Uzupełniając co do Pereza, bo znów będą opowieści o niekonsekwentnych sędziach
O ile kara za wyprzedzenie jest oczywista (jest zakaz wyprzedzania pod żółtą i już), to kara za niedostateczne zwolnienie (+5 i 3 pkt) została uzasadniona tym, że:
- obowiązek zwolnienia był w
dwóch zakrętach (9 i 10), pomimo iż wypadek był w 9, w związku z czym 0,2 sekundy w całej tej strefie to za mało (przeliczałem to pobieżnie, że gdyby strefa podwójnej żółtej obejmowała tylko zakręt 9, to przejechanie zakrętu 9 z prędkością 100 zamiast 120 mniej więcej odpowiada zwolnieniu o 0,2 sekundy)
- oba zakręty (9 i 10) są ślepe, więc kierowca nie mógł widzieć czy tor jest zablokowany, czy też ludzie pracują przy torze (tu różnica do przypadku Rosberga w Niemczech, gdzie akurat było widać co się dzieje w zakrętach).