F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 7 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów w tym tygodniu na torze Jerez najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Felipe Massa. Brazylijczyk, którego wczoraj ze względu na gorączkę musiał zastąpić Luca Badoer, powrócił w środę za kierownicę nowego Ferrari F2007 i od swojego partnera Kimiego Raikkonena (P5) okazał się szybszy o ponad 0,3 sekundy.

Obaj kierowcy ze względu na problemy techniczne i popołudniowe opady deszczu przejechali tylko po 46 okrążeń, a więc dla włoskiej stajni nie był to do końca udany dzień. Tymczasem kierowcy McLarena – Lewis Hamilton i Fernando Alonso łącznie przejechali 210 okrążeń, plasując się odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji. Rozdzielił ich Robert Kubica, który okazał się szybszy niż wczoraj o ponad 0,3 sekundy (mniej niż 0,1 sekundy straty do Massy), przejeżdżając blisko 100 okrążeń.

Szósty czas uzyskał kierowca testowy Renault – Nelson Piquet Jr, a oprócz niego poniżej 0,4 sekundy straty do Massy zmieścili się także kierowca Williamsa – Alex Wurz i Nico Rosberg. Nowy bolid stajni z Grove ponownie okazał się konkurencyjny, a obaj kierowcy przejechali łącznie ponad 140 okrążeń, co jak na tak wczesną fazę testów FW29 jest całkiem przyzwoitym osiągnięciem. Przy okazji warto wspomnieć, że firma ubezpieczeniowa Allianz zgodziła się kontynuowanie sponsorowania zespołu Williams.

Dziewiąty Ralf Schumacher miał już ponad 0,8 sekundy straty do najszybszego kierowcy, natomiast Jarno Trulli, który przejął dzisiaj drugi bolid TF107 od kierowcy testowego Toyoty – Francka Montagny'ego, uplasował się na 15 pozycji, tracąc do swojego partnera blisko 0,3 sekundy. To pokazuje tylko, że podczas dzisiejszych testów czasy były jeszcze bardzie wyrównane niż we wtorek. Kolejno na 10 i 11 pozycji uplasowali się kierowcy Red Bull Racing – Mark Webber i David Coulthard, łącznie przejeżdżając niewiele ponad 100 okrążeń.

Drugi bolid F1.07 poprowadził dzisiaj drugi kierowca wyścigowy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld (P12, +0,9s). Niemiec dzień rozpoczął od znalezienia dobrych ustawień bolidu, jako że były to jego pierwsze testy na torze Jerez za kierownicą F1.07, a następnie pracował nad aerodynamiką i chłodzeniem hamulców. Kubica także przeprowadzał testy aerodynamiczne, a dodatkowo porównywał różne komponenty mechaniczne i dzień zakończył serią dłuższych przejazdów. Jutro Polaka zastąpi kierowca testowy Timo Glock, który zadebiutuje za kierownicą nowego bolidu BMW.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli Jenson Button (P13, +1,0s), Ricardo Zonta (P14, +1,0s) i Marco Andretti (P16, +2,4s). Zonta kontynuował poznawanie bolidu R27 i metod pracy zespołu Renault, a 19-letni Andretti zaliczył swój drugi dzień testów za kierownicą bolidu F1, prowadząc zeszłoroczną Hondę RA106. Amerykanin przejechał 74 okrążenia i zmieścił się poniżej dwóch i pół sekundy straty do Massy, a jego testom przyglądali się ojciec Michael i dziadek Mario.

Dzisiejsze testy były przerywane czterokrotnie. Do wywieszenia czerwonej flagi doprowadzili: Alonso (Hiszpan wypadł rano z toru po ewidentnej usterce mechanicznej, a po południu zatrzymał się na końcu prostej), Raikkonen, Webber i Ralf Schumacher. Jutro trzeci i najprawdopodobniej ostatni dzień testów w tym tygodniu, chociaż jeśli znowu będzie padało, to wówczas niektóre zespoły mogą zdecydować się na przedłużenie jazd do piątku, gdyż zezwala na to porozumienie dotyczące ograniczenia testów w 2007 roku.

Pogoda
Temperatura powietrza: 8-17°C
Temperatura toru: 8-22°C
Rano słonecznie, po południu niebo zachmurzone i deszcz

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 2/3 - 07.02.2007, Jerez - 4,423 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F20071:19,746--46203,458
2. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:19,8210,0750,075109482,107
3. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:19,8390,0930,01896424,608
4. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:20,0460,3000,207101446,723
5. Kimi RaikkonenFerrari F20071:20,0680,3220,02246203,458
6. Nelson Piquet JrRenault R271:20,0700,3240,00276336,148
7. Alex WurzWilliams Toyota FW291:20,1320,3860,06278344,994
8. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:20,1430,3970,01166291,918
9. Ralf SchumacherToyota TF1071:20,6040,8580,46159260,957
10. Mark WebberRed Bull Renault RB31:20,6290,8830,02539172,497
11. David CoulthardRed Bull Renault RB31:20,7020,9560,07370309,610
12. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:20,7100,9640,00880353,840
13. Jenson ButtonHonda RA1071:20,7511,0050,041100442,300
14. Ricardo ZontaRenault R271:20,7671,0210,01686380,378
15. Jarno TrulliToyota TF1071:20,8981,1520,13180353,840
16. Marco AndrettiHonda RA1061:22,1512,4051,25374327,302
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
zgf1, 07.02.2007 23:25[!]
i tak w GP wszystko ulozy sie inaczej niz na testach, zawsze tak jest, bylo i bedzie...
marrcus, 08.02.2007 00:53[!]
No prosze, równouprawnienie w Ferrari, obydwaj po 46 lapsów.
gregoff, 08.02.2007 01:28[!]
zgf1> Oczywiście... Kubek zgarnie wszystko:PPP

Marrcus> różne strony, różnie podają. Na jednych widziałem że Kimas ma dwa kółka więcej od Massy. To są dane za torem oraz z autosport.com Ale różnice raczej nie są duże.
Bart2005, 08.02.2007 09:30[!]
andy---> mnie (jak pewnie i innych fanów) nie martwią problemy techniczne Ferrari, ponieważ jest jeszcze dużo czasu na poprawki. Zwróć uwagę, że Mclaren też miał dzisiaj problemy a z tego co do tej pory się wydarzyło na testach to mieli ich więcej od Ferrari.
leon, 08.02.2007 15:28 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
..a tak poważnie , to dzisiaj na Jerez pada deszcz więc chyba nici z poprawiania czasów .

..podobno już nie pada !
McMarcin, 08.02.2007 17:11[!]
Massa pokazuje, że w Ferrari będzie groźny, zresztą będzie procentował fakt, że Felippe już w Ferrari będzie jeździł drugi sezon. Lewis - cóż nie doceniałem go, ale cieszy mnie równa forma McLarena w testach. No i Kubica - zaczyna pewnie coraz lepiej czuć się w nowym BMW. Mam nadzieje, że Robert w tym sezonie będzie groźny także dla Alonso, Massy i Raikonnena ;)
raafal, 08.02.2007 17:28[!]
Dokładnie też chciałbym, aby Robert był w trójce najlepszych w tym sezonie. Może to trochę za wcześnie na tak młody zespół (BMW). Choć jeśli będą rozwijali bolid w takim tempie jak w zeszłym sezonie to będą w czołówce.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca