F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 115, najnowszy:
Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 43, najnowszy:
Fred Vasseur: człowiek od zadań specjalnych
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 61, najnowszy:
Powrót obejrzałem, rymem opisałem
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 12, najnowszy:
F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 29, najnowszy:
Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Relacja z otwarcia toru kartingowego w Tychach

Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń, 14 grudnia 2009, wyświetlenia: 6758
Lukas & Paweł Zając<< | lista | >> | T- | T+
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z otwarcia nowego toru kartingowego w Tychach, sygnowanego przez WRT. Na imprezę wybrali się dwaj nasi redaktorzy – Lukas i Paweł Zając (Darth Zajcev), biorąc także udział w zorganizowanych pokazowych zawodach z udziałem kierowcy idącego w ślady Roberta Kubicy – Karola Basza. Relację przedstawiamy w formie luźnej wymiany opinii pomiędzy Lukasem (czarny tekst) i Pawłem (czerwony tekst). No to zaczynamy.

Wszyscy fani wyścigów na Śląsku, którzy chcieli poczuć choć namiastkę ścigania na własnej skórze mieli poważny problem – całkowity brak dobrych torów kartingowych. Co prawda gdzieniegdzie można znaleźć tzw. "parkingówki", jednak tam jakość w stosunku do ceny dosłownie powala. Zresztą przyjemność z jazdy na takich torach sięga zenitu tak bardzo, że lepiej zostać w domu. Jednak ratunkiem dla nas okazał się Łukasz Witas, który po doświadczeniach z bardzo dobrze opiniowanym torze w Krakowie, wkracza na śląski rynek.

Oj tak. Tor sygnowany logiem WRT naprawdę ratuje nam tyłek. Ja zabawy w parking nie trawię, a wycieczki do Krakowa dla kilku minut dobrego gokartowania są 'lekko nie bardzo'. I tu trafiają się Tychy, spora hala i beton – słowo klucz – które jednoznacznie definiuje charakterystykę toru. Jest tak ślisko, że nawet skromne sześć i pół konika bardzo chętnie się ślizga.

Dodajmy jeszcze do tego bardzo krętą konfigurację, a otrzymamy mieszankę, która nie daje kierowcy chwili wytchnienia. Tor został przetestowany, co oczywiste i rzecz jasna najważniejsze ;-) przez nas, Karola Basza, Macieja Steinhofa, Maćka Kuśnierza czy Kajetana Kajetanowicza. Wróć! Kajto tylko doglądał, może odpoczywa po sezonie ;-)


Zgadzam się z Pawłem, że beton nadaje temu torowi czegoś 'innego' od bardzo przyczepnego asfaltu, sam Karol wspomniał, że charakterystyka jest dobra i zupełnie inna od Krakowskiej areny. Dodam jeszcze, że długość wynosi około 350 metrów, co daje nam około 40 sekund jazdy na kółko (najlepszy czas Karola Basza we wczorajszych zawodach to nieco ponad 35 sekund).

Samo otwarcie było dość huczne, Łukasz Witas zaprosił wielu gości do swego nowo otwartego dziecka. Wspomniani Basz, Steinhof, Kuśnierz czy Kajetanowicz to jedni z wielu przedstawicieli wyścigowo-rajdowej rodziny przybyłej do Tychów. Zawody, będące głównym punktem programu odbywały się w trzech etapach. Pierwszy to czasówka trwająca 9 minut.

Kolejny etap to również czasówka, tym razem krótsza – 6 minutowa. Wielki finał składał się z 9 zawodników z najlepszymi czasami, które automatycznie określały pozycje startowe, gdyż ostatnia runda to wyścig. Lotny start i 15 kółek walki na torze. Basz nie dał szans konkurentom i pewnie zwyciężył, za to na dalszych pozycjach walka była ostra :-)

Ej, Łukasz spokojnie. Do ponoć nie ustawianego zwycięstwa Basza jeszcze daleko. Do pierwszej czasówki mogli podejść wszyscy, więc nie zabrakło i nas. Zdecydowaliśmy z Łukaszem zagrać taktycznie i pojechać w ostatniej grupie. Wiecie o co chodzi. Bardziej nagumowany tor, lepiej rozgrzane opony, mniej paliwa w bakach, plan był idealny. Wykonanie... hmm... powiedzmy, że było nieco gorsze. Niemniej po spojrzeniu na czasy nie pozostało nam nic innego, jak delektować się zapachem spalin przy akompaniamencie smakowitego cateringu. Kolejna czasówka, tak jak wspomniał Łukasz, uformowała nam stawkę do wyścigu.

Basz wystrzelił z pierwszego pola, jednak reszcie stawki nie było tak łatwo. Maciek Steinhof próbował dobierać się do podium, jednak bez skutku. Środek stawki zmieniał się pozycjami co okrążenie. Emocji nie brakowało. Było wciskanie się po wewnętrznej, zostawianie rywali na bandach – walka wcale nie gorsza, niż podczas pełnoprawnych wyścigów.


Po emocjonującym wyścigu przyszedł czas na wręczenie pucharów i nagród. Na podium stanęli od końca wymieniając: Michał Grzyb, Michał Kuś oraz jako zwycięzca Karol Basz. W nagrodę cała trójka otrzymała pamiątkowe puchary. Chwila dla fotoreporterów i zawody o puchar WRT można uznać za zakończone. Chociaż jeszcze nie do końca, gdyż nagle zjawił się pamiątkowy tort, upamiętniający otwarcie toru, który dodatkowo osłodził to wydarzenie. I tutaj można uznać oficjalne otwarcie toru za zakończone. Zwycięzcy poszli świętować wyniki, pokonani zniknęli gdzieś w mroku, a dziennikarze pojechali dalej pracować ;-)

Aż szkoda było go kroić. Koniec końców muszę sobie taki sprawić na następne urodziny. Na koniec jedyne co mogę powiedzieć, to że naprawdę warto się tutaj wybrać, szczególnie jeśli mieszka się w okolicy. Za całkiem przystępną kasę dostaje się ciekawy tor, zadbany sprzęt i dobrą obsługę.

Co prawda widać, że nie wszystko jest jeszcze dopięte na ostatni guzik, jednak tor i tak zostawia daleko w tyle wszystko inne, co mamy dostępne na śląskim podwórku, a prócz samego gokartowania nie brakuje innych wyścigowych smaczków. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie powieszone nad 'ladą', ja bym się bał tak publicznie je pokazywać ;-)


•  Galeria zdjęć: Otwarcie toru kartingowego w Tychach
•  Strona toru WRT Karting Tychy
<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
deeze, 14.12.2009 18:44[!]
To ja bym się spytał, jakie jest to zdjęcie nad ladą, bo nie widać go w galerii ;)
artur_fan_f1, 14.12.2009 19:06[!]
zróbcie tor kartingowy w Łodzi ;)
barteks, 14.12.2009 19:08[!]
Konfiguracja toru identyczna jak w Wackersdorfie :-)
Marxiusz, 14.12.2009 20:42[!]
Mnie tylko ciekawi taki słaby czas Karola Basza, ja tam wykręciłem czas 35.99, jakieś dzieciaki 34.27 a rekord to podobno 33. No ale pewnie chodziło tylko o dobą zabawę a nie o kręcenie czasów:)
Lukas, 14.12.2009 21:44[!]
Właśnie to był fenomen, ja tam wykręciłem przed tygodniem 36 z groszami a teraz nie dało się zejść poniżej 39!! czasy spadły o około 3 sekundy - nie wiem dlaczego :) Przejazdy Basza może była na luzie ale ładnie się oglądało ogromną płynność jego jazdy :)
archibaldi, 14.12.2009 22:26[!]
Tyski tor nadaje się wyśmienicie na treningi kontrolowanego poslizgu, driftu tudzież slajdów ;) Nie jestem do końca pewnien czy o to im chodziło jak wybrali beton.
@lukas - ta różnica w czasach wynika z różnicy temperatur oraz wilgotności. Do tego dochodzi coraz większe "wyświechtanie" trasy na ciasnych zakrętach o zerowej przyczepności i już jasne dlaczego wyniki są gorsze..
Tor WRT w Krakowie jest asfaltowy, przyczepny ale też podatny na temperaturę. Tam jednak różnice czasowe nie są tak duże (trace ok 0,8 sek. do swojego rekordu) mimo, iż teraz też jest sporo poślizgów.
Tychy jednak wygrywają długością toru i tablicą z wynikami, dzięki której wiesz jak ci idzie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca