F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Walencji dzień 4: Pierwsza usterka F1.08
Marek Roczniak, 18 stycznia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Zespół BMW Sauber zakończył dzisiaj w Walencji pierwszą serię testów z bolidem F1.08. Nowe auto poprowadził ponownie Nick Heidfeld, kontynuując eksperymenty z ustawieniami.

Tym razem nie obyło się bez problemów mechanicznych, jako że w rano w F1.08 zepsuło się wspomaganie kierownicy. W efekcie Heidfeld nie zdołał w piątek przekroczyć bariery stu okrążeń, ale na pocieszenie pogoda nie spowodowała już dzisiaj żadnych niespodzianek – przez cały dzień świeciło słońce i nie było śladu po porywistym wietrze.

W dzisiejszych testach na torze Ricardo Tormo uczestniczył także Robert Kubica. Polak przejął od Marko Asmera przejściowy bolid F1.07B i pracował nad nową skrzynią biegów oraz ujednoliconą elektroniką (SECU). Robert przejechał tylko 42 okrążenia, jednak zespół nie poinformował, czy wynikało to z jakichś problemów.

Dyrektor techniczny Willy Rampf tak podsumował pierwsze testy z F1.08: „Poza dzisiejszym rankiem nie mieliśmy specjalnych problemów z niezawodnością podczas czterech dni testowych. Byliśmy w stanie przejechać wiele okrążeń z nowym samochodem i zebraliśmy sporo cennych danych. Mamy dobrą podstawę do ustalenia programu na testy w przyszłym tygodniu. Dopiero zaczynamy i mamy sporo pracy do wykonania, aby znaleźć idealne ustawienia dla nowego samochodu”.

Kolejne testy zespół BMW Sauber przeprowadzi ponownie w Walencji w dniach 22-24 stycznia (wtorek-czwartek). Tym razem będą to już wspólne testy z innymi zespołami Formuły 1, a więc przekonamy się, jak F1.08 wypada na tle konkurencji.

Zdjęcia z całych testów na torze Ricardo Tormo można znaleźć tutaj.

Dane dotyczące dzisiejszych testów

Dzień czwarty (ostatni) – piątek
Tor: Ricardo Tormo (Walencja), 4,005 km
Czas trwania testów: 15-18 stycznia 2008

Nick Heidfeld
Podwozie / silnik: BMW Sauber F1.08-02 / BMW P86/8
Pokonany dystans: 364,455 km (91 okrążeń)

Robert Kubica
Podwozie / silnik: BMW Sauber F1.07B-06 / BMW P86/8
Pokonany dystans: 168,210 km (42 okrążenia)

Pogoda
Temperatura powietrza: 14-22°C
Temperatura toru: 14-25°C
Sucho i słonecznie

Źródło: BMW Motorsport PressClub

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lukas, 18.01.2008 18:45[!]
To pewne, że Kubica nie miał usterki. Po prostu miał lepsze zajęcia niż jazda bolidem :)
Volk, 18.01.2008 20:27[!]
Zaczyna sie :/
gnt3c, 18.01.2008 21:00[!]
Kubek testował skrzynię i pewnie ona siadła...aż strach pomyślec co by było gdyby to wyszlo na jaw. Fala krytyki zalała by BMW...że przez zime nic nie zrobili ze swoją piętą achillesową itp.
Avilo, 18.01.2008 21:12[!]
Coś Nick "przyktrótkawy" do tego autka. Ledwo go widać :)
pyciek, 18.01.2008 21:13[!]
Ludzie jak można mówić, że zaczyna się oni przejechali już ponad 2000 km więc chyba miało prawo się coś popsuć a moze nie mam racji to mnie poprawcie :/
m3, 18.01.2008 21:45[!]
Czyżby w F1.08 też była awaryjna hydraulika skoro nawaliło wspomaganie...wyjdzie w praniu, za wcześnie jeszcze by coś mówić.
Darondi, 18.01.2008 23:00[!]
Dodajcie do tego fakt, że niemożliwością jest zrobienie bolidu bezawaryjnego w ciągu kilku miesięcy. Zawsze jakaś część nawali - bo tak, złośliwość rzeczy martwych.

Ja nadal wierzę, że to tylko niepotrzebna fala wywołana przez kilka newsów.
sabat, 18.01.2008 23:20[!]
nie ma co spekulować i już narzekać, ważne że sie chłopaki starają wszystko na prawić, popatrzcie że tylne kołpaki juz nie odpadają :-)
kimir, 19.01.2008 12:29[!]
Jak się ma psuć, to niech się psuje teraz. Byle na sezon było wszystko gotowe.
jędruś, 19.01.2008 18:41[!]
Racja kimir - lepiej niech teraz wyjdą błędy, niż podczas wyścigu.
barteks2, 20.01.2008 15:39[!]
Dobrze, że skrzynia nie padła :)
Ralph1537, 20.01.2008 17:08[!]
jak nie skrzynie to psuc sie bedzie co innego ale dobrze ze heidfeldowi a nie kubicy
barteks2, 20.01.2008 23:26[!]
Tylko, że inne podzespoły można bez problemu wymieniać a za wymianę skrzyni lub silnika jest kara.
pro, 21.01.2008 10:08[!]
Kurde znowu hydraulika.... Myśle że to sie nie bedzie powtarzać zobaczymy w trakcie sezonu teraz nie ma co mowic.
michal2111, 21.01.2008 13:29[!]
wszystko wraca do normy :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca