|
|
|
|
|
|
Testy w Jerez dzień 2: Vettel nadal na czele | |
Sebastian Vettel poprawił swój najszybszy czas z wtorku o sekundę, by ponownie uplasować się na pierwszej pozycji podczas drugiego dnia testów na torze Jerez. Kierowca Toro Rosso jako jedyny uzyskał czas poniżej jednej minuty i 19 sekund, pokonując swojego najbliższego rywala o ponad 0,2 sekundy.
Vettel był jednym z pięciu kierowców, którzy jeździli dzisiaj na slickach, przy czym Niemiec i Mark Webber (Red Bull) przez cały dzień korzystali tylko z tego typu ogumienia, natomiast Pedro de la Rosa (McLaren), Nico Rosberg (Williams) i Alex Wurz (Honda) jeździli także na rowkowanych oponach.
De la Rosa (P2) rano korzystał z konfiguracji na sezon 2009, wliczając w to gładkie opony i zmienioną aerodynamikę, a po południu kontynuował testy na obecnych oponach z rowkami. Tuż za testerem McLarena, który był dzisiaj najbardziej pracowitym kierowcą, uplasował się Kimi Raikkonen (Ferrari). Fin był z kolei najszybszym kierowcą na rowkowanych oponach i jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do Vettela, ale przejechał najmniej okrążeń ze wszystkich uczestników testów.
Rosberg, Webber i Wurz uplasowali się kolejno na miejscach 4, 5 i 6, a najmniej okrążeń z nich przejechał kierowca testowy Hondy, który był dzisiaj sprawcą jedynego wywieszenia czerwonej flagi. Austriak zatrzymał się na torze koło południa z podejrzeniem awarii silnika. Siódmy czas uzyskał Jarno Trulli (Toyota), pracując w środę nad przygotowaniami do najbliższego wyścigu – Grand Prix Węgier. Włoch sprawdzał między innymi nowe części aerodynamiczne na tor Hungaroring.
Tuż za Trullim znalazł się jego rodak Vitantonio Liuzzi z zespołu Force India, który rozpoczął dzisiaj testy na torze Jerez, a jako ostatni poniżej dwóch sekund straty do Vettela zmieścił się Nelson Piquet Jr (Renault). Najwolniejszym kierowcą był tymczasem Christian Klien (BMW Sauber), który po wczorajszych problemach z KERS zasiadł dzisiaj za kierownicą tegorocznego bolidu, by skoncentrować się na przygotowaniach zarówno do najbliższego, jak i przyszłych wyścigów.
Niemiecki zespół poinformował przy okazji, że mechanik, który został wczoraj porażony prądem, przeszedł dodatkowe badania medyczne w pobliskim szpitalu i po spędzeniu tam nocy na obserwacji został wypuszczony do domu, gdyż lekarze byli w pełni zadowoleni z wyników testów. Mechanik jest już w drodze do Szwajcarii, gdzie powinien znaleźć się wieczorem. Tymczasem Kliena zastąpi jutro za kierownicą F1.08 Nick Heidfeld.
Pogoda
Temperatura powietrza: 25-35°C
Temperatura toru: 28-48°C
Słonecznie przez cały dzień
Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.
•Czasy uzyskane w środę na torze Jerez (4,428 km) | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Konstruktor | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Sebastian Vettel * | | STR Ferrari | STR3 | 1:18,843 | | 100 |
2. | Pedro de la Rosa * | | McLaren Mercedes | MP4-23 | 1:19,081 | +0,238 | 122 |
3. | Kimi Raikkonen | | Ferrari | F2008 | 1:19,446 | +0,603 | 76 |
4. | Nico Rosberg * | | Williams Toyota | FW30 | 1:19,861 | +1,018 | 112 |
5. | Mark Webber * | | Red Bull Renault | RB4 | 1:20,021 | +1,178 | 105 |
6. | Alex Wurz * | | Honda | RA108 | 1:20,416 | +1,573 | 77 |
7. | Jarno Trulli | | Toyota | TF108 | 1:20,534 | +1,691 | 81 |
8. | Vitantonio Liuzzi | | Force India Ferrari | VJM01 | 1:20,577 | +1,734 | 102 |
9. | Nelson Piquet Jr | | Renault | R28 | 1:20,827 | +1,984 | 99 |
10. | Christian Klien | | BMW Sauber | F1.08 | 1:20,866 | +2,023 | 89 |
| |
* - korzystali także z opon typu slick |
|
|
Źródło: Autosport.com, BMW-Sauber-F1.com
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|