http://www.autosport.com/news/report.ph ... qualifyingBjork wykluczony z wyników kwalifikacji za zbyt mały prześwit. 2 Łady w pierwszym rzędzie pierwszego wyścigu.
Niedawno na facebookowym fanpage'u WTCC pojawiło się przypomnienie startu pierwszego wyścigu w historii serii w 2005 roku na Monzy i aż obejrzałem sobie całe dwa wyścigi. I miałem to nostalgiczne wrażenie, że to były piękne czasy. 33 auta na starcie, bezpardonowa, kontaktowa walka, w której przykładowo Dirk Muller wyrzucił Tarquiniego z wyścigu i nie dostał za to kary. Dzisiejsza generacja samochodów, to już nie to, co Alfa 156 czy stare BMW serii 3. Początek roku 2016 to raptem 16 samochodów na starcie.
Dziwne jest to, co zrobił Citroen, pozostawiając sobie tylko dwóch konkurencyjnych kierowców. Nowy, efektowny, ciekawy format kwalifikacji producenckich nie zostanie przez nich zdominowany, gdyż trzeci Bennani nie jest w stanie utrzymać tempa fabrycznych zawodników nawet przez 2 kółka. Słaby dzień Mullera i Citroen straci wiele punktów w klasyfikacji producentów. Bo to, że Lopez jest murowanym faworytem do tytułu nie ulega wątpliwości, żaden kierowca nie jest na jego poziomie pod względem tempa, a rzemiosło wyścigowe Argentyńczyka też przekracza poziom tych mistrzostw. Odejście Francuzów może nie będzie złe, ale wraz z zespołem zniknąć mogą mistrz i wicemistrz.