F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Drugi dzień testów na torze Sakhir
Marek Roczniak, 28 lutego 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
W środę na torze Sakhir w Bahrajnie najszybszym kierowcą ponownie okazał się Felipe Massa, pokonując najbliższego rywala o ponad pół sekundy. Kierowca Ferrari jeździł dzisiaj z pakietem aerodynamicznym na wyścig w Australii, z którego wczoraj korzystał jego partner Kimi Raikkonen i choć doprowadził do wstrzymania testów na 20 minut przed końcem sesji, to jednak ponownie udało mu się przejechać 100 okrążeń. Raikkonen tym razem uplasował się na trzeciej pozycji, mając blisko sekundę straty do Brazylijczyka.

Najbliższym rywalem Massy okazał się w środę Lewis Hamilton, jednak pomimo uzyskania dosyć dobrego czasu Brytyjczyk chyba nie zaliczy tego dnia do zbyt udanych, gdyż problemy z układem hydraulicznym ograniczyły jego aktywność do 55 okrążeń. Podobny dystans pokonał kierowca testowy McLarena – Pedro de la Rosa (P5, +1,3s), który dzień wcześniej niż zakładał pierwotny plan zastąpił Fernando Alonso (dwukrotny mistrz świata był jednak obecny przez cały dzień na torze). Hiszpan także doprowadził do wstrzymania dzisiejszych testów, ale w przeciwieństwie do Hamiltona stało się to po południu.

Czwarty czas uzyskał Giancarlo Fisichella, przejeżdżając najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników dzisiejszych testów (109). Do Włocha po południu dołączył drugi kierowca Renault – Heikki Kovalainen, który po upływie 24 godzin od wczorajszego wypadku powrócił za kierownicę odbudowanego bolidu R27. Fin zdołał przejechać 30 okrążeń i pomimo jazdy ze starą karoserią okazał się tylko nieznacznie wolniejszy od Fisichelli i de la Rosy (P6, +1,4s). Francuska stajnia pracowała dzisiaj nad ustawieniami auta i testowała opony Bridgestone.

Odpowiednio na 7 i 10 pozycji uplasowali się kierowcy z zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld (+1,6s) i Robert Kubica (+2,0s). Stajnię z Hinwil ponownie gnębiły problemy techniczne z bolidem F1.07, jako że Polak znowu dwukrotnie doprowadził do wstrzymania testów, łącznie przejeżdżając 54 okrążenia. Heidfeld pokonał blisko 20 kółek więcej, ale jego strata do najszybszego kierowcy także wyniosła ponad półtorej sekundy. Zespół kontynuował pracę nad doskonaleniem mechanicznych ustawień bolidu i sprawdzanie nowych elementów aerodynamicznych, a także przeprowadzał testy porównawcze opon.

Kierowców BMW rozdzielili Jenson Button (Honda) i Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso), jako ostatni mieszcząc się poniżej dwóch sekund straty do Massy. Liuzzi, który zastąpił dzisiaj swojego partnera z zespołu Scotta Speeda, po raz pierwszy uzyskał w miarę przyzwoity czas za kierownicą napędzanego silnikiem Ferrari bolidu STR2 i w dodatku okazał się szybszy od obydwu kierowców Red Bull Racing – Davida Coultharda (P14, +2,5s) i Marka Webbera (P15, +2,5s). Cała trójka łącznie przejechała niewiele ponad 150 okrążeń.

Oprócz RBR bardzo słabo prezentuje się także Toyota, jako że Ralf Schumacher i Jarno Trulli uplasowali się odpowiednio na 13 i ostatniej pozycji. Trullego gnębiły problemy z silnikiem i skrzynią biegów, przez które przejechał tylko 33 okrążenia. Tymczasem Ralf powrócił dzisiaj za kierownicę bolidu TF107 po wczorajszych problemach z plecami i przejechał 85 okrążeń, jednak ostatecznie okazał się wolniejszy nawet od Takumy Sato w przejściowym bolidzie SAF1. Tuż przed cierpiącym na grypę Japończykiem na 11 pozycji uplasował się ostatni uczestnik dzisiejszych testów w Bahrajnie – Rubens Barrichello, także mając ponad dwie sekundy do Massy.

Jutro dla większości zespołów ostatni dzień testów przed rozpoczęciem sezonu 2007. Dodatkowe testy odbędzie jeszcze tylko Toyota (wiadomość potwierdzona dzisiaj przez zespół) i najprawdopodobniej Red Bull.

Pogoda
Temperatura powietrza: 21-24°C
Temperatura toru: 24-35°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 2/3 - 28.02.2007, Sakhir - 5,412 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F20071:30,640--100541,200
2. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-221:31,1780,5380,53855297,660
3. Kimi RaikkonenFerrari F20071:31,4900,8500,31294508,728
4. Giancarlo FisichellaRenault R271:31,9671,3270,477109589,908
5. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:31,9711,3310,00452281,424
6. Heikki KovalainenRenault R271:32,0681,4280,09730162,360
7. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:32,2641,6240,19673395,076
8. Jenson ButtonHonda RA1071:32,2931,6530,02973395,076
9. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:32,3591,7190,06647254,364
10. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:32,6482,0080,28954292,248
11. Rubens BarrichelloHonda RA1071:32,6502,0100,00261330,132
12. Takuma SatoSuper Aguri Honda SAF11:32,8372,1970,187100541,200
13. Ralf SchumacherToyota TF1071:33,0542,4140,21785460,020
14. David CoulthardRed Bull Renault RB31:33,1462,5060,09252281,424
15. Mark WebberRed Bull Renault RB31:33,2382,5980,09253286,836
16. Jarno TrulliToyota TF1071:33,3842,7440,14633178,596
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Martol, 28.02.2007 15:35[!]
A toyotka mimo poteznego budzetu znow bedzie rywalizowac o pozycje na poczatku drugiej dziesiatki......
seb455, 28.02.2007 15:37[!]
Jak sam stwierdził Willy Ramph Nowy pakiet aerodynamiczny nie służy Robertowi, więc może powinien jeździć na starym!!! BMW znowu bardzo mało okrążeń, za to ferrari pokazuje swoją szybkość i niezawodnośc, według mnie Massa jest faworytem tego sezonu a nie jakiś tam cieniutki Raikonen!!!!
rafaello85, 28.02.2007 15:38[!]
Massa na razie w testach radzi sobie lepiej niż Raikkonen. Ale wydaje mi się, że w bezpośredniej rywalizacji na torze, Brazylijczyk jednak ulegnie Finowi.
Jakuzo, 28.02.2007 15:44[!]
Toyota jak zwykle w formie :D
Koni.9, 28.02.2007 15:44[!]
A kto mi powie, co jest z renault? Raz są pod koniec, na drugi dzień w czołówce...

A McLaren cały czas jeździ swoje, i myślę, że wreszcie udało im się skontruowac dobry bolid:)
Maraz, 28.02.2007 16:23[!]
Ale kółek to nie zrobili za dużo, bo oba MP4-22 dzisiaj nawaliły :)
owca, 28.02.2007 16:33[!]
BMW raczej tez nawaliło :P

od pewnego czasu Ferrari moze sie pochwalić bezapelacyjnie najwytrzymalszym samochodem. trzeba przyznać ze włosi znaleźli idealny kompromis pomiędzy niezawodnością a szybkością. nowy F2007 prezentuje sie naprawdę imponująco.
seb455, 28.02.2007 16:41[!]
Mi sie bardzo podoba wyrównana jazda obu kierowców RBR, juz kolejny raz DC minimalnie przed Webbim, podobnie Toyota na "swoim" poziomie nawet super ogóry i STR zdecydowanie lepiej:)

Aha, ten Hamilton wydaje sie mocny, zawsze jest w czołówce, Liuzzi lepszy czas od Kubka, Ludzie do czego to doszło!!
michal, 28.02.2007 17:30[!]
mi się najbardziej podoba zdjęcie gdy Masa macha na stopa! czyżby jednak awaria-a może brak paliwa .
raafal, 28.02.2007 17:50[!]
Sezon się zbliża i mamy Ferrari, McLaren, Renault i cała reszta. Mam nadzieję, że BMW poradzi sobie z niezawodnością skrzyni, serdecznie im tego życzę.
lubek888, 28.02.2007 18:00[!]
widać że ferrari będzie mocne w tym sezonie GO GO GO MASSA to może być dominujący sezon myślę że FELIPE będzie dużo lepszy od KIMIEGO (odkąd jeździł w sauber wiedziałem że będzie kiedyś mistrzem lubię jego styl jazdy)
Pussik, 28.02.2007 18:01[!]
Co inne zrobić jedno szybkie okr, a 60 szybkich.
ice_man_86, 28.02.2007 18:13[!]
no cieszy postawa Ferrari :) co do GP to myślę jednak że Massa bedzie raczej przegrywał z Kimim
pyciek, 28.02.2007 18:24[!]
Kurcze nie prawdopodobne czyżby kolejna awaria w F1.07 bo kubica ma tylko 55 okr no to sie staje irytujące miejmy nadzieje że za dwa tygodnie tego już nie bedziea cieszy postawa STR widać że Liuzzi coraz lepiej zna sie z STR02 lub jak kto woli RB3 ogólnie lubie teamy z pod znaku czerwonego byka wiec cieszy postawa liuzziego natomiast martwi postawa RBR którzy byli tylko szybsi od trullego toyota na koncu powoli myśle jednak że te testy już będą dawały jakiś zarys układu sił
Skarpeta, 28.02.2007 18:45[!]
Cześć RAFAELLO85

Powiedz mi do czego służ ta kamera na bolidach McLarena z wystającym bolcem i dlaczego tylko oni takie mają
zwracam się do ciebie bo może będziesz wiedział??, ponieważ ty z nich wszystkich jesteś najbardziej obcykany :)
prosze cię odpisz jeśli możesz

Pozdro
rafaello85, 28.02.2007 19:22[!]
Skarpeta...

Na moje oko to jest jakaś tajna broń Mclarena! Pewnie w kamerze umieścili celownik optyczny - Hamilton lub Alonso namierzają cel, później wciskają na kierownicy guzik z napisem "fire" i ciach, opona w bolidzie konkurenta przebita;)
Piter, 28.02.2007 19:58[!]
Na Youtobe.com niejaki yosssi ma ciekawe materiały z Bahrajnu, nawet z dzisiejszego dnia jakby kogoś interesowało:D
mikoolaj, 28.02.2007 22:39[!]
Współpraca Red Bulla i Toro Rosso od razu rzuca się w oczy. Wczoraj tylko Red Bull miał "skrzydła" przy wlocie chłodnicy, a dziś takie same skrzydła "cudownie" wyrosły Toro Rosso. Można powiedzić że mamy już drużyny z 4 bolidami.
Piter, 01.03.2007 13:34[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca