Gran Prix Chin 2019

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez lg2000 N kwi 14, 2019 12:09  Re: Gran Prix Chin 2019

^UP Bączek Kubicy na okrążeniu formującym chyba najlepiej pokazuje jaką ten złom ma przyczepność mechaniczną i jaką robotę wykonuje Robert dojeżdżając nim regularnie do mety. Dopóki Rusell nie zjechał na pitstop w drugim stincie to Robert na hardach był regularnie szybszy. To jest zgodne z tym co mówił wczoraj że lepsze są dla niego opony twarde, bo wtedy tył się tak nie przegrzewa.
Ferrari jak widzę już musi pomagać miszczowi Sebowi, zachować twarz, nawet kosztem punktów zespołowych. :eek:
Avatar użytkownika
lg2000
 
Dołączył(a): Cz gru 06, 2007 18:46

Postprzez cwiek N kwi 14, 2019 12:24  Re: Gran Prix Chin 2019

Buczer napisał(a):
Shaitan napisał(a):a fakt że już teraz Kubica jest na poziomie będącej w pełnym gazie supergwiazdy juniorskich serii musi budzić uznanie i szacunek. To drugie to podkreślam - fakt, nie gdybanie.

Szanuje :D :D :D
Drugi fakt (podkreślam - fakt) to taki, że Gasly jest na poziomie Maxa, a nawet go demoluje.


Sprawdź sobie tempo wyścigowe GR vs RK i MV vs PG. Jeśli w dalszym ciągu nie zrozumiesz, o co nam chodzi to nie wiem jak do Ciebie inaczej trafić.

Łopatologicznie. Tak, RK samymi wynikami przegrywa z Russellem. Wyniki są tym co się liczy w F1 i w każdym innym sporcie.
Niemniej, na wynik w głównej mierze wpływ ma tempo kierowcy. A to RK ma porównywalne z Russellem. Co pozwala sądzić, że RK nie stoi na straconej pozycji w kolejnych wyścigach.
Gdyby Russell dokładał Kubicy sekundę czy nawet pół na okrążeniu to byłoby pozamiatane i marne szanse na walkę pomiędzy nimi. A tak nie jest.

Czy 3-0 w Q i w wyścigach wygląda źle? Tak, wygląda źle i co do tego nie ma dyskusji. Jeśli na koniec sezonu będzie 21-0, 20-1 czy nawet 15-6 to nikt nie będzie wnikał co i jak tylko każdy uzna, że Brytyjczyk zdominował Polaka. Nawet jeśli różnice pomiędzy nimi będą minimalne.
Natomiast sezon ma 21 wyścigów więc poczekajmy z przedwczesnymi osądami. Głównie właśnie ze względu na zbliżone tempo obydwu kierowców na pojedynczym okrążeniu. A no tak, zapomniałem, że jak RK jedzie tempem Russella to tylko ze względu na akurat występującą chwilową słabość Brytyjczyka ;)
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Buczer N kwi 14, 2019 12:43  Re: Gran Prix Chin 2019

cwiek napisał(a):
Łopatologicznie. Tak, RK samymi wynikami przegrywa z Russellem. Wyniki są tym co się liczy w F1 i w każdym innym sporcie.
Niemniej, na wynik w głównej mierze wpływ ma tempo kierowcy. A to RK ma porównywalne z Russellem. Co pozwala sądzić, że RK nie stoi na straconej pozycji w kolejnych wyścigach.
Gdyby Russell dokładał Kubicy sekundę czy nawet pół na okrążeniu to byłoby pozamiatane i marne szanse na walkę pomiędzy nimi. A tak nie jest.


Ja wiem co mówisz. Tyle, że spójrzmy prawdzie w oczy. Kubica ma tempo na poziomie GR jedynie przez krótszą część wyścigu. Z jakiegoś powodu biorą się różnice pod koniec sięgające kilkudziesięciu sekund. Robert albo ma np. bardzo słabe tempo na początku stintu, albo na konkretnej mieszance etc (nie ma to teraz większego znaczenia). Do tego dość często pojawiają się błędy (nie zawsze znaczące różnice to wynik dublowania). Wniosek jest prosty. Bolid Roberta lub Robert opanowuje bolid (w zależności od zwolenników) w bardzo konkretnym zakresie/oknie wyścigu. W pozostałej znacząca traci do GR. Nie ma sensu "łączyć" międzyczasów w jeden najlepszy bo to są sztuczne wyniki (świadczą zazwyczaj o konkretnych ustawieniach bolidu i ich zmianie, ewentualnie błędach). Tak auto Roberta pracuje przyzwoicie przez pewną część wyścigu ale de facto pod koniec i tak walczy we własnej lidze. Robert nie ma tempa wyścigu porównywalnego z GR. Ma jedynie konkretne okrążenia lub momentu wyścigu porównywalne z GR. I nie ma oczekiwać lub sądzić, że w kolejnym wyścigu będzie lepiej. Nic tego nie zapowiada, można jedynie liczyć na nowy bolid dla RK lub cud.
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez cwiek N kwi 14, 2019 12:52  Re: Gran Prix Chin 2019

Kubica ma tempo na poziomie GR jedynie przez krótszą część wyścigu.


Jak tylko pojawią się oficjalne czasy na stronie FIA to w temacie o RK specjalnie dla ciebie je wrzucę. Dzisiaj na pewno RK nie był wolniejszy przez większą część wyścigu.

Z jakiegoś powodu biorą się różnice pod koniec sięgające kilkudziesięciu sekund.

Dzisiaj:
-słabe tempo na początku, prawdopodobnie przez spin ka formation lap - błąd RK, nawet jeśli nie było to spowodowane spinem a po prostu samą jazdą RK to ok, wina Roberta
-Russell zjechał po świeże opony bodajże na 24 okrążeniu. Miał wtedy ok. 10 sekund przewagi nad RK. Wyjechał z boksu ze stratą ok. 15 sekund. RK męczył się na zużytych oponach, strata Russella spadła do kilku sekund, przez co po samym pitstopie na 28 okrążeniu(o czym też po części w kolejnym punkcie) RK wyjechał daleko w tyle. Nie wiem, czy to była jego decyzja, aby zostać tak długo na zużytych oponach, być może, więc uznajmy że to jego kolejny błąd
-problem w pitstopie, opuścili samochód zanim zdjęli lewe przednie koło, RK stracił na tym dobre 15-20 sekund. Też jego błąd?
-na koniec, kiedy GR założył soft było wiadome, że łyknie RK i chyba logiczne, że nie ma sensu porównywać czasów z tych okrążeń.

Nie ma sensu "łączyć" międzyczasów w jeden najlepszy bo to są sztuczne wyniki

Ja nie łącze żadnych międzyczasów. Jeśli uważasz, że czasy okrążeń w wyścigu to to samo co międzyczasy to chyba ta dyskusja nie ma sensu bo kompletnie nie masz pojęcia o czym rozmawiamy.

Robert nie ma tempa wyścigu porównywalnego z GR.

Ma, co pokażę Ci jak tylko będą dostępne oficjalne dane od FIA.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez Buczer N kwi 14, 2019 13:01  Re: Gran Prix Chin 2019

cwiek napisał(a):RK męczył się na zużytych oponach, strata Russella spadła do kilku sekund, przez co po samym pitstopie na 28 okrążeniu(o czym też po części w kolejnym punkcie) RK wyjechał daleko w tyle. Nie wiem, czy to była decyzja, aby zostać tak długo na zużytych oponach, być może, więc uznajmy że to jego kolejny błąd

Ma, co pokażę Ci jak tylko będą dostępne oficjalne dane od FIA.


Robert jechał na 1 pit-stop. George na 2 pit-stopy. Różnica w podejściu. Może też RK liczył na SC, może liczył że opony dłużej utrzymają okienko użytkowe. Ok. Żaden błąd Roberta. Nie zawsze strategia jest optymalna. Dla Georga też w sumie nie była, powinien szybciej zjechać na drugi pit-stop. Błędem za to Williamsa było wykonanie pit-stopu u Roberta.

Ok. Ja się tym tylko zbuduję :) I tak to najlepszy wyścig Roberta, więc nikt go tu chyba nie gani.
Avatar użytkownika
Buczer
 
Dołączył(a): Wt cze 27, 2017 15:53

Postprzez Shaitan N kwi 14, 2019 13:05  Re: Gran Prix Chin 2019

Buczer napisał(a):Robert jechał na 1 pit-stop. George na 2 pit-stopy. Różnica w podejściu. Może też RK liczył na SC, może liczył że opony dłużej utrzymają okienko użytkowe. Ok. Żaden błąd Roberta. Nie zawsze strategia jest optymalna. Dla Georga też w sumie nie była, powinien szybciej zjechać na drugi pit-stop. Błędem za to Williamsa było wykonanie pit-stopu u Roberta.

Ok. Ja się tym tylko zbuduję :) I tak to najlepszy wyścig Roberta, więc nikt go tu chyba nie gani.

Russell jechał też na 1 pit stop, ale zajechał opony i został ściągnięty na dodatkowy pit stop. Przeczytaj wypowiedzi po wyścigu.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez cwiek N kwi 14, 2019 13:06  Re: Gran Prix Chin 2019

Dla Georga też w sumie nie była, powinien szybciej zjechać na drugi pit-stop.

Myślę, że jego zamiarem też była jazda na 1 pitstop, jednak zaczął dość mocno tracić, RK w pewnym momencie z 27 sekund straty zrobił z tego co pamiętam 22 sekundy, więc Russell uznał, że nawet jak zjedzie po świeże miękkie i wyjedzie za RK to i tak go później wyprzedzi.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez F1V0 N kwi 14, 2019 13:08  Re: Gran Prix Chin 2019

@Buczer
We were struggling with the tyres in the middle stint of the race, and the laptimes were dropping off, so it was the right choice to pit for a second time. At the end of the day this is where we are at the moment, we must keep pushing and keep working.

Pytanie czy taka była strategia od początku czy po prostu Russell za mocno cisnął i zużył opony i stąd ten drugi pit.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez Shaitan N kwi 14, 2019 13:16  Re: Gran Prix Chin 2019

Dave Robson z oficjalki po wyścigu:
We tried a similar strategy with George, but the length of the stint and the loss of some tyre temperature meant that ultimately, we opted to pit George for a second time and allow him to finish the race on a new qualifying tyre.

Btw. Russell zjechał na pierwszy pit stop mniej więcej w momencie jak tempo jego i RK zaczęło się wyrównywać.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez idylla N kwi 14, 2019 15:12  Re: Gran Prix Chin 2019

Pytanie czy był sens trzymać KUB przez kilka okrążeń pod koniec 1 stintu na zużytch mediumach gdzie tracił od cholery czasu czy dać mu wcześniej hardy i najwyżej ściągnąć na pit stop kolejny raz gdyby je zajechał? Na hardach pod koniec wyścigu regularnie odrabiał do GR, a porównywanie najlepszych 10-ciu najlepszych okrążeń na różnych mieszankach to kpina. Ja wiem że oni nie walczą nawet o pietruszkę skoro uszkodzony Mac jest w stanie jechać szybciej od nich, ale powinni czasem chyba pomyśleć.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez bartoszcze N kwi 14, 2019 15:22  Re: Gran Prix Chin 2019

idylla napisał(a):Pytanie czy był sens trzymać KUB przez kilka okrążeń pod koniec 1 stintu na zużytch mediumach gdzie tracił od cholery czasu czy dać mu wcześniej hardy i najwyżej ściągnąć na pit stop kolejny raz gdyby je zajechał?

Wyniki wyścigu są takie, że punkty w midfieldzie zdobyli jadący na 1 stop, i wszystkie symulacje pokazywały że to "szybsza" strategia.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez idylla N kwi 14, 2019 15:53  Re: Gran Prix Chin 2019

@up
Ja wiem jakie są wyniki wyścigu, ale jeśli tracisz do zespołowego partnera po 1 na okrążeniu to po cholerę jechać jeszcze kilka czy nawet ponad 10? Gdyby RWR zależało żeby coś sprawdzić powinni wymienić kierowców bolidami na następny weekend, nie walczą o nic, poprawek nie będzie prawdopodobnie aż do Barcelony, zyskaliby wiedzę w przypadku gdyby RUS "klepał" KUB nadal. Tyle, że jakoś nie potrafię sobie wyobrazić takiego kroku ze strony wierchuszki RWR.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez bartoszcze N kwi 14, 2019 15:57  Re: Gran Prix Chin 2019

idylla napisał(a):jeśli tracisz do zespołowego partnera po 1 na okrążeniu to po cholerę jechać jeszcze kilka czy nawet ponad 10?

Liczy się tylko ile stracisz na dodatkowym zjeździe, a ile jadąc wolniejszym tempem.
Plan był żeby jechać na 1 stop. I naprawdę nikogo nie obchodzą wyniki rywalizacji o Puchar Williamsa.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez idylla N kwi 14, 2019 16:01  Re: Gran Prix Chin 2019

Myślałem, że każdemu zespołowi zależy na optymalizacji wyników, skoro widać , że za przeproszeniem łajno wyjdzie ze strategii to się ją zmienia.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez maciotacio N kwi 14, 2019 16:11  Re: Gran Prix Chin 2019

idylla napisał(a):Pytanie czy był sens trzymać KUB przez kilka okrążeń pod koniec 1 stintu na zużytch mediumach gdzie tracił od cholery czasu czy dać mu wcześniej hardy i najwyżej ściągnąć na pit stop kolejny raz gdyby je zajechał?


Ja to próbuje sobie tłumaczyć tym, że ciągle testują podczas wyścigu. Wyścig wcześniej na tych samych oponach RK zjechał bardzo wcześnie, tutaj sprawdzali jak będzie wyglądało przeciągnięcie stintu. Ściągnęli RK do boxu w momencie, kiedy miał dostać pierwszy dubel w wyścigu. Moim zdaniem tutaj, nie ma o co się ich czepiać. zwłaszcza, że tak naprawdę podczas pierwszego stintu chłopaki mogą jechać swoim tempem, a nie tempem szarpanym, bo muszą przepuszczać pierwszą ligę.

Wiele osób tutaj przywołuje brak logiki w przeciągnięciu pierwszego stintu RK, ale ja kompletnie nie rozumiem po co ściągnęli Russella na chyba pięć okrążeń do końca. Było widać, że tempo siadło mu znacznie wcześniej i był moment, że miał ładne okno, zapewniające mu pozycję przed RK nawet dzięki dodatkowemu pit stopowi. Chyba, ze się bali, że guma pęknie, a Russel nie dokończy :evil: :diabełek:
Avatar użytkownika
maciotacio
 
Dołączył(a): Pt cze 15, 2007 12:20

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron