przez bartoszcze Cz mar 14, 2019 7:06 Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone
@F1V0
1. To nadal nie jest wyjaśnienie dlaczego to "parodia". Chyba że przyjmiemy, że "parodią" jest samo to, że "trud walki przez 300 km" może być punktowany tak samo co jedno okrążenie ciśnięcia, ale wtedy tak samo na P1, jak na P20.
2. Jak będą punkty do zdobycia (które na koniec sezonu mogą mieć znaczenie dla pozycji w tabeli) to większość będzie się przymierzała do ich zdobywania. Na świeżych oponach lub bez.
3. Zespoły, które zdobywają punkt na kilka wyścigów, nawet na najświeższych oponach będą miały duże trudności żeby pojechać w tempie, na które stać najlepszych. Ponownie zapraszam do przeglądu statystyk FL.
Popatrzmy np. takie GP Bahrajnu 2018. Jadący z tyłu Grosjean zakłada kolejne świeże supersofty na 11 okrążeń przed metą i wykręca trzeci najlepszy czas, trzy dziesiąte sekundy od najlepszego czasu Bottasa, ustanowionego na świeżych pośrednich (!) na 22 okrążeniu (!!). Na trzecim miejscu wyścig kończy Hamilton, sześć sekund za czołówką i prawie minutę przed czwartym Gaslym, z najszybszym czasem okrążenia o jedną dziesiątą lepszym od Grosjeana, wykręconym na zjechanych (25 okrążeń) pośrednich. I teraz z ręką na sercu powiedz, że mając do zdobycia dodatkowy punkt i możliwość bezpiecznej zmiany opon Hamilton nie zjechałby po supersofty lub przynajmniej świeże softy i nie przebiłby wszystkich o sekundę, i że byłoby to w mniejszym stopniu "parodią" niż analogiczne próby Grosjeana czy Sirotkina (świeże supermiękkie założone na 16 okrążeń przed metą, ósmy najlepszy czas, pół sekundy za Grosjeanem).