|
|
|
|
|
|
|
Podwozie: | | konstrukcja skorupowa z kompozytu włókna węglowego, poliamidów aromatycznych i epoksydu, przewyższająca wymaganą przez FIA odporność na zderzenia |
Przednie zawieszenie: | | podwójny układ wahaczy z włókna węglowego, z wiązadłem łączącym z włókna węglowego i popychaczem aktywującym sprężyny skrętne i stabilizator poprzeczny |
Tylne zawieszenie: | | wahacze i popychacz aktywujący sprężyny skrętne i stabilizator poprzeczny |
Przekładnia: | | sekwencyjna półautomatyczna skrzynia biegów WilliamsF1 typu "seamless", siedem biegów + wsteczny, obudowa z aluminium, zmiana biegów elektro-hydrauliczna |
Sprzęgło: | | AP z włókna węglowego |
Amortyzatory: | | WilliamsF1 |
Koła: | | RAYS z kutego magnezu |
Opony: | | Bridgestone Potenza slick, przednie o szer. 350 mm, tylne o szer. 375 mm |
Hamulce: | | sześciotłokowe szczęki AP, tarcze i podkładki z włókna węglowego Carbon Industrie |
Układ kierowniczy: | | mechanizm zębatkowy ze wspomaganiem WilliamsF1 |
Zbiornik paliwa: | | wzmocniony kewlarem gumowy zbiornik ATL |
Elektronika: | | MES |
KERS: | | opatentowany przez Williams Hybrid Power system z kołem zamachowym Magnetic Loaded Composite |
System chłodzenia: | | olejowe i wodne chłodnice Marston, także dla skrzyni biegów |
Pasy bezpieczeń.: | | sześciopunktowa uprząż z 75-milimetrowymi paskami na ramiona i systemem HANS |
Siedzenie: | | wyjmowalne z włókna węglowego z obiciem Alcantara, dostosowane do budowy ciała kierowcy |
System gaśnic: | | Safety Devices |
Świece: | | ND |
Waga: | | 605 kg, wliczając kierowcę, kamerę i balast |
| Wymiary |
Rozstaw osi: | | 3100 mm |
Długość: | | 4800 mm |
Wysokość: | | 950 mm |
Szerokość: | | 1800 mm |
|
•Statystyki bolidu Williams FW31 ze wszystkich sezonów | | | | | | |
Objaśnienia: GP - zaliczone Grand Prix, Str. - starty wszystkich bolidów, Pkt. - punkty, Zwyc. - zwycięstwa, Pod. - obecność na podium, P.P. - pole positions, N.O. - najszybsze okrążenia, N.U. - nie ukończone wyścigi |
|
|
•Rezultaty wszystkich wyścigów | | | | | GP | Tor | Nr | Kierowca | Silnik | Op. | St. | Fi. | Dodatkowa informacja |
|
Sezon 2009 | |
| Albert Park | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 11 | NS | wypadek | | Albert Park | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 5 | 6 | (naj. okr.) | | Sepang | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 4 | 8 | | | Sepang | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 11 | 12 | | | Shanghai | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 14 | NS | skrzynia biegów | | Shanghai | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 7 | 15 | | | Sakhir | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | 9 | | | Sakhir | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 12 | NS | ciśnienie oleju | | Catalunya | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 11 | 13 | | | Catalunya | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | 8 | | | Monte Carlo | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 10 | 15 | wypadek | | Monte Carlo | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 6 | 6 | | | Istanbul | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 12 | 12 | | | Istanbul | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | 5 | | | Silverstone | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 5 | 11 | | | Silverstone | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 7 | 5 | | | Nürburgring | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 15 | 4 | | | Nürburgring | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 13 | 12 | | | Hungaroring | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | 9 | | | Hungaroring | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 5 | 4 | | | Valencia | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 7 | 5 | | | Valencia | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 17 | 18 | uszkodzenia wskutek pęknięcia opony | | Spa-Francorchamps | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 18 | 13 | | | Spa-Francorchamps | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 10 | 8 | | | Monza | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 17 | 10 | | | Monza | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 18 | 16 | | | Marina Bay | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 10 | 9 | | | Marina Bay | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 3 | 11 | kara przejazdu przez boksy za wyjechanie poza białą linię w wyjeździe z alei serwisowej | | Suzuka | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 15 | 15 | | | Suzuka | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 7 | 5 | | | Interlagos | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 7 | NS | skrzynia biegów | | Interlagos | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | NS | kolizja z Kobayashim | | Yas Marina | 17 | K. Nakajima | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 13 | 13 | | | Yas Marina | 16 | N. Rosberg | Toyota RVX-09 2.4 V8 | | 9 | 9 | |
| |
Objaśnienia: Op. - opony, St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie, ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się, WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|