Motocyklowe Mistrzostwa Świata 2007

GP2, WSbR, Auto GP, IndyCar, WEC, DTM, WRC, MotoGP, karting

Moderator: Ekipa Różne

Postprzez TobaccoBoy So gru 15, 2007 22:14  

Jedno ze zdjęć AD2007:
Stoner podczas treningu do GP kataloni na torze Catalunya
Obrazek


A po za tym:

Valdek narzeka na elektronikę:

Valentino Rossi uważa, że w obecnych czasach, dla zawodników kategorii MotoGP jest zbyt dużo pomocy. Wszystko to za sprawą coraz większego wpływu elektroniki na wyniki jeźdźców.

Włoch uważa, że nowi zawodnicy klasy królewskiej, pochodzący z kategorii 250cc, mają ułatwione zadanie poprzez kontrolę trakcji. Zarówno Jorge Lorenzo jak i Andrea Dovizioso wywarli na siedmiokrotnym mistrzu świata spore wrażenie.

„Casey (Stoner) wykonał fenomenalną robotę i z pewnością jest wielkim zawodnikiem. Ale on jest pierwszym z pokolenia kontroli trakcji,” mówił Rossi dla serwisu MotorCycleNews.

„Zawodnicy ‘starego pokolenia’ tacy jak ja, Marco (Melandri) czy Loris (Capirossi) mają sporo problemów.”

Jednak po chwili dodał: „Zawodnicy jak Lorenzo czy Dovizioso są szybcy, ale nie jestem tym zaskoczony. Dobrzy zawodnicy z 250-tek, zazwyczaj są też szybcy w MotoGP. Byłem taki sam, tak jak i Loris, Max (Biaggi) czy Casey.”

„Kiedy zawodnicy 250-tek już w swoich drugich testach są tak szybcy jak my, to oznacza to, że coś jest nie tak w tym sporcie i pomoc elektroniki jest zbyt duża. Jednak jest to nowa droga MotoGP i musimy to przyjąć.”

„Nie odpowiada mi to, ale najwidoczniej tak musi być.”


Rossi myśli też, że kiedy on przechodził do 500-tek w 2000 roku, było o wiele ciężej.

„To prawda, że kiedy zaczynałem jeździć w MotoGP byłem szybki, ale to było zupełnie coś innego. Różnica jest taka, że kiedy chciałeś być szybki na 500-tce to musiałeś zaryzykować i co za tym idzie wiele razy mogłeś się wywrócić i mocno poturbować.”

„Teraz jest o wiele mniej upadków i wydaje się łatwiej znaleźć limit maszyny.”



Źródło: www.motorcyclenews.com


Cóż, ja przypominam, iz obecnie to w klasie królewskiej panują czterosuwy, które wymagają tech całej elektroniki. 500 to pieśń przeszłości, a zakaz TC i reszty popierdółek tylko zmasakruje stawkę.



I jeszcze:

FIM ujawniła dziś listę zawodników startujących w przyszłym sezonie w Motocyklowych Mistrzostwach Świata.
Najważniejsza zmiana dotyczy aktualnego mistrza świata – Casey’a Stonera, który w 2008 roku będzie startował z numerem 1.

Lista zawodników MotoGP:
No. - Zawodnik - Zespół
1 Casey Stoner Ducati Marlboro Team
3 Alex De Angelis Honda Gresini
4 Andrea Dovizioso Jir Scot Team
5 Colin Edwards Yamaha Tech 3
7 Chris Vermeulen Rizla Suzuki MotoGP
13 Anthony West Kawasaki Racing Team
14 Randy De Puniet Honda Lcr
21 John Hopkins Kawasaki Racing Team
24 Toni Elias Team Alice
26 Dani Pedrosa Repsol Honda Team
33 Marco Melandri Ducati Marlboro Team
46 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team
48 Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team
50 Sylvain Guintoli Team Alice
52 James Toseland Yamaha Tech 3
56 Shinya Nakano Honda Gresini
65 Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP
69 Nicky Hayden Repsol Honda Team
TBA Team Roberts
TBA Team Roberts

Lista zawodników 250cc
No. Rider Team
4 Hiroshi Aoyama Red Bull Ktm 250
5 Hector Faubel Mapfre Aspar Team
6 Alex Debon Lotus Aprilia
7 Russel Gomez Blusens Aprilia
10 Imre Toth Team Toth Aprilia
12 Thomas Luthi Emmi - Caffe Latte
14 Ratthapark Wilairot Thai Honda Ptt Sag
15 Roberto Locatelli Squadra Corse Metis Gilera
17 Karel Abraham Cardion Ab Motoracing
19 Alvaro Bautista Mapfre Aspar Team
21 Hector Barbera Team Toth Aprilia
25 Alex Baldolini Matteoni Racing
32 Fabrizio Lai Campetella Racing
36 Mika Kallio Red Bull Ktm 250
41 Aleix Espargaro Lotus Aprilia
45 Doni Tata Pradita Yamaha Pertamina Indonesia
50 Eugene Laverty Blusens Aprilia
52 Lukas Pesek Auto Kelly - Cp
54 Manuel Poggiali Campetella Racing
55 Yuki Takahashi Scot Racing Team 250Cc
58 Marco Simoncelli Squadra Corse Metis Gilera
60 Julian Simon Repsol Ktm 250Cc
75 Mattia Pasini Polaris World

Lista zawodników 125cc:
No. Rider Team
5 Efren Vazquez Blusens Aprilia Junior
6 Joan Olive Belson Derbi
7 Alexis Masbou Loncin Racing
8 Lorenzo Zanetti Seedorf Ktm 125
11 Sandro Cortese Emmi - Caffe Latte
12 Esteve Rabat Repsol Ktm 125Cc
14 Gabor Talmacsi Bancaja Aspar Team
16 Jules Cluzel Loncin Racing
17 Stefan Bradl Grizzly Gas Kiefer Racing
18 Nicolas Terol Wrb Fontana Racing
21 Robin Lasser Grizzly Gas Kiefer Racing
22 Pablo Nieto Scot Racing Team 125Cc
24 Simone Corsi Wrb Fontana Racing
27 Stefano Bianco Wtr No Alcol Team
29 Andrea Iannone I.C. Team
30 Pere Tutusaus Bancaja Aspar Team
33 Sergio Gadea Bancaja Aspar Team
34 Randy Krummenacher Red Bull Ktm 125
35 Raffaele De Rosa Scot Racing Team 125Cc
38 Bradley Smith Polaris World
44 Pol Espargaro Belson Derbi
45 Scott Redding Blusens Aprilia Junior
51 Stevie Bonsey Arie Molenaar Racing
55 Hugo Van Den Berg Arie Molenaar Racing
60 Michael Ranseder I.C. Team
63 Mike Di Meglio Ajo Motosport
69 Louis Rossi Ffm Honda Gp 125
71 Tomoyoshi Koyama Seedorf Ktm 125
73 Takaaki Nakagami I.C. Team
77 Dominique Aegerter Ajo Motosport
87 Roberto Lacalendola Matteoni Racing
93 Marc Marquez Repsol Ktm 125Cc
95 Robert Muresan Grizzly Gas Kiefer Racing
99 Danny Webb Arie Molenaar Racing


Toseland jak w WSBk - 52, Krzycho zmienia na 7-kę, De Angelis po Biaggim "kradnie" 3-kę, a Dovi po Barrosie 4-kę.

Numery i miejsca dla KR (jeszcze nie wiadomo czy wystartują) jeszcze czekają.
TobaccoBoy
 

Postprzez TobaccoBoy Pn sty 07, 2008 13:21  

Krótkie podsumowanie sezonu by EU2 z wpadkami. Polcema:

Obrazek

I jeszce cos ode mnie: Klip podsumowujący 2007 z RTL7
TobaccoBoy
 

Postprzez W Pn sty 07, 2008 18:29  

TobaccoBoy, czy mogłem fotkę z góry strony znaleźć na plfoto...?
:wink:

Jutro nowe Ducati ujrzy światło dzienne na Wroomie!
JeJeJe! :twisted:
Avatar użytkownika
W
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 19:49

Postprzez TobaccoBoy So sty 26, 2008 19:15  

Garść wieści przed otwarciem sezonu AD2008.

Jestesmy po tradycyjnych testach na torze Sepang, w których najlepiej spisywali sie zawodnicy spod HRC i Suzuki. W pierwszym dniu najszybszy okazał się Randy "dewastator" De Puniet, ale ważniejsza informacją był poważny wypadek Daniego Pedrosy, który złamał rękę (jest juz po zabiegu operacyjnym) i nie mógł przetestować 212 V4 na 2008 z silnikiem z pneumatycznymi zaworami. Za miesiąc Hiszpan powinien wrócić do formy.
ObrazekObrazek

Nicky zdominował resztę testów, ale o dziwo - najlepsze czasy robił na bike'u ze starym silnikiem. Nie wiadomo czy HRC w swoich maszynach na pierwsze GP zamontuje nowe jednostki, czy zostanie przy ubiegłorocznych.
Dosyć pewni siebie po testach są obaj zawodnicy Suzuki, który uzyskiwali też czasy w czołówce... w przeciwieństwie do zawodników Yamy, którym jakoś w kratkę szły jazdy testowe. Melandri - już na Ducati - tez nie zachwycał.

W zespole fabrycznym Yamahy zaś trwa układanie nowej organizacji (zespół został podzielony na pół z powodu ogumienia Lorenzo - Michałki i Rossiego - B, czego wymagają umowy z dostawcami opon) i na dniach gruchneła wieść dosyć sensacyjna, a mianowicie głosy o tym, iż hasło "Valentino Rossi w Kawasaki" może być prawdziwe. Zwłaszcza po tym jak po 2007 relacje pomiędzy Valdemarem, a japońską firma mocno się odchodziły po narzekaniach Włocha na sprzęt Japońców w 2007. Podobno zniknęła po części kurtyna ochronna dla Włocha ze strony zarządu koncernu, a przy jego obecnych kłopotach podatkowych (do zapłaty dla skarbówki ok. 100 mln jouro) umowa (domniemana) na 72 mln jouro z zielonymi (którzy kilka dni temu potwierdzili kontrakt z Monster Energy) nie jest taka bezsensowna. Po 2008 Rossi zas będzie wolny jak ptak, choć ja osobiscie w to za bardzo nie wierzę, by zieloni chcieli zabulić tak kosmiczna kwotę dla Rosolaka, która można jedynie równać z umową Ferrari z Michasiem (a przecież wtedy połowę kwoty stanowiły zyski z udziału w kampanii reklamowej dla Philip Morrisa).

Tu jeszcze daje kilka fotek z prezentacji Fiat yamahy i z testów:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Obrazek
TobaccoBoy
 

Postprzez Pieczar Pn sty 28, 2008 13:25  

Obrazek

Struś Pędziwiatr :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez TobaccoBoy Pt lut 29, 2008 17:16  

Rozpoczęły się testy w nocnych warunkach w Katarze przed przyszłotygodniowym GP tego kraju. Stoner deklasuje resztę nawet o ponad sekundę.
Wyniki końcowe pierwszego dnia:
1. Casey Stoner (Ducati Marlboro) – 1.55.330 (61 okr.)
2. Jorge Lorenzo (Fiat Yamaha) – 1.56.019 (77 okr.)
3. Randy De Puniet (Honda LCR) – 1.56.062 (88 okr.)
4. Andrea Dovizioso (Honda JiR Scot) – 1.56.121 (81 okr.)
5. James Toseland (Yamaha Tech3) – 1.56.251 (90 okr.)
6. Alex De Angelis (Honda San Carlo) – 1.56.571 (69 okr.)
7. John Hopkins (Kawasaki Monster) – 1.56.614 (71 okr.)
8. Dani Pedrosa (Repsol Honda) – 1.56.621 (72 okr.)
9. Valentino Rossi (Fiat Yamaha) – 1.56.749 (82 okr.)
10. Colin Edwards (Yamaha Tech3) – 1.56.762 (82 okr.)
11. Toni Elias (Alice Ducati) – 1.57.007 (85 okr.)
12. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 1.57.010 (91 okr.)
13. Shinya Nakano (Honda San Carlo) – 1.57.223 (79 okr.)
14. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki) – 1.57.522 (80 okr.)
15. Loris Capirossi (Rizla Suzuki) – 1.57.551 (66 okr.)
16. Marco Melandri (Ducati Marlboro) – 1.57.593 (70 okr.)
17. Sylvain Guintoli (Alice Ducati) – 1.57.644 (66 okr.)
18. Anthony West (Kawasaki Monster) – 1.57.787 (51 okr.)


Honda i Yama widząc, iż Kawa i przede wszystkim Ducati najwięcej zyskują na przepisach z 2007 (800 cc) chcą wprowadzic ograniczniki do 19 k rpm, co spotkało się z natychmiastową reakcją Włochów i zielonych Japończyków. Stoner dosyć jasno dał do zrozumienia o co tutaj tak naprawde chodzi:
”To frustrujące ponieważ wszyscy mówią, że moje rezultaty są zależne od innych rzeczy. Albo jest to kontrola trakcji, albo opony, albo motocykl. Wkurza mnie to.” - wypowiedział na ramach magazynu The Time Australijczyk. ”Japońskie fabryki próbują wprowadzić nowe zasady by nas stłamsić. Próbują użyć polityki by osłabić Ducati zamiast po prostu ciężej popracować.”




Stoner wypowiedział się także na temat jego relacji z Valentino Rossim i o tym jak jego stosunki zmieniły się w czasie ostatniego sezonu. Wszystko zaczęło się zmieniać po tym jak okazało się jak mocnym zawodnikiem będzie w sezonie 2007 Casey. ”Na początku sezonu było fantastycznie, miałem jego wsparcie, to był doprawdy dobry czas. Na końcu sezonu już nigdy ze mną nie rozmawiał. Nie podobało mu się to, że byłem wstanie wpaść i wygrywać.”

Po ostatnich testach wydaje się jasnym, że Casey w nadchodzącym sezonie będzie równie mocny jak w ostatnim. Sam Australijczyk wierzy, ze Ducati poprawi nieco swoją maszynę, gdyż są obszary gdzie wg Stonera czerwona motocykl nadal potrzebuje pewnych poprawek. ”Pomimo że większość myśli inaczej, nadal cierpimy na niedobór przyspieszenia w górnym zakresie. Zmieniliśmy podwozie więc motocykl jest łatwiejszy w prowadzeniu przy wyjściu z zakrętów. Nie oczekuję wygrania tytułu, ale zamierzam ciężko pracować.”

Ja trzymam stronę Aussie. Chłopak ciężką praca dorobił sie tytułu, jest obecnie najlepszy, a wielu (w większości ignorantów i psychofanów innych zawodników z takim jednym Włochem z okolic Rimini) odmawia mu prawa do tego mistrzostwa z 2007.

Wstawione po 1 godzinie 3 minutach 31 sekundach:

I kilka fotek, które pokażą mniej więcej jak to będzie wyglądało:
ObrazekObrazek

Obrazek
TobaccoBoy
 

Postprzez W Pt lut 29, 2008 18:31  

Kitajce swoim pomysłem ograniczenia obrotów wyprowadziły mnie z równowagi. To tak głupie, jak zabawa z pojemnością i wprowadzeniu czterosuwów. A już nagłupsze są ich pobudki, fajnie podsumowane nie tylko przez samego Stonera, ale też szefa ekipy technicznej Ducati. Rozwiązanie prostrze i mniej kosztowne.
Filippo Preziosi napisał(a):Hmm, (równie dobrze) możemy ustalić, że włoskie motocykle prowadzone przez Australijczyków mają zakaz udziału w wyścigach MotoGP.


Mam nadzieję, że Ducati znowu ich spierze. :evil:

Moja (nieoryginalna) refleksja nt. Melandriego w Ducati: Zamienił stryjek siekierkę na kijek. :twisted:
Avatar użytkownika
W
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 19:49

Postprzez mutu Pt lut 29, 2008 18:54  

Rossi zapewne wkurza się tak, dlatego, że jest kontrola trakcji i elektroniczne pomoce, z resztą taj jak jest napisane w pierwszym newsie na tej stronie ( od TabaccoBoy ), wyraża swoją zła opinię na ten temat. Wcale mu się nie dziwię, ale i tak liczę na Chrisa Vermulena, Anthonego Westa i Alexa de Angelisa
Williams F1 Team
Avatar użytkownika
mutu
 
Dołączył(a): So sie 25, 2007 14:49
Lokalizacja: Ozimek

Poprzednia strona

Powrót do Pozostałe sporty motorowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron