Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez Kamil F1 Pn sie 13, 2007 17:14  

sowa_kubica_fan napisał(a):Myślę więc, że te przepisy nie zmienią wyglądu F1 na lepszy tylko na gorszy.


Zgadzam się lecz nie wiadomo co wejdzie w życie, a co nie narazie możemy narzekać lecz potem za parę lat zrezygnują z tego i się o tym nie wspomną poczekamy zobaczymy jak ja to mówię lecz wątpię że to wszystko jak już mówiłem "wejdzie w życie" :) Dziękuję za uwagę
http://f1forum.formula1.pl/index.php :)

^^F1> tam mnie znajdziesz :D
Avatar użytkownika
Kamil F1
 
Dołączył(a): Pn lut 19, 2007 10:56
Lokalizacja: Wieluń
GG: 7218555

Postprzez TobaccoBoy Pn sie 13, 2007 18:09  

sowa_kubica_fan, co ty za przeproszeniem p**rdolisz ??? To popis ignorancji (bo nawet nie zadałeś sobie trudu przeczytania reszty postów) i nieznajomości realiów f1.

Jak widać ja i slipstream nie przemówiliśmy do wielu. Obecne przepisy ucięły sporo kosztów (zamrożenie rozwoju silnika na 4 lata to nawet do 250 mln $ koszta), ale "eksp-ierdy" się odezwały. Bo jak nazwać osoby, które narzekają na coś o czym nie mają zielonego pojęcia. Następne rozwiązania pozwalają na to, by biedniejsze zespoły jak i te które w nie mogą sobie pozwolić na rozdmuchany budżet (jak Renault) przez te oszczędności nie przestały być konkurencyjne.
Czy komuś sie marzy sytuacja jak w 2002, gdy dwa zespoły zbankrutowały, a tylko przez wprowadzenie wielu przepisów uratowało Minardi, Jordana w 2003-04.

A choćby kolega wie, iż etanol jest bardziej kaloryczny od benzynki???


Przepraszam moderatorów za ten wybuch, ale post sowy to skrajny przykład nieznajomości tematu (inna sprawa, że "bije rekord" w nieprzespanych godzinach).
TobaccoBoy
 

Postprzez Darth ZajceV Pn sie 13, 2007 19:13  

Podpisuję się pod postem Tytowniowego rękami i nogami. Sowa masz przed nazwiskiem tytuł inżyniera mechaniki? Małe skrzydełka mają wpływ na sztywność konstrukcji? No nie wiem... To wytłumacz jak i dlaczego porpawiła się sztywność bolidów Ferrari po wprowadzeniu małych skrzydełek przed samym kokpitem podczas GP Francji. Ponadto co mają do tego strefy zgniotu jak testy zderzeniowe przeprowadza się na wersji monocoqe (tak to się pisze?? :D) bez mały skrzydełek.

sowa_kubica_fan napisał(a):Poza tym kiedyś na pewno w F1 będą prędkości przekraczające 500 km/h, więc te zmiany nie mają większego sensu.


:LOL: Po pierwsze federacja na to nie pozwoli, po drugie przeciążenia dochodziły by do niesamowitych wartości, a po trzecie granica szybkości reakcji kierowcy raczej kończy się przed tą prędkością, po czwarte wypadek przy tej prędkości na 99% byłby śmiertelny... dla tego bolid F1 nie będzie tak szybki.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez sowa_kubica_fan Pn sie 13, 2007 20:58  

Darth ZajceV napisał(a):
sowa_kubica_fan napisał(a):Poza tym kiedyś na pewno w F1 będą prędkości przekraczające 500 km/h, więc te zmiany nie mają większego sensu.


:LOL: Po pierwsze federacja na to nie pozwoli, po drugie przeciążenia dochodziły by do niesamowitych wartości, a po trzecie granica szybkości reakcji kierowcy raczej kończy się przed tą prędkością, po czwarte wypadek przy tej prędkości na 99% byłby śmiertelny... dla tego bolid F1 nie będzie tak szybki.


Dlaczego ty wszystko przesądzasz? I do Tytoniowego -nie jestem jak on to napisał "eks-pierdem", lecz wiem więcej o aerodynamice niż ty.

PS A ciekawe czy byś na szybcika powiedział wszystkich mistrzów świata...
Wiele razy słyszałem tekst w stylu "on robi ze mnie idiotę!" To nieprawda. Osoba, która tak mówi sama z siebie robi idiotę. Ktoś inny po prostu jej to uświadamia :D
Avatar użytkownika
sowa_kubica_fan
 
Dołączył(a): N paź 22, 2006 9:51
Lokalizacja: Poznań

Postprzez slipstream Pn sie 13, 2007 21:05  

sowa_kubica_fan napisał(a):PS A ciekawe czy byś na szybcika powiedział wszystkich mistrzów świata.

Ciekawe czt byś na szybcika wymienił składowe kolory druku offsetowego... Co to w ogóle ma do rzeczy ? Od recytowania tabelki z mistrzami nie dostaje się tytułu znawcy F1 bo dla szpanu i tak każdy by się mógł tego wykuć i w towarzystwie pokazywał innym jacy to są malutcy.

sowa_kubica_fan napisał(a):Poza tym kiedyś na pewno w F1 będą prędkości przekraczające 500 km/h

Za dużo gier w stylu Ballistic ?

sowa_kubica_fan napisał(a):lecz wiem więcej o aerodynamice niż ty

Słodkim narcyzmem, w najlepszym przekonaniu dużą dawką przekonania do się samego mi tu zalatuje. I nic nie jest w stanie wytworzyć oporu aerodynamicznego by te zapędy wyhamować.

sowa_kubica_fan napisał(a):Chcąc usunąć te wszystkie elementy, które są dzisiaj bardzo ważne (deflektory, kominki, skrzydełka na osłonie silnika itd.) spowodują spadek sztywności konstrukcji, a co za tym idzie kokpitu, strefy zgniotu i zmniejszenie przyczepności a nie na odwrót jak planują.

Więc panie ekspert, jak taki boczny deflektor wpływa na bezpieczeństwo podobnie jak rogi McLarena czy BMW ? Jak coś doczepionego do pokrywy silna wpływa na poziom bezpieczeństwa które jest zdeterminowane konstrukcją monocoque'a do którego tas pokrywa jest tylko dokręcona ? Zechciej najpierw choć rzucić okiem na plany konstrukcyjne bolidu a potem uważać się za lepszego od innych i brać się za pisanie takich bzdur. Zapewne przy okazji wypadku Roberta naoglądałeś się jak testuje się na bezpieczeństwo taki kokpit - zero podczas tego crash-testu lotek na kokpicie.
I jeszcze jedno. Kto kiedykolwiek napisał ze te zmiany mają zwiększyć przyczepność ? no tak, zapomniałem znasz się lepiej od nas wszystkich razem wziętych. Zawsze przy okazji tych zmian mówiono o utracie przyczepności aerodynamicznej jako celowym i planowanym zabiegu, a zrekompensować to miało zwiększenie przyczepności mechanicznej przez przywrócenie slicków.
Ostatnio edytowano Pn sie 13, 2007 21:07 przez slipstream, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Sanchez Pn sie 13, 2007 22:51  

Szczerze mnie post kolegi sowa_kubica_fan ubawił. Zwłaszcza te 500 km/h ... :-D
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez TobaccoBoy Pn sie 13, 2007 23:25  

Chwila, chwila, kiedyś Wołek w NSport tym straszył i cos o "rozwiązaniu tej bandy" mówił... :P :razz:
TobaccoBoy
 

Postprzez aba Pt sie 17, 2007 22:15  

Sanchez napisał(a):Zwłaszcza te 500 km/h ...


Niema smiacia z tych 500km/h
sowa_kubica_fan pewnie widzial jak TGV rozpedzil sie do grubo ponad 500km/h
A jako grosse specialist od aerodynamiki kolega sowa_kubica_fan wie ze bolid i ogromniasta lokomotywe niewiele dzieli tak wiec reszty sie domyslil. Skoro wazaca kilkadziesiat ton ciuchcia moze gnac ponad piec stowek to ten wyczyn niemoze byc niczym trudnym dla bolidu.
:D :-D :spoko: :haha: :brawo:
Obrazek Michael Schumacher, to taki Richard Petty F1 :diabełek:
Avatar użytkownika
aba
 
Dołączył(a): So lip 21, 2007 22:44
Lokalizacja: Cracov
GG: 9716087

Postprzez K9G So sie 18, 2007 15:42  

sowa_kubica_fan napisał(a):Poza tym kiedyś na pewno w F1 będą prędkości przekraczające 500 km/h,


Teraz to Cie ponioslo :) Jak by bolidy mialy jezdzic 500, to juz dawno by po tyle jezdzily. Robia wlasnie wszystko, zeby miedzy innymi temu zapobiec. Po co by likwidowali 3.0 V10 dla V8 2.4? Napewno nie po to, zeby bolidy jezdzily w przyszlosci 500 :) Gwarantuje Ci, ze bolidy nawet nigdy nie przekrocza 400 :) Chyba, ze na chwilke, bo odrazu cos zrobia zeby temu zapobiec.
Nie bede dalej dyskutowal, bo nie mam takiej wiedzy jak wy, ale akurat to stwierdzenie mnie zmiazdzylo :)
Avatar użytkownika
K9G
 
Dołączył(a): Wt mar 14, 2006 15:26
Lokalizacja: KRK

Postprzez TobaccoBoy So sie 18, 2007 15:57  

Po co by likwidowali 3.0 V10 dla V8 2.4?


Główną przyczyną były koszta rozwoju 3L V10, które drastycznie z roku na rok rosły i to szybko. Oczywiście, względy bezpieczeństwa też odgrywały dużą rolę, ale nie były sztandarową przyczyną zmiany przepisów.

Po prostu robienie coraz nowszych silników (i ich modernizacja oraz konserwacja) było za drogie. Zaś 2,4 L V8 nie dość, ze jest o wiele tańszy w eksploatacji, to i mniej awaryjny (z powodu tego, iż ma o wiele mniej ruchomych elementów).


A co do tych 400-tu kilosów - oczywiście można (w obrębie przepisów) skonstruować taki pakiet aero (i dać do tego odpowiednio ustawiona skrzynie biegów), by osiągać te 4 stówy na pace, ale to nie ma najmniejszego sensu. Na cholerę możliwość dociągania do tych 400-tu na prostej, skoro w F1 to nie jest tak istotne. Tu ważniejsze jest przyspieszenie i prędkość na zakrętach, a tego nie można pogodzić z szybkością na prostych.

To tyle w temacie.
TobaccoBoy
 

Postprzez SoBcZaK So sie 18, 2007 16:16  

sowa_kubica_fan napisał(a):Poza tym kiedyś na pewno w F1 będą prędkości przekraczające 500 km/h, więc te zmiany nie mają większego sensu.

:rotfl: chłopie nie wiem na jakim torze to zrobią....

sowa_kubica_fan napisał(a):powodują spadek sztywności konstrukcji, a co za tym idzie kokpitu, strefy zgniotu i zmniejszenie przyczepności, a nie na odwrót jak planują. Te właśnie rzeczy spowowdowały, że niektórzy kierowcy jeszcze żyją, bo gdyby nie te rzeczy, to Robert Kubica, Ralf Schumacher, czy Lewis Hamilton, już dawno by kopnęli w kalendarz.

od kiedy to te wszystkie pierdółki ratują życie kierowcą?
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez barteks Śr lis 21, 2007 10:21  

Podczas testów Formuły 1 w Jerez zespoły bedą korzystały z opon typu 'slick' :!:

Opony bez rowków miały być wprowadzone już w 2008 roku, lecz zostało to przesunięte na sezon 2009.

Prawdopodobnie w sezonie 2008 będą zabronione koce grzewcze na opony :!:

Bridgestone will reportedly supply slick tyres for Formula One teams to trial at the upcoming test in Spain.

The FIA announced earlier this year that the planned 2008 reintroduction of slicks, which were banned in favour of the current grooves at the end of 1997, would now be delayed.

But the Dutch magazine Formule 1 Race Report claims that every team will be given several sets of slicks to try at Jerez early next month, ahead of the likely reintroduction of the tyres in 2009.

The publication quotes a BMW Sauber spokesman, and also the concurrence of the Red Bull

teams and Honda, as confirming the news.


The Jerez-spec slicks will reportedly be based on the slick tyre currently produced by Bridgestone for the GP2 series.

It is also reported that tyre-warming blankets will not be allowed in 2008.


http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/n ... 2728.shtml
Obrazek
Avatar użytkownika
barteks
 
Dołączył(a): Pt sie 24, 2007 14:04

Postprzez Pokwa Śr lis 21, 2007 10:26  

Oooooo ja o tym nie wiedziałem. Mógłby ktoś wytłumaczyć laikowi jaka jest różnica w jeździe na slickach, a na oponach rowkowanych. I czy w slickach też się orbi opony miękkie i twarde ?
Miss You Kimi!
http://www.takeagift.pl/polecam:71634 Jak mnie nie lubisz to wejdź, zarejestruj się i wypełnij startową ankietę. Będę Ci dozgonnie wdzięczny.
Avatar użytkownika
Pokwa
 
Dołączył(a): Pn paź 01, 2007 18:55
Lokalizacja: Toruń
GG: 20964581

Postprzez sadektom Śr lis 21, 2007 10:42  

Na pelnych slickach masz wieksza przyczepnosc mechaniczna.
Avatar użytkownika
sadektom
 
Dołączył(a): Pn wrz 19, 2005 10:58
Lokalizacja: Kolno woj. podlaskie
GG: 1067561

Postprzez Pieczar Śr lis 21, 2007 10:54  

Prawdopodobnie w sezonie 2008 będą zabronione koce grzewcze na opony

Czyli tak jak jest w CCWS. Będzie ciekawie jeszcze w połączeniu z brakiem TC. Na pierwszych 2,3 okrążeniach po wyjeździe z bosku kierowcy będą musieli uważać, bo będzie łatwiej wpaść w poślizg.
Pokwa napisał(a):Oooooo ja o tym nie wiedziałem. Mógłby ktoś wytłumaczyć laikowi jaka jest różnica w jeździe na slickach, a na oponach rowkowanych. I czy w slickach też się orbi opony miękkie i twarde ?

Różnica jest taka, że w slickach masz większą powierzchnię styku opony z podłożem co daje większą przyczepność. Opony twarde i miękkie też się robi (na to nie ma wpływu rodzaj opony).
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron