F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Sakhir
Marek Roczniak, 27 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Ferrari podobnie jak w zeszłym tygodniu okazał się najszybszy podczas pierwszego dnia testów w Bahrajnie. Najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał Felipe Massa, pokonując Kimiego Raikkonena o ponad 0,3 sekundy. Fin testował dzisiaj nowy pakiet aerodynamiczny do bolidu Ferrari F2007, który jutro wypróbuje z kolei Massa. Obaj kierowcy przeprowadzili symulację wyścigu i łącznie przejechali blisko 200 okrążeń, a więc byli najbardziej pracowitymi uczestnikami dzisiejszych testów.

Wtorkowe testy rozpoczęły się od dużej kraksy Heikkiego Kovalainena (P7, +1,6s), który uderzył w bandę po przejechaniu zaledwie 19 okrążeń i zgodnie z przewidywaniami nie pojawił się już więcej na torze. Innym pechowcem okazał się Ralf Schumacher (P16, +2,7s) – kierowca Toyoty wpadł w poślizg i gdy jego bolid podskoczył na krawężniku, Niemiec nabawił się niewielkiej kontuzji pleców. W tej sytuacji po południu zastąpił go kierowca testowy japońskiej stajni Franck Montagny, kończąc dzisiejsze testy na ósmej pozycji tuż przed Jarno Trullim (obaj kierowcy mieli ponad półtorej sekundy straty do Massy). Toyota także sprawdzała dzisiaj nowe elementy aerodynamiczne.

Trzeci czas uzyskał aktualny mistrz świata Fernando Alonso, a jego strata do Massy wyniosła blisko 0,6 sekundy. Hiszpan podobnie jak kierowcy Ferrari zaliczył symulację wyścigu i pracował nad ustawieniami MP4-22, a tymczasem jego partner z zespołu McLaren – Lewis Hamilton przejechał tylko 55 okrążeń, doprowadzając raz do wstrzymania testów, gdy w jego bolidzie nastąpił wyciek oleju. Brytyjczyk uplasował się na piątej pozycji, tuż za Robertem Kubicą, który z kolei aż dwukrotnie spowodował wywieszenie czerwonej flagi po ewidentnych problemach z bolidem. Kubica i Hamilton jako ostatni zmieścili się poniżej jednej sekundy straty do Massy.

Zespół Renault musiał dzisiaj polegać głównie na Giancarlo Fisichelli, który pomimo kłopotów ze skrzynią biegów zdołał przejechać ponad 80 okrążeń i uplasował się na szóstej pozycji. Francuska stajnia spodziewa się, że naprawa R27 uszkodzonego przez Kovalainena może potrwać jutro aż do południa. Pierwszą dziesiątkę zamknął kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Sebastian Vettel, przejeżdżając ponad dwa razy mniej okrążeń od Kubicy. Niemiec, który według polskiej prasy brukowej pobił się w zeszłym tygodniu z Nickiem Heidfeldem podczas testów (oberwać miał także Alain Prost ?!), stracił sporo czasu ze względu na problemy ze skrzynią biegów, układem kierowniczym i systemem hydraulicznym. Dzisiaj zespół pracował głównie nad ustawieniami mechanicznymi, natomiast jutrzejszy program przewiduje także testy aerodynamiczne.

Odpowiednio na 11 i 14 pozycji uplasowali się kierowcy testowi Hondy – Christian Klien i James Rossiter. Klien testował nowe komponenty aerodynamiczne do bolidu RA107 i korzystał z twardszej mieszanki Bridgestone, stąd jego strata do Massy wyniosła już ponad dwie sekundy. Dla Rossitera była to tymczasem pierwsza okazja do poprowadzenia tegorocznego samochodu Hondy i zaledwie druga wizyta na torze Sakhir. Obaj kierowcy łącznie przejechali blisko 170 okrążeń, a rozdzielili ich reprezentanci Red Bull Racing – David Coulthard i Mark Webber. Coulthard był kolejnym po Kovalainenie, Hamiltonie i Kubicy kierowcą, który doprowadził do wstrzymania dzisiejszych testów ze względu na problemy z bolidem. RB3 ponownie odstawał wyraźnie od ścisłej czołówki.

Ostatni uczestnicy dzisiejszych testów w Bahrajnie – Takuma Sato (Super Aguri) i Scott Speed (Toro Rosso) uplasowali się odpowiednio na 15 i 17 pozycji, mając ponad dwie i pół sekundy straty do najszybszego kierowcy. Sato zgodnie z zapowiedzią zasiadł jeszcze za kierownicą przejściowego bolidu SAF1.

Pogoda
Temperatura powietrza: 22-24°C
Temperatura toru: 23-33°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/3 - 27.02.2007, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F20071:31,260--102552,024
2. Kimi RaikkonenFerrari F20071:31,5900,3300,33095514,140
3. Fernando AlonsoMcLaren Mercedes MP4-221:31,8510,5910,26196519,552
4. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:32,1080,8480,25774400,488
5. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:32,1930,9330,08555297,660
6. Giancarlo FisichellaRenault R271:32,5561,2960,36382443,784
7. Heikki KovalainenRenault R271:32,8801,6200,32419102,828
8. Franck MontagnyToyota TF1071:32,9991,7390,11937200,244
9. Jarno TrulliToyota TF1071:33,1501,8900,15164346,368
10. Sebastian VettelBMW Sauber F1.071:33,2191,9590,06934184,008
11. Christian KlienHonda RA1071:33,3782,1180,15990487,080
12. David CoulthardRed Bull Renault RB31:33,5262,2660,14869373,428
13. Mark WebberRed Bull Renault RB31:33,6422,3820,11674400,488
14. James RossiterHonda RA1071:33,6972,4370,05578422,136
15. Takuma SatoSuper Aguri Honda SAF11:33,8132,5530,11675405,900
16. Ralf SchumacherToyota TF1071:34,0302,7700,21736194,832
17. Scott SpeedToro Rosso Ferrari STR21:34,1372,8770,10744238,128
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport.com, McLaren.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
seb455, 28.02.2007 11:22[!]
Ja chciałem tylko wam przypomnieć,że kubica w kwalifikacjach nie bywał zbyt szybki, jego mocną stroną jest wyścig, w którym potrafi jechać cały czas na 100%, zresztą udowodnił to wcześniej, tylko że w tamtym sezonie miał mimo że nienajszybsze ale zato niezawodne auto. Niechce niczego wykrakać ale wydaje mi sie ze w tym sezonie BMW bedzie sie często psuło, Mimio ze to juz ostatnie testy mają nadal te same problemy, skrzynia biegów i hydraulikqa:(

Czytałem wypowiedz Kubicy że muszą pogodzić osiągi z wytrzymałością, Na Australie muszą znacznie zredukować osiągi bo silnik nie wytrzymie nawet 1 gp, może dlatego na testach są tasy szybcy, bo zwiększyli moment obrotowy tak jak naprzykład Ferrari na GP Brazyli, tak można zrobić ale wtedy jednostka napędowa jest bardzo obciążana i silnik się psuje!!!!!
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca