|
|
|
|
|
|
Verstappen dyktuje tempo w pierwszym dniu testów | |
Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył pierwszy dzień testów w Bahrajnie z najlepszym czasem okrążenia.
Dla kierowcy Red Bulla bezproblemowy dzień – 143 okrążenia na koncie i wynik 1:31,344s osiągnięty na mieszance C3 w ostatniej godzinie środowych zajęć.
Najbliżej trzykrotnego mistrza świata sklasyfikowany został Lando Norris z McLarena, którego strata wyniosła ponad jedną sekundę. Dalej uplasowali się broniący barw Ferrari Carlos Sainz oraz Daniel Ricciardo z RB.
Ciężki dzień ma za sobą Williams. Poranną część jazd Alexa Albona zakłóciła awaria pompy paliwa. Z kolei wieczorem Logan Sargeant stracił panowanie nad kierownicą w dziesiątym zakręcie.
Amerykanin szczęśliwie uniknął uderzenia w barierę, ale po powrocie do garażu mechanicy odkryli w jego FW46 usterkę półosi. 23-latek pokonał do feralnego momentu tylko 21 kółek toru Sakhir.
Podczas gdy żaden z reprezentantów Williamsa nie znalazł się w czołowej dziesiątce, sztuka ta udała się dwóm kierowcom Astona Martina. Lance Stroll i Fernando Alonso zajęli odpowiednio szóstą i ósmą lokatę.
Duet stajni z Silverstone rozdzielił Charles Leclerc z Ferrari a przed Strollem, na piątej pozycji, dzień zakończył Pierre Gasly w Alpine A524.
Oscar Piastri, który testował możliwości nowego modelu McLarena w pierwszej części dnia był dziewiąty a czołową dziesiątkę uzupełnił Guanyu Zhou w zielono-czarnym Sauberze.
Jedynym oprócz Verstappena kierowcą, który spędził całą środę w kokpicie był George Russell z Mercedesa. Wykręcił on dwunasty wynik, pokonując łącznie 122 okrążenia.
•Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 1/3 - 21.02.2024, Sakhir - 5,412 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Max Verstappen | | Red Bull Honda RBPT RB20 | | 1:31,344 | - | - | 143 | 773,916 |
2. | Lando Norris | | McLaren Mercedes MCL38 | | 1:32,484 | 1,140 | 1,140 | 73 | 395,076 |
3. | Carlos Sainz | | Ferrari SF-24 | | 1:32,584 | 1,240 | 0,100 | 69 | 373,428 |
4. | Daniel Ricciardo | | RB Honda VCARB 01 | | 1:32,599 | 1,255 | 0,015 | 52 | 281,424 |
5. | Pierre Gasly | | Alpine Renault A524 | | 1:32,805 | 1,461 | 0,206 | 61 | 330,132 |
6. | Lance Stroll | | Aston Martin Mercedes AMR24 | | 1:33,007 | 1,663 | 0,202 | 54 | 292,248 |
7. | Charles Leclerc | | Ferrari SF-24 | | 1:33,247 | 1,903 | 0,240 | 64 | 346,368 |
8. | Fernando Alonso | | Aston Martin Mercedes AMR24 | | 1:33,385 | 2,041 | 0,138 | 77 | 416,724 |
9. | Oscar Piastri | | McLaren Mercedes MCL38 | | 1:33,658 | 2,314 | 0,273 | 57 | 308,484 |
10. | Guanyu Zhou | | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | | 1:33,871 | 2,527 | 0,213 | 63 | 340,956 |
11. | Logan Sargeant | | Williams Mercedes FW46 | | 1:33,882 | 2,538 | 0,011 | 21 | 113,652 |
12. | George Russell | | Mercedes W15 | | 1:34,109 | 2,765 | 0,227 | 122 | 660,264 |
13. | Yuki Tsunoda | | RB Honda VCARB 01 | | 1:34,136 | 2,792 | 0,027 | 64 | 346,368 |
14. | Valtteri Bottas | | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | | 1:34,431 | 3,087 | 0,295 | 68 | 368,016 |
15. | Alexander Albon | | Williams Mercedes FW46 | | 1:34,587 | 3,243 | 0,156 | 40 | 216,480 |
16. | Esteban Ocon | | Alpine Renault A524 | | 1:34,677 | 3,333 | 0,090 | 60 | 324,720 |
17. | Kevin Magnussen | | Haas Ferrari VF-24 | | 1:35,692 | 4,348 | 1,015 | 66 | 357,192 |
18. | Nico Hulkenberg | | Haas Ferrari VF-24 | | 1:35,906 | 4,562 | 0,214 | 82 | 443,784 |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|