WSBK, AMA SBK, SuperSport i serie podobne

GP2, WSbR, Auto GP, IndyCar, WEC, DTM, WRC, MotoGP, karting

Moderator: Ekipa Różne

Postprzez Cinek Pn lut 26, 2007 23:50  

Mariusz napisał(a):Nie, on jest z F1 Ultra.

Masz coś do ultrasów F1 Ultrasów? :-D
NOBODY EXPECTS.
Avatar użytkownika
Cinek
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 0:30

Postprzez soplik Wt lut 27, 2007 9:21  

TobaccoBoy napisał(a):Ja siedze w szeroko pojętym motosporcie już kilkanaście dobrych lat.


Wiesz, ja interesuję sie motosportem od ponad dwudziestu lat, ale do wiedzy jaką posiadasz to mi jeszcze daleko. Fakt, że po 1994 roku było kilka lat przerwy, poźniej znowu nie miałem Eurosportu, tak więc do oglądania innych serii poza F1 wróciłem dopiero rok temu. Mam nadzieję że szybko nadrobię zaległości.

Dzięki za info.
AYRTON SENNA da SILVA
THE FASTEST EVER
Avatar użytkownika
soplik
 
Dołączył(a): Pt sty 12, 2007 11:15
Lokalizacja: Katowice

Postprzez 5cuderi4 Wt lut 27, 2007 12:37  

TobaccoBoy napisał(a):Chrisa Vermeulen z SS.
Wystarczy zajrzeć TUTAJ na pozycję czwartą lub TUTAJ na drugą. :) Widać jak na tacy, że Vermeulen w ostatnich latach ścigał sie w WSBK.
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez TobaccoBoy Wt lut 27, 2007 13:08  

Ech, 5cuderi4 Tacy jak ten Australijczyk marnują się w Moto GP.

Zresztą za rok zmiany w WSBk spowodują, że moc będzie po stronie WSBK (częściowo), kiedy w serii zostanie zwiększona pojemność do 1200 ccm. MV Agusta i Aprilla już szykują maszyny do tej serii.
TobaccoBoy
 

Postprzez 5cuderi4 Wt lut 27, 2007 20:06  

TobaccoBoy napisał(a):Tacy jak ten Australijczyk marnują się w Moto GP.
Moim zdaniem wszyscy oprócz Edwardsa i Heydena. Ci dwaj trafili do dobrych zespołów i ciągle się rozwijają, a nawet sięgają po najwyższe trofea. Vermeulen najwyżej mógł się wykazać w kwalifikacjach. W wyścigach nie miał już takiego szczęścia.
TobaccoBoy napisał(a):moc będzie po stronie WSBK
Moc pewnie będzie po stronie WSBK, ale to nadal nie będzie to samo. MotoGP, ta nazwa ma w sobie pewnego rodzaju prestiż. Tylko nie zrozum mnie źle. Nie mówię tutaj o tym, że MotoGP ma przesłonić oczy wszystkim kibicom WSBK. Sam oczywiście z niecierpliwością czekam na tą zmianę pojemności, nowe motory, itd. :-D
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez TobaccoBoy Wt lut 27, 2007 20:16  

5cuderi4 ech. Jest pewien problem z Moto GP.

W sumie czemu pojemność 800 ccm? Tego nikt w światku nie rozumie. John Surtess (mistrz F1 z 1964 i mistrz motocyklowy w 500 ccm) uważa, że mogłoby być 600 ccm. Gdy 800 ccm mamy mniejszą moc, mniejszą prędkość na prostej (SBK w tej dziedzinie teraz zaczynają rządzić) i hight-slidy. Niby ładnie to wygląda i zwiększa bezpieczeństwo ale prestiż odwrotnie.

Od kiedy fabryki wróciły do WSBK (i jeszcze wejdą nowe jak wspomniana MV Agusta, Aprilla i nowe zespoły Hondy, Yamahy, Kawasaki i Ducati) sytuacja się zmienia. Prestiż prestiżem, ale wyniki sprzedaży i oglądalności robią swoje (a mówią, że SBK są popularniejsze w skali globalnej od MOTO GP) i robienie prototypów bez większych korzyści materialnych nie ma sensu. Od następnego roku pojemność SBk zwiększa się do 1200 ccm i wtedy ani moc, ani osiągi specjalnie nie będą po stronie klasy królewskiej (Szykowane do następnego sezonu Ducati 1098 może być szybsze w każdym aspekcie toru od swojego brata GP8 z Moto Gp)
TobaccoBoy
 

Postprzez 5cuderi4 Wt lut 27, 2007 20:26  

Moim zdaniem nie można powiedzieć, że Ducati czy Honda nie wróciły do WSBK, bo cały czas z sukcesami rozwijają projekty w MotoGP.
A co do osiągów to chciałem tylko przypomnieć, że sporo mówiło się o tym, że nowe, mniejsze silniki w MotoGP mają spowolnić maszyny na torze, a jak się okazało - motory są szybsze i nie jest to taka mała różnica. Podczas ostatnich testów na torze w Jerez najlepszy czas okrążenia był lepszy o niecałą sekundę od rekordu toru(nie wiem czy dobrze pamiętam). A wszystko za sprawą większych prędkości w zakrętach, co sprzecza się z tymi domysłami, które tutaj przytoczyłeś:
TobaccoBoy napisał(a):Szykowane do następnego sezonu Ducati 1098 może być szybsze w każdym aspekcie toru od swojego brata GP8 z Moto Gp
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez TobaccoBoy Wt lut 27, 2007 20:39  

5cuderi4 Nie do końca. Kato zginął nie na prostej, ale w zakręcie. Dorna za cel sobie postawiła spowolnienie maszyn w zakrętach i możemy się spodziewać, iż za rok Dorna w jakiś sposób wyegzekwuje tą ideę. Natomiast w WSBK kierownictwo nie ma takich zapędów (chcą mieć jak najwięcej "naj" w rekordach swojej serii). W Moto Gp tak naprawdę HRC zaangażował się na 100%. Zarówno Yamaha jak i inne fabryki (np: Ducati, które wszystkie swoje tytuły zdobyło w SBK) nie mają takiego "pędu". Toż nie jest tajemnicą, że to przez naciski Hondy pojemność została zmniejszona do 800ccm, a nie innej wartości (FIM i eksperci uważali, że najlepiej by było zmniejszyć do 600ccm lub 750 ccm), gdyż już zaczęła projekty z tą pojemnością.

Mam tu artykuł Dennisa Noyesa- gościa, który zna się na rzeczy: Powerful Racing Bikes in the World
TobaccoBoy
 

Postprzez 5cuderi4 Śr lut 28, 2007 10:11  

TobaccoBoy napisał(a):Kato zginął nie na prostej, ale w zakręcie. Dorna za cel sobie postawiła spowolnienie maszyn w zakrętach i możemy się spodziewać, iż za rok Dorna w jakiś sposób wyegzekwuje tą ideę.
Ale jakoś w tym oku im nei wyszło, a o tym chyba mogli się domyśleć tworząc nowe regulacje fotyczące pojemości silników.
TobaccoBoy napisał(a):(np: Ducati, które wszystkie swoje tytuły zdobyło w SBK) nie mają takiego "pędu".
A to tylko dlatego, że Ducati w sumie od niedawna siedzi w GP i czeka na swoje największe suckesy, a nie chce mi się wieżyć w to, że Ducati większą wagę będzie przywiązywać do WSBK po ostatnim sezonie, w którym Loris ładnie walczył w czołówce stawki. Teraz pozyskali kolejnego wartościowego zawodnika(Stonera) co zapowiada się obiecująco.
TobaccoBoy napisał(a):Toż nie jest tajemnicą, że to przez naciski Hondy pojemność została zmniejszona do 800ccm, a nie innej wartości(FIM i eksperci uważali, że najlepiej by było zmniejszyć do 600ccm lub 750 ccm), gdyż już zaczęła projekty z tą pojemnością.
Tego w sumie nie rozumiem. Mógłbyś rozwinąć temat. Bo to co jest napisane na forum wyścigowym nie ma wg mnie do końca sensu. :P Tak też tam napisałem(tam jestem zapisany jako użytkownik alfa328).
Avatar użytkownika
5cuderi4
 
Dołączył(a): Pt sty 27, 2006 19:34
Lokalizacja: Warszawa
GG: 1551549

Postprzez TobaccoBoy Śr lut 28, 2007 19:04  

5cuderi4 tą tezę (że Honda sprawiła, że mamy taką pojemność jaką mamy) wysnuło kierownictwo Suzuki, które bardzo się zaangażowało w prace nad regulacjami technicznymi. Suzuki chciało749 ccm, bo w końcu mają na czym bazować (sam miałem ichnią 750-kę, w sumie mam, ale już nie na chodzie). Z przecieków, podobno Yamaha i kawa poparły fabrykę spod znaku dużego "S", ale Honda, która ma najwięcej do gadania (W sumie najdłuższa nieprzerwana obecność w cyklu i najwięcej maszyn w stawce) przeforsowała "swoją" Ideę. Na 100% wierzyć w te słowa nie da się uwierzyć, ale sporo ludzi, z tych firm jest zgodnych, że to Honda najmocniej naciskała na 800ccm. Więc coś w tym musi być. zresztą to dyskusja na inny temat, to w końcu temat o SBK i SS.

Aha news z www.motogp.pl, sprzed kilku dni dotyczacy sprzedaży WSBK:
Mistrzostwa Świata Superbike zostaną niebawem zlicytowane na aukcji prowadzonej przez Merill Lynch. Seria wyścigów motocyklowych, w których biorą udział maszyny dopuszczone do ruchu ulicznego, zostaną wystawione na sprzedaż za około 50 milionów funtów.

Firma, która posiada prawa do Mistrzostw Świata Superbike, włoska grupa FG Sport, przygotowuje się do odsprzedania udziałów. Wszystko to niedługo po tym jak swoich właścicieli zmieniło MotoGP i Formuła 1.

Pomimo, że seria World Superbike nie jest tak potężna jak mistrzostwa MotoGP, to większym zainteresowaniem cieszy się w takich krajach jak Wielka Brytania, Australia i Stany Zjednoczone. W przeciwieństwie do MotoGP, którego widownia skupia się w krajach południowoeuropejskich.

Wiele wskazuje na to, że Mistrzostwa Świata Superbike może przejąć firma, która posiada prawa do innych sportów motorowych. Najbardziej prawdopodobnym kupującym jest Bridgepoint, średniej wielkości firma venture capital, która od lipca posiada pakiet kontrolny MotoGP wart 500 milionów euro. Oznaczałoby to, że obie serie wyścigowe znalazłyby się w rękach tego samego właściciela.

W zeszłym roku MotoGP zostało sprzedane przez CVC Capital Partners z powodów prawnych. Nie pozwalały one na przejmowanie najważniejszych seriali wyścigowych przez te same firmy. Sytuacja pojawiła się po tym jak grudniu 2005 roku firma inwestycyjna kupiła od Bernie Ecclestone’a i grupy kilku banków warte blisko miliard dolarów prawa do transmisji wyścigów Formuły 1. Świadczy to, że największym przeciwnikiem transakcji pomiędzy FG Sport i Bridgepoint będzie hiszpański zarząd MotoGP (Dorna).

Paolo i Maurizio Flammini, którzy są właścicielami FG Group, serię World Superbike powołali do życia w 1989 roku. Po dziewięciu latach sprzedali większość udziałów firmie Octagon, marketingowemu oddziałowi Interpublic Group. Mimo to, bracia Flammini nadal brali czynny udział w prowadzeniu całego przedsięwzięcia. W roku 2003, po serii finansowych problemów, Interpublic Group zrezygnowała z firm z branży marketingu sportowego i z powrotem sprzedała Mistrzostwa Świata Suerbike firmie FG Group.

Nie jest jasne dlaczego FG Group zainteresowana jest sprzedażą. Prawdopodobnie chodzi o wysoką wycenę wartości całych wyścigów. Dla porównania prawa do Motocyklowych Mistrzostw Świata MotoGP są warte pięciokrotnie więcej niż WSBK.
TobaccoBoy
 

Postprzez damian1812 Śr lut 28, 2007 19:12  

TU trochę o moim idolu z SUPERBIKE

Max Biaggi - (ur. 26 czerwca 1971 r. w Rzymie), włoski motocyklista.

Jako nastolatek marzył o tym, by zostać piłkarzem. Trenował ciężko i (...)

[mod="deZZember"]Co miało na celu skopiowanie tekstu z Wikipedii? I nawet nie podałeś źródła...

Cały tekst dostępny tutaj[/mod]
damian1812
 

Postprzez TobaccoBoy Cz mar 01, 2007 3:37  

Ech chłopaki...

Statystki do WSBK:
Obrazek


Oto jedna z ikon SBK i największa brytyjska gwiazda motocyklowa na legendzie Ducati 916:
Obrazek
TobaccoBoy
 

Postprzez TobaccoBoy So mar 03, 2007 10:52  

Przypominam:

O 3.30 w nocy 1 pierwszy wyścig na torze Philip Island w klasie WSBk i wyścig WSS. Drugi wyścig WSBK o 7.00 (retransmisja).


Wszystkich zainteresowanych serdecznie zaprasza. Potraktujcie to jak trening do Gp Autralii :)
Ostatnio edytowano So mar 03, 2007 15:14 przez TobaccoBoy, łącznie edytowano 1 raz
TobaccoBoy
 

Postprzez bioly74 So mar 03, 2007 12:09  

Dzięki, że mi przypomniałeś Tobacco ;) Szykuje się nie przespana noc. Postaram się w ogóle nie kłaść spać. Ciekawy jestem czy będe w stanie tak wytrwać.
Avatar użytkownika
bioly74
 
Dołączył(a): Śr sie 16, 2006 9:09
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Postprzez TobaccoBoy So mar 03, 2007 13:37  

Wyniki Superpole do wysciów WSBK:

1 Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 999F07 1min 32.145 secs
2 James Toseland GBR Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 32.198 secs
3 Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.605 secs
4 Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 32.879 secs
5 Max Biaggi ITA Alstare Suzuki Corona Extra GSXR1000 K7 1min 32.928 secs
6 Fonsi Nieto SPA Kawasaki PSG-1 Corse ZX10R 1min 33.132 secs
7 Max Neukirchner GER Suzuki Germany GSXR1000 K6 1min 33.188 secs
8 Ruben Xaus SPA Sterilgarda Ducati 999F06 1min 33.367 secs
9 Regis Laconi ITA Kawasaki PSG-1 Corse ZX10R 1min 33.368 secs
10 Lorenzo Lanzi ITA Ducati Xerox 999F07 1min 33.966 secs
11 Steve Martin AUS D.F.X. Corse Honda CBR1000RR 1min 33.994 secs
12 Josh Brookes AUS Alto Evolution Honda CBR1000RR 1min 34.731 secs
13 Shinichi Nakatomi JPN Team Yamaha YZF R1 1min 35.088 secs
14 Michel Fabrizio ITA D.F.X. Corse Honda CBR1000RR 1min 35.215 secs
15 Jakub Smrz CZE Caracchi Ducati SC 999F05 1min 35.327 secs
16 Alessandro Polita ITA Celani Team Suzuki Italia GSXR1000 K6 1min 35.734 secs
17 Christain Zaiser AUT LBR Racing MV Agusta 1min 35.745 secs
18 Roberto Rolfo ITA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 36.295 secs
19 Jiri Drazdak CZE Yamaha Jr Pro SBK Racing YZF R1 1min 37.197 secs
20 Dean Ellison GBR Pedercini Ducati 999RS 1min 37.249 secs
TobaccoBoy
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe sporty motorowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości