Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez bartoszcze Pt wrz 13, 2019 17:04  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Kazik napisał(a):Jacyś Włosi podali...którzy?

Binotto powiedział w wywiadzie dla "La Gazzetta dello Sport".
Oficjałki oczywiście jeszcze nie ma, bo procedura jest dłuższa, ale jednomyślna zgoda zespołów była konieczna.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Kazik Pt wrz 13, 2019 17:07  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

No to poczekamy na potwierdzenie takiej zmiany. Coś mi tu nie pasuje na ten moment.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez bartoszcze Pt wrz 13, 2019 19:00  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dwa tygodnie temu AMuS pisał, że koncepcja jest poważnie rozważana. Dziś jest informacja, że zespoły się zgadzają, i to z pierwszej ręki.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez pascal Pt wrz 13, 2019 19:16  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Trochę mnie zastanawia argument przeciwko "co jak okaże się że sobota jest ciekawsza niż niedziela" :D
To źle? Jeżeli wyścigi niedzielne mają być tak samo ciekawe jak teraz, a sobota ciekawsza niż była (a nawet ciekawsza niż teraz niedziela) to chyba dla kibiców dobrze? Czy coś źle rozumiem i mamy równać w dół?
Avatar użytkownika
pascal
 
Dołączył(a): Cz mar 12, 2009 22:40

Postprzez F1V0 Pt wrz 13, 2019 20:19  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Wg plotek ten format ma obowiązywać tylko na niektórych torach na których da się wyprzedzać, wiec Monako odpada.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez mortis Pt wrz 13, 2019 22:33  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

To już w ogóle głupota. Zmiany dla zmian, żeby pokazać "że coś robimy". Przydałoby się trochę zmian, ale ja bym je widział w zupełnie innych miejscach - na przykład wydłużenie czasu pitstopów - dwie sekundy to patologia - ograniczenie ilości osób uprawnionych do zmiany kół? Powrót tankowania? Jedyna zmiana jaką bym dopuścił w formacie kwalifikacji to tzw. superpole. To by było widowiskowe i sprawiedliwe.
Ale niestety tylko czekać na jakieś "push to pass" albo jeszcze durniejszy "fan boost"...
mortis
 
Dołączył(a): Wt cze 06, 2017 18:54

Postprzez F1V0 Pt wrz 13, 2019 22:54  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

@mortis
w formacie kwalifikacji to tzw. superpole. To by było widowiskowe i sprawiedliwe.

W sensie każdy wyjeżdża po kolei i robi jedno kółko pomiarowe? Jeśli o to chodzi to gdzie tu sprawiedliwość? W Formule E jest coś takiego i w Rzymie w kwalifikacjach na przesychającym torze gdzie Lotterer jechał jako ostatni, w najlepszych warunkach i pomimo bardzo dużego błędu i tak z dużą przewagę zdobył pole position.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez bartoszcze So wrz 14, 2019 8:06  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Plus superpole oznacza że czekamy na kolejne przejazdy... i czekamy...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Buczer So wrz 14, 2019 9:32  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Koncepcja jednego okrążenia kwalifikacyjnego (zaczynamy od od ostatniego w klasyfikacji generalnej kierowcy) F1 już była (z tego co pamiętam chyba w okolicach 2005 roku) i choć mi osobiście, a także sponsorom, reklamodawcom i TV bardzo przypadła do gustu, to większości kibiców (w tym kibiców sukcesu) i ważniejszym, czołowym zespołom już nie.

Plusy?

Niewątpliwie reklamodawcy, sponsorzy zespołów z dołu (ale także środka) stawki mają w końcu długą i pełną ekspozycję przez pełne okrążenie, które o czymś stanowi. Dla takiego Orlenu, którego ekspozycja jest w czasie kwalifikacji bardzo mizerna, w pełni pokazywany przejazd dwóch aut byłby dużym atutem. Zresztą dla większości zespołów pomijając może czołową trójkę.

Dla TV również. Realizacja takiego formatu kwalifikacji jest bardzo prosta, nie da się przegapić najciekawszych momentów, a dodatkowo oglądalność takiego formatu, była wyższa niż dzisiaj, gdzie często Q1 jest w ogóle pomijane w wielu domostwach. W formacie jednego okrążenia oglądalność mimo wszystko była wyższa, a ludzie chętniej oglądali dół stawki (gdzie mogli w pełni zobaczyć styl jazdy i bolidy słabszych zespołów, które w transmisji wyścigu znikały) niż dziś Q1 gdzie i tak zobaczymy nic nie wnoszące przejazdy czołowych zespołów.

I dla mnie emocje. Raz, że mając prosty pakiet TV mogłem zobaczyć zmagania Sato, Ide na tle Buttona np, zobaczyć różnice w stylu jazdy między Montoyą a Coulthardem (w dużej mierze ujęcia z kokpitu) co robiło duże wrażenie jak dla mnie (tak wiem, ze dziś mogę też mieć otwarte 2 laptopy, wykupić pakiet F1 do tego co posiadam w Eleven, włączyć drugi TV i mieć jeszcze "lepiej" ale nie zawsze tędy droga) to jeszcze wizja, że to tylko to jedno, jedyne mierzone okrążenie powodowała zdecydowanie większe napięcie u kierowców i oglądających (jeden błąd Michaela Schumachera i po starcie z pierwszego rzędu, jeden błąd JPM i startujemy z końca stawki, każdy zakręt każdego okrążenia był o coś).

Nie mogło dojść do kuriozalnych sytuacji, gdzie na Monza wygrywa ten kto wjedzie w strugę powietrza kolegi, w Monaco ten kto zdążył uzyskać dobry czas okrążenia nim Schumacher celowo zablokował przejazd, a na Węgrzech uzyskanie czystego przejazdu jest loterią.

Minusy?

Proste. Swego rodzaju niesprawiedliwość. Ten kto startuje jako pierwszy, nie będzie miał tak nagumowanego toru jak ten co wyjedzie ostatni. Co więcej? Każda anomalia pogodowa mogła totalnie wypaczyć wyniki. Jeśli deszcze przyszedł w połowie kwalifikacji wiadomym było, że Ci "lepsi" siłą rzeczy będą "za gorszymi". Inna sprawa, że choć było to totalnie nieuczciwie, to jakie budowało emocje na sam wyścig!

Dlatego dla mnie taki tryb kwalifikacji mógłby wrócić. Ale do tego nigdy nie dojdzie, bo najważniejsi tego sportu (Ferrari, Mercedes, RedBull) nigdy się na to nie zgodzą. Tracą ekspozycję swoich bolidów (mniej przejazdów w TV), wzrasta ryzyko (tylko jeden przejazd), a wariacje pogodowe mogą wypaczyć mistrzostwa.

-- So wrz 14, 2019 10:46 --

I dodam jeszcze, że jestem ogromnym zwolennikiem powrotu tankowania do F1. Dla mnie od zawsze był to nieodłączny element tego sportu. Oczywiście, że samo tankowanie zawsze stanowiło element niebezpieczeństwa, ale także budowało emocje, napięcie. A prawda jest taka, że Formula 1 to emocje. Jeśli ma być jedynie bezpiecznie to proponuje E-Sport. Prawda jest taka, że jak byśmy nie zaklinali rzeczywistości, kierowcy F1 są "bohaterami" dla wielu bo ryzykują życie, zdrowie, bo trzeba mieć "duże jaja" aby takim kierowcą być i sam talent często nie wystarczy. Dlatego tak bardzo kocha się kierowców, którzy ryzykują, którzy często mają mniejsze zdolności ale wygrywają wchodząc na inny stopień ryzyka niż inny kolega z zespołu, który ryzyka nie podejmuje. Dlatego kochało się Sennę czy G. Villeneuva choć skończyli tragicznie. Oni są byli i będą ikonami talentu, ale też odwagi, braku kalkulacji. A ludzie to kochają.
Wracając zaś do tematu, tankowanie zwiększało czas pobytu w boksie, budowało to dodatkowo napięcie, ale też bolidy były szybsze, a opony były w stanie dłużej wytrzymać (bo kalkulacja z lżejszym bolidem często była opłacalna). Zresztą to jeden z aspektów Formuły 1, gdzie nie trzeba martwić się o oszczędzanie paliwa (w takim stopniu) oraz o trwałość opon. A ja jestem zwolennikiem F1, gdzie kierowca ma jechać jak najszybciej, a nie zarządzać paliwem i oponami.
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez manieq So wrz 14, 2019 9:49  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

F1V0 napisał(a):Wg plotek ten format ma obowiązywać tylko na niektórych torach na których da się wyprzedzać, wiec Monako odpada.

Czyli dalej komplikujemy zasady. Mam kilku znajomych, którzy poprzez wspólne wypady na gokarty i granie w ścigałki zaczęli oglądać ze mną F1. W związku z tym, spadł na mnie obowiązek tłumaczenia zasad i powiem, że bywa trudno.
I want to believe
Avatar użytkownika
manieq
 
Dołączył(a): Wt sie 11, 2009 23:32

Postprzez Kazik So wrz 14, 2019 11:02  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Cyt. z głównej:
"Według uzyskanych informacji, zespoły miały wyrazić zgodę na wypróbowanie nowych formatów maksymalnie podczas trzech rund w 2020 roku. Ponadto zatwierdzenie zmiany będzie wymagało jednomyślnego porozumienia ekip. "
Te max trzy tory to losowo? :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Buczer So wrz 14, 2019 11:19  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Kazik napisał(a):Cyt. z głównej:
"Według uzyskanych informacji, zespoły miały wyrazić zgodę na wypróbowanie nowych formatów maksymalnie podczas trzech rund w 2020 roku. Ponadto zatwierdzenie zmiany będzie wymagało jednomyślnego porozumienia ekip. "
Te max trzy tory to losowo? :wink:


Monza, SPA i Austria. Ewentualnie Chiny. Raczej z takim założeniem patrząc na dostępne tory ustalono limit "3".
Zakładam, że format ten w Monaco, na Węgrzech i Singapurze się nie sprawdzi :evil:
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez Kazik So wrz 14, 2019 13:10  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

A może Australia na dobry początek? Jakiś tam eksperyment Berniego w qualu był swego czasu, z którego szybko się wycofano (tzn. od razu się wycofano).
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez F1V0 So wrz 14, 2019 13:44  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

@Kazik
No w Australii byłby problem, bo w wyścigu kwalifikacyjnym stratowaliby w odwróconej kolejności generalki.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez Kazik So wrz 14, 2019 14:26  Re: Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

@F1V0
Ja już tak z "przymrużeniem oka" traktuję te wszystkie próby uatrakcyjniania F1 na siłę wbrew jakiejś tradycji. Jest nowy "rząd" i non stop myśli w tym temacie... :wink:
W Australii pojechaliby w/g generalki z tego roku (nie wszyscy pewnie). Latifi na czele...
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości