F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Sepang
Marek Roczniak, 27 marca 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Jeden z największych pechowców z wyścigu o Grand Prix Australii – Robert Kubica uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na torze Sepang w Malezji.

Zespół BMW Sauber przygotował na pierwsze testy od rozpoczęcia sezonu 2007 nowe elementy aerodynamiczne do bolidu F1.07 zaprojektowane specjalnie z myślą o torze Sepang, a także modyfikacje skrzyni biegów w nadziei na uniknięcie powtórki sytuacji z GP Australii, kiedy to właśnie awaria przekładni wyeliminowała z wyścigu Kubicę, gdy jechał na czwartej pozycji.

Po dzisiejszym dniu wydaje się, że wprowadzone zmiany przyniosły pożądany skutek, bowiem Polak przejechał we wtorek najwięcej okrążeń ze wszystkich uczestników testów, a było ich w sumie dziesięciu – zgodnie z postanowieniem dotyczącym ograniczenia testów w trakcie sezonu każdy zespół może wystawić tylko jeden bolid. Na torze Sepang zabrakło tylko Spykera, który zrezygnował z udziału w testach w tym tygodniu.

Najbliższym rywalem Kubicy okazał się Kimi Raikkonen, tracąc do Krakowianina niewiele ponad 0,1 sekundy. Kierowca Ferrari przejechał zaledwie 54 okrążenia, jednak zespół nie podał, czy było to spowodowane jakimiś problemami technicznymi. Fin skupił się na przygotowaniach do najbliższego wyścigu, który odbędzie się na tym torze za niespełna dwa tygodnie. Raikkonen będzie testował także i jutro, natomiast w czwartek zastąpi go jego partner Felipe Massa.

Trzeci czas uzyskał kierowca Williamsa – Alex Wurz, także mieszcząc się poniżej 0,2 sekundy straty do Kubicy. Stajnia z Grove skupiła się dzisiaj na próbie poprawy osiągów na pojedynczym okrążeniu i testach opon Bridgestone. Austriak przyznał, że nie jest jeszcze zadowolony z ustawień bolidu FW29 i nad tym właśnie pracował. „Wypróbowałem dwa różne zestawy opon i była duża różnica pomiędzy nimi, więc musimy to zbadać.” – powiedział serwisowi autosport.com.

Wurz po południu wypróbował także dwa nowe sposoby znakowania jednej ze specyfikacji opon. Pierwszy z nich, który ma większe szanse na wprowadzenie już podczas najbliższego wyścigu, to duża czerwona kropka na bocznej ściance, natomiast drugi polega na pomalowaniu na biało spodu jednego z rowków opony – jak proponował w zeszłym tygodniu zespół Williams. To drugie rozwiązanie wydaje się być lepsze, jednak pomalowanie spodu rowka jest o wiele bardziej czasochłonne i może nie zostać wprowadzone ze względów praktycznych.


Na czwartej pozycji uplasował się Rubens Barrichello (+0,6s), prezentując nieco poprawioną formę Hondy w stosunku do bardzo słabego występu w pierwszym wyścigu sezonu. Zgodnie z zapowiedzią bolid RA107 został wyposażony w nowe elementy przedniego zawieszenia i poprawiony pakiet aerodynamiczny. Testy w tym tygodniu mają wykazać, na ile dużą poprawę osiągów zapewniają nowe części.

Na kolejnych dwóch pozycjach wtorkowe testy ukończyli kierowcy testowi z zespołów McLaren i Toyota – Pedro de la Rosa i Franck Montagny. Dla de la Rosy, który jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Kubicy, był to jedyny dzień testów w tym tygodniu, bowiem jutro Hiszpan przekaże bolid MP4-22 w ręce jednego z kierowców wyścigowych stajni z Woking – Lewisa Hamiltona. Tymczasem Montagny doprowadził dzisiaj do jedynego wywieszenia czerwonej flagi, gdy w jego bolidzie nastąpiła prawdopodobnie awaria układu przeniesienia napędu. Francuz powrócił jednak po południu na tor i zaliczył kilka długich przejazdów, porównując różne mieszanki opon.

Siódmy czas uzyskał Takuma Sato, który miał dzisiaj testować nowe elementy aerodynamiczne do bolidu SA07 na Grand Prix Malezji, jednak zostały one zbyt późno dostarczone na tor Sepang i zespół Super Aguri dopiero jutro będzie mógł je przetestować. Tuż za Sato uplasował się David Coulthard (Red Bull), natomiast na ostatnich miejscach znaleźli się Nelson Piquet Jr (Renault) i Scott Speed (Toro Rosso). Piquet ze względu na problemy techniczne przejechał zaledwie 32 okrążenia, a do jego głównych obowiązków należało znalezienie dobrych ustawień R27 przed przekazaniem jutro bolidu w ręce Heikkiego Kovalainena.

Pogoda
Temperatura powietrza: 28-37°C
Temperatura toru: 30-48°C
Rano słonecznie, potem trochę chmur

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Malezji, dzień 1/4 - 27.03.2007, Sepang - 5,543 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:36,187--92509,956
2. Kimi RaikkonenFerrari F20071:36,3020,1150,11554299,322
3. Alex WurzWilliams Toyota FW291:36,3340,1470,03289493,327
4. Rubens BarrichelloHonda RA1071:36,8260,6390,49282454,526
5. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:37,1060,9190,28060332,580
6. Franck MontagnyToyota TF1071:37,2671,0800,16173404,639
7. Takuma SatoSuper Aguri Honda SA071:37,3891,2020,12272399,096
8. David CoulthardRed Bull Renault RB31:37,6091,4220,22082454,526
9. Nelson Piquet JrRenault R271:38,1992,0120,59032177,376
10. Scott SpeedToro Rosso Ferrari STR21:38,5032,3160,30469382,467
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, F1-Live.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Pussik, 27.03.2007 21:35[!]
No, nareszcie porzadne oznakowania!
jacek2601, 27.03.2007 23:03[!]
Wyniki tych testów obrazują mi, że pan Robert chyba dobrze się ''czuje'' na torze w Malezji :)
Menuna, 28.03.2007 00:08[!]
http://www.youtub.../watch?v=9WrG8JUmeuc juz wiem, czemu to jest z tytanu, a kiedys w TV ktos z McLaren'a powiedział, ze czasem staje się wręcz przeźroczyste.
W dodatku wspólczuje takiego "źródła ciepła" na i tak upalnym torze w Malezji, te złote folie na fotelach w kokpicie muszą być przydatne, bardzo :)
Player1, 28.03.2007 08:04[!]
chłopaki grila robili i żaru potrzebowali
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca