F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy na Hockenheim dzień 1: Hamilton najszybszy
Marek Roczniak, 8 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Lewis Hamilton (McLaren) uzyskał najszybszy czas przejazdu jednego okrążenia podczas pierwszego dnia testów na niemieckim torze Hockenheim. Brytyjczyk, w którego bolidzie zamontowana została wydłużona pokrywa silnika, okazał się szybszy od Kimiego Raikkonena (Ferrari) o ponad 0,3 sekundy.

Wtorkowym testom towarzyszyła zmienna pogoda – przez cały dzień było pochmurno, a zarówno podczas porannej, jak i popołudniowej sesji nie zabrakło przelotnych opadów deszczu. Zespoły skupiły się na przygotowaniach do wyścigu o Grand Prix Niemiec, które odbędzie w przyszłym tygodniu na tym samym obiekcie, a po którym bolidy F1 ostatni raz jeździły w 2006 roku. Tymczasem ostatnie testy F1 odbyły się tutaj w 1993 roku.

Na trzeciej i czwartej pozycji uplasowali się dwaj niemieccy kierowcy – Nico Rosberg (Williams) i Adrian Sutil (Force India), przy czym tylko Rosberg zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Hamiltona. Tym niemiej także i Sutil pokazał się z dość dobrej strony na swoim domowym torze. Pierwszą piątkę zamknął Sebastien Bourdais (Toro Rosso), który był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą, łącznie przejeżdżając 113 okrążeń.

Zbliżone czasy do Sutila i Bourdaisa uzyskali jeszcze dwaj kierowcy – Kamui Kobayashi (Toyota) i Nick Heidfeld (BMW Sauber), którzy ze względu na pogodę dość mocno ograniczyli jazdę. Heidfeld pracował nad ustawieniami F1.08 na najbliższy wyścig, koncentrując się na zawieszeniu. Niemiec będzie testował także i jutro, pracując nad aerodynamiką i oponami, a w czwartek zastąpi go Robert Kubica.

Ostatnimi uczestnikami dzisiejszych testów byli Nelson Piquet Jr (Renault), David Coulthard (Red Bull) i kierowca testowy Hondy – Alex Wurz. Austriak był sprawcą jedynego wywieszenia czerwonej flagi we wtorek, kiedy jadąc na deszczowych oponach wypadł z toru w zakręcie Mercedes Tribune. Honda, podobnie jak i Toyota testowała dzisiaj nowe przednie skrzydło. Ponadto Toyota przywiozła nowe tylne skrzydło do TF108.

Pogoda
Temperatura powietrza: 17-22°C
Temperatura toru: 18-28°C
Pochmurno przez cały dzień, rano i po południu trochę deszczu

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane we wtorek na torze Hockenheim (4,574 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Lewis Hamilton McLaren Mercedes MP4-23 1:15,483   75 
2.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:15,803 +0,320 63 
3.Nico Rosberg Williams Toyota FW30 1:16,099 +0,616 87 
4.Adrian Sutil Force India Ferrari VJM01 1:16,516 +1,033 97 
5.Sebastien Bourdais STR Ferrari STR3 1:16,533 +1,050 113 
6.Kamui Kobayashi Toyota TF108 1:16,570 +1,087 65 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:16,593 +1,110 59 
8.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:16,856 +1,373 111 
9.David Coulthard Red Bull Renault RB4 1:17,351 +1,868 67 
10.Alex Wurz Honda RA108 1:17,825 +2,342 89 
Źródło: F1Today.nl, Autosport.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Szakall, 08.07.2008 18:46[!]
Sutil ładnie :) Nick jeszcze ładniej ]:->
nie podoba mi sie forma Ferrari.. bo znow HAMilton dochodzi do głosu :/
lazurexxx, 08.07.2008 19:00[!]
spokojnie, czasy na qualu zejda jeszcze do 1:13- 1:14, nie ma co snuć ;)
MairJ23, 08.07.2008 19:01[!]
prosze prosze - nico cos dzisiaj pokazal - a gdzie on jest na wyscigu ? czemu tylko australia sie udala williamsowi ? co tam sie dzieje ? - kasa ?
82TOMMY82, 08.07.2008 19:02[!]
mam nadzieje ze Ferrari ma cos jeszcze w zanadrzu na ten sezon bo Hami cos sie strasznie szybki robi ostatnimi czasy (w sensie Mclaren raczej bo PP Kovy to tez przeciez nie przypadek, mimo ze byl lekki)

No i ta nowa pokrywa mnie w Macach martwi - poki co kazdy team na tym zyskiwal :/
leon, 08.07.2008 19:06[!]
Tak , tak "fachowcy" mieli rację forma Hondy wyraznie zwyżkuje . "Pudło" Rubensa to nie przypadek.
"
Statek, 08.07.2008 19:40[!]
Spokojnie ludzie nierozumiem co wam sie nie podoba jak to tylko testy... to nie sztuka wypalic z pustymi bakami 3 dni testowe na 1 miejscu...ja bym nie dramatyzował jeśli chodzi o Ferrari jeszcze są 2 dni.
andy, 08.07.2008 20:13[!]
tak tak. Mclaren zawsze testuje bez paliwa a ferrari ciągnie za sobą dodatkową cysternę.
Statek, 08.07.2008 20:45[!]
andy chciałem powiedzieć,że testy nie mówią o niczym tak naprawde czeg przykładem jest BMW oto mi chodzi a jak kto jeździ to jego sprawa a o tej cysternie to Ty już powiedziałeś...
rafaello85, 08.07.2008 21:59[!]
Hamilton pierwszy z przewagą 0,3 s nad Raikkonenem. Pytanie czy ta płetwa dała mu przewagę czy była jakaś inna przyczyna?
Majorro, 08.07.2008 22:06[!]
Sutil pokazuje że marnuję sie w słabym teamie.Moze nie jest dośc dobry aby być już w Ferrari czy McL ale Williams czy Toyota mogłyby się nim zainteresować.
Speedster, 09.07.2008 09:36[!]
@ rafaello85 - tak, jest inna przyczyna - Hamilton jest po prostu dobrym kierowcą kiedy nikt na niego nie naciska i ma pusty tor - czyli jak dobrze wystartuje z PP, kiedy go Heikki przepuści w wyścigu albo podczas testów.
michal2111, 09.07.2008 10:17[!]
rafaello85 nie sugeruj się wynikami testów. To tylko testy. Każdy ma inną taktykę. Czy w normalnych warunkach Sutil jest szybszy od Nicka?
rafaello85, 09.07.2008 11:46[!]
Speedster---> nie sposób się z Tobą nie zgodzić:)

michal2111----> przecież ja wiem o tym doskonale:) Po prostu zastanawiam się nad tym czy ta płetwa daje zespołowi McLaren jakąkolwiek przewagę.
ht-hubcio, 09.07.2008 12:16[!]
spoko, jak Ferrari nie jest pierwsze to znaczy, że dużo paliwa mieli
michal5, 09.07.2008 12:38[!]
impr, 09.07.2008 15:13[!]
Jakies specjalne zmiany w bolidzie Ferrari? Bo ja na tym zdjeciu nie widze nic szczegolnego...
Kara Nocny Cień, 09.07.2008 15:32[!]
martwi mnie 59 okrążeń BMW, zawsze robili kolo 100
michal5, 09.07.2008 17:26[!]
na zdjęciu widać chyba nowe koła te osłony

Kara Nocny Cień
bo pogada przez cały dzień, rano i po południu trochę deszczu i dość mocno ograniczyli jazdy

2 dzień testów

1.        L. Hamilton    McLaren    MP4-23    1:14.872         86      pit
2.        N. Rosberg    Williams    FW30    1:15.257    +0.385    111     pit
3.        K. Räikkönen    Ferrari    F2008    1:15.296    +0.424    84     pit
4.        D. Coulthard    Red Bull Racing    RB4    1:15.767    +0.895    42     pit
5.        A. Sutil    Force India    VJM-01    1:15.945    +1.073    84     
6.        T. Glock    Toyota    TF108    1:15.995    +1.123    105     
7.        R. Barrichello    Honda    RA108    1:16.144    +1.272    83     pit
8.        M. Webber    Red Bull Racing    RB4    1:16.217    +1.345    51     
9.        N. Heidfeld    BMW Sauber    F1.08    1:16.235    +1.363    103     pit
10.        F. Alonso    Renault    R28    1:16.287    +1.415    98     
11.        S. Vettel    Toro Rosso    STR3    1:16.385    +1.513    46     pit
12.        S. Bourdais    Toro Rosso    STR3    1:16.550    +1.678    36     pit
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca