F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Trzeci dzień testów na torze Ricardo Tormo
Marek Roczniak, 1 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W czwartek wreszcie wypogodziło się na dobre w Walencji, a wraz z poprawą pogody nastąpiła także zmiana na szczycie tabeli czasowej, bowiem dzisiaj najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Ralf Schumacher.

Znaczna poprawa czasów w stosunku do wczorajszych testów (w niektórych przypadkach aż o ponad sekundę) była głównie zasługą najbardziej miękkich opon Bridgestone na sezon 2007, jakie zespoły zaczęły dzisiaj testować. Z opon takich korzystał z pewnością Ralf Schumacher, pokonując obydwu kierowców Renault o ponad 0,3 sekundy.

Niemiec był jednak jedynym reprezentantem Toyoty podczas dzisiejszych testów, bowiem w środę zespół wykrył, że blisko tylnej struktury uderzeniowej TF107 pojawiła się wysoka temperatura i konieczne było dokładne zbadanie przyczyny tego stanu. Ostatecznie w czwartek na tor wyjechał tylko Ralf Schumacher i zaliczył po południu 50 okrążeń, dokonując postępów nad doskonaleniem ustawień nowego auta. Dla Toyoty był to ostatni dzień testów w tym tygodniu – japońska stajnia wznowi przygotowania do sezonu 2007 w najbliższy wtorek na torze Jerez.

Kierowcy Renault – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen ponownie uplasowali się kolejno na drugiej i trzeciej pozycji, łącznie przejeżdżając aż 229 okrążeń. Francuska stajnia zaliczyła więc bardzo produktywny dzień, a i osiągi R27 wydają się być na stałym, wysokim poziomie. Zespół zgodnie z zapowiedzią na torze Ricardo Tormo pozostanie do jutra.

Tymczasem Fernando Alonso w czwartek musiał zadowolić się czwartą pozycją, jednak jak sugeruje autosport.com, Hiszpan mógł jako jeden z nielicznych pozostać dzisiaj przy twardszej mieszance opon. W tej sytuacji czas gorszy o 0,4 sekundy od Ralfa wydaje się być i tak bardzo dobrym osiągnięciem. Drugiego McLarena MP4-22 wbrew wcześniejszym zapowiedziom ponownie poprowadził dzisiaj Pedro de la Rosa (P7, +1,0s), natomiast powrót Lewisa Hamiltona za kierownicę nowego auta został przesunięty na piątek.

Piąty czas uzyskał Nick Heidfeld, który jako pierwszy wypróbował dziś rano najbardziej miękkie opony Bridgestone. Niemiec przejechał blisko 100 okrążeń, a jego strata do Ralfa Schumachera wyniosła niespełna 0,7 sekundy. Niestety drugiego kierowcę zespołu BMW Sauber – Roberta Kubicę dopadły w czwartek problemy techniczne i Polak zaliczył zaledwie 20 okrążeń, kończąc testy na dziewiątej pozycji (+1,5s). Tym niemniej stajnia z Hinwil jest zadowolona z dotychczasowych postępów w pracy na ustawieniami bolidu F1.07. Jutro Heidfelda zastąpi Sebastian Vettel.

Problemów technicznych nie uniknął dzisiaj także Kimi Raikkonen (P6, +1,0s). Z tego powodu Fin w połowie popołudniowej sesji musiał zakończyć dzisiejsze testy i jego dorobek wyniósł 66 okrążeń. Raikkonen będzie jutro kontynuował testy za kierownicą Ferrari F2007, natomiast dla Felipe Massy (P8, 1,1s) czwartek był ostatnim dniem testów w tym tygodniu. Brazylijczyk zakończył zaplanowane na ten tydzień testy nowych komponentów za kierownicą zeszłorocznego bolidu 248 F1, przejeżdżając w czwartek blisko 100 okrążeń.

Jenson Button przejął w czwartek nowym bolid Hondy od Rubensa Barrichello i kontynuował prace rozwojowe nad RA107. Brytyjczyk nie zdołał jednak uzyskać zbyt rewelacyjnego czasu i uplasował się na 10 pozycji, mając ponad półtorej sekundy straty do Ralfa Schumachera. Button, który będzie testował także i w piątek, był dzisiaj w zasadzie jedynym reprezentantem Hondy, bowiem prowadzący RA106 kierowca testowy James Rossiter przyjechał rano tylko trzy kółka.

Tylko jeden kierowca reprezentował dzisiaj także zespoły Super Aguri i Williams. Za kierownicą przejściowego SAF1 zasiadł Anthony Davidson (P11, +1,8s), który okazał się najbardziej pracowitym uczestnikiem czwartkowych testów w Walencji, natomiast przejściowym Williamsem FW28B jeździł ponownie Kazuki Nakajima (P15, +2,6s). Tymczasem mający dzisiaj pokonać 300 km w celu uzyskania superlicencji Giedo van der Garde w ogóle nie pojawił się na torze, by wieczorem oznajmić, że w tym roku będzie jednak testerem Spykera wraz z trzema innymi kierowcami (więcej na ten temat napiszemy wkrótce). Zespół Super Aguri utrzymuje, że ma cały czas ważny kontrakt z Holendrem, a więc sprawą być może będzie musiała zająć się rada ds. kontraktów.

Ostatni uczestnicy dzisiejszych testów – David Coulthard i Mark Webber uplasowali się odpowiednio na 12 i 14 pozycji, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 80 okrążeń. Coulthard po wczorajszych problemach ze skrzynią biegów tym razem zdołał przejechać nieco więcej okrążeń, ale uzyskany przez niego czas nadal trudno nazwać rewelacyjnym. Tymczasem Webber dokonał dzisiaj pierwszego sprawdzenia drugiego egzemplarza RB3, przejeżdżając za jego kierownicą zaledwie 23 okrążenia. Jutro testy ma w sumie kontynuować sześć zespołów, w tym Red Bull Racing.

Pogoda
Temperatura powietrza: 9-17°C
Temperatura toru: 10-20°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Walencji, dzień 3/4 - 01.02.2007, Ricardo Tormo - 4,005 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Ralf SchumacherToyota TF1071:11,297--50200,250
2. Giancarlo FisichellaRenault R271:11,6210,3240,324121484,605
3. Heikki KovalainenRenault R271:11,6430,3460,022108432,540
4. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:11,7100,4130,06795380,475
5. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:11,9890,6920,27999396,495
6. Kimi RaikkonenFerrari F20071:12,3601,0630,37166264,330
7. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:12,3611,0640,00169276,345
8. Felipe MassaFerrari 248 F11:12,4181,1210,05798392,490
9. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:12,8571,5600,4392080,100
10. Jenson ButtonHonda RA1071:12,9761,6790,11977308,385
11. Anthony DavidsonSuper Aguri Honda SAF11:13,1431,8460,167133532,665
12. David CoulthardRed Bull Renault RB31:13,4502,1530,30759236,295
13. James RossiterHonda RA1061:13,7282,4310,278312,015
14. Mark WebberRed Bull Renault RB31:13,7962,4990,0682392,115
15. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW28B1:13,9452,6480,14982328,410
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
leon, 02.02.2007 17:24[!]
...a moim zdaniem będzie walczył o siódme miejsce w kl. konstruktorów .
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca