F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Sakhir
Marek Roczniak, 23 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Podczas drugiego dnia testów w Bahrajnie zdecydowanie najszybszym kierowcą okazał się Nick Heidfeld. Niemiec swój najlepszy czas uzyskał przed południem, kiedy to przeprowadzał symulację kwalifikacji, a więc uzyskany rezultat jest zapewne zasługą małej ilości paliwa w baku. Tak czy inaczej forma zespołu BMW Sauber wydaje się być coraz bardziej imponująca.

Nie tylko szybkość bolidu F1.07 była dzisiaj godna podziwu, ale także i niezawodność, bowiem Heidfeld wraz z Robertem Kubicą, który zastąpił w piątek kierowcę testowego Sebastiana Vettela, przejechali po 100 okrążeń każdy. Polak uplasował się na piątej pozycji i miał ponad półtorej sekundy straty do swojego partnera, jednak jego dzisiejszy program nie zakładał symulacji kwalifikacji. Rano Robert pracował nad ustawieniami bolidu, a po południu wraz z Nickiem przeprowadził symulację wyścigu z dwustopową strategią. Ponadto Heidfeld pracował dzisiaj nad aerodynamiką.

Odpowiednio na drugiej i czwartej pozycji piątkowe testy ukończyli kierowcy McLarena – Fernando Alonso i Lewis Hamilton, przy czym tylko dwukrotny mistrz świata zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Heidfelda, zresztą jako jedyny dzisiaj. Obaj kierowcy pracowali nad przygotowywaniem ustawień bolidu MP4-22 na otwierający sezon 2007 wyścig w Australii, zaliczając po kilka długodystansowych przejazdów. Całkowity dorobek stajni z Woking wyniósł dzisiaj 151 okrążeń.

Kierowców McLarena rozdzielił Jenson Button, ponownie plasując się na trzeciej pozycji (+1,3s). Brytyjczyk był dzisiaj jednym z najbardziej pracowitych kierowców – więcej kółek przejechał tylko Anthony Davidson z zespołu Super Aguri (P13, +2,7s) i to pomimo awarii, która zmusiła byłego kierowcę testowego Hondy do zakończenia testów przed końcem sesji. Ostatni kierowca prowadzący dzisiaj bolid z silnikiem Hondy – Rubens Barrichello uplasował się na 9 pozycji (+2,0s).

Z kierowców Ferrari najszybszy okazał się w piątek Kimi Raikkonen, prezentując bardzo dobre tempo na dłuższym dystansie. Fin uzyskał szósty czas dnia i jako ostatni zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Heidfelda, a jego dorobek wyniósł 67 okrążeń. Podobny dystans pokonał drugi kierowca włoskiej stajni Felipe Massa, który od swojego partnera okazał się wolniejszy o ponad 0,3 sekundy. Program dzisiejszych testów Ferrari obejmował znalezienie optymalnych ustawień bolidu F2007 pod kątem dłuższych przejazdów, a także testy elektroniczne.

Massa znalazł się dzisiaj w towarzystwie dwóch innych Brazylijczyków, gdyż tuż za nim na dziewiątej pozycji uplasował się Barrichello, a zaraz przed nim kierowca testowy Renault – Nelson Piquet Jr. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca wyścigowy francuskiej stajni Heikki Kovalainen, mając ponad dwie i pół sekundy straty do Heidfelda. Obaj kierowcy rano skoncentrowali się na doskonaleniu ustawień bolidu R27, a po południu testowali opony Bridgestone. Łącznie Piquet i Kovalainen przejechali blisko 150 okrążeń.

Najsłabiej wypadły dzisiaj zespoły należące do firmy Red Bull – Red Bull Racing i Scuderia Toro Rosso, a także Toyota, jako że Jarno Trulli i Ralf Schumacher uplasowali się odpowiednio na 12 i ostatniej pozycji. Gnębiony problemami technicznymi Ralf Schumacher okazał się nawet wolniejszy od Vitantonio Liuzziego, który ponownie przejechał bardzo mało okrążeń za kierownicą nowego bolidu STR2. Na potwierdzenie tego, że samochód ten jest w zasadzie kopią RB3, David Coulthard uzyskał tylko nieznacznie lepszy czas, także mając ponad trzy sekundy straty do Heidfelda. Mark Webber testy ukończył na 11 pozycji.

Pogoda
Temperatura powietrza: 21-26°C
Temperatura toru: 22-36°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 2/3 - 23.02.2007, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:30,469--103557,436
2. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:31,2250,7560,75664346,368
3. Jenson ButtonHonda RA1071:31,8071,3380,582107579,084
4. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:31,9341,4650,12787470,844
5. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:32,2201,7510,286100541,200
6. Kimi RaikkonenFerrari F20071:32,2401,7710,02067362,604
7. Nelson Piquet JrRenault R271:32,5392,0700,29982443,784
8. Felipe MassaFerrari F20071:32,5842,1150,04568368,016
9. Rubens BarrichelloHonda RA1071:32,6142,1450,03063340,956
10. Heikki KovalainenRenault R271:32,9732,5040,35967362,604
11. Mark WebberRed Bull Renault RB31:33,1392,6700,16665351,780
12. Jarno TrulliToyota TF1071:33,1552,6860,01690487,080
13. Anthony DavidsonSuper Aguri Honda SAF11:33,2482,7790,093108584,496
14. David CoulthardRed Bull Renault RB31:33,9303,4610,68242227,304
15. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:34,1873,7180,25724129,888
16. Ralf SchumacherToyota TF1071:34,4643,9950,27750270,600
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com, RenaultF1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
GroM, 23.02.2007 22:07 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Te testy pokazuja też kto ma kase. Nie ma Williamsa i Spykera, a to oznacze ze oszczedzaja na testach. Oczywiscie ich auto moze byc super, pytanie tylko czy wytrzymaja szybkosc zmian wprowadzanych przez inne zespoly.

<i>zespoły Spyker i Williams testowały ostatnio przez 3 dni w Walencji i tu raczej należy dopatrywać się przyczyny nieobecności tych zespołów w Bahrajnie</i>
jacek2601, 23.02.2007 22:26[!]
Zgadza się mkpol, ale to było wiadomo nie od dziś, że Toyocie brakuje odpowiednich kierowców. Tam poprostu nie ma nikogo kto mógłby ''dostosować'' bolidy na odpowiedni poziom. Mogą nie nadąż(rz)yć przez to za czołówką.
A co do kasy GroM to tu bym polemizował. To, że nie ma Williamsa i Spykera nie oznacza, że nie mają kasy. Może poprostu wolą testować sami. Wiadomo, że sezon już niedługo, zacznie się transport ''gratów'' itp itd. Więc większość zespołów jest już na tamtej półkuli, bliżej Australii. No chyba, że zabiorą wszystko z powrotem do Europy.
SorakF1, 24.02.2007 00:38[!]
Z racji tego, że wszystko czym chciałem się podzielić z innymi w komentarzach zostało już właściwie napisane, stwierdzam krótko: jestem zbudowany postawą BMW. Tak trzymać i nie puszczać !!!
hide, 24.02.2007 08:29 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Spyker to nowo powstaly team ktory ma naprawde spore poklady mozliwosci jesli chodzi o finanse.Williams praktycznie w formule jest od zawsze wiec pieniedzy im rowniez nigdy nie zabraknie i nigdy nie beda nazekac.
LowR, 24.02.2007 11:59[!]
Od ponad roku czytam opisy testów. Chciałbym podziękować za nie Administratorom i Autorom.

!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca