bartoszcze napisał(a):W sumie jeśli dobrze rozumiem zarzut, to jest to coś podobnego do "mapowania okrążenia" jakie robiła Honda w silniku Alonso
Tak, chodzi o coś takiego. W takiej lub innej formie mają to chyba wszystkie zespoły
Wiem, że jeden zespół ma połączone zmiany nastaw silnika/ERS (i kto wie, czego jeszcze) razem ze zmianą biegów oraz przełącznikiem pod pedałem hamulca/gazu, do tego jest jeszcze jakiś sposób "modyfikacji" działania softu aby na tym samym biegu, ale w innym zakręcie system zadziałał inaczej. W-g nich - z tego powodu zmianami steruje kierowca (tak, jakby przełączał przełączniki na kierownicy) i FIA to "klepnęła".
Za kulisami każdego garażu dzieje się wiele rzeczy, o których nie mamy pojęcia - są to kombinacje na poziomie stetoskopu ukrytego w rękawie tankującego i dokładanego do rury tankowania paliwa
Nawet w zespole o pewnych sprawach wie tylko garstka ludzi.