Kilka informacji ze świata motocykli produkcyjnych bo straszna cisza
Tak to już niestety bywa, że jak coś się pojawia to coś musi zniknąć. Jak wiemy, pojawi się Bradl, wracają Laverty i Melandri ale niestety żegnamy Guintoliego, Davide Giugliano i Josha Brookesa. Były mistrz świata nie znalazł żadnego ciekawego angażu na przyszły sezon więc będzie walczył o tytuł w BSB na zupełnie nowym Gixerze 1000 w teamie Hawk Suzuki. Giugliano będzie reprezentował barwy Tyco BMW. Duża strata dla mistrzostw, które potrzebują dobrych nazwisk , no ale wcale im się nie dziwię, że nie chcą jeździć w ogonie stawki. Miejmy nadzieję że to już koniec tego exodusu.., najpierw Haslam, teraz Oni.
A no i zapomniałem, że do SBK wraca Ayrton Badovini
Chociaż tyle, bo szanuję chłopa,
Czołówka WSS: Cluzel przesiada się na Hondę, wraca tym samym to swojego starego zespołu PTR. Na jego miejsce wskakuje PJ Jacobsen. Ten Kate znika jako zespół w pełni skupiając się na WSBK i nowym modelu Bladego. Gino Rea także przesiada się z MV Agusty na Hondę ( Lorini ). Yamaha wystawia dwa fabryczne zespoły z zupełnie nową R-6. Czekamy na to co pokaże Niki Tuuli
W niemieckiej prasie doczytałem, że Hondzie udało się klepnąć deal z Red Bullem, który stanie się głównym sponsorem teamu. Co ciekawe, nie pada słowo tytularnym, tylko głównym. Mowa jest o dużej ekspozycji na owiewkach i ciężarówkach. Podobno jedyne co zostało to zatwierdzenie nowego logo
Jest to dość dziwne bo NIGDZIE indziej o tym nie słyszałem , nie czytałem , na stronach Hondy cisza na ten temat a z własnego doświadczenia wiem że SPEEDWEEK lubi czasami popłynąć. Niemniej jednak byłby to logiczny sponsoring zważywszy na fakt że w zespole będzie jeździł Bradl, który przygodę z Czerwonym Bykiem zaczął już w 2003 roku. Czekamy zatem na oficjalne info
Na torze Jerez odbyły się wspólne testy zawodników WSBK oraz MotoGP w trakcie których doszło do ciekawych wydarzeń. Najlepsze kółko wykręcił Jonathan Rea, ponad 0,2s przed Alvaro Bautistą etatowym zawodnikiem MotoGP i 0,463 szybciej od swojego rywala z Superbike'ów, Chaza Daviesa. Co ciekawe Rea uzyskał czas 1:38.721. Rekord toru wynosi 1:37,910s (Jorge Lorenzo, 2015) przy czym rekord z wyścigu to 1:38,735s (Jorge Lorenzo, 2015) . Najlepsze okrążenie w tym roku wykręcił Valentino Rossi z czasem 1:38,736. Nie mam tutaj zamiaru wdawać się w dyskusję o tym jak to się stało, że maszyna produkcyjna była przed prototypami bo istnieje wiele powodów zaczynając od tego że nie było czołówki MotoGP a kończąc na innym oknie temperatur opon Michelin, z którymi zawodnicy MotoGP dopiero raczkują. Nie zmienia to jednak faktu, że osiągniecie Jonathana było imponujące ( w ogóle TOP3 WSBK ). Co ciekawe wynik ten został osiągnięty nie w czasie pojedynczego kółka na oparach, lecz w trakcie symulacji wyścigu, których Johny zrobił tego dnia 2. Czas symulacji wyścigu był szybszy o 39 sekund od czasu zwycięscy wyścigu nr 2 w 2016 Chaza Daviesa. To sporo. ( Dla zainteresowanych link do analizy :
http://www.asphaltandrubber.com/wsbk/jo ... ore-124980 )
Edyta:
Leandro Mercado wraca do SBK. Dosiądzie Aprilii w zespole IodaRacing