|
|
|
|
|
|
Mercedes wysyła wyraźny sygnał trzeciego dnia testów | |
Embed from Getty Images
Mercedes uzyskał zdecydowanie najlepszy czas okrążenia na zamknięcie pierwszej tury zimowych testów w Barcelonie.
Valtteri Bottas wykręcił rezultat 1:15,732 dzięki skorzystaniu z najbardziej miękkich opon Pirelli. Pomimo tego jego wynik jest traktowany jako zapowiedź dalszych postępów Srebrnych Strzał, które w tym sezonie będą chciały powalczyć o siódme mistrzostwo świata z rzędu.
Drugie miejsce w piątkowym rankingu czasów zajął zespołowy partner Bottasa – Lewis Hamilton. Urzędujący czempion Formuły 1 popisał się wynikiem gorszym o blisko 0,8s. Brytyjczyk przejechał jednak nieco więcej okrążeń od zespołowego partnera.
Czołową trójkę uzupełnił Esteban Ocon w bolidzie Renault R.S.20. Jego strata do lidera wyniosła prawie 1,4s. W czołowej piątce utrzymali się kierowcy, którzy tworzyli czołówkę przed przerwą obiadową: Lance Stroll i Daniił Kwiat. Tuż za nimi znalazł się Antonio Giovinazzi, który przejechał dziś 152 okrążenia.
Sebastian Vettel, który stracił część przedpołudniowych zajęć ze względu na usterkę silnika, pozostał w dolnej części klasyfikacji, ale otarł się o barierę 100 kółek.
Fatalnie piątkowe testy rozpoczął Kevin Magnussen, który po południu zastąpił za sterami Haasa Romaina Grosjeana. Duńczyk pokonał zaledwie cztery okrążenia, po czym obrócił bolid w siódmym zakręcie. Incydent był o tyle niefortunny, że w jego wyniku prawe przednie koło uderzyło w barierę. Później okazało się, że VF-20 powróci na tor dopiero w przyszłym tygodniu.
Ostatnim incydentem, jaki doprowadził do wywieszenia czerwonych flag było zatrzymanie się na torze Daniela Ricciardo. W przeciwieństwie do Magnussena kierowca z Perth mógł szybko kontynuować pracę, dzięki czemu team z Enstone zakończył owocny dzień z ponad 150 okrążeniami.
Opony, na których uzyskano najlepsze czasy okrążeń: Bottas, Hamilton (C5), Ocon, Stroll, Kwiat, Giovinazzi(C4), Ricciardo, Grosjean, Vettel, Norris, Latifi (C3), Verstappen, Albon, Gasly, Sainz, Magnussen (C2).
•Testy grupowe w Montmelo I, dzień 3/3 - 21.02.2020, Catalunya - 4,655 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Valtteri Bottas | | Mercedes W11 | | 1:15,732 | - | - | 65 | 302,575 |
2. | Lewis Hamilton | | Mercedes W11 | | 1:16,516 | 0,784 | 0,784 | 73 | 339,815 |
3. | Esteban Ocon | | Renault R.S.20 | | 1:17,102 | 1,370 | 0,586 | 76 | 353,780 |
4. | Lance Stroll | | Racing Point Mercedes RP20 | | 1:17,338 | 1,606 | 0,236 | 116 | 539,980 |
5. | Daniił Kwiat | | AlphaTauri Honda AT01 | | 1:17,427 | 1,695 | 0,089 | 62 | 288,610 |
6. | Antonio Giovinazzi | | Alfa Romeo Ferrari C39 | | 1:17,469 | 1,737 | 0,042 | 152 | 707,560 |
7. | Daniel Ricciardo | | Renault R.S.20 | | 1:17,574 | 1,842 | 0,105 | 93 | 432,915 |
8. | Max Verstappen | | Red Bull Honda RB16 | | 1:17,636 | 1,904 | 0,062 | 86 | 400,330 |
9. | Pierre Gasly | | AlphaTauri Honda AT01 | | 1:17,783 | 2,051 | 0,147 | 59 | 274,645 |
10. | Alexander Albon | | Red Bull Honda RB16 | | 1:18,154 | 2,422 | 0,371 | 83 | 386,365 |
11. | Carlos Sainz | | McLaren Renault MCL35 | | 1:18,274 | 2,542 | 0,120 | 76 | 353,780 |
12. | Romain Grosjean | | Haas Ferrari VF-20 | | 1:18,380 | 2,648 | 0,106 | 48 | 223,440 |
13. | Sebastian Vettel | | Ferrari SF1000 | | 1:18,384 | 2,652 | 0,004 | 100 | 465,500 |
14. | Lando Norris | | McLaren Renault MCL35 | | 1:18,454 | 2,722 | 0,070 | 49 | 228,095 |
15. | Nicholas Latifi | | Williams Mercedes FW43 | | 1:19,004 | 3,272 | 0,550 | 72 | 335,160 |
16. | Kevin Magnussen | | Haas Ferrari VF-20 | | 1:19,709 | 3,977 | 0,705 | 4 | 18,620 |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|