F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy na torze Catalunya dzień #3: Ferrari kończy niepokonane
Marek Roczniak, 15 listopada 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół Ferrari zdominował testy w tym tygodniu pod Barceloną, bowiem także i czwartek najszybszym samochodem okazał się F2007. Pod nieobecność Michaela Schumachera, który testował tylko we wtorek i środę, najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał tym razem Felipe Massa, poprawiając wczorajszy wynik siedmiokrotnego mistrza świata o ponad 0,4 sekundy.

Brazylijczyk kilka razy doprowadził do wywieszenia czerwonej flagi, jednak uniknął poważniejszego uszkodzenia bolidu i ostatecznie okazał się jednym z najbardziej pracowitych kierowców, łącznie przejeżdżając 92 okrążenia. Oprócz niego wczorajszy czas Schumachera zdołali także poprawić Heikki Kovalainen (kierowca Renault według niektórych źródeł był najszybszy) i Franck Montagny (Toyoty), a identyczny wynik uzyskał Sebastian Vettel (Toro Rosso), który ukończył dzisiejsze testy na czwartej pozycji. Pierwszą piątkę zamknął David Coulthard (Red Bull).

Szósty czas uzyskał kierowca testowy Ferrari – Luca Badoer. Włoch przed południem uderzył w bandę tuż za nową szykaną i uszkodził przód swojego F2007, tak więc miał pewną przerwę w jeżdżeniu. Jego ostateczny dorobek wyniósł jednak 74 okrążenia. Zdecydowanie najmniej kółek zaliczyli tymczasem kierowcy testowi McLarena – Pedro de la Rosa (P6) i Gary Paffett (P10). Obaj kierowcy przejechali łącznie 64 okrążenia, kończąc udział w testach około trzeciej po południu. Ekipa testowa z Woking myślami była dzisiaj zapewne w Londynie, gdzie rozpatrywana była apelacja dotycząca "afery paliwowej" w GP Brazylii. Werdykt Trybunału Apelacyjnego, który może doprowadzić do odebrania tytułu Kimiemu Raikkonenowi ma być znany jutro.

Ponadto w pierwszej dziesiątce znaleźli się Nico Rosberg (Williams) i drugi kierowca Toro Rosso – Sebastien Bourdais, obaj jako ostatni mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Massy. Tuż za czołową dziesiątką trzydniowe testy na torze Catalunya ukończyli kierowcy zespołu BMW Sauber – Nick Heidfeld i Robert Kubica. Obaj przejechali po 50 okrążeń, a więc czwartek nie okazał się zbyt produktywnym dniem także i dla Heidfelda. Na problemy z niezawodnością nie mógł za to narzekać Kazuki Nakajima (Williams), który przejechał dzisiaj 586 kilometrów (126 okrążeń). Za Japończykiem na 14 pozycji uplasował się Jarno Trulli (Toyota), mając już ponad dwie sekundy straty do Massy.

Christian Klien (P15) i Vitantonio Liuzzi (P17) otrzymali w czwartek do swojej dyspozycji po całym dniu testów za kierownicą bolidu zespołu Force India. Obaj kierowcy ponownie uzyskali zbliżone czasy i podobnie jak wczoraj nieznacznie szybszy okazał się Klien. Co ciekawe, Austriak pokonał dzisiaj wszystkich trzech kierowców prowadzących bolidy Honda RA107. Wśród nich znalazł się kolejny debiutant w F1 – Mike Conway (P18), który od Jensona Buttona (P16) okazał się wolniejszy o ponad 0,6 sekundy. James Rossiter po jednym dniu przerwy powrócił do kokpitu RA107, ale tym razem już z nalepkami sponsorów Super Aguri i uplasował się na przedostatniej pozycji, tuż przed powracającym do roli kierowcy testowego RBR Robertem Doornbosem.

Tak zakończyły się pierwsze posezonowe testy, podczas których zespoły pracowały głównie nad nową, jednolitą dla wszystkich elektroniką na sezon 2008 bez kontroli trakcji i hamowania silnikiem. Ponadto programy testowe obejmowały sprawdzanie nowych części i systemów do przyszłorocznych bolidów. Kolejne, już ostatnie w 2007 roku wspólne testy odbędą się za trzy tygodnie na torze Jerez. Montagny, który pożegnał się dzisiaj oficjalnie z Toyotą, na swojej stronie internetowej zapowiedział już, że poprowadzi na początku grudnia bolid Force India. Według ciągle niepotwierdzonych doniesień barwy stajni z Silverstone w Jerez mają również reprezentować Ralf Schumacher i Giancarlo Fisichella.

Pogoda
Temperatura powietrza: 6-19°C
Temperatura toru: 7-21°C
Słonecznie

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Testy grupowe w Montmelo, dzień 3/3 - 15.11.2007, Catalunya - 4,655 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Felipe MassaFerrari F20071:21,044--92428,260
2. Heikki KovalainenRenault R271:21,1360,0920,09282381,710
3. Franck MontagnyToyota TF1071:21,3630,3190,22785395,675
4. Sebastian VettelToro Rosso Ferrari STR21:21,4860,4420,12367311,885
5. David CoulthardRed Bull Renault RB31:21,5550,5110,06982381,710
6. Luca BadoerFerrari F20071:21,7410,6970,18674344,470
7. Pedro de la RosaMcLaren Mercedes MP4-221:21,8050,7610,06433153,615
8. Nico RosbergWilliams Toyota FW291:21,8200,7760,01569321,195
9. Sebastien BourdaisToro Rosso Ferrari STR21:21,9390,8950,11984391,020
10. Gary PaffettMcLaren Mercedes MP4-221:22,0701,0260,13131144,305
11. Nick HeidfeldBMW Sauber F1.071:22,4601,4160,39053246,715
12. Robert KubicaBMW Sauber F1.071:22,7061,6620,24652242,060
13. Kazuki NakajimaWilliams Toyota FW291:23,0391,9950,333126586,530
14. Jarno TrulliToyota TF1071:23,0642,0200,02552242,060
15. Christian KlienForce India Ferrari F8-VIIB1:23,0842,0400,02083386,365
16. Jenson ButtonHonda RA1071:23,1182,0740,03496446,880
17. Vitantonio LiuzziForce India Ferrari F8-VIIB1:23,2062,1620,08892428,260
18. Mike ConwayHonda RA1071:23,7292,6850,52372335,160
19. James RossiterSuper Aguri Honda RA1071:23,9312,8870,20261283,955
20. Robert DoornbosRed Bull Renault RB31:24,1023,0580,17161283,955
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/3, 2/3, 3/3
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Źródło: F1Today.nl, F1Technical.net

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Teliss, 15.11.2007 18:15[!]
Czyli Renault wraca do formy, BMW daleko ;/, Force India na poziomie Hondy (!), i niespodziewanie Mclaren z niemal własną elektroniką poza pierwszą piątką.

Ale to dopiero pierwsze testy z nową elektroniką więc muszą sobie najpierw wszyscy wszystko przeanalizować a nam jedynie wystarczy czekać na następne testy.
Maraz, 15.11.2007 18:21[!]
Już drugi raz wycięli jakiś numer z timingiem w Barcelonie i jednak Massa najszybszy (wcześniej podali czas Kovalainena 1:20,659).
mutu, 15.11.2007 18:24[!]
Massa pokonał Kovalainena, a i Montagny się popisał 3 czasem. Brawa należa się także Vettelowi za 4 miejsce jednak nie powinno to być zaskoczenie. Szkoda, że Sebastien Bourdias na 9 miejcu... dużo lepiej kolega ze zespołu a ogólnie to raczej Francuz ma większe doświadczenie w jężdzie jednomiejscowymi bolidami. Jest w końcu 4 krotnym mistrzem serii ChampCar, jednak jak sam powiedział przesiadając się do bolidu F1 jest całkiem inaczej, ale ja wiem czy to się sprawdza...
Fisico_F1_ASR, 15.11.2007 18:24[!]
Co nie zmienia faktu że komentarz powyżej jest odpowiedni do danych
gnt3c, 15.11.2007 18:27[!]
Xero Rosso będzie czarnym koniem przynajmniej początku przyszłego sezonu :D...zobaczycie...
barteks2, 15.11.2007 18:36[!]
Kubica jak zwykle z problemami technicznymi :/
siner, 15.11.2007 19:19[!]
może Kubica jest tym "problemem technicznym" ? :)
Ayrton, 15.11.2007 19:23[!]
Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do Massy zmieścił się David Coulthard (Red Bull).

Przecież Burde miał 0,895 straty.
Maraz, 15.11.2007 19:38[!]
Ups, sorry.
Zlatan, 15.11.2007 19:56[!]
PODNIECACIE SIĘ tymi wynikami jak by nie wiem co to było, to są tylko testy
żałosne te wasze np Ale to dopiero pierwsze testy z nową elektroniką więc muszą sobie najpierw wszyscy wszystko przeanalizować a nam jedynie wystarczy czekać na następne testy
jędruś, 15.11.2007 20:16[!]
Doornbos czemu ma ponad 3 s straty do Massy???
Ferrari zdominowało te testy, ale w McLarenie jeździli tylko testerzy.
A co do Hondy to na Ultrze jest napisane , że testują oni na RA107b, a SuperAguri na SA07b , a Wlliams na FW29b.
Montagny pewnie zrobił tylko jedno szybkie kółko na pustym baku , tak jak to ma Toyota w zwyczaju .
F8-VIIB nie wydaje się totalnym złomem przy Hondzie , bo przecież są teraz od nich szybsi.
Według mnie na posadę kierowcy rezerwowego w Hondzie największe szanse ma Zuber. Przynajmniej na testach wypadł najlepiej.
rannt, 15.11.2007 20:26[!]
Conway pojechał świetny czas! Lepszy od Nakajimy, który jeździ już od trzech dni, lepszy od Filiippiego, no i Buttona. Ciekawy jest ten Conway, bo w GP2 raz wygrywa, a potem jest kiepski, potem świetny i znów fatalnie; bardzo nierówny kierowca, ale potrafi zrobić wrażenie.
Akurat Zuber zrobił najgorsze czasy z wszystkich kierowców Hondy testujących jak dotąd.
Teliss, 15.11.2007 20:51[!]
@Zlatan

A tak nie jest? -.-
jędruś, 15.11.2007 21:01[!]
rannt, ale warunków na torze to nie weźmiesz po uwagę?! On jeździł we wtorek, w pierwszy dzień testów, wtedy nawierzchnia była mało nagumowana , a i tak zrobił najlepszy rezultat ze wszystkich na Hondach prócz Buttona.
Provo, 16.11.2007 08:58[!]
O ile czołówka testuje, a nie się ściga to np. w F_India trwa zaciekła rywalizacjia między Tonio a Klienem o miejsce; jak na razie wydaje się na korzyść tego drugiego.
mrzaza, 16.11.2007 11:12[!]
Z tego co widzę
http://www.youtub.../watch?v=hDvwJX_ucAM
wyścigi bez TC mogą być naprawdę emocjonujące, koniec z puszczaniem opon z dymem przy dohamowaniu, trochę przesadzisz i kręcisz bączka
toperz, 16.11.2007 11:23[!]
We wtorek bolo dosc chlodno. W czwartek dla odmiany swiecilo slonce i bylo z 5 stopni wiecej ale wzdluz prostej niezle wialo kierowca w oczy. To tez nalezy brac pod uwage rozwazajac czasy.
A Kubica rzeczywiscie z problemami. Jak widzialem wyniki okolo 16 w czwartek to czas jego ostatniego okrazenia byl w granicach 12 minut. Czyli go z toru scagali.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca