F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Pierwszy dzień testów na torze Jerez
Marek Roczniak, 18 wrze?nia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś na torze Jerez rozpoczęły się ostatnie testy w tym sezonie. We wtorek najszybszy na hiszpańskim obiekcie okazał się kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Timo Glock. Aktualny lider serii GP2 jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 21 sekund, a jego przewaga nad Vitantonio Liuzzim, który – jak podał zespół Toro Rosso – jeździł tylko na średnich oponach Bridgestone wyniosła ponad pół sekundy.

Zespoły pracowały dzisiaj głównie nad przygotowaniem ustawień bolidów na najbliższe dwa wyścigi w Azji, pomiędzy którymi będzie tylko tydzień przerwy. Ponadto zespoły testowały nowe rozwiązania konstrukcyjne do swoich bolidów – w przypadku Hondy było to między innymi przednie skrzydło z mostowym połączeniem nad nosem, z jakiego pierwszy zaczął korzystać w tym roku McLaren, a później własną wersję opracowały również zespoły Williams i Toro Rosso. Pogoda dopisała, choć po południu zerwał się wiatr.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Red Bull Racing – Sebastien Buemi, którego aktywność ograniczyła awaria układu przeniesienia napędu po południu, a jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Glocka zmieścił się kierowca testowy Toyoty – Franck Montagny. Tymczasem z dwóch czołowych zespołów najszybszy okazał się dzisiaj McLaren. Reprezentujący stajnię z Woking Pedro de la Rosa uplasował się na piątej pozycji, jednak jego dorobek wyniósł tylko 46 okrążeń.

Jeszcze mniej kółek zaliczył kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer, bo zaledwie 36, do czego przyczyniła się bliżej nieokreślona awaria podczas popołudniowej sesji. Włoch testował dzisiaj elektronikę na sezon 2008, stąd jego strata do najszybszego kierowcy wyniosła blisko trzy sekundy (P9). Niewiele szybszy od Badoera okazał się kierowca testowy Williamsa – Kazuki Nakajima (P8, +2,5s). Japończyk testował nowe części do bolidu FW29 przygotowane na tor Fuji.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli dwaj Brazylijczycy – Nelson Piquet Jr (Renault) i Rubens Barrichello (Honda), którzy uplasowali się na pozycjach 6 i 7 (obaj mieli blisko półtorej sekundy straty do Glocka). Piquet podobnie jak Buemi i Badoer nie uniknął po południu problemów technicznych, jednak mimo to przejechał ponad 60 okrążeń. Syn trzykrotnego mistrza świata będzie testował przez wszystkie trzy dni w tym tygodniu.

W sumie w testach na torze Jerez uczestniczy dziewięć zespołów – brakuje tylko ekip Spyker i Super Aguri. W zespole BMW Sauber będzie jutro jeździł Nick Heidfeld, natomiast Robert Kubica ma w tym tygodniu wolne.

Pogoda
Temperatura powietrza: 26-28°C
Temperatura toru: 27-28°C
Niewielkie zachmurzenie, po południu wiatr

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 1/3 - 18.09.2007, Jerez - 4,423 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Timo GlockBMW Sauber F1.071:20,606--71314,033
2. Vitantonio LiuzziToro Rosso Ferrari STR21:21,2800,6740,67490398,070
3. Sebastien BuemiRed Bull Renault RB31:21,3090,7030,02959260,957
4. Franck MontagnyToyota TF1071:21,5550,9490,24672318,456
5. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:21,6511,0450,09646203,458
6. Nelson Piquet JrRenault R271:22,0091,4030,35863278,649
7. Rubens BarrichelloHonda RA1071:22,0201,4140,01179349,417
8. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW291:23,1772,5711,15787384,801
9. Luca BadoerFerrari F20071:23,4322,8260,25538168,074
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: Autosport.com, Motorsport-Network.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Zlatan, 18.09.2007 17:48[!]
nieźle timo
napewno będzie w toyocie
5cuderi4, 18.09.2007 17:56[!]
Heh. Tak się przyglądam bolidom RBR i STR i nie mogę znaleźć ŻADNEJ różnicy w przodzie samochodu. :o I niby STR to zeszłoroczny RBR. Ciekawe czy Newey zarabia dwa raz razy więcej za "obsługę" dwóch zespołów. :D

A poniżej ciekawe zdjęcie:
http://f1.gpupdat...84633&catID=2868
Widziałem dwa lub cztery lusterka, ale żeby 3. :D
McLuke, 18.09.2007 18:00[!]
Prawie sami testerzy dzisiaj jeździli... Z dwoma wyja\ątkami - Rubensa i Liuzziego :P
Czyżby to miała być jakaś przzerwa dal kierowców wyścigowych? xD :P
Czekam na opis... ;)
izyk19, 18.09.2007 18:06[!]
Ciekawe czy ktoś testował jazdę bez TC
Maraz, 18.09.2007 18:08[!]
STR2 jest kopią RB3. To Super Aguri ma zeszłoroczne auto Hondy :)
Teliss, 18.09.2007 18:15[!]
Toyota coś zaczyna dziwnie wyglądać bo te boczne wloty powietrza bardzo sie różnią od reszty :D. Najbardziej mnie zastanawia dolna część tylnego skrzydła w BMW bo kieruje te powietrze w dół co raczej zmniejsza docisk... Chyba, że to coś z różnicami ciśnień kombinują. Co do wyników... nie ma co komentować bo łatwo się domyślając niektórzy bez TC zapewne jeździli i nie ma jak porównać.
pyciek, 18.09.2007 18:28[!]
Czyżby coś sie szykowalo w renault nelshinho testował dzisiaj bolid juz na sezon 2008 i w wywiadzie chwalił sie ze bedzie jezdzil w kazdym dniu testow, ale mial jakas mechaniczna usterke dzisiaj popołudniu. Badoer testował nowa elektronike na 2008
rannt, 18.09.2007 20:11[!]
coś pominąłem, nie wiedziąłem, że Buemi jest testerem RBR, myślałem, że Doornbos; czyżby pan Buemi awansował?
Fisico_F1_ASR, 18.09.2007 20:12[!]
Słabo Nakajima w Williamsie.
Maraz, 18.09.2007 20:21[!]
Doornbos tylko teoretycznie jest testerem, bo ani razu nie jeździł w tym sezonie - wiadomo, ma na głowie Champ Car. Ammermullera przestali lubić, to wzięli Buemiego na rezerwowego.
miszczunio, 18.09.2007 21:00[!]
a juz nie napisali że Toro Rosso korzystało z mostu nad nosem w czasie GP Belgii
Aquos, 19.09.2007 08:55[!]
Niech jak najszybciej ograniczą znaczenie aero w F1! Nie dość, że utrudnia wyprzedzanie i odziera wyścigi z bezpośredniej walki, to jeszcze bolidy wyglądają coraz dziwaczniej...
kamiss, 19.09.2007 10:54[!]
Aquos.. A jak maja wygladac? Co to w ogole znaczy 'dziwacznie'? :| No i jak to sie ma do newsa? Pff.
Aquos, 19.09.2007 12:27[!]
kamiss -> "obwieszone" są taką ilością elementów aero, o przedziwnych czasami kształtach (przypomnij sobie choćby 2 wieże BMW), że bardziej przypominają sen jakiegoś kubisty lub surrealisty, niż samochody - to po pierwsze. A po drugie to do newsa ma się to tak, że na testach zespoły sprawdzały kolejne wynalazki aero.
Wiem, że bolidy mają być szybkie, a nie piękne, ale dla mnie względy estetyczne to jeszcze jeden argument za ograniczeniem znaczenia aero, albo raczej bonus jaki płynąłby z wprowadzenia takiego ograniczenia.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca