Testy - Sezon 2020

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez mich909090 Cz lut 20, 2020 16:54  Re: Testy - Sezon 2020

No ładnie Merc wykombinował :D Teraz Red Bull i Ferrari zamiast zająć się bolidami to będą zajmować się prawnikami :D Allison jest ponoć pewny legalności tego systemu takze ciekawe jak się sytuacja rozwinie...
Vettel: ,,that was close''
Hamilton: ,, I lifted, that's why you were close.'' Belgia 2017
#44 #1
Avatar użytkownika
mich909090
 
Dołączył(a): N lut 26, 2012 17:00

Postprzez daijiro Cz lut 20, 2020 17:34  Re: Testy - Sezon 2020

Mam podejrzenie, że Williams z Alfą zamienią się w tym sezonie pozycjami.
daijiro
 
Dołączył(a): Śr lis 29, 2017 8:55

Postprzez Pavlos Le Paul Cz lut 20, 2020 18:15  Re: Testy - Sezon 2020

daijiro napisał(a):Mam podejrzenie, że Williams z Alfą zamienią się w tym sezonie pozycjami.


P8 w generalce? Odważnie jak na zaledwie 2 dni testów, gdzie tylko ostatni przejazd Kimiego zdaje się być jedynym oficjalnym na "oparach".
Pamiętaj jak nudzi cię zwykła F1 to w jakiejś grze zrób własny niesamowity sezon.
Avatar użytkownika
Pavlos Le Paul
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 13:37
Lokalizacja: Bytom

Postprzez bartoszcze Cz lut 20, 2020 19:27  Re: Testy - Sezon 2020

Akurat jeśli coś można zauważyć, to dość mocne ściśnięcie stawki w dolnej części póki co. Jeśli to jest miarodajne, to czeka nas na początku sezonu ładna walka o punkty, a o Q2 na pewno. Ale do Australii daleko...
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez bohdi Cz lut 20, 2020 19:57  Re: Testy - Sezon 2020

mich909090 napisał(a):No ładnie Merc wykombinował :D Teraz Red Bull i Ferrari zamiast zająć się bolidami to będą zajmować się prawnikami :D Allison jest ponoć pewny legalności tego systemu takze ciekawe jak się sytuacja rozwinie...


Ten system nie jest legalny.


"10.4.1 Any steering system which permits the re-alignment of more than two wheels is not
permitted."
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez mich909090 Cz lut 20, 2020 20:05  Re: Testy - Sezon 2020

bohdi napisał(a):
mich909090 napisał(a):No ładnie Merc wykombinował :D Teraz Red Bull i Ferrari zamiast zająć się bolidami to będą zajmować się prawnikami :D Allison jest ponoć pewny legalności tego systemu takze ciekawe jak się sytuacja rozwinie...


Ten system nie jest legalny.


"10.4.1 Any steering system which permits the re-alignment of more than two wheels is not
permitted."


To dlaczego jeżdżą z tym systemem? I dlaczego Allison twierdzi ,że jest legalny i będą z niego korzystać w trakcie sezonu?
Vettel: ,,that was close''
Hamilton: ,, I lifted, that's why you were close.'' Belgia 2017
#44 #1
Avatar użytkownika
mich909090
 
Dołączył(a): N lut 26, 2012 17:00

Postprzez bohdi Cz lut 20, 2020 20:08  Re: Testy - Sezon 2020

Bo to sa testy I moga sobie jezdzic z czym chca. A Allison moze sobie twierdzic co chce.

Obrazek

Stare ale: https://www.autosport.com/f1/news/13364 ... ion-tricks

Chociaz: https://www.motorsport.com/f1/news/fia- ... l/4689414/
Bo nazywasz sie Mercedes.....
Ostatnio edytowano Cz lut 20, 2020 20:23 przez bohdi, łącznie edytowano 2 razy
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez cwiek Cz lut 20, 2020 20:09  Re: Testy - Sezon 2020

A może ten system to tylko zasłona dymna dla czegoś innego? Wszyscy się na tym skupiają, może i jest to nielegalne i nie będą jeździć z tym w trakcie sezonu ale odciąga uwagę od innych partii bolidu.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez mariusz0608 Cz lut 20, 2020 20:21  Re: Testy - Sezon 2020

@ bohdi: napisałeś bez tłumaczenia z ang. art. regulaminu technicznego.
Pozwól, że go przetłumaczę: "Żaden układ kierowniczy, który pozwala na ponowne ustawienie więcej niż dwóch kół, nie jest dozwolony ".
Od kiedy zatem układ kierowniczy steruje więcej niż dwoma kołami ?
Poza tym Allison wypowiedział się, że wiele miesięcy korespondowali z FIA na temat legalności rozwiązań w tym obszarze, a Ty od razu ferujesz wyrok.
Naprawdę uważasz, że zrobiliby coś takiego w ciemno, a teraz czekają, że nuż się uda i przejdzie...?

-- czwartek, 20 lut 2020, 21:24 --

bohdi napisał(a):Bo to sa testy I moga sobie jezdzic z czym chca. A Allison moze sobie twierdzic co chce.


No jasne, bo bohdi wie lepiej... :przewraca:

P.S.
Jak coś cytujesz w obcym języku, to należałoby zadbać o precyzyjne tłumaczenie. Tak przez szacunek dla innych.
mariusz0608
 
Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 18:56

Postprzez bohdi Cz lut 20, 2020 20:38  Re: Testy - Sezon 2020

OK, wiec re-alignment oznacza zmiane polozenia a nie zmiane aeordynamiki, zgoda? Jesli zmieniasz kat nachylenia kol w trakcie hamowania I wyjscia z zakretu zmieniasz profil aeoro.
Przeczytaj artykuly ktore zacytowalem.

PS. Znajomosc jezyka angielskiego to chyba norma, nieprawdaz... Tak przez szacunek dla innych, nie oceniaj innych przez pryzmat siebie....
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez mariusz0608 Cz lut 20, 2020 20:54  Re: Testy - Sezon 2020

Tam, w tym cyt. artykule nie ma nic o aero. Nie konfabuluj, bo zaczynasz dyskutować z tezą.
Sam DRS zmienia aero w trakcie poruszania się auta.
Kąty nachylenia kół można ustawiać w pewnym określonym przedziale wartości.

To forum jest pisane w języku polskim. Gdybym chciał czytać po angielsku, to korzystał bym z takiego forum. Jest jeszcze niemiecki i francuski... Chciałbyś czytać w tych językach ? To też "norma".
mariusz0608
 
Dołączył(a): Pn sty 18, 2016 18:56

Postprzez xdomino996 Cz lut 20, 2020 21:10  Re: Testy - Sezon 2020

No tak tylko dalej mamy, że układ kierowniczy, który zmienia położenie więcej niż 2, kół jest zabroniony.
W obecnym stanie układ kierowniczy cały czas operuje tylko na 2 kołach. Zmiana polega tylko na zmianie dlugosci/położenia układu kierowniczego. Dlatego wszyscy doszukują się w przepisach zakazu zmiany regulacji elementów zawieszenia. Obejście regulaminu następuje tylko w tym miejscu, że drążki układu kierowniczego nie stanowią część zawieszenia (nie stanowią, ale w sumie wpływają na geometrię zawieszenia, więc teoretycznie jest częścią, ale nią nie jest). W takim rozumieniu regulaminu Mercedes zmienia geometrię zawieszenia układem kierowniczym, co jest legalne.
Tego się trzymają i twierdzą że jest to legalne, gdyż kontaktowali się z FIA. Życie jest takie, że prędzej uwierzę w to, niż to że ktoś na forum napisze ze na pewno nie jest bo nie. To nie są dzieci, zainwestowali na pewno dużą kasę w projekt i gdyby to miało być skreślone na starcie to by w to nie poszli. Mimo wszystko sądzę że w przyszłym roku możemy mieć zakaz tego systemu. W obecnej sytuacji zamiast się zastanawiać czy to jest legalne, zastanówmy się jak szybko da się to skopiować. Teoretycznie system nie jest skomplikowany, ale domyślam się, że żeby to było legalne to trzeba to sensownie zaprojektować.

Ogolnie system jest jak dla mnie genialny. Duża część czasu spędziłem w rFactor i dużo się bawiłem ustawieniami. Ta delikatna różnica w kącie wpływa na pewno na przyczepność i prędkość, ale co najważniejsze wpływa na pewno na większy wpływ na regulacje temperatury przedniego ogumienia. Chcąc je mocniej dogrzać na przykładowo mokrym torze, można przejechać cała prosta na przestawionej delikatnie zbieżności, co zwiększy tarcie i wpłynie na zwiększona temperaturę. To tylko jedna z zastosowań tego systemu. Oczywiście mercedes również może ustawić jedna pozycje typowo na zakręty i druga pozycje typowo na proste (co za pewne będą czynić), w takiej sytuacji system powinien zapewnić delikatny zysk na całym okrążeniu. W wyscigu za to pozwoli bardziej kontrolować temperaturę opon.
Ostatnio edytowano Cz lut 20, 2020 21:11 przez xdomino996, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez bartoszcze Cz lut 20, 2020 21:10  Re: Testy - Sezon 2020

bohdi napisał(a):"10.4.1 Any steering system which permits the re-alignment of more than two wheels is not
permitted."

To iloma kołami steruje kierowca w W11?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez bohdi Cz lut 20, 2020 21:15  Re: Testy - Sezon 2020

O zesz... Kolejny sie znalazl....

"Whilst some change is inevitable when the steering wheel is moved from lock-to-lock, we suspect that the effect of some systems was a far from incidental change of ride height.

"We also believe that any non-incidental change of ride height is very likely to affect the aerodynamic performance of the car."

"Hence, any change of front ride height when the steering wheel is moved from lock-to-lock should be wholly incidental.

"We will therefore be asking you to provide us with all relevant documentation showing what effect steering has on the front ride height of your car and, in order to satisfy us that any effect is incidental, we believe that ride height should change by no more than 5.0mm when the steering wheel is moved from lock-to-lock."

"...By pulling the steering wheel, that toe-out is reduced considerably, bringing the front wheels more parallel to lessen the amount of drag produced. With a lot of toe, the overall frontal area increases quite substantially, so the overall pocket of turbulence produced by their rotation also grows. In addition, because the wheels are running at a slight angle to the road, it increases the amount that they scrub along the ground, reducing overall tyre life as they're dragged along the straight. When the wheels are parallel, the frontal area drops...."

Przetlumacz sobie na niemiecki, chinski, etc, co wolisz.
Chodzi o to, ze zmiana polozenia bolidu w zakrecie ponad 5mm w wyniku skretu kierowicy jest niedozwolona. I o to tu chodzi.
Ostatnio edytowano Cz lut 20, 2020 21:21 przez bohdi, łącznie edytowano 1 raz
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez bartoszcze Cz lut 20, 2020 21:21  Re: Testy - Sezon 2020

To po co powołujesz się na przepis zakazujący skręcania kołami na obu osiach?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron