F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy na torze Monza dzień 1: Massa najszybszy
Marek Roczniak, 27 sierpnia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś na torze Monza rozpoczęły się pierwsze wspólne testy zespołów Formuły 1 po letniej przerwie. Na włoskim obiekcie zjawiły się wszystkie obecne zespoły, aby przygotować się głównie do jednego z najszybszych wyścigów w kalendarzu – Grand Prix Włoch. W środę najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał zwycięzca inauguracyjnego wyścigu F1 w Walencji – Felipe Massa.

Brazylijczyk pokonał Heikkiego Kovalainena z McLarena oraz Nico Rosberga z Williamsa o mniej niż 0,05 sekundy i był jednym z najbardziej pracowitych kierowców, przejeżdżając ponad 100 okrążeń. Ekipa Ferrari na Monzy pojawiła się już wczoraj, kiedy to za kierownicą F2008 zasiadł kierowca testowy włoskiej marki Andrea Bertolini. Szczegółów na temat wtorkowych jazd nie ujawniono, natomiast dzisiaj Massa pracował nad pakietem aerodynamicznym zapewniającym minimalny docisk i doskonaleniem ustawień bolidu, na czym zresztą skupiło się większość zespołów. Ważnym elementem tych testów jest także praca nad hamulcami.

Rosberg był najszybszym kierowcą w porannej sesji, kiedy to właśnie wykręcił swój najlepszy czas dnia 1:23,461, pokonując Kovalainena o 0,069 sekundy. Po południu Niemiec nie zdołał jednak poprawić czasu i musiał zadowolić się trzecim miejscem, będąc w dodatku kierowcą z najmniejszą liczbą przejechanych okrążeń na swoim koncie (60). Bardziej produktywny dzień miał zespół Toro Rosso, który reprezentował dzisiaj Sebastian Vettel. Uzyskał on czas gorszy od Massy tylko o 0,263 sekundy i był szybszy od Marka Webbera z siostrzanej ekipy Red Bull Racing o ponad 0,3 sekundy. Obydwu kierowców rozdzielił Rubens Barrichello (Honda), plasując się na piątej pozycji.

Siódmy czas uzyskał Nick Heidfeld, który wraz z zespołem BMW Sauber przygotowywał się nie tylko do Grand Prix Włoch (14 września), ale także i do najbliższego wyścigu na torze Spa-Francorchamps (7 września). Niemiecki zespół zameldował, że wykonał dobre postępy, testując różne rozwiązanie na najbliższe szybkie wyścigi wymagające małego docisku aerodynamicznego. Jako ostatni poniżej jednej sekundy straty do najszybszego kierowcy zmieścił się Vitantonio Liuzzi (Force India), a na ostatnich dwóch pozycjach znaleźli się Jarno Trulli (Toyota) i Nelson Piquet Jr (Renault). Trulli miał rano kilka problemów mechanicznych, ale ostatecznie przejechał 92 okrążenia. Tymczasem Piquet po uzyskaniu najgorszego czasu na pocieszenie pokonał dzisiaj największy dystans ze wszystkich kierowców – 677,781 km.

Pogoda
Temperatura powietrza: 23-30°C
Temperatura toru: 28-44°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w środę na torze Monza (5,793 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Felipe Massa Ferrari F2008 1:23,428   101 
2.Heikki Kovalainen McLaren Mercedes MP4-23 1:23,439 +0,011 78 
3.Nico Rosberg Williams Toyota FW30 1:23,461 +0,033 60 
4.Sebastian Vettel STR Ferrari STR3 1:23,691 +0,263 99 
5.Rubens Barrichello Honda RA108 1:23,827 +0,399 85 
6.Mark Webber Red Bull Renault RB4 1:24,005 +0,577 96 
7.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:24,075 +0,647 77 
8.Vitantonio Liuzzi Force India Ferrari VJM01 1:24,239 +0,811 99 
9.Jarno Trulli Toyota TF108 1:24,510 +1,082 92 
10.Nelson Piquet Jr Renault R28 1:24,540 +1,112 117 
Źródło: my.ing-renaultf1.com, F1Technical.net

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Koper, 27.08.2008 18:41[!]
Chyba jest błąd bo z tabeli wynika ze Piqet ma lepszy czas od Trullego a jest na ostatnim miejscu
Mati93, 27.08.2008 18:54 Komentarz poprawiony przez moderatora[!]
Właśnie błąd Piquet jest szybszy od Trullego

A wszystko innne w normie HAI siódmy Maki i Ferrari na początku

Czas Jarno był podany zły na blogu Renault, błąd poprawiony.
Pokwa, 27.08.2008 19:05[!]
Widać, że BMW już mało testuje tym bolidem.
Adam1970, 27.08.2008 19:19[!]
Heidfeld znów nie rozgrzał opon?
impr, 27.08.2008 19:36[!]
Widać, że wszyscy planują duże zmiany na Monzę... Te tylne skrzydla wyglądają jak prototypy na 2009 rok ;)
Szakall, 27.08.2008 19:39[!]
oby się nie powtórzyła sytuacji z przed roku kiedy to na testach Ferrari rzadziło, a na wyścigu wszystko szło na opak :((
nikifor, 27.08.2008 19:50[!]
panie impr czy pan ogląda od wczoraj f1? aero na monzę jest mocno ograniczone...
tomekzzar, 27.08.2008 20:22[!]
jak silnik wytrzyma i nie bedzie zbyt mokro to massa powygrywa wszystko do końca sezonu....
byczek_1988, 27.08.2008 21:01[!]
tomekzzar- Nie wiem, czy do końca słuszna jest ocena, ze Felipe nie potrafi jeździć w deszczu. W Monaco pokazał dobre tempo mimo najlepszych warunków, a na Silverstone podobno byly problemy z tyłem bolidu (cisnienie w oponach?) jak dobrze pamiętam.. miło byłoby oglądać jeszcze jedno GP w deszczu i Massa mógłby tę kwestię wyjaśnić :) A co do samych testów, to różnice nie są zbyt duże...
tomekzzar, 27.08.2008 21:21[!]
miałem na myśli nie to że massa nie umie jeździć w deszczu (uważam że jeździ jak każdy inny)tylko przypadkowośc w klasyfikacji końcowej takiego wyścigu
Aquos, 27.08.2008 21:24[!]
Zdaje się, że BMW jeździło z mocno zmienionym pakietem aero - szkoda, że wyniki Heidfelda nie pokazują, żeby była to rewelacyjna modyfikacja
kumien, 27.08.2008 21:37[!]
Nick, aż 2x na zdjęciach. Minka sugeruje: "Gdzie będę mógł jeździć, bo to BMW coś ze mną kontraktu nie chce podpisać" :D
mbg, 28.08.2008 09:04[!]
impr>> Z racji, że tor Monza jest najszybszy w kalendarzu, zespoły stosują tam elementy zmniejszające docisk (np. mniejsze skrzydła).
mikolajpoznan, 28.08.2008 12:40[!]
Panowie-widzicie jakieś znaczne modyfikacje w BMW?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca