przez Mr President So lis 28, 2015 21:00 Re: WTCC
Ostania runda sezonu na Losail wypadła bardzo blado na tle poprzednich lat, kiedy Macau kończyło zmagania. Katarczycy powinni pomyśleć o modyfikacji konfiguracji toru, w wyścigach samochodowych kompletnie się nie sprawdza.
Co do całego sezonu 2015, ścigali się tylko Citroen i Honda, reszta w zasadzie jeździła "na sztukę". Całe szczęście, że Francuzi odejdą po 2016, bo zwycięstwa jednej marki w 21 z 24 wyścigów mogą doprowadzić do jeszcze niższego upadku tych "mistrzostw świata". Tylko oficjalny status i promocja Eurosportu utrzymują dostateczne zainteresowanie. Jeden z głównych problemów to to, że zbyt wiele rund, tak jak katarska, było układanych przez Citroena - ktoś po zwycięstwo w R1, a inny kierowca był "nominowany" do pierwszych rzędów w R2. Gdyby odwracano pierwszą dziesiątkę z pierwszego wyścigu, być może wtedy w wynikach zagościła większa nieprzewidywalność. Rok temu wygrywali Chilton i Morbidelli, teraz tylko fabryki. Dwa lata temu było jeszcze 11 zwycięzców w 4 różnych samochodach. Dla kontrastu na 2016 można z dużym prawdopodobieństwem wskazać mistrzów z rocznym wyprzedzeniem. BoP istnieje tylko teoretycznie. Chyba już lepsze rozwiązanie z DTM, gdzie korekty doprowadziły w jednym wyścigu do zajęcia miejsc 1-7 przez BMW przegrywające wtedy w mistrzostwach. Francuski promotor nie wygląda na zbyt chętnego do zwiększenia balastu, ale może w końcu ulegnie presji.