F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Testy Formuły 1
Sezon 2024
Sezon 2023
Sezon 2022
Sezon 2021
Sezon 2020
Sezon 2019
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon testowy obejmuje okres od pierwszych testów po ostatnim wyścigu poprzedniego sezonu do ostatnich testów przed zakończeniem następnego sezonu wyścigowego.
Uczestnicy testów F1
i kierowcy innych serii
Ostanie raporty i inne wiadomości o testach:
Testy w Jerez dzień 4: McLaren najszybszy na koniec jazd
Marek Roczniak, 19 wrze?nia 2008<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Dziś na torze Jerez dobiegły końca ostatnie grupowe testy Formuły 1 w sezonie 2008. W piątek najszybszym kierowcą okazał się Pedro de la Rosa (McLaren), pokonując Nicka Heidfelda (BMW) o ćwierć sekundy. Tym razem pogoda dopisała, jako że przez cały dzień świeciło słońce, a temperatura powietrza dochodziła do 33 stopni Celsjusza.

De la Rosa przejechał na hiszpańskim obiekcie 90 okrążeń, kończąc przygotowania stajni z Woking do ostatnich czterech wyścigów sezonu, a także kontynuując prace rozwojowe nastawione już na rok 2009, wliczając w to kolejne próby z opracowywanym przez McLarena systemem KERS.

Tymczasem BMW pomimo wcześniejszych zapowiedzi nie wznowiło testów z KERS na torze w trakcie sezonu po incydencie w Jerez pod koniec lipca. Zespół z Hinwil cały tydzień poświęcił na przygotowania do ostatnich wyścigów sezonu i rozwój tegorocznego auta, co daje nadzieję, że Robert Kubica będzie miał zapewnione najlepsze warunki do walki o tytuł, a zespół o drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Trzeci czas uzyskał kierowca testowy Renault – Lucas di Grassi, tracąc do Heidfelda zaledwie 0,03 sekundy. Brazylijczyk był jednym z trzech najbardziej pracowitych kierowców w piątek – oprócz niego barierę stu okrążeń przekroczyli tylko Timo Glock z Toyoty (P6, +1,4s) i Nico Rosberg z Williamsa (P8, +3,8s). Di Grassi stwierdził po zakończeniu trzech dni testów, że Renault wykonało zdecydowane postępy w tym tygodniu, co zapowiada zaciętą walkę pomiędzy francuską stajnią i Toyotą o czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów.

Sebastian Vettel po dwóch dniach testów z Red Bull Racing powrócił dzisiaj do swojego obecnego zespołu Toro Rosso i zakończył piątkowe jazdy na czwartej pozycji, tuż przed swoim prawdopodobnym następcą w STR – Sebastienem Buemim. Vettel jako ostatni zmieścił się poniżej jednej sekundy straty do de la Rosy. Tymczasem Buemi, który powrócił dzisiaj do roli kierowcy testowego Red Bull Racing, sprawdzał nowe skrzydełka na nosie RB4 w stylu BMW. Szwajcar przejechał 84 okrążenia – o 9 mniej od Vettela, który był od niego szybszy o ponad pół sekundy.

Na ostatnich dwóch pozycjach znaleźli się Alex Wurz (Honda) i Nico Rosberg (Williams). Oba zespoły skupiły się dzisiaj na pracach rozwojowych nastawionych na sezon 2009. Wurz jeździł zmodyfikowaną wersją Hondy RA107 z ubiegłego roku z zamontowanym systemem KERS, natomiast Rosberg jeździł z nowym tylnym skrzydłem i dyfuzorem wykonanym w specyfikacji na sezon 2009. Obaj kierowcy uzyskali dość słabe czasy, co z uwagi na ich odmienny program w stosunku do reszty zespołów jest raczej zrozumiałe.

Pogoda
Temperatura powietrza: 20-33°C
Temperatura toru: 21-44°C
Słonecznie przez cały dzień

Zdjęcia z dzisiejszych testów można znaleźć tutaj.

Czasy uzyskane w piątek na torze Jerez (4,428 km)
P.Kierowca Nar. Konstruktor Bolid Czas okr. Strata Okr. 
1.Pedro de la Rosa * McLaren Mercedes MP4-23 1:18,992   90 
2.Nick Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:19,250 +0,258 98 
3.Lucas di Grassi Renault R28 1:19,280 +0,288 102 
4.Sebastian Vettel STR Ferrari STR3 1:19,470 +0,478 93 
5.Sebastien Buemi Red Bull Renault RB4 1:20,005 +1,013 84 
6.Timo Glock Toyota TF108 1:20,482 +1,490 111 
7.Alex Wurz * Honda RA107B 1:22,637 +3,645 51 
8.Nico Rosberg Williams Toyota FW30 1:22,876 +3,884 102 
* - testowali także system KERS
Źródło: my.ing-renaultf1.com, BMW-Sauber-F1.com

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Teliss, 19.09.2008 17:42[!]
Wurz chyba nie jeździł RA108
http://f1.gpupdat...10245&catID=3129
Carlo's, 19.09.2008 17:45[!]
To jest RA107 przystosowany do KERS.
michael85, 19.09.2008 17:47[!]
Kota nie ma myszy harcują ;)
Maraz, 19.09.2008 18:59[!]
Kota? To ja głupi cały czas myślałem, że oni na tym żółtym znaczku mają innego zwierza... ;)
Jędruś, 19.09.2008 19:43[!]
No i Red Bull skopiował rogi o BMW ...
5cuderi4, 19.09.2008 21:08[!]
To straszne. :o Trzeba będzie to zgłosić. :)
FoX4, 20.09.2008 18:48[!]
strasznie śmiesznie wygląda ten Williams z RW na sezon 2009:
http://f1.gpupdat...10246&catID=3129

xD
mkpol, 22.09.2008 12:12[!]
Jak w przyszłym roku będą mieli takie malutkie spoilery z tyłu to gdzie te biedaki zmieszczą napis BMW POWER?
Pershing, 22.09.2008 12:53[!]
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca