baron napisał(a):Pogoń Verstappena po 2 pitstopie świetna. Nie sądziłem jednak, że da radę tak łatwo wyprzedzić Hamiltona. Brytyjczyk ani się trochę nie bronił.
Nie bronił, bo nie miał czym. Trochę się zdziwiłem, że po tym jak dwukrotnie ograli Red Bulla w ten sposób (Węgry 2019, Hiszpania 2021) sami dali się na to teraz złapać. Skoro już i tak chcieli uwalić wyścig Bottasowi, mogli go zostawić żeby przytrzymał Verstappena, a Lewis czekałby tuż za jego plecami na jakiś błąd na równie świeżych oponach. Mieli sygnały o tym, że strategia dwóch stopów może być lepsza, ale z jakiegoś powodu myśl inżynierska zawsze wygrywa.
Tak się zastanawiam, dlaczego tak jest, że myśl inżynierska i wyliczanie "delty" zdominowało obecne myślenie strategiczne. Na zużycie opon wpływa wiele czynników, i nie tylko Mercedes się na tym teraz przejechał - Ferrari czy Alpine też nie podołały (Alpine wręcz po raz kolejny, ja nie wiem jak liczyli tą deltę w Hiszpanii że wyszło im, że bardziej opłaca się tracić po 5 sekund na ostatnich okrążeniach niż przycisnąć wcześniej i wymienić opony). Na takim torze jak Francja ryzyko Safety Cara i tak było dość niskie, więc można było założyć że się nie pojawi - a słuchanie kierowcy też jest ważne, skoro to ostatecznie on będzie musiał o te opony zadbać. Bottas dawał sygnały, ale zignorowali je chyba tylko i wyłącznie dlatego, że już mają pewność że nadchodzi pożegnanie.