Testy - sezon 2022

Dyskusja na temat aktualnych wydarzeń w świecie F1

Moderator: Ekipa F1

Regulamin działu
1. Temat "Przed GP..." zakładamy najwcześniej dzień przed pierwszymi treningami.
2. Nie piszemy w stylu chatowym - od tego jest IRC - oraz nie komentujemy na bieżąco wydarzeń na torze/nie zadajemy krótkich pytań związanych z aktualnymi wydarzeniami bezpośrednio na torze podczas trwającej jeszcze sesji itd.

Postprzez baron Pt lut 25, 2022 18:37  Re: Testy - sezon 2022

Jedne z największych zmian w przepisach w historii F1, a i tak Mercedes najszybszy :twisted: .

Hamilton wykręciłby grubo poniżej 1:19, ale pojechał słaby 3 sektor.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez SirKamil Pt lut 25, 2022 21:01  Re: Testy - sezon 2022

Słabo, albo tak jak się dało. Na tym torze miękkie gumy w S3 już nie żyją. Temat znany w przeszłości i przy 800 kg samochodach raczej się nie zmienił.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez baron Cz mar 10, 2022 9:14  Re: Testy - sezon 2022

Obrazek

Cóż, trzeba przyznać, że wygląda to niesamowicie. Allison to jednak kawał speca. Jednak mam cichą nadzieję, że to będzie z tych wynalazków, które okazały się niewypałem jak przedni wydech w R31 czy widły Lotusa z 2014, bo inaczej szykuje się nudny i przewidywalny sezon.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez OldSeb Cz mar 10, 2022 10:19  Re: Testy - sezon 2022

Ciekawe gdzie schowali chłodnice i skąd biorą powietrze do chłodzenia bo te szparki po bokach to chyba trochę za mało. Jedyna, aczkolwiek szalona, rzecz jaka mi przychodzi do głowy to "kradzież" powietrza spod podłogi. Może jego ubytek nie jest na tyle istotny że zyski z tych sekcji bocznych rekompensują straty w podłodze.
OldSeb
 
Dołączył(a): N paź 05, 2014 18:49

Postprzez rno2 Cz mar 10, 2022 10:31  Re: Testy - sezon 2022

baron napisał(a):bo inaczej szykuje się nudny i przewidywalny sezon.

Raczej kolejne SEZONY. Aż do kolejnej rewolucji technicznej.
Ciekawe jak będzie wyglądała kwestia skutecznego chłodzenia...

Sidepody, które w niektórych zespołach jeszcze w Barcelonie wydawały nam się małe, teraz okazuję się być dużymi.
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez cwiek Cz mar 10, 2022 10:38  Re: Testy - sezon 2022

Ja bym na razie poczekał przed ogłaszaniem dominacji Mercedesa. Rewolucyjne rozwiązanie może dawać dużą przewagę docisku, ale jednocześnie źle wpływać na stabilność samochodu czy balans. Przykład Lotusa z przednim wydechem.

Oczywiście, Mercedes to nie Lotus, jednak moim zdaniem to, że przywieźli taki samochód na testy nie znaczy że będą jeździli takim w sezonie. Być może na razie sprawdzają, czy dane z symulacji i tunelu potwierdzą się na torze.
Avatar użytkownika
cwiek
 
Dołączył(a): Pn lut 01, 2010 10:53
GG: 8420620

Postprzez fletcher Cz mar 10, 2022 16:44  Re: Testy - sezon 2022

cwiek napisał(a):Ja bym na razie poczekał przed ogłaszaniem dominacji Mercedesa.

Dokładnie. To samo było z DAS. Dziennikarze zrobili z tego wielką sensację, a okazało się, że nie miał żadnego znaczenia.
Jeśli przyjrzeć się uważnie tym „szparkom” to one nie są takie małe w porównaniu do tego co Mercedes miał w Barcelonie. Ich kształt sprawia wrażenie, że Mercedes ma mało chłodzenia.
Avatar użytkownika
fletcher
 
Dołączył(a): N lip 26, 2009 20:20

Postprzez baron Cz mar 10, 2022 21:42  Re: Testy - sezon 2022

Mercedes jeździł dzisiaj cysterną, bowiem mieli znacznie słabsze prędkości maksymalne od Ferrari.

Obrazek

Po za tym, według wyliczeń na stronie głównej F1, Mercedes ma najlepsze tempo wyścigowe:

Obrazek

Bardzo rozczarowująco wygląda tutaj Ferrari. Czuję, że szykuje się powtórka z 2019 roku.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez rno2 Pt mar 11, 2022 7:31  Re: Testy - sezon 2022

Póki co bardzo słabe czasy w stosunku do ubiegłorocznego casu PP (ok. 5 sekund różnicy). Pytanie, ile jeszcze zapasu mają zespoły...
rno2
 
Dołączył(a): Wt kwi 05, 2011 11:29
Lokalizacja: Konin
GG: 4666507

Postprzez wogx Pt mar 11, 2022 7:45  Re: Testy - sezon 2022

baron napisał(a):Mercedes jeździł dzisiaj cysterną, bowiem mieli znacznie słabsze prędkości maksymalne od Ferrari.


Ilość paliwa nie miałaby większego wpływu na przyspieszanie, hamowanie i zachowanie bolidu w zakrętach, niż na prędkość maksymalną?
Ostatnio edytowano Pt mar 11, 2022 12:47 przez wogx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
wogx
 
Dołączył(a): Wt lut 02, 2016 19:49

Postprzez Semai Pt mar 11, 2022 12:12  Re: Testy - sezon 2022

Jeśli słabsze jest przyspieszenie to na tym samym dystansie osiągnie się też mniejsze v max.
Większa masa też przełoży się na mniejszą prędkość uzyskiwaną z tego samego silnika.
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez wogx Pt mar 11, 2022 12:45  Re: Testy - sezon 2022

Ogólnie rzez biorąc - zgadzam się, ale nie jestem przekonany do takiego wyjaśnienia w tym przypadku. Krzywe prędkości w zakresie do 150-200 km/h wyglądają podobnie, różnice są mocno widoczne powyżej 250 km/h. Jeśli chodziłoby tylko o obciążenie paliwem, to spodziewałbym się różnic przy niższych prędkościach, jednak są one najbardziej widoczne pod koniec prostych. Czy to nie będzie po prostu słynne "lift & coast", ewentualnie większy opór aerodynamiczny pakietu Mercedesa?

EDIT: Wydaje mi się, że wykres z telemetrii Mercedesa powinien zawierać mniej strome linie odwzorowujące dohamowania, jeśli Ferrari faktycznie było znacznie lżejsze od Mercedesa. Miejscami coś takiego widzę moim laickim okiem, miejscami nie. Ktoś doświadczony się wypowie?

BTW. Trzeba pamiętać, że to wykresy pojedynczych, najszybszych kołek, kierowcy mogli popełnić błędy w ich trakcie.
Avatar użytkownika
wogx
 
Dołączył(a): Wt lut 02, 2016 19:49

Postprzez Semai Pt mar 11, 2022 17:06  Re: Testy - sezon 2022

Wg podstawowych wzorów fizycznych v max (na tym samym dystansie) będzie proporcjonalne do mocy silnika i odwrotnie proporcjonalnie do masy.
Opór można też tu oczywiście dołożyć , ale wg podstawy zalezy on z kolei od kwadratu prędkości.

W zwiazku z tym zapewne mamy do czynienia z: większą masą, skręconą mocą silnika i potencjalnie nieznana różnicą w oporze aero :)
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez SirKamil N mar 13, 2022 10:52  Re: Testy - sezon 2022

baron napisał(a):Mercedes jeździł dzisiaj cysterną, bowiem mieli znacznie słabsze prędkości maksymalne od Ferrari.

Obrazek



Istotna różnica masy rysowałaby się tam, gdzie jej nie ma, natomiast ta która jest, wskazuje raczej na znaczące różnice w całkowitym oporze ze wskazaniem na opór aerodynamiczny lub co bardziej prawdopodobne- inne moce lub ustawienia jednostek napędowych.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Kulfon00 So mar 19, 2022 10:39  Re: Testy - sezon 2022

SirKamil napisał(a):Istotna różnica masy rysowałaby się tam, gdzie jej nie ma, natomiast ta która jest, wskazuje raczej na znaczące różnice w całkowitym oporze ze wskazaniem na opór aerodynamiczny lub co bardziej prawdopodobne- inne moce lub ustawienia jednostek napędowych.


SirKamil, tak jak kiedyś taki hideto z innego forum, tylko krytykuje i kwestionuje wypowiedzi innych, często w poetycko sformułowanych wypowiedziach, ale żeby sam od siebie wniósł coś merytorycznego do dyskusji stricte na temat to już rzadkość...

Ehh Kamil, skąd tyle w Tobie frustracji cały czas? Znalazłbyś sobie dziewczynę w końcu...
Avatar użytkownika
Kulfon00
 
Dołączył(a): N kwi 16, 2017 7:01

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Aktualne wydarzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości