GP SINGAPUR 2018

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez baron Pn wrz 17, 2018 11:35  Re: GP SINGAPUR 2018

Ta "ruchoma szykana" dała nam najwięcej atrakcji we wczorajszym wyścigu. :P
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez Buczer Pn wrz 17, 2018 11:41  Re: GP SINGAPUR 2018

qTeck napisał(a):Jeśli Lewis utrzyma formę do końca sezonu i sięgnie po tytuł to będzie najsilniejszy sezon w jego karierze. Seb i Ferrari zaliczyli wiele wtop, ale w niczym nie umniejsza to faktu, że Hamilton osiągnął szczyt swojej sportowej dyspozycji.
Buczer napisał(a):Brawa dla Sirotkina. Dał Williamsowi tyle czasu antenowego co do tej pory Williams miał zsumowany z wszystkich poprzednich wyścigów. I tam mowa głównie o kolizjach, awariach i skwaszonej minie Clair, a tutaj Sirotkin pokazał naprawdę ładną walkę na torze. Stoczył fantastyczny pojedynek z Perezem (duża w tym też zasługa nieudolności Meksykanina) jak i paroma innymi kierowcami. A to czy przez to stracił prawie kółko do Strolla czy nie, to nie ma obecnie żadnego znaczenia.

Niby tak, ale [kiedyś to było mode ON/off] za moich czasów na takie coś mówiło się "ruchoma szykana".


A jak zaczynałem przygodę z F1 to mówiło się na to Andrea de Cesaris :D ;)
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez Damos Pn wrz 17, 2018 12:20  Re: GP SINGAPUR 2018

Buczer napisał(a):A jak zaczynałem przygodę z F1 to mówiło się na to Andrea de Cesaris :D ;)
Później mówiło się "Trulli train" :)
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Buczer Pn wrz 17, 2018 12:29  Re: GP SINGAPUR 2018

Faktycznie, było tak, już zapomniałem :)
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez lolek99 Pn wrz 17, 2018 13:02  Re: GP SINGAPUR 2018

A później chyba się mówiło tak o Rosbergu z czasów Williamsa.
Avatar użytkownika
lolek99
 
Dołączył(a): Śr kwi 01, 2009 14:59
Lokalizacja: Jodłowa

Postprzez F1V0 Pn wrz 17, 2018 13:03  Re: GP SINGAPUR 2018

@Damos
skąd wiesz, za co i kogo przepraszał? Byłeś tam? :) Równie dobrze mógł przepraszać za nieudolność egzekwowania niebieskich flag. W końcu od za to odpowiada.


Co to znaczy za nieudolność egzekwowania niebieskich flag? Co oni mogli niby zrobić więcej? Jakiś Marshal miał wybiec pod koła Grosjeana żeby ten łaskawie się zatrzymał? Gdyby nie pokazywali Grosjeanowi niebieskich flag to wtedy by był powód przepraszania, a nie gdy Romainowi włączyło się tunelowe widzenie.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez Damos Pn wrz 17, 2018 14:28  Re: GP SINGAPUR 2018

F1V0 napisał(a):Co oni mogli niby zrobić więcej? Jakiś Marshal miał wybiec pod koła Grosjeana żeby ten łaskawie się zatrzymał?
Mało to razy Whiting przekazywał zespołowi: "jeśli zawodnik zrobi/nie zrobi tego a tego to wtedy to i to..."?
Tak było w przypadku nieprzepisowej obrony, naruszania limitów toru czy jazdy w niebezpieczny sposób lub jazdy uszkodzonym bolidem. Było tak również w przypadku ignorowania niebieskich flag.

Zespoły są w kontakcie z Charlim a on z nimi. Wiele razy słyszałeś, jak inżynier mówił kierowcy przez radio: "rozmawiamy o tym z Charlim". Wielokrotnie różni zawodnicy dostawali przez radio ostrzeżenia typu: "Charli mówi, że...". Możliwe, iż w tym przypadku Charlie nic nie robił i po kilku zakrętach ignorowania niebieskich flag Grosjean przez radio nie usłyszał "Charlie mówi, żebyś nie ignorował 'blue flags' i dał drogę szybszym zawodnikom, bo..." Może stwierdził, że źle zrobił?
Nie musiał wbiegać na tor ani wysyłać tam marshala - wystarczyło powiadomić zespół, że zawodnik przegina i mają go postawić do pionu.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez KORraN Pn wrz 17, 2018 18:53  Re: GP SINGAPUR 2018

"Charlie mówi, że..." stosuje się, gdy są jakieś wątpliwości (ścięcie zakrętu, wyprzedzanie poza torem, nieoddanie pozycji itp.), a nie w przypadku jasno określonych zasad - zignorowanie X niebieskich flag = kara. Tutaj Charlie nic nie musiał się dodatkowo odzywać.
KORraN
 
Dołączył(a): Śr sie 29, 2007 12:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez DBR Pn wrz 17, 2018 19:16  Re: GP SINGAPUR 2018

Tylko kazać wywiesić GRO czarną flagę - już nigdy nie zignorowałby niebieskiej.
DBR
 
Dołączył(a): Wt mar 18, 2014 21:27

Postprzez kubusiowy Cz wrz 20, 2018 9:27  Re: GP SINGAPUR 2018

Po pierwsze: mówiłem to już przy ostatnim GP ale nadal twierdzę, że nikt nie powinien mieć wątpliwości, który bolid z dwójki MER i FER jest lepszy/szybszy w tym sezonie.

Nawiązując do samego wyścigu (który był na tyle trudny/nudny do oglądania, że musiałem to rozłożyć na 3 dni):
Zastanawia mnie dlaczego VET oraz tym bardziej VER "zgodzili się" na warunki stawiane przez HAM w pierwszej części wyścigu tj. jechanie zdecydowanie poniżej możliwości bolidu i opon tylko po to żeby pojechać na 1 PIT STOP. Spokojnie mogli zburzyć strategię i dobre samopoczucie Mercedesa, podkręcać tempo i zobaczyć czy HAM zostałby przy swoim tempie i dał się wyprzedzić czy jednak też nagle zacząłby jechać o co najmniej 2s szybciej. Wiem, że zjazd do alei serwisowej jest wyjątkowo czasochłonny na tym torze ale patrząc na tempo prezentowane w wyścigu ciężko mi uwierzyć, że 1 PIT był strategią szybszą od 2 PIT.
Avatar użytkownika
kubusiowy
 
Dołączył(a): Wt cze 29, 2010 14:08
Lokalizacja: Łódź
GG: 2581849

Postprzez Woolf Cz wrz 20, 2018 9:51  Re: GP SINGAPUR 2018

kubusiowy napisał(a):ciężko mi uwierzyć, że 1 PIT był strategią szybszą od 2 PIT.

Gdyby 2 postoje były strategią szybszą, jestem więcej niż pewien, że taką właśnie wybierałyby zespoły. Na niekorzyść 2-postojowej strategii działa konieczność wyprzedzania (strata sekund) i wysokie ryzyko SC, który mógłby zrzucić kierowcę w głąb stawki.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez qTeck Cz wrz 20, 2018 10:06  Re: GP SINGAPUR 2018

kubusiowy napisał(a):ciężko mi uwierzyć, że 1 PIT był strategią szybszą od 2 PIT.

Gdyby wszyscy jechali systemem rajdowym, czyli wyłącznie na czas to 2 pity byłyby szybsze, ale na takich torach jak w Monaco czy Singapurze pozycja jest niemal wszystkim. Lepiej jechać wolniej a wysoko, niż szybko, ale w tyle stawki. Zresztą posłuchaj wypowiedzi kierowców, którzy zakwalifikowali się na pozycjach 7.-10. - wszyscy mówili, że lepiej im było być niżej ale ze swobodą doboru opon.

Jedyne co mnie dziwiło to strategia Ricciardo. Pod koniec wyścigu miał tak ogromną przewagę nad tyłami, że mógł bez ryzyka zjechać na kolejną zmianę opon. Taki manewr zrobiony na 12-15 kółek przed końcem mógł dać cień szansy na walkę z jadącymi przed nim Finami.
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez idylla Cz wrz 20, 2018 10:10  Re: GP SINGAPUR 2018

Tyle, ze musiałby. Odrabiac blisko 2 sekundy na okrazeniu.

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez Diego Cz wrz 20, 2018 10:24  Re: GP SINGAPUR 2018

idylla napisał(a):Tyle, ze musiałby. Odrabiac blisko 2 sekundy na okrazeniu.


Trudno powiedzieć, czy mógł jechać o tyle szybciej. Natomiast nie było ryzyka spadku na niższą pozycję po zmianie, więc mogli spróbować. A jak by się zdarzył jeszcze jakiś SC to świeże opony po restarcie zawsze na korzyść.

Inna sprawa to właśnie ta przegięta opłacalność strategii 1-stop na wielu torach. To, że tak trudno wyprzedzić i jazda za kimś jest zabójcza sprawia, że pozycja na torze urasta do miana świętości i zespoły robią wszystko, żeby kierowca nie musiał się przebijać nawet przez znacznie wolniejszych kierowców na zużytych oponach (zobaczcie jak Perez się męczył z Sirotkinem, który opon w zasadzie już nie miał). Trudno o bardziej zamulony wyścig, niż taki, w którym praktycznie wszyscy jadą na 1-stop i nikt nie ciśnie, bo się nie opłaca. Ja przysypiałem.
Diego
 
Dołączył(a): N mar 30, 2008 8:35

Postprzez qTeck Cz wrz 20, 2018 10:37  Re: GP SINGAPUR 2018

idylla napisał(a):Tyle, ze musiałby. Odrabiac blisko 2 sekundy na okrazeniu.

Rozpiętość czasowa pomiędzy kierowcami oszczędzającymi opony, a tymi, którzy teoretycznie mogli bardziej "pocisnąć" była spora więc śmiem twierdzić, że różnica rzędu 2 sekund była realna, przynajmniej do spróbowania w sytuacji Ricciardo. Nie zmienia to faktu, że z przyczyn, których pisze Diego, bezpośrednia walka o pozycję i tak byłaby bardzo trudna.
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości