F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Barcelonie dzień 1: Massa najszybszy na slickach
Marek Roczniak, 14 kwietnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Felipe Massa okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą podczas pierwszego dnia testów w trakcie sezonu 2008. Kierowca Ferrari jadąc na gładkich oponach typu slick uzyskał lepszy o ponad dwie i pół sekundy czas od najbliższego rywala na torze Catalunya.

Pod Barceloną zjawiło się w sumie 10 zespołów – zgodnie z zapowiedzią zabrakło tylko Super Aguri, jednak w sumie po torze jeździło tylko 9 kierowców, bowiem nowy bolid Toro Rosso STR3 pozostał w garażu do końca dzisiejszego dnia. Celem testów w tym tygodniu są przygotowania do pierwszego europejskiego wyścigu sezonu, a także do przyszłorocznych mistrzostw, w których nastąpią duże zmiany w przepisach.

Ferrari w ramach usprawnień na obecny sezon testowało dzisiaj nos do F2008 z wycięciem w górnej części, o którym była mowa jeszcze przed startem sezonu. Najbliższym rywalem Massy był kierowca testowy Hondy – Alex Wurz, który swój najlepszy czas także ustanowił na slickach, ale mimo to nie udało mu się zejść poniżej jednej minuty i 20 sekund. Obaj kierowcy przejechali po ponad siedemdziesiąt okrążeń.

Wszystkie zespoły obecne na torze Catalunya dostały na całe testy w tym tygodniu po dziewięć zestawów gładkich opon przygotowywanych przez Bridgestone na sezon 2009, jednak w poniedziałek nie korzystały z nich BMW Sauber i Toyota. Warto dodać, że jazda na gładkich oponach nie jest wliczana do limitu testów ustalonego na ten rok, który wynosi 30.000 km. W tym roku, podobnie jak w ubiegłym w trakcie sezonu zespoły mogą testować tylko z jednym bolidem.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy McLarena – Pedro de la Rosa, który pomimo jazdy na slickach okazał się tylko nieznacznie szybszy od Nicka Heidfelda. Obaj kierowcy byli najbardziej pracowitymi uczestnikami dzisiejszych testów, pokonując po ponad sto okrążeń każdy. McLaren oprócz slicków testował także tylne skrzydło w specyfikacji na sezon 2009. Zespół Renault, którego barwy reprezentował dzisiaj Nelson Piquet Jr (P5, +3,5s), sprawdzał m.in. nowe przednie skrzydło do R28. Tymczasem na bolidzie Red Bull RB4, za którego kierownicą zasiadł David Coulthard (P6, +3,7s), pojawiły się przy bocznych wlotach powietrza większe deflektory.

Dzisiejsze testy były przerywane w sumie cztery razy, a za każdym razem powodem wywieszenia czerwonej flagi był błąd kierowcy. Wstrzymanie testów spowodowali: Timo Glock (Toyota), Heidfeld, Piquet Jr i Kazuki Nakajima (Williams). Testy w Barcelonie potrwają do czwartku włącznie.

Pogoda
Temperatura powietrza: 12-19°C
Temperatura toru: 14-34°C
Słonecznie, silny i wiatr kilka kropel deszczu pod koniec sesji

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w poniedziałek na torze Catalunya (4,655 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Felipe Massa * Ferrari F2008 1:18,339   77 
2.Alex Wurz * Honda RA108 1:21,059 +2,720 75 
3.Pedro de la Rosa * McLaren Mercedes MP4-23 1:21,566 +3,227 113 
4.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:21,679 +3,340 105 
5.Nelson Piquet Jr * Renault R28 1:21,913 +3,574 91 
6.David Coulthard * Red Bull Renault RB4 1:22,193 +3,854 59 
7.Kazuki Nakajima * Williams Toyota FW30 1:22,431 +4,092 72 
8.Timo Glock Toyota TF108 1:22,590 +4,251 93 
9.Vitantonio Liuzzi * Force India Ferrari VJM01 1:22,846 +4,507 91 
* korzystali także z opon typu slick
Źródło: F1Today.nl, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
barilla, 15.04.2008 00:34[!]
Czy tylko ja zauważyłem, że Renault testuje podobne rozwiązanie z przepływem powietrza przez nos, jak Ferrari? Tu widać takie wgłębienie, jak u czerwonych, tuż za mocowaniem nosa do monokoku. Nie znalazłem żadnego zdjęcia z góry,
http://www.f1today.nl/foto/2632/
ale na tym widać, że przednie skrzydło ma pod nosem kształt również podobny do tego z włoskiego bolidu, mocno zgięty ku górze:
http://www.f1today.nl/foto/2632/
co nie zostawia miejsca na przepływ inną drogą, jak przez nos (ewentualnie bokiem - zbyt duży opór imho). Renault przecież się odgrażało sporym pakietem aero na wyścig w Barcelonie... Do porównania zdjęcia ferrari:
(od boku)
http://www.f1today.nl/foto/2630/
(od przodu)
http://www.f1today.nl/foto/2639/
http://www.f1today.nl/foto/2641/
Aha, Mclaren ma ciekawe dekle na przednich obręczach...
Szkot, 15.04.2008 10:00[!]
Olaboga! Że im się chciało tyle okrążeń robić.
gnt3c, 15.04.2008 12:56[!]
kurde honda dzisiaj szeroko poszła: http://www.gnt3c.yoyo.pl/hondabunny.jpg
marglewski, 16.04.2008 09:24[!]
f 1 to sport extremalny dobrze ze wracaja sliki
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca