GP Wielkiej Brytanii 2018

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez mich909090 Pn lip 09, 2018 19:47  Re: GP Wielkiej Brytanii 2018

Kolizja z Kimim była konsekwencją słabego startu. Jestem na 99% pewny, że gdyby Hamilton wyszedł z T1 na prowadzeniu to wygrałby to z palcem w.... Nie miał żadnych problemów z oponami nawet jadąc na 100% i cały czas goniąc stawkę. Vettel na pośrednich miał problemy bo raz nie mógł odjechać Bottasowi, który przy Hamiltonie w ten weekend nie istniał, a późnej podczas SC pozbył się tych opon bo Bottas mógłbyc zagrożeniem.
Vettel: ,,that was close''
Hamilton: ,, I lifted, that's why you were close.'' Belgia 2017
#44 #1
Avatar użytkownika
mich909090
 
Dołączył(a): N lut 26, 2012 17:00

Postprzez Kulfon00 Pn lip 09, 2018 20:15  Re: GP Wielkiej Brytanii 2018

Tak się zastanawiam, czy przypadkiem pierwszy SC nie zepsuł trochę strategii Mercedesowi, bo bez niego Ferrari musiałoby jechać do końca na tych oponach i ciekawe czy by wytrzymali...
Avatar użytkownika
Kulfon00
 
Dołączył(a): N kwi 16, 2017 7:01

Postprzez IceMan11 Pn lip 09, 2018 20:58  Re: GP Wielkiej Brytanii 2018

Kulfon00 napisał(a):Tak się zastanawiam, czy przypadkiem pierwszy SC nie zepsuł trochę strategii Mercedesowi, bo bez niego Ferrari musiałoby jechać do końca na tych oponach i ciekawe czy by wytrzymali...
Według Seba, wszystko miał pod kontrolą. Wydaje mi się to prawdą. Zjechał opony pierwszym stintem - głównie lewą przednią. W drugim dbał o nią naprawdę mocno. Tracił najwięcej w S2, a tam są same szybkie zakręty. W S1 z kolei całą stratę odrabial, a w S3 utrzymywał przewagę, często odrabiając.
Avatar użytkownika
IceMan11
 
Dołączył(a): So maja 29, 2010 21:12
Lokalizacja: Jotunheim

Postprzez fordern Wt lip 10, 2018 15:01  Re: GP Wielkiej Brytanii 2018

Moim zdaniem, nie miał wszystkiego pod kontrolą. Bottas zredukował stratę z 4,5 do 2 sekund w przeciągu 10 okrążeń, do mety wciąż pozostawałoby koło 20 - więc byłoby sporo czasu na próby wyprzedzania. Gdyby mieli wszystko pod kontrolą, raczej nie dopuściliby do zmniejszenia do dwóch sekund - przecież wystarczy jakiś nierozważny kierowca Williamsa, albo jakiś błąd, i Bottas jest w strefie DRS. Mercedes miał lepsze tempo na średnich oponach, i jeżeli ktoś w tamtym momencie miał lepsze karty w rękach, to był to Bottas.

Obrazek

W momencie w którym wyjechał SC, Ferrari miało dwa wyjścia - zostajemy na torze, albo korzystamy z prawie darmowego postoju i zakładamy znowu lepszą mieszankę miękką. Przewagę w odległości mieli na tyle sporą, że nie musieli się martwić o Hamiltona - w ten sposób eliminowali go z walki, bo gdyby zostali na torze, z tym tempem Hamilton mógłby włączyć się do walki o wygraną - miał dużo młodsze opony, i w czystym powietrzu pokazywał jaką przewagę tempa miał nad resztą - do Kimiego odrabiał około sekundy (czasem nawet i półtorej) na okrążeniu, a Vettel jechał bardzo podobnym tempem mimo czystego powietrza przed sobą - Kimi miał przed sobą dwa Red Bulle :wink:

W momencie wyjazdu SC, Vettel miał przewagę około 15 sekund nad Verstappenem - więc w momencie w którym tempo za SC spadło, postój oznaczał że i tak wróci na drugiej pozycji, tuż za Bottasem, a odzyska przewagę opon - i wytrąci Mercedesowi z rąk wszystkie atuty aktualnej sytuacji. Nawet gdyby Bottas zjechał za Vettelem, przewaga tempa jaką prezentowało Ferrari na miękkich oponach pozwalała komfortowo jechać dalej do mety - i pokazał to pierwszy stint.

Hamilton miałby szansę wygrać ten wyścig, gdyby Ferrari popełniło strategicznego kleksa i nie zjechali wtedy na zmianę opon. Z przewagą świeższego ogumienia mógłby wyprzedzić wszystkich przed sobą, a gdyby u kierowców z tyłu zaszła konieczność ponownej zmiany opon, Hamilton też mógłby to wtedy zrobić bez większych kosztów. A biorąc pod uwagę jaki klif zrobił się Bottasowi na ostatnich okrążeniach, pewnie zmienialiby opony w okolicach 40-45 okrążenia.
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez IceMan11 Wt lip 10, 2018 20:54  Re: GP Wielkiej Brytanii 2018

Tempo Mercedes miał lepsze, ale Seb nie jechał dość szybko. Vettel miał niższe prędkości w lewych zakrętach od kierowców Mercedesa. Widać było jak S2 atakuje Bottas, Hamilton czy walczący Kimi, a jak wolno i ostrożnie S2 przejeżdżał Sebastian. Nawet w T1 Vettel mocno odpuszczał. Po pierwszym stincie zdali sobie sprawę, że nie dojadą do mety w ten sam sposób, a chodziło na pewno o 1pit. Jednak w tym sezonie Sebastian tak jeździ. Strasznie mnie to denerwuje, bo cały czas siedzę jak na szpilkach. Baku, Chiny, Kanada, Brytania. Dokładnie to samo. W każdym z tych GP kontrolował sytuację. W 2okr potrafił stracić 1s, a później jedno okrążenie i 1.2s nadrobił. No nic, takie w sumie to nasze pisanie dla pisania. Było minęło. Niemniej jednak zwróć uwagę na to o czym wspomniałemj gdy Seb będzie na P1.
Avatar użytkownika
IceMan11
 
Dołączył(a): So maja 29, 2010 21:12
Lokalizacja: Jotunheim

Poprzednia strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron