Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez patgaw Śr cze 27, 2007 20:50  

lepiej by dali jednakowe nadwozia.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez SoBcZaK Śr cze 27, 2007 20:56  

Phaedra napisał(a):- 4-cylindrowe silniki turbo o pojemności 1,3-1,5 litra;
- brak ograniczenia obrotów i doładowania;
- przepływ energii w stopniu generującym 300 kW, wliczając energię odzyskaną z układu wydechowego;
- odzyskanie energii 200 kW z układu hamulcowego na przedniej i tylnej osi;
- zwrot energii na prostej rzędu 400-600 kJ;
- biopaliwo dostępne w handlu;

może być, już sie z tym oswoiłem....

Phaedra napisał(a):- standardową podłogę opracowaną i dostarczoną przez FIA, ewentualnie inne standardowe elementy aerodynamiczne

przynajmniej nie będzie oszustw z podłogami....

Phaedra napisał(a):- ograniczenie dociążenia o 50 procent w porównaniu z 2007 rokiem;

nie wiem za bardzo po co, wprawdzie przyśpieszy to na prostych ale spowolni w zakretach i łatwiej będzie wypaść przez co więcej wypadków...

Phaedra napisał(a):- ruchome, kontrolowane elektronicznie skrzydła i osłony chłodnic;

może być ciekawie...

- regulowany prześwit celem zwiększenia dociążenia w trakcie jazdy za innym samochodem, ułatwiający wyprzedzanie;

dobry pomysł

Phaedra napisał(a):- utrzymanie czasów okrążeń i maksymalnej prędkości na poziomie z 2009 roku;
- ponad 50-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa.

może być
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez Darth ZajceV Śr cze 27, 2007 21:15  

Hmmm.. skromne te silniki, no ale jak by nie patrząc to znacznie lepsze niż początkowe propozycje. Ciekawe ile z tego przejdzie. I czym to będzie napędzane?? Bio ropniakiem czy bio zwykłą benzyną??
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez gregoff Śr cze 27, 2007 21:17  

W te ruchome skrzydła nie za bardzo chcę mi się wierzyć. FIA od lat skracała wszystkie możliwości elementów ruchomych w F1. Jednak kilka spraw ciekawych, jeśli zostaną oczywiście wprowadzone:)
Avatar użytkownika
gregoff
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 20:01
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą

Postprzez stefan225 Śr cze 27, 2007 21:18  

panowie trochę oftopowo ale nie będę tworzył nowego tematu
pytanie jakie są planowane zmiany na 2008 rok i jak one się maja do tych z tamtego na tej rok
stefan225
 
Dołączył(a): Śr paź 25, 2006 18:24

Postprzez peter74r Śr cze 27, 2007 21:21  

Zakładając, że docelowo jeszcze się dużo zmieni, oceniam dziś na 4+.

Osobiście, uważam, żeby uatrakcyjnić formule, to trzeba jak najwięcej oddać kierowcom do decydowania. Co z tego powyżej sprzyja mojemu pomyślunku, to ciężko ocenić, ale dobrze, że coś się dzieje. Poczekamy, zobaczymy, pomyślimy! :grin:
FORZA SCUDERIA !!!!
Avatar użytkownika
peter74r
 
Dołączył(a): So maja 26, 2007 2:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez K_FFOX Śr cze 27, 2007 21:22  

WSbR i GP2 będzie ciekawsze, już słyszę silnik 1,5 turbo w F1 :???:
Mam nadzieje, że powstanie odłam i zespoły same sobie zrobią ligę z normalnym wyścigiem zbrojeń
Avatar użytkownika
K_FFOX
 
Dołączył(a): Pt paź 07, 2005 19:32

Postprzez slipstream Śr cze 27, 2007 21:32  

Darth ZajceV napisał(a):I czym to będzie napędzane?? Bio ropniakiem czy bio zwykłą benzyną

Z tego co można wyczytać to będzie benzyna z jakimiś komponentami proeko..

He. już czekam na głosy wszystkich tych ze to będzie ostateczny cios dla F1, po głosach jakie podniosły się po ostatnio publikowanych propozycjach teraz to już strach się bać czytać bredni jakie mogą się pojawić.


Obawiam się jednak, iż będzie to niebezpieczny skok w przyszłość. W ten oto sposób F1 ogromnie wybiegnie w przyszłość względem motoryzacji, a jak dowodzi prawo rynku samochodowego tak gigantyczne zmiany w konstrukcji nie wchodzą łatwo i gładko do produkcji i mija do ich przyjęcia wiele lat. Producenci samochodów nie zaczną nawet od 2015 wprowadzać masowo tych wszystkich cudów a tym bardziej tak drastycznej redukcji parametrów silnika więc auta nie zmienią się w jednej chwili tak drastycznie jak F1.

I to budzi moje obawy. Nie przejmuję się cyferkami o które pewnie wielu będzie lamentować czy argumentem pro-safe oraz redukcją kosztów, ale o to jak bardzo F1 będzie odbiegać od tego świata. Czy po prostu nie stanie się to błędnym eksperymentem z którego z czasem się trzeba będzie wycofać.

Nie straszna mi idea zunifikowania kilku elementów aero (choćby nawet przednie i tylne skrzydło od FIA), ale to że F1 bardzo chce chyba narzucić drogę rozwoju motoryzacji, a jak dowodzi historia nie tędy droga. Tymniemniej z tę całą technologią F1 dopiero stanie się SCI-F1.

Po prostu motoryzacja nie musi pójść w tę stronę (a na pewno nie tak szybko) a wtedy F1 stanie się całkowicie odizolowana od codzienności.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez peter74r Śr cze 27, 2007 21:43  

Tak na gorąca:
- utrzymanie czasów okrążeń i maksymalnej prędkości na poziomie z 2009 roku;
- ponad 50-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa.


tu mam najwieksze obawy, że troszeczke może to zabic idee wyścigu. Pogon za dopasowaniem sie do norm.....

Obawiam się jednak, iż będzie to niebezpieczny skok w przyszłość. W ten oto sposób F1 ogromnie wybiegnie w przyszłość względem motoryzacji, a jak dowodzi prawo rynku samochodowego tak gigantyczne zmiany w konstrukcji nie wchodzą łatwo i gładko do produkcji i mija do ich przyjęcia wiele lat.


slipstream napisał(a):Czy po prostu nie stanie się to błędnym eksperymentem z którego z czasem się trzeba będzie wycofać.


Nie straszna mi idea zunifikowania kilku elementów aero (choćby nawet przednie i tylne skrzydło od FIA), ale to że F1 bardzo chce chyba narzucić drogę rozwoju motoryzacji, a jak dowodzi historia nie tędy droga. Tymniemniej z tę całą technologią F1 dopiero stanie się SCI-F1.



.... ale F1 od zawsze wyznacza trendy w motoryzacji. A motoryzacja musi ulec jakiejs metamorfozie! czas jest nieublagany! Z tego co kojarze, to choćby samej ropy mamy zapasów na kilkadziesiat lat tylko! Motoryzacja musi sie zmienic w najbliższych latach. A Formula musi byc w tym pierwsza! Trzeba miec tylko nadzieje, że kierunek przez nich obrany jest właściwym!
FORZA SCUDERIA !!!!
Avatar użytkownika
peter74r
 
Dołączył(a): So maja 26, 2007 2:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slipstream Śr cze 27, 2007 21:57  

peter74r napisał(a):ale F1 od zawsze wyznacza trendy w motoryzacji

A wymień te trendy z którymi tak naprawdę spotykasz się na co dzień... Łopatki przy kierownicy ? (tak wiem, ze towszystko się nieco subtelniej przenosi a nie tylko tak wprost). Prawda jest taka, ze jeśli w F1 ktoś rozwijał "kosmiczne" jak na ówczesne czasy technologie jak TC czy ABS FIA natychmiast ich zabraniała (a defacto miały one ogromne znaczenie dla codzienności poruszania sie po naszych drogach), a teraz nagły zwrot o 180st. FIA w kwestii "pomocy" zwykłej motoryzacji...

Pisząc Sci-F1 nie miałem na myśli że F1 nie powinna technologicznie wyprzedzać, ale mimo wszystko być nieco "bliżej" ogólnym tendencją w motoryzacji. Owszem powinna wyznaczać wszelkie trendy, tylko ja obawiam się praw rynku motoryzacyjnego, który nie musi tak chętnie z nich skorzystać.

Tak, nie boję się o F1, ale o motoryzację dla której F1 się poświęci. Bo trzeba sobie zadać pytanie czy Formuła 1 ma być prorokiem czy jej Herkulesem. Owszem dzisiaj idą ogromne pieniądze w kosmiczne technologie - głownie nadwozie, ale powiedzmy sobie szczerze. Są to technologie (to całe mozolne badania nad aero i wynikajacym z niej docisku) całkowicie oderwane od motoryzacji. Jest to kosmiczna technologia, ale głównie dla jej "kosmiczności", a nie motoryzacji i jej dobra.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Corvi78 Śr cze 27, 2007 22:08  

Ciekawe zmiany i juz czekam na ich wprowadzeniem.
Obawiam sie tylko o ta "Standaryzację komponentów i homologacja pojedynczych komponentów i części składających z większej liczby elementów"
tylko zeby nie przesadzili...
Obrazek
J.P.Montoya i N.Mansell "pala gume" na Regent St.
Montoya2MB
Mansell2MB
Avatar użytkownika
Corvi78
 
Dołączył(a): So sie 27, 2005 18:49
Lokalizacja: Koło

Postprzez yankess Śr cze 27, 2007 22:20  

gregoff napisał(a):W te ruchome skrzydła nie za bardzo chcę mi się wierzyć. FIA od lat skracała wszystkie możliwości elementów ruchomych w F1. Jednak kilka spraw ciekawych, jeśli zostaną oczywiście wprowadzone:)
Z tego, co zrozumiałem, to dzięki odszktałcaniu się skrzydeł możliwe będzie osiągania tych prędkości co dzisiaj prz ucięciu 40% nakładu mocy, czyli mniejszym silnikiem wycisną to samo.
slipstream napisał(a):He. już czekam na głosy wszystkich tych ze to będzie ostateczny cios dla F1, po głosach jakie podniosły się po ostatnio publikowanych propozycjach teraz to już strach się bać czytać bredni jakie mogą się pojawić.
Ja sie nie buntuje na ich zmiany, mogą nawet dac silniki 220ccm, byleby było tak szybko jak teraz i więcej gp a'la montreal (z wyłączeniem wypadków)
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez TobaccoBoy Śr cze 27, 2007 22:28  

Corvi78, to akurat wyjdzie na dobrze. Aero i elektronika powinny być jak najbardziej ograniczone.

Sebka Bourdais w wywiadzie:

Są olbrzymie różnice pomiędzy F1 i Champ Car. Nie chodzi mi o czasy okrążeń, choć F1 jest szybsza o około pięć sekund, ale o podejście i wszystkie pomoce używane w Formule 1. Samochody F1 są łatwiejsze w prowadzeniu, gdyż masz wspomaganie kierownicy, kontrolę trakcji i te wszystkie inne rzeczy, które możesz kontrolować elektronicznie.


A takie wypowiedzi są wygłaszane właśnie przez zawodników z innych serii. F1 to nie tylko zespoły, bo gdyby tak było, to ile byłyby warte osiągnięcia Fangio, Senny czy MiSzCza....

WSbR i GP2 będzie ciekawsze, już słyszę silnik 1,5 turbo w F1 Zmieszanie
Mam nadzieje, że powstanie odłam i zespoły same sobie zrobią ligę z normalnym wyścigiem zbrojeń

Po pierwsze - jakie silniki były w erze turbo... no jaka pojemność ..... Prosze odrobić tą lekcję

A co do pojemnosci (dla laików, którzy nie rozumieją pojęcia turbo):
Obrazek
Tak wyglada 1,5 L V4, który dawał ponad 1000 KM


Zespoły raczej na to przystaną, bo:
a) wiele z nich (jak Ferrari) musi ograniczyć koszta (Philip Morris po 2012 może odejść i wtedy kto dołoży brakujące 211 mln $ do budżetu czerwonych - Wrózka ?)
b) zespoły tez uczestniczyły w pracach wg zasady nic o nas bez nas,
c) producenci chcą w końcu wykorzystywać F1 nie tylko w promocji, ale jako źródło technologii,
d) same wiedzą, ze w końcu widz przestanie oglądać wy ścigi, które polegają na procesji i pit stopach....
e) da to następny argument dla księgowych w radach nadzorczych koncernów, które wykładają kasę na sport (Renault, Toyota czy Honda mogą powiedzieć dosyć i po wygaśnięciu Concorde po 2011 wyjdą ze względu na koszta)...

Po za tym z tego co wyczytałem na FIA.com

Silniki maja mieć około 700-800 KM (czyli jak dzisiejsze, może więcej)
mają się kręcić na około 30 k rpm z kilkoma turbosprężarkami...

Nie jset źle
Ostatnio edytowano Cz cze 28, 2007 1:04 przez TobaccoBoy, łącznie edytowano 2 razy
TobaccoBoy
 

Postprzez peter74r Śr cze 27, 2007 22:41  

slipstream populistycznie Ci odpowiem tak: "Masz racje! Pewnie nie ma samochodu seryjnego z którego przy czołówce ze ścianą przy 200km/h wychodzisz, ze zwichniętą kostką" :P

Ale...(moje ulubione "ale'). Produkcje seryjne czerpią ze sportów motorowych. Te wszystkie ABS-y, ARS-y itd zaczynały się w wyścigach i rajdach. Bo to tam są sponsorzy i kasa na innowacje. Kto inny ma to testować?

Ja rozumiem to tak, że Formula ma naciska ze świata biznesu by testować nowe silniki, a żeby to zrobić to muszą temu podporządkować inne przepisy bo sprawa nie jest łatwa.

Rozumiem i podzielam Twoje obawy, że wchodzimy na s-fiction grunt! Ale kasa pompowana w F1 stawia im też wymagania i niejako określa kierunek. Na ten przykład BMW jest za tymi zmianami. Czyli ja to rozumiem tak, że BMW jako koncern znalazło sobie poligon doświdczalny i tam będzie rozwijać nowe technologie i jako pierwsze mieć do nich dostęp, a nawet patent!

Obawiam się natomiast, ze zastopuje to idee wyścigu i ducha formuly one"!!!! A czy motoryzacja postąpi za F1? Ja myślę,ze F1 i motoryzacja=(czt. Mercedes - BMW - Toyota - Honda) idą w parze i jedni drugim, może nie że mówią co mają robić, ale przynajmniej uzgadniają razem warunki!

Mam taką nadzieje przynajmniej, bo jak nie to spełnią sie Twoje czarne proroctwa ..... :-(

EDIT:
Bo wysłałem posta zanim pojawił sie ten TobaccoBoy, A On ujął to wszystko co miałem na mysli lepiej i dosadniej!! Jeżeli chodzi o jego wypowiedz to zgadzam się od "a" do "e" :D
Ostatnio edytowano Śr cze 27, 2007 23:02 przez peter74r, łącznie edytowano 1 raz
FORZA SCUDERIA !!!!
Avatar użytkownika
peter74r
 
Dołączył(a): So maja 26, 2007 2:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez stren Śr cze 27, 2007 22:52  

K_FFOX napisał(a):WSbR i GP2 będzie ciekawsze, już słyszę silnik 1,5 turbo w F1 :???:
Mam nadzieje, że powstanie odłam i zespoły same sobie zrobią ligę z normalnym wyścigiem zbrojeń


niewiem kogo będzie na to stać
its happening!
Avatar użytkownika
stren
 
Dołączył(a): Śr maja 16, 2007 14:23

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości