testy aerodynamiczne, jadąć z dość wolną prędkością.

Na torze pojawił się Fittipaldi, który okrążenie po okrążeniu podkręcał tempo, legitymując się wynikiem 1:22,835s. Pół godziny po rozpoczęciu zajęć na pierwszej pozycji zameldował się Sebastian Vettel z czasem 1:20,877s. Szybkie kółko ukończył także Sergio Perez – w jego przypadku wynik nie był aż tak piorunujący: 1:24,383s. Niedługo po tym Vettel spadł na czwarte miejsce. Swe czasy poprawili bowiem Bottas, Perez i Raikkonen (lider z rezultatem 1:19,989s). Cała trójka korzystała jednak z opon C3, podczas gdy czterokrotny mistrz świata ustanowił swój osobisty rekord na C2.

O poranku z Renault pracował Nico Hulkenberg. Francuska stajnia podjęła decyzję, aby póki co nie korzystać z DRS. Wszystkiemu winna jest awaria systemu, do której doszło we wtorek, gdy za sterami R.S.19 zasiadał Daniel Ricciardo. „Będziemy pracować nad programem ukierunkowanym na krótsze przejazdy, oceniając przy tym bardziej miękkie opony” – poinformowała na Twitterze stajnia z Enstone.

Pod koniec pierwszej godziny Hulkenberg plasował się na szóstym miejscu, pomiędzy Fittipaldim i Kwiatem. Najwięcej okrążeń mieli na koncie właśnie rozwojowy kierowca Haasa i Raikkonen. Liderem był już jednak Vettel, który na mieszance C2 ustanowił czas 1:19,350s.

10:55 Krótko po godzinie 10:00 z bolidu Williamsa dało się usłyszeć pierwsze odgłosy silnika. Wjazd do "jaskini lwa" był szczelnie zasłonięty parawanami. Ożycie FW42 na pewno budowało nadzieję na to, że bolid pojawi się na torze podczas popołudniowej sesji.

Tymczasem Hulkenberg i Perez poprawili swoje osobiste rekordy. Wkrótce pozycje poprawili także Verstappen i Fittipaldi. Po blisko 90 minutach Vettel zbliżał się do granicy 25 okrążeń. Właśnie ono zapewniło mu kolejny duży postęp. Niemiec, który w dalszym ciągu korzystał z ogumienia C2, ustanowił świetny wynik 1:18,614s. Kolejny przejazd był z kolei popisem równego tempa – pięć okrążeń pomiędzy 1m20,0-1m20,4s.

Tempo podkręcił również drugi w klasyfikacji Raikkonen. Kierowca Alfy Romeo miał w swoim C38 mieszankę C3. Ustanowił nowy rekord w pierwszym sektorze, schodząc ostatecznie na 1:18,944s. Kwadrans przed jedenastą na torze pracował tylko Hulkenberg. Wkrótce dołączyli do niego jednak Perez i Kwiat. Na ogumieniu C3 Meksykanin uzyskał swój nowy najlepszy czas: 1:20,102s.

Z garażu jak dotąd nie wyjechał na ani jedno okrążenie Carlos Sainz. McLaren przyznał, że mechanicy przygotowują bolid MCL34 po nocnych pracach, a Hiszpan powinien wkrótce pojawić się na torze.

12:00 W garażu Williamsa George Russel przygotowywał się do przymiarki fotela w bolidzie FW42. Tymczasem Hulkenberg dokonał postępów i przesunął się na trzecią lokatę z czasem 1:19,544s, który chwilę później poprawił na 1:19,157s. Kolejna próba: 1:18,800s, dała Niemcowi drugie miejsce.

Około godziny 11:20 aleję serwisową opuścił w końcu Carlos Sainz. Hiszpan wykonał jedno okrążenie instalacyjne, po którym powrócił do mechaników McLarena.

Po kilku minutach poza boksami przebywał tylko Valtteri Bottas. W niedługim czasie dołączył do niego Fittipaldi. Brazylijczyk ustanowił nowy osobisty rekord: 1:19,664s. Kolejne kółko rozpoczął od progresu w pierwszym sektorze, ale dwa kolejne nie poszły po jego myśli. Sainz z kolei ukończył pierwsze dzisiejszego dnia pomiarowe okrążenie i awansował na piąte miejsce, mając przy swym nazwisku wynik 1:19,725.

Krótko po tym sesja została przerwana. Fittipaldi zatrzymał swój bolid ze względu na usterkę techniczną. Przykryty plandeką bolid powrócił po kilku minutach pod garaż Haasa. W międzyczasie Williams oficjalnie potwierdził, że po zakończeniu prac nad bolidem pierwszym kierowcą, który wyjedzie nim na tor będzie Russell. Robert Kubica ma zadebiutować za kierownicą w czwartek rano.

Zajęcia zostały wznowione dziesięć minut przed południem. Siedmiu kierowców od razu wyjechało na tor. Byli to Vettel, Hulkenberg, Raikkonen, Sainz, Perez, Bottas i Kwiat, który uzyskał czas 1:22,092s. W garażu od dłuższego czasu przebywał Red Bull RB15 Verstappena, mający dziś na koncie tylko 18 okrążeń.

13:00 Kimi Raikkonen rozpoczął ostatnią godzinę od mocnego akcentu. Mistrz świata z 2007 roku przesunął się na drugą pozycję z czasem 1:18,506s, uzyskanym na mieszance C4. Nowym osobistym rekordem błysnął Daniił Kwiat, który awansował na pozycję numer siedem, przed Pereza i Bottasa.

Verstappen opuścił aleję serwisową po dłuższej przerwie w pracy. Do realizacji programu powrócił także Pietro Fittipaldi, którego Haas odmówił posłuszeństwa w poprzedniej godzinie. W bolidzie wnuka dwukrotnego czempiona królowej sportów motorowych zamontowano opony C4. Pomogły one młodemu Brazylijczykowi poprawić swój najlepszy czas dnia, powracając do pierwszej piątki (1:19,249s)s.

Krótko po tym Raikkonen rozpoczął bardzo szybki przejazd i jako pierwszy w trakcie pierwszej tury testów zszedł poniżej bariery 1m18s. Należy jednak mieć na uwadze, że wynik 1:17,762s został wykręcony na mieszance C5. Drugi w tabeli Vettel uzyskał rezultat 1:18,350 na ogumieniu o stopień twardszym. Sainz, który przekroczył barierę 20 okrążeń, odnotował czas 1:19,354s, ale pozostał na szóstej lokacie. Na oponach C4 z alei serwisowej wyjechał Nico Hulkenberg. Zawodnik Renault nie zamierzał jednak walczyć z czasem – znajdował się na dłuższym przejeździe.

Podobnie jak miało to miejsce w dwóch ostatnich dniach ostanie minuty przed przerwą okazały się bardzo pracowitym okresem. Kwiat awansował na czwarte miejsce z oponami C3 (1:18,897s). Zepchnięty na piąte miejsce Verstappen mógł odpowiedzieć Rosjaninowi, ale po uzyskaniu osobistego rekordu w pierwszym sektorze kolejne dwa pojechał słabiej i pozostał za zawodnikiem Toro Rosso.

Około osiem minut przed zakończeniem pierwszej części zajęć Sainz stracił kontrolę nad bolidem na dojeździe do szykany i wpadł w żwirową pułapkę. Kierowca McLarena zdołał się z niej wydostać, ale od razu skierował swój bolid ku alei serwisowej.
 
15:00 Po przerwie jako pierwszy na tor wyjechał Romain Grosjean. Po kilku minutach aleję serwisową opuściła także czerwono-biała Alfa Romeo z Kimim Raikkonenem za kierownicą. Do pracy bez zbędnych opóźnień powrócił także Max Verstappen, dla którego pierwsza część środowej sesji nie okazała się zbyt owocnym okresem.

Już 14 minut po zapaleniu się zielonego światła bolidy powróciły jednak do swych garaży. Wszystkie za wyjątkiem Haasa Grosjeana. Awaria VF-19 wiązała się z wywieszeniem czerwonych flag. Te zniknęły około 14:25. Wtedy to na torze pojawił się najbardziej oczekiwany dzisiaj gość: Williams FW42. George Russell pokonał okrążenie instalacyjne, po czym zjechał do alei serwisowej, a konstrukcja zniknęła za parawanami.

Po południu do pracy przystąpili także Lewis Hamilton i Daniel Ricciardo. Australijczyk w dalszym ciągu pokonywał dwie najdłuższe proste nie aktywując DRS. Obaj kierowcy rozpoczęli przejazdy na ogumieniu C2 i ustanowili bardzo podobne czasy. Hamilton 1:20,818s, a Ricciardo 1:20,885s.

Wielu kierowców od razu skupiło się na przejazdach z większym zapasem paliwa, kręcąc czasy na poziomie 1m25s. Z kolei Sainz zgubił na torze drobną część nadwozia i wrócił do garażu.

16:00 Podczas gdy Vettel kończył setne okrążenie, Sergio Perez z Racing Point dobijał do pięćdziesiątego. W sumie po piętnastej na torze znajdowało się sześć bolidów.

Verstappen poprawił swój osobisty rekord, schodząc do poziomu 1:18,787. To najszybsze okrążenie pokonane jak dotąd przez Red Bulla w trakcie zimowych testów.

Niedługo po ukończeniu kółka Holender zanurkował swym RB15 do alei serwisowej, pozostawiając poza garażami Hamiltona, Raikkonena, Vettela, Sainza i Ricciardo. Godzinę po wykonaniu okrążenia instalacyjnego próżno było szukać na torze George'a Russella.

W Williamsie trwały prace nad pierwszymi poprawkami. Stajnia z Grove wykorzystywała środowe popołudnie na shakedown konstrukcji. Tymczasem z dziennikarzami spotkała się wiceszefowa zespołu – Claire Williams. Konferencja z udziałem dyrektora technicznego – Paddy'ego Lowe'a została odwołana. Brytyjczyk miał w pełni koncentrować się na przygotowaniu bolidu.

Wcześniej Williams udzieliła wywiadu telewizji Sky F1. Odniosła się między innymi do nastrojów panujących w stajni: „W zespole panuje w tej chwili dziwna atmosfera. Dla wszystkich był to bardzo ciężki okres. Nie możemy lekceważyć rozczarowania, jakie wszyscy odczuwamy”.

Raikkonen dodawał na swoje konto kolejne okrążenia i szybko zbliżał się pod tym względem do byłego zespołowego kolegi – Vettela. Niemiec przejechał 119 kółek, Fin o trzy mniej. O znaczących poprawach czasów nie było póki co mowy. W dole tabeli o dwa miejsca wyżej przesunął się jedynie Daniel Ricciardo (1:20,613 na oponach C2). Jeśli ktoś wyjeżdżał na tor, to wyłącznie na dłuższy przejazd i porównywanie opon. Jeśli którykolwiek z zespołów ma zaplanowane krótsze stinty, to należy się ich spodziewać w ostatniej godzinie (najczęściej w momencie, gdy większość redakcji ma już przygotowane wiadomości z podsumowaniem dnia).

16:15 Tuż po godzinie szesnastej uwaga ponownie skoncentrowała się na Williamsie. Russell pokonał cztery okrążenia na mieszance C4. Najszybsze z nich zostało przejechane w tempie 1:49,830s.




17:00 Przedostatnia godzina przyniosła kolejne pozytywne rozstrzygnięcia w kwestii Williamsa. Po krótkiej przerwie w garażu Russell powrócił do jazdy i dodał do swojego dorobku kolejnych sześć okrążeń – na jednym z nich musiał skontrować uślizg na dojeździe do szykany. Brytyjczyk zyskał także pierwszy względnie reprezentatywny czas: 1:25,625s. W trakcie trzeciego dzisiaj przejazdu w FW42 założone były opony C3.

Ricciardo awansował na dziewiąte miejsce. Do realizacji programu Haasa powrócił Grosjean. Amerykański team na pewno nie jest zadowolony z poziomu niezawodności, jaki prezentuje obecnie bolid VF-19. Francuz stopniowo podnosił tempo, by około 16:30 uzyskać lepszy czas niż Fittipaldi, który testował ze stajnią z Kannapolis podczas porannej części sesji.

Chwilę później widzowie transmisji F1 TV mogli zaobserwować ujęcia jadących blisko siebie Raikkonena i Hamiltona. Brytyjczyk pracowicie spędzał popołudnie. Przed siedemnastą miał na koncie 78 okrążeń. Do Bottasa, którego miejsce za sterami zajął po przerwie na lunch, tracił tylko dziesięć kółek. W sumie Mercedes W10 pokonał dystans toru aż 166 razy. Ostatnie minuty przed godziną siedemnastą upływały niespieszno, w towarzystwie Verstappena i Grosjeana, do których wkrótce dołączył Ricciardo.

18:00 Ostatnią godzinę rozpoczęły przejazdy byłych partnerów z ekipy Red Bulla: Ricciardo i Verstappena. Niedługo później na torze oglądaliśmy już trzy bolidy – do Australijczyka i Holendra dołączył Haas Grosjeana. Dziesięć minut po godzinie siedemnastej Russell wyruszył na kolejny przejazd, wyposażony w ogumienie C3. Na okrążeniu wyjazdowym Brytyjczyk zblokował koła dojeżdżając do dziesiątego zakrętu – nawrotu przed wjazdem w krętą część toru.

Russell rozpoczął szybkie kółko od osobistych rekordów w pierwszym i drugim sektorze. Końcówka okrążenia była słabsza, przez co obok nazwiska kierowcy z King's Lynn widniał rezultat 1:25,625s.

Pół godziny przed końcem trzeciego dnia testów Ferrari poinformowało, że Vettel nie pojawi się już na torze. Nie było to związane z problemami. Scuderia zrealizowała po prostu wszystkie punkty programu.

W przypadku Toro Rosso nie było o tym mowy. Zgodnie z sugestią, jaką podzieliliśmy się wcześniej, jeśli mamy spodziewać się olbrzymich zmian, to tuż przed wypuszczeniem raportów z sesji. Daniił Kwiat nie zawiódł i zaznaczył swój powrót do stawki kierowców F1. Kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę "Torpeda z Ufy" awansowała na pierwsze miejsce z czasem 1:17,704s, uzyskanym na mieszance C5 – najbardziej miękkich oponach przygotowanych na sezon 2019 przez Pirelli.

Z kolei na C4 Ricciardo pomknął po trzecie miejsce z wynikiem 1:18,164s.

Williams pracował do samego końca. O 17:55 Russell ponownie wyjechał na tor. Niestety jego przejazd przedwcześnie zakończyła czerwona flaga. Jej winnym raz jeszcze okazał się Haas.

Serdecznie dziękujemy za wspólne śledzenie drugiego dnia testów. Wkrótce opublikujemy dla Was między innymi wypowiedzi Claire Williams na temat opóźnień w budowie FW42 i planów na piątek.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
marios76, 20.02.2019 12:49[!]
@dejacek Wszystko sie zgadza, w piatek rano. Debiut przed GP Australii! ;)
Damos, 20.02.2019 12:57[!]
ok, ok, już jest poprawione na czwartek :)
dejacek, 20.02.2019 13:24[!]
Cytat marios76 :
Debiut przed GP Australii!
Z perspektywy ich aktywności w sesjach testowych wydaje się to bardzo prawdopodobne. A nie przypomina Wam to trochę sytuacji z ByKolles. Nie wiem czy Robert ma takiego krzywego farta czy co
Zomo, 20.02.2019 13:28[!]
Pewnie nikt rozsadny nie spodziewal sie ze Williams z takim zarzadzaniem i budzetem zacznie punktowac w tym sezonie? Ja osobiscie mam nadzieje ze bedzie przynajmniej bezawaryjny bo lepiej przyjechac na na koncu stawki niz przesiedziec sezon w garazu.
Przy okazji - nie wiem czy to ja mam problem z internetem czy f1wm.pl laduje sie dzisiaj wolniej ? Za duzo odwiedzin ??
Maciek znafca, 20.02.2019 13:32[!]
To w końcu Kimi wykrecil ten czas na C4 czy na C3? Co innego jest w opisie i co innego pod tabelką, a potem się mówi, że to my, użytkownicy, jesteśmy czepialscy...
marios76, 20.02.2019 13:33[!]
@dejacek Porownanie z ByKles juz kiedys zrobilem, chyba przed dniem filmowym pisalem, ze to byly pierwsze slowa Roberta, na takie wiesci. Ale ze im 2/3 (conajmniej) pietwszych testow przepadnie, to sie nie spodziewalem.

@Zomo Mieli robic nowy bolid, bo poprzedniego nawet nie dalo sie rozwijac, od paru miesiecy trabilo sie o Orlenie, Rexona zostala, a i tak musieli wiedziec, ze ROKiT sypnie kasa- bo nie oglosili ze ktoras z tych firm bedzie sponsorem tytularnym... Jakis budzet wiec mieli od pewnego czasu, i teraz im tydzien brakuje? Po takim dole, to mozna byc tylko wyżej, wiec tak, nawet rozsadni kibice i to nie Kubicy i Williamsa, mieli prawo myslec, ze zespol zacznie punktowac. Nawet sklad kierowcow zmienili, na bardziej obiecujacy. Zobaczymy, jak będzie.
tomek98, 20.02.2019 13:39[!]
Świetnie Raikkonen! Znakomicie pojechał Kimas.
derwisz, 20.02.2019 13:43[!]
Cytat :
Wszystko wskazuje na to, że Williams wyjeździe w środę na tor, ale nie będzie to Robert Kubica, ale George Russell. Młody kierowca od godziny 11 chodzi między garażem, a motorhome’m Williamsa. Miał ze sobą także kask, a Williams poinformował, że w bolidzie jest już fotel dopasowany do kierowcy.


Brzmi jak relacja z frontu. ;)
bartoszcze, 20.02.2019 13:43[!]
Bardzo zabawne jest analizowanie budżetu Williamsa na podstawie braku wiedzy o budżecie Williamsa xD
dan193t, 20.02.2019 14:39[!]
Williams pokonał kółko instalacyjne.
No do Alfy z wyglądu trochę brakuje.
marios76, 20.02.2019 14:44[!]
@dan193t Z szybkosci, tez bedzie brakowalo. :/ A wyglada fajnie.
dan193t, 20.02.2019 15:31[!]
Mija godzina od tego instalacyjnego...
dejacek, 20.02.2019 15:42[!]
no to jeszcze jutro Robert zrobi ze 2 kółka i testy zaliczone...
marios76, 20.02.2019 15:55[!]
@bartoszcze Claire zapewniala ze maja plynnosc, ze mimo wycofania sie Martini sa stabilni... doszli kolejni sponsorzy wiec KAZDY ma prawo domniemywac. A jak masz uwagi, to niech sie Claire okresli ze jest dlabo, ledwo przeda, i moze ich nie byc na testach, ze wzgledow finansowych.
dan193t, 20.02.2019 16:16[!]
Williams robi wyjazdy w stylu dnia filmowego...
Ciekawe czy jutro RK pojedzie jakiekolwiek reprezentatywne kółko.
bartoszcze, 20.02.2019 16:55[!]
@marios76
Ale jakie masz powody żeby uważać że nie mają pieniędzy?
Źródła dość zgodnie mówią że problemem było złe zaprojektowanie konkretnych części, co wyszło w zeszłym tygodniu przy składaniu samochodu na shakedown. A sądząc po tym jak bolid wygląda, to popracowali nad projektowaniem tego co widać.

Widział ktoś na jakich oponach Russell robił ten 10-okrążeniowy stint? Bo w końcówce czasy spadały dramatycznie (a nie jechał zbyt szybko).
idylla, 20.02.2019 17:52[!]
NA C3?
Kvyat 1.17.704
idylla, 20.02.2019 18:30[!]
@up Na C3 Russel, sam czytaj ze zrozumienieml
marios76, 20.02.2019 20:19[!]
@bartoszcze Chyba nie zrozumiales- pisalem to co potwierdziles... a wczesniej podales w watpliwosc- Williams dyponowal budzetem, wiec niezaprojektowanie (czy bledne) bolidu na czas jet smiechem. Jak chcesz sie czegos przyczepic, to niech ma to sens, ok?
bartoszcze, 20.02.2019 21:06[!]
Cytat marios76 :
Williams dyponowal budzetem, wiec niezaprojektowanie (czy bledne) bolidu na czas jet smiechem

LOL. To że masz pieniądze oznacza że nie ***sz roboty? Opowiedz to w McLaren-Honda chociażby :D

I to nie ja wyciągam dzikie wnioski z domysłów że Williams ma pieniądze lub nie ma pieniędzy, więc wiesz, tak jakiś ład zachowaj w tym co jest pisane.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca