F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy na torze Jerez dzień 2: Hamilton w MP4-23
Marek Roczniak, 10 stycznia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół McLaren zakończył pomyślnie drugi dzień samotnych testów na torze Jerez, podczas którego obydwa nowe bolidy MP4-23 przejechały łącznie ponad 900 kilometrów bez większych problemów.

W czwartek do Heikkiego Kovalainena dołączył drugi kierowca wyścigowy stajni z Woking – Lewis Hamilton, który już podczas debiutu za kierownicą nowego auta z łatwością uzyskał lepszy czas od swojego partnera, pokonując go o ponad 0,3 sekundy.

Kierowcy i zespół kontynuowali poznawanie MP4-23 po jego udanym debiucie wczoraj. Był to pierwszy przypadek w historii zespołu McLaren, kiedy już podczas pierwszego dnia testów miał on do dyspozycji dwa gotowe egzemplarze nowego bolidu. Lewis i Heikki będą jeździli także i jutro, a po przerwie weekendowej testy wznowią Pedro de la Rosa i Gary Paffett.

Lewis Hamilton: „Fantastycznie było móc dostać w swoje ręce MP4-23 dziś rano w Jerez. Po raz pierwszy gotowy samochód zobaczyłem w poniedziałek podczas prezentacji w Stuttgarcie i nie mogłem się już doczekać, kiedy go w końcu poprowadzę! Mój pierwszy przejazd nastąpił o godzinie 9:10 i pierwsze wrażenia były zachęcające”.

„Przejechałem dzisiaj 103 okrążenia, co przekłada się na 456 kilometrów. Zważywszy na fakt, że był to dopiero drugi dzień testów samochodu na torze, jestem z tego bardzo zadowolony. Mamy wiele pracy do wykonania, ale teraz mamy już dobre pojęcie o tym, od czego zaczynamy. Wrócę jutro za kierownicę MP4-23 wraz z Heikkim i liczę na kontynuowanie programu rozwojowego”.

Dane dotyczące testów

Tor: Jerez, 4,423 km
Pogoda: Słonecznie przez większą część dnia, trochę chmur w czasie przerwy na lunch
Temperatura: toru 25,2°C / powietrza 17,9°C
Liczba okrążeń: Lewis – 103 / Heikki – 101
Przejechany dystans: Lewis – 456 km / Heikki – 447 km
Najlepszy czas okrążenia: Lewis – 1:19,132 o 12:11 / Heikki – 1:19,462 o 11:15

Harmonogram na następne dni:
Piątek, 11 stycznia – Lewis i Heikki
Poniedziałek, 14 stycznia – Pedro i Gary
Wtorek, 15 stycznia – Lewis i Heikki
Środa, 16 stycznia – Lewis i Heikki

» Zdjęcia z dzisiejszych testów na torze Jerez

Źródło: McLaren.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jędruś, 10.01.2008 20:40[!]
Wynik już o niespełna sekunde gorszy niż Vettela na slickach. Jak w tej fazie rozwaju McLaren zapowiada sie bardzo obiecująco. Tor był słabo nagumowany, a warunki nie były też idealne .

Po dzisiejszych testach można stwierdzić jedno: Kovalainen będzie miał strasznie trudno dorównać Hamiltonowi .
ahn, 10.01.2008 20:51[!]
Stawiam dolary przeciwko orzechom, że Hamilton będzie lał wszystkich partnerów zespołowych do końca kariery (jeżeli pozostanie w McLarenie). Niektórzy dziwili się, że taki Alonso nie potrafił sobie z nim poradzić, ale wyniku 109-109 z Hamiltonem najprawdpodobniej nikt nigdy nie osiągnie (nie tylko dlatego, ze Hamilton jest naprawdę dobry, ale też dlatego, że jego rywalowi nie pozwolą podskoczyć). Niestety.
Szu, 10.01.2008 21:21[!]
McLaren robi wszystkich w konia i prezentuje jeden model a testuje drugi, Ferrari przynajmniej zachowało pozory i testowało taki sam samochód jaki prezentowało.
deZZember, 11.01.2008 01:26[!]
@Szu - nie gadaj głupot, tylko się przyjrzyj zdjęciom - najbardziej charakterystyczne elementy konstrukcyjne MP4-23 są widoczne na pierwszy rzut oka: deflektory, podcięty wlot airboxa, mniej opuszczony nos, niezwykle cienka tylna część osłony silnika i odchodzące od niej aż "do kół" płaty, a także skrzydełka z boku osłon chłodnic i ścianki boczne kokpitu.

Ale nie martw się, jeszcze jest dla Ciebie ratunek - okulista :).
pasior, 11.01.2008 08:55[!]
ahn tak samo było w pewnym zepole za czasów Michaela
melex, 11.01.2008 09:20[!]
wypowiedź Hamiltona też nie jakaś entuzjastyczna (podobnie było wczoraj...)
Szu, 11.01.2008 10:26[!]
No dobra nie przyjrzałem sie bliżej ale chodziło mi głownie o ten płat nad przednim spojlerem, czyżby się go wstydzili. toyota zrobiła prezentacje z tym okropnym płatem.
Bart, 11.01.2008 14:07[!]
Pasior---&gt; Tyle, że Michael w Ferrari pojawił się jako 2-krotny MŚ, a nie żółtodziób.
sagger, 11.01.2008 16:23[!]
no i Hamilton tak samo jak De La Rosa. Obaj wykręcili lepsze czasy od własnych czasów z początku grudnia na Jerez.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca