Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez K Pn cze 18, 2007 22:35  Zmiany w F1 → planowane, jak i wprowadzone

Dotarłem do proponowanych przepisów na lata 2011-2014. Dokument opracowali konsultanci techniczni FIA. Tam jest mowa m.in. o silnikach: "Każdy silnik będzie musiał wytrzymać 5 GP, a nie 2 jak obecnie".

Poza tym proponowana pojemność to 2,2l , V6, biopaliwo, 770KM +KERS i moment obrotowy max 10000.

Przy obecnych licznych defektach wygląda na to, że zespoły będą musiały sporo popracować nad silnikami. Chociaż zastanawia mnie czy przepisy też obejmą skrzynię biegów, czy nie (nie wiem jak z nią jest obecnie - też musi wytrzymać?).

Źródło: F1 racing nr 35 "Przepisy na rok 2011".

W świetle głosów o tym, że cięcie kosztów trzyma zespoły w F1 posunięcie wydaje się logiczne, chociaż zastanawiam się ile trzeba będzie wydać na zrobienie tak wytrzymałego i niezawodnego silnika. Prognozowana oszczędność 30% paliwa, to raczej kropla w morzu kosztów zespołów. Nie znam dokładnie liczb, ale jeżeli nawet bolid pali ok 60l/100km (poprawcie mnie jak źle mówię), to i tak na pewno wyścig nie wpływa znacząco na pogorszenie stanu środowiska - dwadzieścia bolidów przez 2h to nie tragedia, a raczej populizm ekologów.

Myślicie, że te przepisy przejdą?

PS.: znalazłem dwa niezłe filmiki z silnikami, może znacie, a może nie :)

http://www.youtube.com/watch?v=vyr5zE7Tets

http://www.youtube.com/watch?v=3R3F18MLw3Y
Avatar użytkownika
K
 
Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 19:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Darth ZajceV Pn cze 18, 2007 23:40  

Memphis napisał(a):
TobaccoBoy napisał(a):Teraz gdyby nie ograniczenia to byłoby kilka zespołów zamiast obecnych 11.

Jakoś nie sądzę, F1 to taki swietny nośnik reklamowy, ze napewno twoje apokaliptyczne wizje nie sprawdziły by się. Poza tym teraz jest taniej i dzięki temu ogladamy takie beznadziejne teamy bez ambicji jak choćby Spyker czy też cztery jeżdżące puszki napoju energetycznego.


To, że ktoś jeździ słabo nie znaczy, że nie ma ambicji (odsyłam do czerwcowego F1 Racing)

TobaccoBoy ma niestety cholerną rację. F1 stoi na kasie. przypadek Williamsa pokazuje jak przez kasę mistrzowski zespół się praktycznie stoczył, to samo Jordan. Trzeba ciąć koszty, ale nie w sposób aktualnie proponowany przez FIA. Silnik na mieć GP? Jak dadzą radę to OK. KERS? OK, może być ciekawie. 770KM? Teraz silniki mają mniej więcej tyle (mówi się, że od około 750 do 800 koni). Standaryzacja aero? Bez jaj, to jak na mój gust był by pierwszy gwóźdź do trumny F1. Biodiesel i 10 000 RPM? Nie róbcie mi tego i innym (drugi gwóźdź).

Ciekawi mnie też czy Bernie i cała paczka analityków zrobiła dokładny kosztorys proponowanych zmian. Wynalezienie nowej technologii będzie tańsze niż dopracowywanie obecnej? No nie wiem.
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez K9G Pn cze 18, 2007 23:46  

K napisał(a):i moment obrotowy max 10000.


No to koncze przygode z f1 wtedy. Bez jaj. To juz moj zx 1.4 bedzie mial lepszy dzwiek :/
Avatar użytkownika
K9G
 
Dołączył(a): Wt mar 14, 2006 15:26
Lokalizacja: KRK

Postprzez slipstream Wt cze 19, 2007 7:50  

K napisał(a):Myślicie, że te przepisy przejdą?


Bardzo obszerną dyskusję w temacie samego silnika od 2011 roku prowadziliśmy już tutaj, więc polecam zapoznanie się z jej treścią, i pisanie dalej na ten temat w tamtejszym dziale, żeby nie powtarzać już tych samych bzdur tutaj...
Ostatnio edytowano Wt cze 19, 2007 11:17 przez slipstream, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez deZZember Wt cze 19, 2007 9:25  

K9G napisał(a):
K napisał(a):i moment obrotowy max 10000.


No to koncze przygode z f1 wtedy. Bez jaj. To juz moj zx 1.4 bedzie mial lepszy dzwiek :/


To ty oglądasz F1 tylko dla dźwięku czy tam obrotów?? :o

To rzeczywiście, kończ pan tą przygodę...
Avatar użytkownika
deZZember
 
Dołączył(a): Cz lip 14, 2005 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Memphis Wt cze 19, 2007 10:00  

K napisał(a):Poza tym proponowana pojemność to 2,2l , V6, biopaliwo, 770KM +KERS i moment obrotowy max 10000.


Do tego zcasu GP2 i WsbR nas dogoni :bezradny:
Obrazek
Avatar użytkownika
Memphis
 
Dołączył(a): Pn lut 27, 2006 10:15
Lokalizacja: Warszawa
GG: 3483676

Postprzez K9G Wt cze 19, 2007 10:25  

deZZember napisał(a):To ty oglądasz F1 tylko dla dźwięku czy tam obrotów?? Zaskoczenie
To rzeczywiście, kończ pan tą przygodę...

Przeciez zartuje :), ale tak czy siak to by byla porazka :/

Memphis napisał(a):Do tego zcasu GP2 i WsbR nas dogoni

Otoz to!. Wtedy krolowa sportow motorowych bedzie seria GP2 :P:P:P


PS. Ja czekam tylko na odzyskiwanie energii. Wtedy moze zrobic sie bardzo ciekawie. Kiedy to ma wejsc dokladnie? 2k9???
Avatar użytkownika
K9G
 
Dołączył(a): Wt mar 14, 2006 15:26
Lokalizacja: KRK

Postprzez TobaccoBoy Wt cze 19, 2007 10:28  

Standaryzacja aero? Bez jaj, to jak na mój gust był by pierwszy gwóźdź do trumny F1.


Bo żeś ciemniak i tyle :-P

Standaryzacja na dobra sprawę w F1 jest już od wieeeelu lat. Tyle, ze ty nie rozumiesz pojęcia standaryzacja.
Spójrz na obecne przepisy co do wymiarów bolidów. Wiele elementów już ma określone wymiary i tyle.
Standaryzacja proponowana od 2010 to zaostrzenie obecnych przepisów względem wymiarów aut. Po prostu bedzie więcej określonych wymiarów, które na kontroli muszą być zgodne z tym co jest w regulaminie.
To nie będą takie same bolidy. Tylko podobniejsze.

A w CCWS, IRL i GP2 bolidy są takie same bo dostarcza je tylko jeden dostawca nadwozi, wiec jakie maj być....

Opanujcie się, nie siejcie kłamliwej bzdury kilku pseudo-ekspertów...
Ostatnio edytowano Wt cze 19, 2007 11:06 przez TobaccoBoy, łącznie edytowano 1 raz
TobaccoBoy
 

Postprzez Darth ZajceV Wt cze 19, 2007 10:58  

TobaccoBoy napisał(a):Bo żeś ciemniak i tyle :-P


Dzięki :D

TobaccoBoy napisał(a):Standaryzacja na dobra sprawę w F1 jest już od wieeeelu lat. Tyle, ze ty nie rozumiesz pojęcia standaryzacja.
Spójrz na obecne przepisy co do wymiarów bolidów. Wiele elementów już ma określone wymiary i tyle.
Standaryzacja proponowana od 2010 to zaostrzenie obecnych przepisów względem wymiarów aut. Po prostu bedzie więcej określonych wymiarów, które na kontroli muszą być zgodne z tym co jest w regulaminie.
To nie będą takie same bolidy. Tylko podobniejsze.

A w CCWS, IRL i GP2 bolidy są takie same bo [b]dostarcza je tylko jeden dostawca nadwozi
, wiec jakie maj być....

Opanujcie się, nie siejcie kłamliwej bzdury kilku pseudo-ekspertów...


Z tego co tu i ówdzie publikowano zrozumiałem, że chcą zrobić takie same nadwozia bolidów, no ale mogę się mylić. Jeśli ma być tak jak mówisz to w zasadzie ten gwoźdź można wyciągnąć :P

PS. Może jednak przenieśmy się do topicu podanego przez slipstream'a
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez slipstream Wt cze 19, 2007 11:24  

[mod]Dobra, wydzieliłem zagadnienie bo w temacie silników ew. turbodiela od 2011 nie chcemy znowu kłótni o pakiet aero.

Tyle że zanim ktoś napisze coś w tej kwestii już nie sugeruję, ale żądam z zapoznaniem się i wzięcie sobie do serca tej podstawowej uwagi co napisał TobaccoBoy żeby znowu nie pisać bredni wynikających z potrzeby krytyki dla krytyki na rzucone hasło bez zrozumienia o co naprawdę chodzi.[/mod]
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Sanchez Wt cze 19, 2007 11:38  

K napisał(a):i moment obrotowy max 10000


Chodzi chyba o predkość obrotową, a nie moment obrotowy :-)
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Jędruś Wt cze 19, 2007 16:02  

Sanchez napisał(a):Chodzi chyba o predkość obrotową, a nie moment obrotowy Uśmiech


Z pewnością :grin:
To na razie odległe czasy. Najpierw musimy zaczekać do 2009 bo w tedy też wprowadzą ciekawe zmiany.
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez Jacobser Cz cze 21, 2007 19:22  

Ja uważam, że nie ma sensu wybiegać aż tak daleko w przyszłość. Na pewno nie przejdzie zapis o 5 GP na jednym silniku. Przy obecnej technologii wydaje się to niemożliwe, góra to 3 wyścigi. Napewno zaś przejdą nowe jednostki. 2,2 litra to kolejny krok do tyłu ale niestety takie mamy czasy i teraz bardziej chodzi o bezpieczeństwo niż widowiskowość.
Formuła 1 - formuła,którą kochasz.
"F1 Racing"
Jacobser
 
Dołączył(a): Śr lis 23, 2005 21:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slipstream Cz cze 21, 2007 20:29  

Jacobser napisał(a):i teraz bardziej chodzi o bezpieczeństwo niż widowiskowość

A ile to już razy na tym forum było wałkowane o tych populistycznych narzekaniach na bezpieczeństwo. Proponuję zapoznać się z tematami traktującymi o tych zmianach zanim się napisze takie brednie sfrustrowanego cyfrą 2,2 na papierze
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Phaedra Śr cze 27, 2007 20:49  F1 z ruchomymi skrzydłami i turbo ?

Po zapoznaniu się z raportem na temat aktualnego stanu dyskusji dotyczącej regulaminu F1, obowiązującego od 2011 roku, Światowa Rada Sportów Motorowych FIA uznała, iż najlepszą drogą do uzyskania zamierzonych celów będą przepisy obejmujące:

- 4-cylindrowe silniki turbo o pojemności 1,3-1,5 litra;
- brak ograniczenia obrotów i doładowania;
- przepływ energii w stopniu generującym 300 kW, wliczając energię odzyskaną z układu wydechowego;
- odzyskanie energii 200 kW z układu hamulcowego na przedniej i tylnej osi;
- zwrot energii na prostej rzędu 400-600 kJ;
- biopaliwo dostępne w handlu;
- standardową podłogę opracowaną i dostarczoną przez FIA, ewentualnie inne standardowe elementy aerodynamiczne
- ograniczenie dociążenia o 50 procent w porównaniu z 2007 rokiem;
- ruchome, kontrolowane elektronicznie skrzydła i osłony chłodnic;
- regulowany prześwit celem zwiększenia dociążenia w trakcie jazdy za innym samochodem, ułatwiający wyprzedzanie;
- utrzymanie czasów okrążeń i maksymalnej prędkości na poziomie z 2009 roku;
- ponad 50-procentowe zmniejszenie zużycia paliwa.

źródło :autoklub.pl
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Następna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości