|
|
|
|
|
|
Pierwszy dzień testów na torze Silverstone | |
Kierowca Toyoty – Ralf Schumacher uzyskał najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów w tym tygodniu na torze Silverstone, na którym za trzy tygodnie odbędzie wyścig o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Niemiec okazał się nieznacznie szybszy od kierowcy testowego McLarena – Pedro de la Rosy, łącznie przejeżdżając 71 okrążeń.
Wbrew doniesieniom kilku serwisów, pogoda dopisała podczas pierwszego dnia testów – tor był suchy przez cały czas, a na niebie było tylko trochę chmur. Tym niemniej prognozy na kolejne dni nie są zbyt optymistyczne i przynajmniej w czwartek spodziewany jest deszcz. W dzisiejszych testach uczestniczyło dziewięć zespołów – zabrakło tylko Hondy i Super Aguri, które to stajnie aby uniknąć deszczu na miejsce przygotowań do dwóch najbliższych wyścigów wybrały tor Jerez.
Trzeci czas uzyskał Mark Webber, który w ostatnim wyścigu zdobył pierwsze punkty w barwach zespołu Red Bull Racing. Australijczyk zdaje sobie jednak sprawę z tego, że tylko pechowi innych kierowców zawdzięczał miejsce w punktowanej ósemce i dlatego wezwał stajnię z Milton Keynes do zdwojenia swoich wysiłków w dążeniu do poprawy osiągów i niezawodności bolidu RB3. Dzisiaj Webber stracił do najszybszego kierowcy ponad pół sekundy, a pod koniec sesji dopadły go problemy techniczne i musiał pozostawić swój bolid na torze.
Nie tylko zespół Red Bull miał we wtorek problemy, jako że kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer (P5, +0,9s) rano musiał zrezygnować na pewien czas z jazdy, ale później powrócił na tor, łącznie przejeżdżając 57 okrążeń. Włoska stania zgodnie z zapowiedzią testowała nowe części aerodynamiczne do bolidu F2007, a także pracowała nad znalezieniem optymalnych ustawień auta. Ponadto wszystkie zespoły sprawdzały dzisiaj dwie najtwardsze mieszanki opon Bridgestone, na jakich będą ścigały się tutaj za trzy tygodnie. Jutro Badoera zastąpi jeden z kierowców wyścigowych Ferrari – Kimi Raikkonen.
Nick Heidfeld (BMW Sauber) i Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso) podobnie jak Webber także zmuszeni byli do zatrzymania się na torze ze względu na problemy techniczne. Heidfeld (P6, +1,0s) testował nowe części aerodynamiczne i mechaniczne do bolidu F1.07, a oprócz usterki jego aktywność ograniczył także ból pleców. Łącznie Niemiec przejechał 42 okrążenia, a jutro ma zastąpić go kierowca testowy Timo Glock, który dzisiaj brał udział w testach GP2 we Francji. Tymczasem Liuzzi (P7, +1,3s) ze względu na opóźniony powrót ze Stanów Zjednoczonych testy rozpoczął dopiero po południu, jeżdżąc z nową, szybką skrzynią biegów. Z komunikatu prasowego Toro Rosso wynika, że spisała się ona bez zarzutu.
W przypadku zespołu Williams drobne opóźnienie spowodował tymczasem błąd kierowcy, jako że Kazuki Nakajima (P8, +1,8s) wypadł z toru w okolicy zakrętu Brooklands i uszkodził przednie skrzydło w FW29. Jednakże nawet pomimo tego, że ciężarówka zespołu z częściami zamiennymi dotarła na tor z opóźnieniem, Nakajima jako jedyny kierowca zdołał dzisiaj przejechać ponad 100 okrążeń. Tymczasem zespół Renault pomimo braku problemów technicznym musiał zadowolić się we wtorek 63 okrążeniami przejechanymi przez Heikkiego Kovalainena (P4, +0,7s), winiąc za ten stan liczne czerwone flagi. Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów na torze Silverstone byli dwaj testerzy Spykera – Giedo van der Garde i Adrian Valles. Obaj kierowcy dzieląc się jednym bolidem przejechali w sumie 63 okrążenia, a ich strata do Schumachera wyniosła ponad dwie i pół sekundy.
Pogoda
Temperatura powietrza: 23°C
Temperatura toru: 36°C
Niewielkie zachmurzenie
Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Silverstone można znaleźć tutaj.
•Testy grupowe w Northamptonshire, dzień 1/3 - 19.06.2007, Silverstone - 5,141 km | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Zespół / bolid | Op. | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. | Km |
|
1. | Ralf Schumacher | | Toyota TF107 | | 1:22,794 | - | - | 71 | 365,011 |
2. | Pedro de la Rosa | | McLaren Mercedes MP4-22 | | 1:22,915 | 0,121 | 0,121 | 98 | 503,818 |
3. | Mark Webber | | Red Bull Renault RB3 | | 1:23,329 | 0,535 | 0,414 | 42 | 215,922 |
4. | Heikki Kovalainen | | Renault R27 | | 1:23,510 | 0,716 | 0,181 | 63 | 323,883 |
5. | Luca Badoer | | Ferrari F2007 | | 1:23,768 | 0,974 | 0,258 | 57 | 293,037 |
6. | Nick Heidfeld | | BMW Sauber F1.07 | | 1:23,841 | 1,047 | 0,073 | 42 | 215,922 |
7. | Vitantonio Liuzzi | | Toro Rosso Ferrari STR2 | | 1:24,125 | 1,331 | 0,284 | 50 | 257,050 |
8. | Kazuki Nakajima | | Williams Toyota FW29 | | 1:24,665 | 1,871 | 0,540 | 124 | 637,484 |
9. | Giedo van der Garde | | Spyker Ferrari F8-VII | | 1:25,391 | 2,597 | 0,726 | 36 | 185,076 |
10. | Adrian Valles | | Spyker Ferrari F8-VII | | 1:25,394 | 2,600 | 0,003 | 27 | 138,807 |
| |
|
Źródło: Autosport.com, Motorsport.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|