Sezon ogórkowy 2022

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez LeVi_ Śr mar 24, 2021 10:48  Sezon ogórkowy 2022

W związku z rozpoczęciem sezonu 2021 można zacząć już wstępnie planować 2022:
Mercedes - 1: Hamilton/Verstappen 2: Russell/Bottas
Red Bull - Verstappen/Hamilton?? Perez/Gasly
Ferrari - Leclerc Sainz Schumacher??
McLaren - Ricciardo Norris
Alpine - Alonso Ocon Bottas Gasly Zhou??
Aston Martin - Stroll Vettel Hamilton??
Alpha Tauri - 1: Gasly/Albon 2: Tsunoda
Alfa Romeo - Raikkonen Giovinazzi Schumacher Ilott Shwartzman
Haas - Schumacher Mazepin Ilott Shwartzman
Williams - 1: Russell/Bottas 2: Latifi

Kluczem do transferów jest oczywiście Hamilton. Są trzy wyjścia:
1. Zostaje w Mercedesie, wtedy Verstappen zostaje w Red Bullu.
2. Przechodzi do Aston Martina (wtedy Vettel out?) lub Red Bulla (wtedy Verstappen do Mercedesa).
3. Kończy karierę - wtedy Verstappen do Mercedesa.

Russel raczej musi przejść do Mercedesa, wtedy Bottas do Renault (za Ocona) lub Williamsa.

Jeśli zwolni się miejsce w Red Bullu to powinien je zająć Gasly, a jego miejsce w Alpha Tauri Albon.

Schumacher powinien przejść do Alfa Romeo IMHO i pouczyć się od Raikkonena już w tym roku, ale jak nie w tym to może w przyszłym.
Ostatnio edytowano Śr mar 24, 2021 13:49 przez LeVi_, łącznie edytowano 1 raz
LeVi_
 
Dołączył(a): Śr sty 29, 2014 15:48

Postprzez sneer Śr mar 24, 2021 13:41  Re: Sezon ogórkowy 2022

Nie za wcześnie aby na takie spekulacje? :D

Z plotek Gasly jest łączony z Alpine.
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez LeVi_ Śr mar 24, 2021 13:48  Re: Sezon ogórkowy 2022

Tak, masz rację, jeśli nie trafi z powrotem do Red Bulla, a Ocon będzie średni to może zmienić barwy.
LeVi_
 
Dołączył(a): Śr sty 29, 2014 15:48

Postprzez cwiek Śr mar 24, 2021 14:22  Re: Sezon ogórkowy 2022

Ferrari - Leclerc Sainz Schumacher??


Tak daleko bym się nie zapędział :wink:
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez mich909090 Cz mar 25, 2021 19:45  Re: Sezon ogórkowy 2022

W życiu nie uwierzę w parę Russell - Verstappen. To byłoby totalnie nie logiczne . Albo Mercedes po odejściu Lewisa stawia na nową gwiazdę Russella i z nim chce walczyć o kolejne tytuły albo sprowadzają Maxa chociaż wątpię aby dziecko RBR nagle zmieniło zespół tym bardziej ,że zmiana zespołu przed tak dużą rewolucją moze być bez sensu. RBR ma wszystko aby od 2022 roku być zespołem nr1.

PS: Oczywiście liczę,że Lewis jeszcze pojeździ z 2 , 3 lata.
Vettel: ,,that was close''
Hamilton: ,, I lifted, that's why you were close.'' Belgia 2017
#44 #1
Avatar użytkownika
mich909090
 
Dołączył(a): N lut 26, 2012 17:00

Postprzez exxxile Cz mar 25, 2021 23:06  Re: Sezon ogórkowy 2022

Akurat tutaj bym się zgodził z teorią Villeneuva, że AMGAMGAMG może chcieć to ograć w taki sposób markietingowo, że biorą teoretycznie słabszego kierowcę i z nim dalej wygrywają po Hamiltonie.
Avatar użytkownika
exxxile
 
Dołączył(a): Wt mar 26, 2013 21:35

Postprzez tomek evo Śr mar 31, 2021 12:50  Re: Sezon ogórkowy 2022

Schumachera to za uszy wyciągnęli do tej F1. Dodatkowo ma to szczęście, ze przy tym kretynie Mazepinie to będzie wyglądać całkiem ok. Nie twierdzę,że jest tak słaby, że się do F1 w ogóle nie nadaje ( to jeszcze zweryfikuje życie) ale wstawiane go do Ferrarina 2022 to jest naprawdę zdrowa przesada. Kimi po tym sezonie raczej odejdzie.
tomek evo
 
Dołączył(a): Wt lip 04, 2017 14:45

Postprzez qTeck Śr mar 31, 2021 13:58  Re: Sezon ogórkowy 2022

Zacznijmy od tego, że co niby miałoby być nie tak z obecnym duetem Ferrari żeby w ogóle rozważać Micka tak szybko w czerwonym kombinezonie?
mich909090 napisał(a):(...) albo sprowadzają Maxa chociaż wątpię aby dziecko RBR nagle zmieniło zespół tym bardziej ,że zmiana zespołu przed tak dużą rewolucją moze być bez sensu. RBR ma wszystko aby od 2022 roku być zespołem nr1.

Jos już od dawna buduje grunt pod ewentualne odejście z Red Bulla, ile to już razy w mediach płakał na złamane obietnice konkurencyjności. Max nie pali za sobą tego mostu bo i nie ma ku temu żadnych powodów.
I like my sugar with coffee and cream.
Avatar użytkownika
qTeck
 
Dołączył(a): Wt wrz 23, 2008 23:23
Lokalizacja: Brieg/Breslau

Postprzez sneer Śr mar 31, 2021 15:28  Re: Sezon ogórkowy 2022

Max ma w kontrakcie zapisane, że jak nie zdobędzie mistrzostwa w tym roku, to może odejść. Pytanie czy nie zdobędzie :)
Podpis odjechał
sneer
 
Dołączył(a): So wrz 09, 2006 18:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez LeVi_ Cz kwi 01, 2021 15:27  Re: Sezon ogórkowy 2022

Ten Schumacher w Ferrari był z dwoma znakami zapytania. Tak samo jak Hamilton w AM czy RB.
Teoretycznie Schumacher może się uczyć dwa lata w Haasie - w tym roku ogólnie Formuły 1 (procedur, torów), w przyszłym nowej generacji bolidów. Szkoda, że nie ma doświadczonego partnera w tym roku. Jak będzie miał dobre dwa sezony to może wskoczyć do Ferrari, ale to chyba temat na sezon ogórkowy 2023.
Po ostatnich wiadomościach faktycznie wstawiłbym Gasly'ego do Alpine, a Bottasa do Williamsa.
Ciekawe też jak rozwinie się Tsunoda, jeśli jest faktycznie takim talentem jak Verstappen to kto wie ile jeszcze pojeździ w AT.
LeVi_
 
Dołączył(a): Śr sty 29, 2014 15:48

Postprzez LJ2991 N kwi 04, 2021 9:54  Re: Sezon ogórkowy 2022

Według mnie wygląda to tak.
Mercedes - Hamilton i Bottas zostają, po co mają zmieniać skład kierowców na kolejne 2-3 sezony, skoro dali im tyle sukcesów? Inwestycja w Russella mogłaby się opłacić im tylko wtedy, kiedy by wiedzieli, że jest długoterminowo szybki i konsekwentny.
Red Bull - Verstappen i Perez. Verstappen to ich złote dziecko i nie pozwolą mu odejść aż do końca 2023 roku. A Perez jest wystarczająco szybki, żeby mu partnerować.
McLaren - Ricciardo i Norris. Obydwoje mają umowę i się dobrze czują, a od przyszłego roku mogą dużo namieszać.
Aston Martin - Vettel OUT po tym sezonie, a w jego miejsce Russell i partneruje Strollowi od 2022 roku.
Alpine - Alonso do końca przyszłego roku zostanie, a w miejsce Ocona Gasly.
Ferrari - Sainz i Leclerc.
AlphaTauri - Tsunoda zostanie do końca 2022 roku, a w miejsce Gasly'ego albo Albon, albo nowy nabytek Red Bulla.
Alfa Romeo - Raikkonen i Giovinazzi odejdą. Raikkonen jest już za stary na F1 i tylko zajmuje miejsce młodym. Sugerowałbym parę Schumacher i może Shwartzman/Illot?
Haas - Mazepin zostanie i obok Niego Shwartzman/Illot?
Williams - Latifi zostanie, a obok Niego Guanyou Zhou. Williams najwyraźniej ma dosyć "służenia" Williamsowi.

Przyszłoroczne przepisy zbliżą do siebie zespoły w 3 kategoriach. Pierwsze trzy zespoły będą w granicach 0.3s różnicy na okrążeniu w kwalifikacjach i w tempie wyścigowym nie będzie wiele różnicy. Następne 4 zespoły będą odstawać o około 0.5-0.6s od czołowej trójki, a nie tak jak teraz około sekundy i dzielić je będą 0.2-0.3s, zaś ostatnie trzy będą też jakieś 0.5s za środkiem stawki i ich będą dzielić niewielkie różnicy.

Musimy przede wszystkim zrozumieć, że w pierwszej trójce będą trzy zespoły: Mercedes, Ferrari i Red Bull, w następnej czwórce McLaren, Alpine, Aston Martin, Williams, zaś w ostatniej trójce, Alfa Romeo, Haas i AlphaTauri. Tak, sugeruję, że Williams wróci do środka stawki, a AlphaTauri niestety spadnie. Zespoły patrzą realistycznie i wiedzą, że nie każdy ma taką samą kasę, natomiast wciąż niektórzy mają dobry pion techniczny i w tych nowych przepisach wymagane jest także doświadczenie kierowców. Właśnie dlatego Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren zostawią te same składy kierowców, w Alpine zostanie Alonso. Formuła 1 i rywalizacja w Niej jest oparta na zbudowaniu odpowiedniego kompromisu w stosunku do tego, co zespoły mogą ugrać. Dlatego możemy spodziewać się rewolucji na rynku transferowym w słabszych zespołach, a w mocniejszych dalej będzie funkcjonować podejście konserwatywne do polityki kierowców.

Pamiętajmy jeszcze o jednym - nowe samochody będą kompletnie inne. Całe doświadczenie w zakresie budowy samochodów obecnej generacji będzie miało przełożenie jedynie w jednostce napędowej, skrzyni biegów, elektroniki i hamulców. Mamy zupełnie nowe przepisy aerodynamiczne i znacznie zostanie uproszczone zawieszenie, nawet hamulce będą inne. Tutaj zespoły, które mogą w pełni wykorzystać limit budżetowy będą miały bardzo wyraźną przewagę.
LJ2991
 
Dołączył(a): N kwi 04, 2021 9:32

Postprzez LeVi_ Pt kwi 16, 2021 15:45  Re: Sezon ogórkowy 2022

Faktycznie Russell za Vettela to dobry pomysł, nie pomyślałem o tym.
Półka wyżej jest, rodzina Mercedesa jest, spokojny Hamilton także :-)
LeVi_
 
Dołączył(a): Śr sty 29, 2014 15:48

Postprzez F1V0 Pt kwi 16, 2021 20:33  Re: Sezon ogórkowy 2022

@LJ2991
Z tym 2022 i Ferrari w top 3 to bym uważał. Z limitami budżetowymi mogą oberwać.
F1V0
 
Dołączył(a): Pt sie 17, 2018 5:18

Postprzez Kazik Śr cze 16, 2021 16:59  Re: Sezon ogórkowy 2022

https://www.autosport.com/f1/news/esteb ... 4/6575075/
Esteban Ocon- nowy 3-letni deal z Alpine więc koniec spekulacji o Gaslym na jego miejsce. Ocon zasłużył sobie jednak na to zaufanie ze strony Alpine-Renault i cieszy mnie ten news. :dobrze:
Gasly w tej sytuacji może nadal myśleć o Alpine ale chyba tylko wtedy gdyby Fernando po 2022 nie decydował się na kontynuację kariery w F1 (co możliwe).
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez rocque Śr cze 16, 2021 20:21  Re: Sezon ogórkowy 2022

Kazik napisał(a):Esteban Ocon- nowy 3-letni deal z Alpine więc koniec spekulacji o Gaslym na jego miejsce.

Nigdy nie było żadnych oficjalnych przesłanek ku temu - po fartownym zwycięstwie Gasly'ego (Ocon zbierał wtedy bęcki od Ricciardo) fani ubzdurali sobie, że Pierre jest lepszy i wymyślili sobie ten transfer.

Dlaczego Mercedes nie wziął Ocona zamiast Bottasa? Sprawdzony w dwóch zespołach ze środka stawki i jako rywal dobrych kierowców, czego nie można powiedzieć o Russellu (tak, wiem, ta afera z nierównymi bolidami), który na dodatek zaprzepaścił wszystkie okazje na punkty w Williamsie. Przypuszczam, że Ocon został oddany/sprzedany Francuzom w zamian za możliwość jazdy - niby ten dwuletni kontrakt jako 'zawodnik Mercedesa na wypożyczeniu', za to niedawno Wolff powiedział, że Alpine ma pierwszeństwo w temacie Ocona.

Został Williams i Alfa Romeo.
"You cannot be sure that you are right unless you understand the arguments against your views better than your opponents do."
- Milton Friedman
Avatar użytkownika
rocque
 
Dołączył(a): Cz sie 29, 2013 18:04

Następna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości