Testy przed sezonem 2016

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez ICEman Pt mar 04, 2016 21:38  Re: Testy przed sezonem 2016

Z onboardu cała ta aureola wygląda kuriozalnie...

Obrazek
Avatar użytkownika
ICEman
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2006 17:17
Lokalizacja: z Północy

Postprzez manieq Pt mar 04, 2016 22:43  Re: Testy przed sezonem 2016

Takiej wizualnej tragedii się nie spodziewałem...
I want to believe
Avatar użytkownika
manieq
 
Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 23:32

Postprzez krzysiu111 Pt mar 04, 2016 23:32  Re: Testy przed sezonem 2016

Wizualnie to jest do poprawienia i wcale nie musi wyglądać tak jak aureola od Ferrari - np to co Mercedes prezentował nie wygląda tak tragicznie

Obrazek

Gdyby "Halo" było stosowane w przeszłości to wypadki Senny, Surteesa czy Wilsona nie zakończyły by się tragicznie. Massie by to nie pomogło, musiałaby być jakaś szyba jeszcze żeby zatrzymać/spowolnić sprężynę.
Avatar użytkownika
krzysiu111
 
Dołączył(a): Pt maja 09, 2008 17:27
GG: 999400

Postprzez baron So mar 05, 2016 9:33  Re: Testy przed sezonem 2016

Trochę statystyk:

*Vueltas - Okrążenia

Obrazek

Obrazek

Obrazek
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez Angulo So mar 05, 2016 9:38  Re: Testy przed sezonem 2016

W przypadku McLarena zła pozycja jest spowodowana jednym nieudanym dniem, może dwoma. Poza tym przebieg na poziomie reszty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez Kazik So mar 05, 2016 13:05  Re: Testy przed sezonem 2016

W tych zestawieniach z testów zwraca uwagę bardzo duża pracowitość Toro Rosso. Potencjał poszczególnych zespołów jest wstępnie przewidywalny ale układ sił w stawce nie jest jeszcze znany (jak zwykle przed startem sezonu). Kto wie, może STR z dwoma "młodymi-gniewnymi" zaliczy jeszcze lepszy sezon niż ten ubiegłoroczny, który przecież nie był słaby. Kierowcy chwalili jednostkę Ferrari pomimo tego, że to nie ta najnowsza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez dlugijan So mar 05, 2016 13:16  Re: Testy przed sezonem 2016

W nawiązaniu do zestawienia rydz14_09 pragnę podzielić się moim propozycjami.
Czytam "Wyprzedź mnie" od lat i ciągle denerwuje mnie gdy w tabelkach z wynikami testów, treningów, kwalifikacji czy wyścigów w kolumnie "Op." (opony) niezmiennie pojawia się czerwona litera P na żółtym tle. Konia z rzędem dla tego kto potrafi uzasadnić tą informację. Powszechnie jest wiadomym od lat, że w F1 używane są opony tylko jednego dostawcy (obecnie Pirelli, poprzednio Bridgeston) dlatego też informacja ta nie ma absolutnie sensu. Gdyby jednak prowadzący ten serwis poinformowali na jakim rodzaju ogumienia (np. miękkich, pośrednich itp) uzyskano zamieszczony obok rezultat byłaby to ze wszech miar pożądana informacja i miałaby niekwestionowany sens. Myślę, że wprowadzenie takiej modyfikacji nie byłoby bardzo kłopotliwe ze względów edycyjnych - można byłoby zamiast literki P wpisać np. M(miękka), P(pośrednia), SM(super miękka) itd. lub jeśli już musi być, z jakichś względów komercyjnych, P(Pirelli) to możnaby użyć różnych kolorów takich jakie stosowane są na oponach. Poddaję moją propozycję pod rozwagę szanownej redakcji mając nadzieję, że spotka się ona z przychylnością także czytelników.
Avatar użytkownika
dlugijan
 
Dołączył(a): Pt mar 04, 2016 12:52

Postprzez Shaitan So mar 05, 2016 15:25  Re: Testy przed sezonem 2016

AMuS po testach(wypunktowane na forum AS):
http://www.auto-motor-und-sport.de/form ... 05748.html
-Mercedes i Ferrari w zasadzie na równi (Merc z przodu)
-nowy silnik Ferrari jest bardzo blisko Mercedesa, ale jego konstrukcja jest bardziej na limicie przez co mały problem może spowodować awarię
-Ferrari powinno mieć pakiet ulepszeń na Melbourne (jak można było zauważyć na testach jeździli niemal niezmienionym bolidem)
-Williams jest 0,5s za nimi w bliskim kontakcie z RB i Toro Rosso
-walka o P3 będzie się różnie układać na różnych torach
-zeszłoroczny silnik Ferrari jest obecnie lepszy niż nowa jednostka napędowa Renault, która ma jednak mieć spore ulepszenia na GP Kanady
-jeśli ten pakiet poprawek wypali, to Red Bull może nawet walczyć o zwycięstwa; Toro Rosso rzecz jasna w trakcie sezonu będzie traciło na konkurencyjności, jako że ich silnik nie będzie już rozwijany
-dalej z tyłu jest Force India, Haas, McLaren i Renault - FI obecnie na czele tej grupy
-ludzie z Force India utrzymują, że ich ekipa jest 0,2s za Williamsem i 0.4-0,5s za Ferrari
-Haas jest lepszy niż sugerowałyby to osiągane przez nich czasy (sam Steiner ocenia, że obecnie za na końcu środka stawki, czyli za McLarenem i Renault, ale jeśli w Australii wszystko ułoży się pomyślnie, to mogą wielu zaskoczyć)
-samochód Renault jest stabilny i dobrze reaguje na zmiany ustawień
-McLaren posiada świetny samochód, ale ciągle brakuje mu mocy. Nowe oprogramowanie (myślę, że może tutaj chodzić o zapowiadaną specjalną mapę kwalifikacyjną silnika) powinno rozwiązać ten problem; podium dla tego zespołu może być możliwe, w którymś z wyścigów
-Sauber jest w kontakcie z Haasem, McLarenem i Renault, ale tuż za nimi czai się Manor
-Manor będzie miał jakiś pakiet poprawek na Australię, podobnie jak Renault (mają mieć nowe przednie skrzydło); Sauber wystartuje w specyfikacji, którą testowali; podobnie Haas
-ogólnie cała stawka jest znacznie bardziej zwarta niż miało to miejsce rok temu
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez bartoszcze So mar 05, 2016 17:11  Re: Testy przed sezonem 2016

Czy ktoś zrobił gdzieś może zestawienie najlepszych czasów zespołów/kierowców w rozbiciu na poszczególne mieszanki?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez rydz14_09 So mar 05, 2016 17:16  Re: Testy przed sezonem 2016

@Shaitan i @baron Dzięki wielkie, nareszcie coś ciekawego na forum. Oby było tak jak przewiduje AMuS, wtedy czekają nas wielkie emocje :D
rydz14_09
 
Dołączył(a): Pn paź 06, 2014 7:58

Postprzez bartoszcze So mar 05, 2016 18:25  Re: Testy przed sezonem 2016

LeVi_ napisał(a):OK, to powiedz mi ile wynosi różnica między mieszankami? Najlepiej dla każdego z zespołów...
To zestawienie orientacyjne, więc i wyniki są orientacyjne.

Pirelli ocenia różnicę między mieszankami w Barcelonie:
- ultramiękka 0,65 sekundy szybsza od supermiękkiej
- supermiękka 0,5 sekundy szybsza od miękkiej
- miękka 1,1 sekundy szybsza od pośredniej.

Ciekawostka: Raikkonen wykręcił na ultramiękkich 1.22,765, ale mało kto zwrócił uwagę, że tego samego dnia na miękkich pojechał raptem ćwierć sekundy wolniej - 1.23,009. Podobno na tym najszybszym okrążeniu na ultramiękkich mu strasznie wiało...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kazik So mar 05, 2016 18:39  Re: Testy przed sezonem 2016

bartoszcze napisał(a):
Ciekawostka: Raikkonen wykręcił na ultramiękkich 1.22,765, ale mało kto zwrócił uwagę, że tego samego dnia na miękkich pojechał raptem ćwierć sekundy wolniej - 1.23,009. Podobno na tym najszybszym okrążeniu na ultramiękkich mu strasznie wiało...

Niestety nie da się już teraz tego stwierdzić, na którym okrążeniu i na jakiej mieszance wiało mniej lub bardziej. :nie:
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Shaitan So mar 05, 2016 19:23  Re: Testy przed sezonem 2016

bartoszcze napisał(a):Ciekawostka: Raikkonen wykręcił na ultramiękkich 1.22,765, ale mało kto zwrócił uwagę, że tego samego dnia na miękkich pojechał raptem ćwierć sekundy wolniej - 1.23,009. Podobno na tym najszybszym okrążeniu na ultramiękkich mu strasznie wiało...

Kto bacznie śledził testy, to zwrócił ;). Osobiście, to zwracałbym uwagę na tempo właśnie na softach, jako najlepszy wyznacznik tempa zespołów. Ultrasofty są w ogóle za miękkie na ten tor i nie da się tutaj wydobyć z nich pełni potencjału, chyba podobnie jak supersoftami. Jeśli czasy miałyby nam coś więcej powiedzieć, to niezbędne w tym przypadku byłoby poznanie również długości stintu, na których wykręcony został najlepszy czas.

Tak dla przykładu:
-Hamilton ostatniego dnia, jeśli dobrze pamiętam, zrobił 1:24,1 na oponach typu medium na początku stintu o długości 8-12 okrążeń (ile to było dokładnie nie pamiętam)! Myślę, że był to najlepszy czas podczas testów biorąc pod uwagę liczbę okrążeń i mieszankę, na której został wykonany, a chyba nigdzie nie spotkałem się z podkreśleniem zaj...ści tego czasu.
-Grosjean najlepszy czas dla Haasa - 1:25,2 zrobił na softach na początku 8-lapowego stintu - sam zespół przyznał, że symulację kwalifikacji będą dopiero robili w FP3 w Melbourne, ale i tak dla wielu lepiej wyglądał pod względem prędkości Manor, bo Wehrlein wykręcił 1:24,9; nie ważne, że na US i czymś co wyglądało na symulację kwalifikacji :wink: . Oczywiście to nie znaczy, że to była symulacja kwalifikacji, ale jeśli coś porównujemy, to zachowujmy pewne kryteria.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez bartoszcze So mar 05, 2016 20:17  Re: Testy przed sezonem 2016

Shaitan napisał(a):
bartoszcze napisał(a):ale mało kto zwrócił uwagę, że tego samego dnia na miękkich pojechał raptem ćwierć sekundy wolniej - 1.23,009

Kto bacznie śledził testy, to zwrócił ;)

Dlatego napisałem "mało kto", a nie "nikt" ;) (ja w ten czwartek śladowo)
jeśli coś porównujemy, to zachowujmy pewne kryteria.

Wiadomo, że porównywać można tylko porównywalne, dlatego nie podniecam się przewagą X nad Y (stąd mój żart o mistrzostwie Rosberga, bo gdyby patrzeć tylko na najlepsze czasy indywidualne, to ciężko zrozumieć czemu Rosberg tak "bije" Hamiltona), ale najlepszy czas zespołu na danej mieszance może być poszlaką co do możliwości bolidu, bo dużo lepszych poszlak bez szczegółowej analizy stintów zwyczajnie nie ma.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Michal2_F1 So mar 05, 2016 22:25  Re: Testy przed sezonem 2016

Mam nadzieję, że AMuS i Autosport się nie mylą i nie zostaniemy rozczarowani za 2 tygodnie.

Mogę zrobić zestawienie czasów w przełożeniu na mieszanki.
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 10:12
Lokalizacja: Radziejów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron