F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 6 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś rozpoczęły się trzydniowe testy na torze Jerez, w których udział bierze osiem czołowych zespołów Formuły 1 z zeszłego sezonu. Podczas pierwszego dnia najszybszy okazał się Pedro de la Rosa, kontynuując tym samym dominację zespołu McLaren, który w zeszłym tygodniu w Walencji uzyskiwał najlepsze czasy w niemal wszystkie dni.

Największą niespodziankę sprawił tymczasem zespół Williams, a to za sprawą drugiego czasu uzyskanego przez Alexa Wurza w nowym bolidzie FW29. Są to pierwsze pełnoprawne testy tego auta, które już pierwszego dnia okazało się tylko minimalnie wolniejsze od nowego McLarena. Bardzo dobry czas (+0,1s) uzyskał także Robert Kubica, chociaż Polak znowu przejechał niezbyt dużo okrążeń za kierownicą bolidu BMW Sauber F1.07 ze względu na nieustające problemy z hydrauliką. Wszystkie zespoły z wyjątkiem Hondy przywiozły na tor Jerez po dwa nowe auta.

Problemy z hydrauliką ograniczyły także aktywność kierowcy testowego zespołu BMW Sauber – Sebastiana Vettela, który od Kubicy przejechał tylko o pięć okrążeń więcej i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy (P11). Oprócz Hiszpana ponad sto okrążeń przejechało dzisiaj tylko dwóch kierowców: prowadzący także McLarena MP4-22 Lewis Hamilton (P4, +0,2s) i kierowca testowy Renault – Nelson Piquet Jr (P13, +1,2s). Warto w tym momencie podkreślić, że podczas dzisiejszych testów czasy były bardzo wyrównane i pozostaje mieć nadzieję, iż jest to zapowiedź niezwykle emocjonującego sezonu.

Zespół Ferrari po raz pierwszy przywiózł na zimowe testy dwa nowe bolidy F2007, które poprowadzili we wtorek Kimi Raikkonen i zastępujący mającego gorączkę Felipe Massę kierowca testowy włoskiej stajni Luca Badoer. Raikkonen uzyskał piąty czas dnia, mieszcząc się poniżej 0,3 sekundy straty do de la Rosy, natomiast Badoer podczas swojego debiutu za kierownicą tegorocznego Ferrari zamknął pierwszą dziesiątkę (+0,6s).

Kierowców stajni z Maranello rozdzielili reprezentanci Toyoty – Ralf Schumacher i kierowca testowy Franck Montagny, a także Jenson Button (Honda). Brytyjczyk po niezbyt udanych testach w Walencji tym razem uzyskał przyzwoity czas (+0,3s), łącznie przejeżdżając blisko 100 okrążeń. Aktywność kierowców Toyoty ograniczyły tymczasem problemy techniczne.

Nienajlepiej wiedzie się dalej ekipie Red Bull Racing. David Coulthard i Mark Webber łącznie przejechali dzisiaj 75 okrążeń, mając odpowiednio sekundę i blisko dwie sekundy straty do najszybszego kierowcy. Poza pierwszą dziesiątką wylądowali także Ricardo Zonta i Christian Klien. Dla Zonty, który poprowadził nowy bolid R27, był to pierwszy dzień testów z w barwach Renault.

Przebieg dzisiejszych testów był przerywany tylko trzykrotnie. Pierwsze wywieszenie czerwonej flagi spowodował Webber, a pozostałe dwa Montagny i Wurz. Ten ostatni zatrzymał się na torze w okolicy zakrętu Angel Nieto kilka minut przed końcem sesji. Jutro de la Rosę zastąpi Fernando Alonso, Badoera – Massa, a Montagny'ego – Trulli.

Pogoda
Temperatura powietrza: 9-18°C
Temperatura toru: 8-25°C
Bezchmurne niebo przez większą część dnia

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/3 - 06.02.2007, Jerez - 4,423 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:20,001--108477,684
2. Alex WurzWilliams Toyota FW291:20,0360,0350,03572318,456
3. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:20,1590,1580,12346203,458
4. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:20,2330,2320,074111490,953
5. Kimi RaikkonenFerrari F20071:20,2450,2440,01286380,378
6. Ralf SchumacherToyota TF1071:20,2540,2530,00955243,265
7. Jenson ButtonHonda RA1071:20,3710,3700,11799437,877
8. Franck MontagnyToyota TF1071:20,4090,4080,03846203,458
9. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:20,5250,5240,11662274,226
10. Luca BadoerFerrari F20071:20,6660,6650,14162274,226
11. Sebastian VettelBMW Sauber F1.071:20,7150,7140,04951225,573
12. David CoulthardRed Bull Renault RB31:21,0211,0200,30648212,304
13. Nelson Piquet JrRenault R271:21,2641,2630,243117517,491
14. Ricardo ZontaRenault R271:21,3921,3910,12867296,341
15. Mark WebberRed Bull Renault RB31:21,8581,8570,46627119,421
16. Christian KlienHonda RA1061:22,0832,0820,22535154,805
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, F1Technical.net

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Piter, 06.02.2007 23:08[!]
Ile razy można mieć ten sam problem z hydrauliką? Mam nadzieję że BMW już swój limit wyczerpało.
Mimo tego widać że BMW potrafi być szybkie. Robert ładnie dziś jeździł. Gdyby nie usterka miałby lepszy czas od de la Rosy.
d'Angelo, 07.02.2007 00:36[!]
"Zawsze jest lepiej zająć się osiągami, kiedy ma się już niezawodny samochód, zamiast próbować uczynić szybkie auto niezawodnym." -cytat głownego inzyniera d/s testów Renault - cytat się tyczy (nie wymienię nazwy teamu bo mnie admin wytnie bo jest fanem tego zespołu) no poprostu tych co wygrywają testy *** przecież na Grand Prix jest zupełnie inaczej!
W, 07.02.2007 00:53[!]
d'Angelo,
Po pierwsze wycina nie tylko admin.
Po drugie wycinamy za to, co jest wymienione po oknem dodawania komentarzy.
Po trzecie główny inżynier Renault może mówić, co mu się żywnie podoba. McLaren od początku testów nie miał żadnej poważnej awarii z wyjątkiem wybuchu silnika, co zresztą było spodziewane przez zespół z uwagi na świadome przekroczenie limitu "żywotności". Sprawdzili ile wytrzyma na torze. Tyle na temat.
d'Angelo, 07.02.2007 01:03[!]
Do W:
to dziwne że podczas pierwszego testu na Ricardo Tormo gdzie w Alfonsa makówie sfajczył się motorek to przejechał 85 okrążeń - czy tyle wynosi żywotność motorka maka?? A może te okrążenia były po 10 km :):):) mocny śmiech!!!
Czyli co drugie GP makówa bedzie na mecie! skąd my to znamy!
W, 07.02.2007 01:27[!]
Mocny śmiech...
Alonso przejechał 57 okrążeń, ale to szczegół. Nie było żadnego wybuchu silnika 17 stycznia, tylko wyciek oleju spowodował pojawienie się dymu. Po godzinie Alonso wrócił na tor, a to za mało na wymianę silnika i sprawdzenie pozostałych podzespołów. Nie ma to jak mitomania.
pasior, 07.02.2007 08:17[!]
d'Angelo zejdź na ziemię i pochwal się osiągami czerwonoskórych. Po pierwszej jeździe Kimasa wszyscy tłumaczyli że to pierwszy raz prowadzi czerwonego kaszlaka i przez to nie wygrał testów. A po czterech testech jest to samo i co ? Pewnie zaraz któryś powie że tu nie wyniki są najważniejsze bo to testy. i tak w kółko jakby wygrał to jest rewelacja najlepszy itd , a jak nie może powalczyć z konkurencją to tylko testy. przestańcie się ośmieszać
McMarcin, 07.02.2007 10:01[!]
d`angelo nie może zrozumieć, że to naprawde koniec dominacji Ferrari. W 2005 i 2006 r. Schumachera pokonał Alonso i Renault. Schumachera mój drogi już nie ma. Teraz nadchodzi czas dominacji McLarena - przyzwyczajaj się ;);)
Co do testów - regularność wysokich wyników McLarena (czy to Alonso czy de la Rosa) wskazują, że McLaren jest dobrze przygotowany do sezonu i nie ma raczej mowy o problemach z jednostką napędową. Cieszy mnie dobra forma Williamsa, a Alex Wurz z pewnością zmiecie Rosberga. No i w końcu Robert! Nie ma nic przeciwko temu, aby taki układ pierwszej trójki powtarzał się na mecie GP ;)
Bart2005, 07.02.2007 10:01[!]
pasior---> to tylko testy nie ma sie czym podniecać :-) każdy testuje co innego, każdy jeździ z inną ilością paliwa itd. Będzie rewelacja jak wygra wyścig.
Teraz nic ciekawego nie można powiedzieć ani o Ferrari ani o Mclarenie czy też innym zespole. Wszyscy mogą zamydlać oczy konkurencji i tylko mało obeznana osoba pisze takie rzeczy jak Ty.
pasior, 07.02.2007 11:11[!]
Bart2005 oczywiście tak jak pisałem. Skoro na testach nie jest pierwsze ferrari to są niestety tylko testy. W przypadku gdyby zdominowali je kierowcy ferrari świadczyłoby to o tym jacy sa mocni wspaniali i rewelacyjnie przygotowani. A ty za to jesteś obeznany jak mało kto. Kopalnia wiedzy wręcz. Nigdy w życiu nie spotkałem tak niesamowicie poinformowanej i znającej się na F1 osoby jak ty . normalnie brak mi słów żeby napisać jaki jesteś.......żenujący w swoim uwielbieniu i tłumaczeniu czerwonych kaszlaków.
zitol, 07.02.2007 11:18[!]
@W
A co to za różnica.. co drugi wyścig Maki będą albo startować z P -10 albo nie ukończą wyścigu.. tak jak to było dotychczas.. silniki Mercedesa w tym momencie nie nadają się na walkę o tytuł...

@Pasior
A pamiętasz jak Kubica w tamtym roku dominował na piątkowych testach? Potem mu już tak dobrze nie poszło...(mam na myśli to że nie zdobył żadnego pole position )
pasior, 07.02.2007 12:11[!]
zitol jak Kubica na piątkowych testach to wtedy był testerem w BMW i nie mógł zdobyć Pole Position. miał bolid nawet do zajechania a kierowcy wyścigowi musieli autko oszczędzać jak wiesz na dwa wyścigi (silnik)
Bart2005, 07.02.2007 12:59[!]
pasior---> z całym szacunkiem ale nie obraziłem Ciebie więc Ty łaskawie też tego nie rób.
Ani słowa tłumaczenia Ferrari w mojej wypowiedzi nie znajdziesz. Druga rzecz bardzo dobrze znam się na F1 (może bez przesady nie jestem kopalnią wiedzy, ale uważam, ze moja wiedza jest bardzo obszerna). Trzy, nie spotkaliśmy się nigdy, więc nie pisz, że tak było. Cztery, gdyby Ferrari było na czele podczas testów to moja wypowiedź brzmiałaby identycznie - TO SĄ TYLKO TESTY. Jeśli nie rozumiesz to narysuj sobie to, albo nie ośmieszaj się tutaj, bo czytanie ze zrozumieniem nie jest Twoja mocna stroną.

I jeszcze jedno, jak sie do kogoś zwracasz to pisz z dużej litery bo pisanie "ty" oznacza brak szacunku dla drugiej osoby. Ale widać manier tez Cię nie nauczyli.
W, 07.02.2007 13:19[!]
Rozpędziliście się.
<b>Kolejne komentarze nie związane z powyższą wiadomością będą kasowane bez ostrzeżenia.</b>
leon, 07.02.2007 16:27 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
<i>To nie jest miejsce na dyskusje nt. użytkowników - całość komentarza skasowana.
Mod.</i>
Piter, 07.02.2007 18:17[!]
Na stronie BMW Sauber jest napisane w newsach że Robert przejechał 51 okrążeń a Vettel 48
Taki szczegół:P
zitol, 07.02.2007 21:44[!]
pasior chodziło mi o to że nie można porównywać wyników na testach.. bo nie wiesz kto na ile procent jedzie..
więc nie podniecaj się wynikami innych i nie nazywaj Ferrari "czerwonymi kaszlakami"
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca