F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Jerez dzień 2: Vettel nadal na czele
Marek Roczniak, 23 lipca 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Sebastian Vettel poprawił swój najszybszy czas z wtorku o sekundę, by ponownie uplasować się na pierwszej pozycji podczas drugiego dnia testów na torze Jerez. Kierowca Toro Rosso jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 19 sekund, pokonując swojego najbliższego rywala o ponad 0,2 sekundy.

Vettel był jednym z pięciu kierowców, którzy jeździli dzisiaj na slickach, przy czym Niemiec i Mark Webber (Red Bull) przez cały dzień korzystali tylko z tego typu ogumienia, natomiast Pedro de la Rosa (McLaren), Nico Rosberg (Williams) i Alex Wurz (Honda) jeździli także na rowkowanych oponach.

De la Rosa (P2) rano korzystał z konfiguracji na sezon 2009, wliczając w to gładkie opony i zmienioną aerodynamikę, a po południu kontynuował testy na obecnych oponach z rowkami. Tuż za testerem McLarena, który był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą, uplasował się Kimi Raikkonen (Ferrari). Fin był z kolei najszybszym kierowcą na rowkowanych oponach i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, ale przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników testów.

Rosberg, Webber i Wurz uplasowali się kolejno na miejscach 4, 5 i 6, a najmniej okrążeń z nich przejechał kierowca testowy Hondy, który był dzisiaj sprawcą jedynego wywieszenia czerwonej flagi. Austriak zatrzymał się na torze koło południa z podejrzeniem awarii silnika. Siódmy czas uzyskał Jarno Trulli (Toyota), pracując w środę nad przygotowaniami do najbliższego wyścigu – Grand Prix Węgier. Włoch sprawdzał między innymi nowe części aerodynamiczne na tor Hungaroring.

Tuż za Trullim znalazł się jego rodak Vitantonio Liuzzi z zespołu Force India, który rozpoczął dzisiaj testy na torze Jerez, a jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Vettela zmieścił się Nelson Piquet Jr (Renault). Najwolniejszym kierowcą był tymczasem Christian Klien (BMW Sauber), który po wczorajszych problemach z KERS zasiadł dzisiaj za kierownicą tegorocznego bolidu, by skoncentrować się na przygotowaniach zarówno do najbliższego, jak i przyszłych wyścigów.

Niemiecki zespół poinformował przy okazji, że mechanik, który został wczoraj porażony prądem, przeszedł dodatkowe badania medyczne w pobliskim szpitalu i po spędzeniu tam nocy na obserwacji został wypuszczony do domu, gdyż lekarze byli w pełni zadowoleni z wyników testów. Mechanik jest już w drodze do Szwajcarii, gdzie powinien znaleźć się wieczorem. Tymczasem Kliena zastąpi jutro za kierownicą F1.08 Nick Heidfeld.

Pogoda
Temperatura powietrza: 25-35°C
Temperatura toru: 28-48°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Sebastian Vettel * STR Ferrari STR3 1:18,843   100 
2.Pedro de la Rosa * McLaren Mercedes MP4-23 1:19,081 +0,238 122 
3.Kimi Raikkonen Ferrari F2008 1:19,446 +0,603 76 
4.Nico Rosberg * Williams Toyota FW30 1:19,861 +1,018 112 
5.Mark Webber * Red Bull Renault RB4 1:20,021 +1,178 105 
6.Alex Wurz * Honda RA108 1:20,416 +1,573 77 
7.Jarno Trulli Toyota TF108 1:20,534 +1,691 81 
8.Vitantonio Liuzzi Force India Ferrari VJM01 1:20,577 +1,734 102 
9.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:20,827 +1,984 99 
10.Christian Klien BMW Sauber F1.08 1:20,866 +2,023 89 
* - korzystali także z opon typu slick
Źródło: Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
slawek_s, 23.07.2008 22:10[!]
no raczej nie. W kazdym samochodzie jest czarna skrzynka rejestrujaca aktualne polozenie pedalu gazu, przepustnicy, obroty silnika i predkosci poszczegolnych kol. Praktycznie uniemozliwia to ukrycie takiego systemu, bo po odczycie danych widac bedzie, ze moc silnika lub predkosc kol zalezala nie tylko od pedalu gazu.
Co do czterch lopatek, to mam wrazenie, ze pisal to gosc ogladajacy od bardzo niedawna wyscigi F1.
Nie zapominajcie, ze na lopatkach w kierownicy jest tez sprzeglo. Nie tylko McLaren uzywa dwoch lopatek dla kontrolowania sprzegla, tak, zeby mozna bylo operowac zarowno lewa, jak i prawa reka, zalezy ktora bedzie szybciej i wygodniej.
Clydebarrow, 24.07.2008 08:42[!]
@slawek s
Masz rację... jakie pojęcie o F1 może mieć facet, który jest dziennikarzem sportowym jednej z liczących się brytyjskich gazet, autor książki o Mc Larenie i biografii Lewisa Hamiltona...
To pewnie jakiś leszcz...
Do pięt nie dorasta nam, którzy oglądamy F1 w telewizji (niektórzy z nas nawet od 1918 roku), a wiedzę czerpiemy tylko z książek i publikacji internetowej...
Jak jest w garażu zespołu, to pewnie nawet nie wie co, do czego...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca