|
|
|
|
|
|
Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów | |
Embed from Getty Images
Carlos Sainz był najszybszy podczas porannych przejazdów w Bahrajnie trzeciego dnia testów F1. Ponownie dała o sobie znać uszkodzona studzienka, która ponownie pozbawiła nieco czasu zespoły i kierowców.
Sainz wykręcił czas 1:31,247 na oponach oznaczonych C3 i wyprzedzał Sergio Pereza o 0,236 sekundy. Ostatni dzień testów został przerwany po 27 minutach z powodu poluzowania się studzienki po zewnętrznej stronie zakrętu nr 11. To samo miejsce zaliczyło awarię wczoraj i wtedy również przerwało jazdy.
Wszystko wskazywało, że do awarii doszło po najechaniu na studzienkę przez Pereza, aczkolwiek Red Bull uniknął zniszczeń. Sesja została przerwana na 1 godzinę 17 minut, gdyż oprócz naprawy dokonano inspekcji reszty toru. W związku z tym przerwa obiadowa została anulowana, by dać zespołom dodatkową godzinę jazd. Potrwają one do 17:00 naszego czasu.
Po przerwie większość zespołów kręciło kolejne okrążenia, jednak McLaren zmagał się z awarią sprzęgła. Innym zespołem z problemami był Sauber, który zasłonił swój garaż planszami, by pracować nad podłogą i tyłem samochodu.
Za Sainzem i Perezem w tabeli uplasował się Lewis Hamilton, który popisał się czasem 1:31,999 na oponach oznaczonych kodem C5. Jego poranne przejazdy obfitowały jednak w uślizgi i blokowanie kół podczas hamowania.
Lance Stroll w Astonie Martinie był czwarty, przed Norrisem, a Alex Albon uplasował się na szóstym miejscu, swój czas wykręcając na oponach C5, pomimo faktu, że chwilowo jeździł na najbardziej miękkiej mieszance C5.
Kevin Magnussen przejechał najwięcej okrążeń i załapał się na siódme miejsce w tabeli, przed Estebanem Oconem i Bottasem. Daniel Ricciardo uzupełnił tabelę, jednak jeździł gównie na najtwardszej mieszance C1, co mocno odbiło się na jego tempie.
•Testy grupowe w Bahrajnie, dzień 3/3 - 23.02.2024, Sakhir - 5,412 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Charles Leclerc | | Ferrari SF-24 | | 1:30,322 | - | - | 74 | 400,488 |
2. | George Russell | | Mercedes W15 | | 1:30,368 | 0,046 | 0,046 | 67 | 362,604 |
3. | Guanyu Zhou | | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | | 1:30,647 | 0,325 | 0,279 | 85 | 460,020 |
4. | Max Verstappen | | Red Bull Honda RBPT RB20 | | 1:30,755 | 0,433 | 0,108 | 66 | 357,192 |
5. | Yuki Tsunoda | | RB Honda VCARB 01 | | 1:30,775 | 0,453 | 0,020 | 53 | 286,836 |
6. | Alexander Albon | | Williams Mercedes FW46 | | 1:30,984 | 0,662 | 0,209 | 121 | 654,852 |
7. | Oscar Piastri | | McLaren Mercedes MCL38 | | 1:31,030 | 0,708 | 0,046 | 91 | 492,492 |
8. | Fernando Alonso | | Aston Martin Mercedes AMR24 | | 1:31,159 | 0,837 | 0,129 | 75 | 405,900 |
9. | Carlos Sainz | | Ferrari SF-24 | | 1:31,247 | 0,925 | 0,088 | 71 | 384,252 |
10. | Sergio Perez | | Red Bull Honda RBPT RB20 | | 1:31,483 | 1,161 | 0,236 | 53 | 286,836 |
11. | Nico Hulkenberg | | Haas Ferrari VF-24 | | 1:31,686 | 1,364 | 0,203 | 89 | 481,668 |
12. | Lewis Hamilton | | Mercedes W15 | | 1:31,999 | 1,677 | 0,313 | 49 | 265,188 |
13. | Lance Stroll | | Aston Martin Mercedes AMR24 | | 1:32,038 | 1,716 | 0,039 | 46 | 248,952 |
14. | Lando Norris | | McLaren Mercedes MCL38 | | 1:32,108 | 1,786 | 0,070 | 20 | 108,240 |
15. | Pierre Gasly | | Alpine Renault A524 | | 1:32,149 | 1,827 | 0,041 | 47 | 254,364 |
16. | Kevin Magnussen | | Haas Ferrari VF-24 | | 1:33,053 | 2,731 | 0,904 | 80 | 432,960 |
17. | Esteban Ocon | | Alpine Renault A524 | | 1:33,079 | 2,757 | 0,026 | 55 | 297,660 |
18. | Valtteri Bottas | | Stake Ferrari Kick Sauber C44 | | 1:33,528 | 3,206 | 0,449 | 28 | 151,536 |
19. | Daniel Ricciardo | | RB Honda VCARB 01 | | 1:37,015 | 6,693 | 3,487 | 70 | 378,840 |
| |
|
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|