Grand Prix Belgii 2019

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez RY2N So sie 31, 2019 18:22  Re: Grand Prix Belgii 2019

F1V0 napisał(a):@bartoszcze
To też może się tyczyć wątku F1. Co zrobią organizatorzy.

Właśnie w tym kontekście pisałem. Mogą uznać, że tor nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Bandy są zbyt elastyczne nie pochłaniają wystarczająco energii tylko odbijają bolidy na tor a jest to miejsce niewidoczne dla pozostałych jadących zawodników. W takiej sytuacji albo przebudują tor = dołożą opony przy bandzie (o ile jest wystarczająco miejsca) albo ustawią dodatkowoą szykanę albo odwołają wyścig.
RY2N
 
Dołączył(a): Pn maja 30, 2011 8:57

Postprzez cravenciak So sie 31, 2019 18:47  Re: Grand Prix Belgii 2019

RY2N napisał(a):
F1V0 napisał(a): albo odwołają wyścig.


To może (i powinno) zabrzmieć brutalnie, ale F1 to za duża kasa, żeby choćby i z takiego powodu podjąć decyzję o anulowaniu Grand Prix.
Obrazek
ObrazekObrazek#UnbanDlaMastera
Avatar użytkownika
cravenciak
 
Dołączył(a): Cz mar 11, 2010 20:05

Postprzez bartoszcze So sie 31, 2019 18:50  Re: Grand Prix Belgii 2019

RY2N napisał(a):ustawią dodatkowoą szykanę

Tak, szykana w Eau Rouge/Raidillon to faktycznie poprawi bezpieczeństwo...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez marrak So sie 31, 2019 19:11  Re: Grand Prix Belgii 2019

RY2N napisał(a):
F1V0 napisał(a):@bartoszcze
To też może się tyczyć wątku F1. Co zrobią organizatorzy.

Właśnie w tym kontekście pisałem. Mogą uznać, że tor nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Bandy są zbyt elastyczne nie pochłaniają wystarczająco energii tylko odbijają bolidy na tor a jest to miejsce niewidoczne dla pozostałych jadących zawodników. W takiej sytuacji albo przebudują tor = dołożą opony przy bandzie (o ile jest wystarczająco miejsca) albo ustawią dodatkowoą szykanę albo odwołają wyścig.

Co wg Ciebie miało się stać z bolidem po uderzeniu w bandę ? Miał zniknąć czy zostać wystrzelony w powietrze? :twisted:
press the red button...
Avatar użytkownika
marrak
 
Dołączył(a): Pn maja 07, 2007 10:09
Lokalizacja: wlkp

Postprzez Saruto So sie 31, 2019 19:30  Re: Grand Prix Belgii 2019

RY2N napisał(a):
F1V0 napisał(a):@bartoszcze
To też może się tyczyć wątku F1. Co zrobią organizatorzy.

Właśnie w tym kontekście pisałem. Mogą uznać, że tor nie spełnia wymogów bezpieczeństwa. Bandy są zbyt elastyczne nie pochłaniają wystarczająco energii tylko odbijają bolidy na tor a jest to miejsce niewidoczne dla pozostałych jadących zawodników. W takiej sytuacji albo przebudują tor = dołożą opony przy bandzie (o ile jest wystarczająco miejsca) albo ustawią dodatkowoą szykanę albo odwołają wyścig.

W sumie, to uderzenie odbyło się "poza" torem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Saruto
 
Dołączył(a): Pn lis 19, 2007 18:27
Lokalizacja: Kraków

Postprzez baron So sie 31, 2019 19:33  Re: Grand Prix Belgii 2019

Po dzisiejszym wydarzeniu nie zdziwię się kompletnej likwidacji Eau Rouge. Zakręt efektowny, ale niebezpieczny. Dzisiaj był tego przykład.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez daijiro So sie 31, 2019 19:41  Re: Grand Prix Belgii 2019

Prostowanie zakrętów przyszłością F1
daijiro
 
Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 8:55

Postprzez krzych So sie 31, 2019 19:50  Re: Grand Prix Belgii 2019

Jakie jest Eau Rouge/Radillion każdy widzi. Ten zakręt w podobnym kształcie istnieje od dziesięcioleci, pochłonął nie jedną ofiarę i jeszcze niejedną pochłonie. Do uderzenia doszło poza torem. To po prostu splot kilku zdarzeń z tragicznym skutkiem. Idąc trendem prostowania zakrętów to co zrobić z owalami gdzie też giną ludzie ?
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez F1V0 So sie 31, 2019 20:07  Re: Grand Prix Belgii 2019

Zakręt można zostawić. Może wytną trochę drzew i przesuną bandy dalej od toru.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez bartoszcze So sie 31, 2019 20:09  Re: Grand Prix Belgii 2019

Zawsze można przywrócić tam barierki...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Matthias So sie 31, 2019 20:32  Re: Grand Prix Belgii 2019

krzych napisał(a):Idąc trendem prostowania zakrętów to co zrobić z owalami gdzie też giną ludzie ?

Zastanawiałeś się kiedyś czemu Formuła 1, nawet teraz za Liberty, nigdy nawet nie rzuciła hasła powrotu na owale?
Poza tym trzeba zauważyć, że problemem jest tu nie sama bliskość bandy do zakrętu, ale też fakt, że jest ślepy, przez co Correa nie mógł wyhamować zanim zjechał na pobocze.
Matthias
 
Dołączył(a): N maja 06, 2018 10:26

Postprzez slipstream So sie 31, 2019 20:48  Re: Grand Prix Belgii 2019

Tak sobie przejrzałem kompilacje wypadków na Radillon z różnych serii wyścigowych i jednak zdecydowanie częstym zjawiskiem jest odbijanie się pojazdów od bandy i wracanie na sam środek toru. Chyba jednak za częstym żeby mówić o nieszczęśliwym splocie okoliczności w jednym czy nawet dwóch przypadkach. W wielu sytuacjach udawało się jednak ominąć, aż do teraz... Niestety, mam wrażenie że to wypadek z gatunku takich które wisiały w powietrzu w tym miejscu. Tak, jest to taka mądrość po szkodzie. Chyba jednak potrzeba zrobić coś, żeby bolid który wypadnie tam z toru jednak pozostał poza torem.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez fordern So sie 31, 2019 21:11  Re: Grand Prix Belgii 2019

F1V0 napisał(a):Zakręt można zostawić. Może wytną trochę drzew i przesuną bandy dalej od toru.

Tam na zewnętrznej chyba jest dziura w ziemi, może tak być że będzie sporo prac ziemnych żeby powiększyć tą strefę.
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez Matthias So sie 31, 2019 21:28  Re: Grand Prix Belgii 2019

Tak na szybko przejrzałem w mapach odległość pod kątem prostym od krawężnika do bandy paru szybkich zakrętów:

Radillon: ok. 15 m (a dalej się zwęża, np. tam gdzie uderzył Magnussen 3 lata temu jest mniej)
Prawy zakręt ciut niżej (nie wiem czy to jeszcze Eau Rouge czy Radillon): 22 m, choć wyżej mocno się zwęża
Blanchimont i Pouhon 2: oba po ok. 22-23 m
Pouhon 1: ponad 30 m
Spoon 1: 25 m
130 R - zależy od kąta wypadnięcia z toru, ale 20-50 m, z czego ponad połowa to żwir.

Wnioski nasuwają się same.
Matthias
 
Dołączył(a): N maja 06, 2018 10:26

Postprzez bartoszcze So sie 31, 2019 21:32  Re: Grand Prix Belgii 2019

Jeżeli dobrze pamiętam filmy z wypadku, to Hubert przeszorował solidny kawałek po bandzie zanim wyniosło go z powrotem na tor.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron