GP Wielkiej Brytanii 2016

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez bartoszcze N lip 10, 2016 18:36  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

kwmb napisał(a):Pytanie jest czy Nico prosił o jakąkolwiek pomoc

Z tego co udostępniono, Nico ograniczył się do stwierdzenia "problem ze skrzynią".
Inżynier wiedział, że zacięła się na siódemce i od razu podał sekwencję do ominięcia problemu - i to zdaje się uznano za dozwolone.
Natomiast potem inżynier dodał jeszcze radę "nie używaj siódemki" i to zostało wycenione na 10 sekund kary.
(piszę w oparciu o relacje, FIA nie udostępniła jeszcze decyzji sędziów, odświeżam ich stronę co minutę)

hideto napisał(a):Dlatego takie porównanie nie ma sensu.

W zakresie jazdy bez jednego biegu ma jak najbardziej. Co do możliwości resetowania skrzyni w trakcie jazdy - nie próbowałem, oczywiście, ale jednak powinno to być w zakresie kompetencji zawodnika (well, czy Hamilton w 2007 nie stracił tytułu przez resetowanie skrzyni?)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez slipstream N lip 10, 2016 18:38  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Pytanie teraz jak konsekwentna będzie FIA w karaniu złamania zasady radiowej skoro mamy precedens. Bo jeśli będzie to "tylko" 10 sekund, to może się okazać w kilku przypadkach że lepiej dostać tę karę i dojechać do mety w jakiś punktach niż podjąć ryzyko odpadnięcia.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez barthezz N lip 10, 2016 18:44  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Na interlagos Hamilton odpalił procedurę startową.
barthezz
 
Dołączył(a): Śr cze 08, 2016 8:19

Postprzez kwmb N lip 10, 2016 18:45  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

slipstream napisał(a): to może się okazać w kilku przypadkach że lepiej dostać tę karę i dojechać do mety w jakiś punktach niż podjąć ryzyko odpadnięcia.

I to właśnie powoduje całkowity bezsens tego przepisu. Akurat skrzynia to raczej nic wielkiego jakby padła, ale jakby nagle padły hamulce, a kierowca by o tym nie wiedział to mielibyśmy spore perypetie.
Mały (mimo 1,90m wzrostu), wkurwiony człowiek.
kwmb
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2016 18:59

Postprzez bartoszcze N lip 10, 2016 18:50  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

@slipstream
To jak z wieloma innymi regułami - jeden skład sędziowski powie A, drugi B, trzeci C. Może się opłaci, a może nie.
Pamiętajmy, że jest to interpretacja przepisu "kierowca prowadzi samodzielnie", a wytyczne pozwalają na udzielenie sytuacji, jeśli zespół widzi problem grożący zatrzymaniem samochodu.
Spodziewam się, że sędziowie jeszcze kilka razy będą się zajmować podobnymi sprawami, aż w końcu albo się ustali jakaś praktyka, albo... zmienią znowu zasady.

(EDIT: możecie nie czytać decyzji sędziowskiej, nic z niej nie wynika)
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kazik N lip 10, 2016 19:01  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

http://www.autosport.com/news/report.ph ... les-breach
Wolff przyznał, że gdyby nie instuikcje dla Nico to skrzynia mogła się zablokować na 7-ce i byłby to prawdopodobnie koniec jazdy. Więc tym razem się opłaciło.
Nico nie był biernym obserwatorem zdarzeń bo upewniał się przez radio jak ma posłużyć się skrzynią.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez dodo121 N lip 10, 2016 19:07  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

I oni jeszcze się dziwią się dlaczego spada oglądalność?
Bezsensowny start za SC. Hamilton w końcu bezpośrednio poganiał Charliego. Drugi nonsens to sytuacja z Rosbergiem, która tylko pokazuje jak głupi jest ten zakaz. Osobiście coraz bardziej czekam na kolejne MotoGP niż wyścig F1, którą to oglądam od czasów Kubicy.
dodo121
 
Dołączył(a): So lut 02, 2013 13:17

Postprzez Angulo N lip 10, 2016 19:25  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Żenada ta kara dla Rosberga, tak jak cały ten przepis...
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez pablo87 N lip 10, 2016 22:02  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Up. Dokładnie mógł wyjechać z zerowym dorobkiem punktowym a tak jeśli 'kara' się utrzyma straci tylko 3pkt. Mam nadzieję, że ten głupi zakaz zostanie zniesiony.

dxx91 napisał(a):Dzisiejsza sytuacja tylko potwierdza jak bardzo Mercedes chce (tu nadawało by się bardzo niecenzuralne słowo) pomóc Hamiltonowi w zdobyciu Mistrzostwa.

Z tym się zgodzę.Mercedesowi bardzo zależy by tytuł zdobył Nico.
dxx91 napisał(a):W Baku Hamilton błagał zespół o najdrobniejszą sugestię, żeby móc jechać normalnie, to (kolejne niecenzuralne słowo) psinco dostał. Dzisiaj biedny Nikuś miał jakinie ustrzegeś problemy i od razu dostał instrukcję co, gdzie i jak ma zrobić. Szkoda słów.

Tam był inny problem nie groziło mu niedojechanie do mety jak Nico.

dxx91 napisał(a):Bezbarwny Vettel, co mnie bardzo cieszy. Żałosny Rosberg w deszczu, co cieszy mnie jeszcze bardziej. .

Po co te wycieczki osobiste?
pablo87
 
Dołączył(a): So gru 19, 2015 17:39

Postprzez SirKamil Pn lip 11, 2016 1:21  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Nie wiem skąd Wasze narzekania, zniechęcenie i marazm.

Że brak walki o zwycięstwo, że stawka rozbita, że kwadratura koła kretyńskimi przepisami podobno dla widowiska, bo przecież nie rozkręci go nieistniejąca rywalizacja... Przypominam, że w sobotę padł rekord toru a mędrcy F1 już jakiś czas temu uradzili, że o nic innego nie chodzi. Żeby można było westchnąć...ahh, oto krulowa sportuff.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Lukas Pn lip 11, 2016 6:48  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Poczekajmy na przyszły rok, gdzie rywalizację dobije powrót dużej aerodynamiki i będzie powrót do czasów, gdy wyprzedzania pamięta się do dziś, ale dlatego, że były 2 na sezon :) No ale rekordy posypią się aż miło...
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez Voodoo Pn lip 11, 2016 7:39  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

kwmb napisał(a):
slipstream napisał(a): to może się okazać w kilku przypadkach że lepiej dostać tę karę i dojechać do mety w jakiś punktach niż podjąć ryzyko odpadnięcia.

I to właśnie powoduje całkowity bezsens tego przepisu. Akurat skrzynia to raczej nic wielkiego jakby padła, ale jakby nagle padły hamulce, a kierowca by o tym nie wiedział to mielibyśmy spore perypetie.

Nic wielkiego? Zależy kiedy... Nigdy nie widziałeś, jak po awarii skrzyni tylne koła się blokują, a samochód wylatuje z toru?
Avatar użytkownika
Voodoo
 
Dołączył(a): Śr lip 15, 2009 18:53

Postprzez Kazik Pn lip 11, 2016 8:30  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Nie da się ukryć, że samochody F1 są obecnie bardziej skomplikowane niż kiedyś. W "normalnych" warunkach kierowca daje sobie z nim radę ale gdy coś nagle się dzieje potrzebna jest podpowiedź inżyniera.
Tydzień temu Perez wyleciał z toru na koniec wyścigu bo zespół nie uzyskał zgody na poinformowanie go, iż jego hamulce są w stanie krytycznym.(http://www.autosport.com/news/report.ph ... complaints)
Jest wiele negatywnych głosów wśród zespołów i kierowców w sprawie przepisu o ograniczeniu komunikacji radiowej więc można sądzić, że przepis ten powinien zniknąć za jakiś czas. Wczorajszy przypadek Nico powinien w tym pomóc.
Kiedyś pewien zacny zespół zapłacił dość spore pieniądze za ewidentne Team Orders podczas wyścigu ale niedługo po tym przepis przestał funkcjonować (do dzisiaj).
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez SirKamil Pn lip 11, 2016 9:31  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

Lukas napisał(a):Poczekajmy na przyszły rok, gdzie rywalizację dobije powrót dużej aerodynamiki i będzie powrót do czasów, gdy wyprzedzania pamięta się do dziś, ale dlatego, że były 2 na sezon :) No ale rekordy posypią się aż miło...
To tylko drobna ofiara na ołtarzu obfitości wspaniałości. Z racji tych rekordów. Już na Silverstone z klimatyzowanych pomieszczeń z drewna (najdroższego) i szkła (też najdroższego) czołowych zespołów widziano tysiące kibiców z plikami papieru w rękach. W sposób uzasadniony sformułowano wniosek, że to wykresy, tabele i zestawienia najlepszych czasów danego GP ostatnich lat, które wszyscy kibice F1, jak wiadomo pasjami sporządzają. Tylko podli złośliwcy twierdzili, że to białe papierowe tacki po kiełbasie a ludzi interesuje rywalizacja ich faworytów i akcja na torze zaś wysublimowane statystyki czasów mają w d... Na szczęście wybitni mężowie z Grupy Strategicznej nie słuchali tych głupot. Nigdy tego nie robili i nie mają zamiaru zacząć :dobrze:
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez baron Pn lip 11, 2016 9:45  Re: GP Wielkiej Brytanii 2016

powrót do czasów, gdy wyprzedzania pamięta się do dziś, ale dlatego, że były 2 na sezon


Zapewne da się to zrekompensować dłuższymi strefami DRS.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron