Moim zdaniem, nie miał wszystkiego pod kontrolą. Bottas zredukował stratę z 4,5 do 2 sekund w przeciągu 10 okrążeń, do mety wciąż pozostawałoby koło 20 - więc byłoby sporo czasu na próby wyprzedzania. Gdyby mieli wszystko pod kontrolą, raczej nie dopuściliby do zmniejszenia do dwóch sekund - przecież wystarczy jakiś nierozważny kierowca Williamsa, albo jakiś błąd, i Bottas jest w strefie DRS. Mercedes miał lepsze tempo na średnich oponach, i jeżeli ktoś w tamtym momencie miał lepsze karty w rękach, to był to Bottas.
W momencie w którym wyjechał SC, Ferrari miało dwa wyjścia - zostajemy na torze, albo korzystamy z prawie darmowego postoju i zakładamy znowu lepszą mieszankę miękką. Przewagę w odległości mieli na tyle sporą, że nie musieli się martwić o Hamiltona - w ten sposób eliminowali go z walki, bo gdyby zostali na torze, z tym tempem Hamilton mógłby włączyć się do walki o wygraną - miał dużo młodsze opony, i w czystym powietrzu pokazywał jaką przewagę tempa miał nad resztą - do Kimiego odrabiał około sekundy (czasem nawet i półtorej) na okrążeniu, a Vettel jechał bardzo podobnym tempem mimo czystego powietrza przed sobą - Kimi miał przed sobą dwa Red Bulle
W momencie wyjazdu SC, Vettel miał przewagę około 15 sekund nad Verstappenem - więc w momencie w którym tempo za SC spadło, postój oznaczał że i tak wróci na drugiej pozycji, tuż za Bottasem, a odzyska przewagę opon - i wytrąci Mercedesowi z rąk wszystkie atuty aktualnej sytuacji. Nawet gdyby Bottas zjechał za Vettelem, przewaga tempa jaką prezentowało Ferrari na miękkich oponach pozwalała komfortowo jechać dalej do mety - i pokazał to pierwszy stint.
Hamilton miałby szansę wygrać ten wyścig, gdyby Ferrari popełniło strategicznego kleksa i nie zjechali wtedy na zmianę opon. Z przewagą świeższego ogumienia mógłby wyprzedzić wszystkich przed sobą, a gdyby u kierowców z tyłu zaszła konieczność ponownej zmiany opon, Hamilton też mógłby to wtedy zrobić bez większych kosztów. A biorąc pod uwagę jaki klif zrobił się Bottasowi na ostatnich okrążeniach, pewnie zmienialiby opony w okolicach 40-45 okrążenia.