przez Sar trek Cz kwi 18, 2013 15:43 Re: Zdjęcia — inne sporty motorowe
To proste. Łapie kurz i żwir, rośnie masa z przodu i im bliżej mety, tym większy docisk przodu, czyli nie traci się docisku wraz ze wzrostem wysokości i co za tym idzie spadkiem jego gęstości.
Tak na poważnie, jak na to patrzę, do kieruje to powietrze na przód, i dalej idzie sobie powietrze górą. Bez tego pewnie więcej powietrza poszłoby dołem i wiem? Może groziłoby to saltem, jakie swego czasu zrobił Webber w Le Mans? Nie wiem, ale jak na to patrzę, to tylko ograniczenie dostępu powietrza pod spód przychodzi mi do głowy.
PS: Chyba już wiem. Co prawda, jak powietrze trafia na przewężenie (np. trafia pod odpowiednio ukształtowany przód samochodu, coś, jak amfibia), to ze względu na to, że musi się pomieścić w węższym przekroju, to przyśpiesza, spada ciśnienie i powinien powstać dodatkowy docisk.
Jednak samochód nie jest przeszkodą nie do ruszenia i powietrze będzie oddziaływać na samochód i będzie go pchało do góry, co poskutkuje zmniejszeniem docisku. A dzięki temu czemuś, powietrze złapane w ten pług już nie ma możliwości dostania się pod samochód i nie będzie obniżał jego docisku.